تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820379271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدهاشخصيت انگليسي خواستار بازنگري در روابط تجاري اروپا واسراييل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صدهاشخصيت انگليسي خواستار بازنگري در روابط تجاري اروپا واسراييل شدند
لندن- صدها شخصيت انگليسي با آغاز يك مبارزه عمومي و امضاي توماري خواستار بازنگري اتحاديه اروپا در روابط تجاري خود با رژيم اشغالگر قدس شدند.


به گزارش ايرنا، تاكنون حدود 200 نفر از شخصيت هاي سياسي، پارلماني، مذهبي، اساتيد دانشگاه، وكلا و هنرمندان انگليسي اين تومار را امضا كرده اند و خواستار توجه مقامات اتحاديه اروپا به سوابق اسراييل در نقض حقوق بشر و قوانين و مقررات بين المللي شده اند.
امضاء كنندگان اين تومار همچنين از دولت انگليس خواسته اند حمايت هاي خود را از رژيم اسراييل بويژه در زمينه حمايت از توسعه روابط تجاري اتحاديه اروپا و دادن امتيازات بيشتر به آن رژيم قطع كند.
در اين تومار از جمهوري چك به عنوان رييس جديد اتحاديه اروپا خواسته شده است كه در بررسي موضوع توسعه روابط تجاري اتحاديه با اسراييل كه در ماه دسامبر از سوي شوراي اروپا حمايت شده است، اقدامات غيرانساني اسراييل را مد نظر قرار دهد.
امضا كنندگان تومار همچنين از پارلمان اروپا خواسته اند از تصويب پيشنهاد توسعه همكاري هاي تجاري و اقتصادي اتحاديه اروپا با اسراييل خودداري كند.
مبارزه عمومي جديد از سوي شخصيت هاي انگليسي در حالي پيگيري مي شود كه طي روزهاي اخير شخصيت هاي مختلف خواستار تعليق روابط تجاري اروپا با اسراييل به دليل نقض حقوق بشر و قتل عام سيستماتيك مردم غزه توسط ارتش رژيم صهيونيستي شده بودند.
دو تن از وزيران سابق كابينه انگليس، چهار تن از اعضاي پارلمان اين كشور، سه تن از مقامات ارشد كليساهاي انگليس، بيش از 50 استاد دانشگاه، رهبران تشكل هاي اسلامي و چندين حقوقدان و فعالان حقوق بشري اين كشور از امضاء كنندگان اوليه اين تومار هستند.
"جرمي كوربين" نماينده پارلمان انگليس و از امضاء كنندگان اين تومار به خبرنگار ايرنا گفت: وقت آن فرا رسيده است كه دولت انگليس و اتحاديه اروپا حمايت خود را از اسراييل قطع كنند.
وي اظهارداشت: پارلمان انگليس اين هفته جلسه اي دارد تا تحريم هاي احتمالي عليه اسراييل را بررسي كند.
وي افزود: كشورهاي اروپايي بايد دست به دست هم دهند و از ادامه حملات اسراييل به غزه جلوگيري كنند.
كوربين گفت: ما در پارلمان در چند روز آينده جلسه خواهيم داشت تا تعليق قرارداد تجاري اروپا با اسراييل را درخواست كنيم. اما مشكل اينجاست كه در اتحاديه اروپا، كشورهاي عضو نمي توانند به صورت انفرادي روابط تجاري خود با اسراييل را قطع كنند و نياز به راي اتحاديه اروپا دارند. بنابراين اين موضوع يك موضوع كلان اروپايي است.
"اما ما در انگليس حداقل مي توانيم ارسال كمك هاي نظامي خود به اسراييل را كه رقم بسيار بالايي است متوقف كنيم."
كوربين افزود: تعليق روابط ديپلماتيك با اسراييل نيز مي تواند به عنوان آخرين راه حل براي توقف حملات اسراييل به غزه و منزوي كردن آن رژيم انتخاب شود.
اروپام**345
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن