تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816729860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سومين نشست «بررسي قيام عاشورا: فلسفه و ابعاد» بيان شد:منطق حسيني امروز بايد از شمشير احساسات برنده‌تر باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در سومين نشست «بررسي قيام عاشورا: فلسفه و ابعاد» بيان شد:منطق حسيني امروز بايد از شمشير احساسات برنده‌تر باشد
گروه انديشه: درست است كه اسلام به عواطف و احساسات اهميت مي‌دهد و در گراميداشت ايام شهادت سرور و سالار شهيدان(ع) نبايد ناديده گرفته شود، اما منطق حسيني امروز بايد از شمشير احساسات برنده‌تر باشد.
«مرتضي زهره‌بقا»، مسئول روابط عمومي پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي در ارائه گزارش خود از سلسله مباحث پژوهشي با موضوع «بررسي قيام عاشورا: فلسفه و ابعاد اين قيام» در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي، براي سرويس انديشه خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، اذعان كرد: حجت‌الاسلام و المسلمين «سيد‌علي‌اصغر تقوي»، محقق و پ‍ژوهشگر حوزه هنري در زمينه فرهنگ و علوم اسلامي در سومين جلسه از اين سلسله نشست‌ها به بررسي برخي از روايات و آيات در مورد عزاداري امام حسين(ع) پرداخت و با بيان اين مطلب كه برخي‌ها فكر مي‌كنند هر عملي به قصد عزاداري براي امام حسين(ع) صحيح بوده و شرعيت لازم را دارد، از برخي شيوه‌هاي نامتعارف در عزاداري سالار شهيدان انتقاد كرد و گفت: امامان معصوم(ع)، ما را به بيشتر از گريستن در سوگ اباعبدالله(ع) توصيه نكرده‌اند.

مسئول روابط عمومي پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي تصريح كرد: وي با بيان اين‌كه برخي از اين اعمال از قبيل لطمه‌زدن به سر و صورت في حد نفسه حرمت دارد، به بيان احكام شرعي اين‌گونه اعمال پرداخت و اضافه كرد: ممكن است برخي از اين اعمال از نظر فقها در طول دوران گذشته ايراد نداشته و به همان جهت در حال حاضر نيز از نظر علما صاحب جواز باشد، اما به دليل شرايط خاص زماني انجام آن ضرورتي نداشته و چه بسا علماي ما را در اين شرايط به صدور حكم حرمت رسانده باشد كه اكثر علما قريب به اتفاق نظر به حرمت اين اعمال و از آن جمله قمه‌زني و وارد كردن لطمه به سر و صورت نظر داده‌اند.

زهره‌بقا اظهار كرد: اين سخنران، عزاداري براي نزديكان و بزرگان را امري طبيعي دانست و گفت: هر چند بزرگي ما را به عدم عزاداري توصيه كند، اما ما بر خود لازم مي‌دانيم ماتم او را عزا بگيريم و تعزيت او را بجا بياوريم و در مورد سالار شهيدان قضيه از اين متفاوت‌تر است؛ چرا كه قيام عاشورا بايد زنده نگه‌ داشته شود تا زمينه‌ساز نجات بشريت باشد.

زهره‌بقا گفت: وي خطاب به مدعيان حقيقت مظلوم گفت: مظلوم‌تر از اين‌ها (قمه‌زني) اسلام است كه در اين روزگار بايد بيش از هر چيز منطق بشريت را تحريك كند. اين پژوهشگر علوم اسلامي اضافه كرد: درست است كه اسلام به عواطف و احساسات اهميت مي‌دهد و در گراميداشت ايام شهادت سرور و سالار شهيدان(ع) نبايد ناديده گرفته شود، اما منطق حسيني امروز بايد از شمشير احساسات برنده‌تر باشد.

مسئول روابط عمومي پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي تصريح كرد: وي با بيان اين‌كه شيعه براي پاسخ‌گويي به سؤالات و شبهات در همه زمينه‌ها بايد آماده باشد، بر پاسخ‌گويي فقه جعفري و شيعي تأكيد كرد و گفت: مناظرات و احتجاجات از سنت‌هاي حسنه رسول اكرم(ص) است كه در منطق امام حسين(ع) براي قيام عليه استبداد به خوبي بكار گرفته شد.

وي در پايان ارائه اين گزارش خاطرنشان كرد: «سيدعلي‌اصغر تقوي» از جوانان پرشور حسيني خواست تا در حالات و احوالات امامان معصوم(ع) به ويژه سالار شهيدان ابا عبدالله الحسين(ع) مطالعه و مداقه كنند تا بتوانند در مسير توسعه اسلام ناب محمدي(ص) روشنگري كنند و ضمن ابراز احساسات و هيجانات قلبي نسبت به ابا عبدالله‌الحسين(ع) در بسط و گسترش تفكر و انديشه آن حضرت(ع) نيز مؤثر باشند. وي گفت امام حسين(ع) در مثل اين روزها بيش از هر چيز تشنه لبيك بود پس بكوشيم با تحقيق در عمل صالح و دامن‌زدن به تفكر و انديشه آن حضرت(ع) و امامان معصوم(ع) لبيك گوي آن حضرت(ع) باشيم.
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن