تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816423429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفيرسابق ايران در لبنان:اگر امنيت ملي به خطر نمي‌‏افتد، بايد از مظلوم حمايت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سفيرسابق ايران در لبنان:اگر امنيت ملي به خطر نمي‌‏افتد، بايد از مظلوم حمايت كرد


تهران- خبرگزاري كار ايران
سفير سابق ايران در لبنان تصريح كرد: با آتش بس بين المللي ،حماس پيروز جنگ است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمد علي سبحاني در نشست "بررسي جنگ غزه و نقش ايران" كه در جبهه مشاركت برگزار شد پس از بيان شرحي از آنچه كه در گذشته در فلسطين رخ داده است و شرايط اين كشور درپيش و پس از فوت "عرفات" اظهار داشت: "عرفات" در سه سال آخر عمر خود به اين نتيجه رسيد كه نمي‌‏تواند مقاومت را ناديده و از اسرائيل امتياز بگيرد و فهميد بدون فشار قدرت نمي‌‏توان كاري كرد لذا وارد مقاومت شد
وي "ابومازن" را مخالف عرفات دانست و گفت: ابومازن معتقد بود نبايد به مقاومت پول و امكانات داد تا تقويت شود وحماس نيز از ابتدا وارد مسيري شد كه مي‌‏دانست مسير ساده‌‏اي نيست و امكان اين كه بتواند مقاومت عليه اسرائيل را ادامه دهد و هم دولت را داشته باشد وجود ندارد اما معتقد بود كه اگر وارد صحنه سياست نشويم "ابومازن" سر ما را مي برد لذا براي حذف مقاومت و استمرار آن شرايط را پذيرفت.
سبحاني خاطرنشان كرد: احتمال اين كه حماس بتواند در انتخابات ماه آتي فلسطين برنده شود وجود دارد و مجلس ملي فلسطين بالاترين مرجع اين كشور است اما 20 سال است كه انتخابات نداشته است لذا با توجه به اختلافات داخلي فلسطين پيشنهاد شده كه مجلس ملي انتخاباتي را برگزار كند كه مربوط به تمام فلسطيني ها جهان است.
وي همچنين به انتخابات آينده اسرائيل اشاره كرد و گفت: گروه‌‏هاي اين رژيم هميشه براي رقابت با هم دست به تندروي مي زنند و آمريكايي‌‏ها و افكار عمومي اسرائيل تنها اهرم‌‏هايي هستند كه مي‌‏توانند آنها را كنترل كنند.
سفير اسبق ايران درلبنان با اشاره به آغاز حملات زميني اسرائيل به غزه تصريح كرد: حمله زميني براي رژيم صهيونيستي سخت است اما از سويي تجربه جنگ لبنان در اختيار اين رژيم قرار دارد لذا پيش بيني مي‌‏كنيم اسرائيل به درون غزه و ديگر نقاط پرجمعيت اين شهر وارد نمي شود.
وي با بيان اينكه با آتش بس بين المللي حماس پيروز است گفت: اسرائيل به دو دليل نمي تواند اين جنگ را طولاني كند.دليل اول اين است ورود "ابومازن" به كاخ سفيد نبايد همزمان با جنگ باشد و از سوي ديگر اسرائيل درماه فوريه انتخاباتي را برگزار خواهد كرد و در بحران سياسي به سر مي برد زيرا "اولمرت" سرپرست نخست وزيري است و قانوناً نخست وزير نيست.اسرائيلي‌‏ها به انتخابات آينده خود چشم دارند بنابراين درصدد پايان هرچه سريعتر جنگ هستند.
وي با انتقاد از عملكرد دولت نهم در عرصه سياست خارجي‌‏خاطرنشان كرد: مردم احساس مي‌‏كنند عملكرد اين دولت موجب فشارها و ناكامي‌‏هاي اقتصادي و ساير مسايل است .
وي افزود: غزه اكنون در شرايط سختي قرار دارد اما اگر عكس‌‏العمل و حمايت ايران از مردم غزه را با همسايه خود يعني تركيه مقايسه كنيم احساس مي‌‏شود كه وظيفه انساني خود را به خوبي انجام نداده‌‏ايم.
سبحاني همچنين خطاب به اصلاح طلبان گفت: شما در مورد مسايل خارج از ايران و حمايت از مردم مظلوم فلسطين وظايف خود را فراموش نكنيد بايد از مردم غزه حمايت شود زيرا آنها بي‌‏دفاع هستند اما فضاي حمايت بايد خوب و مناسب باشد البته نبايد فكر كنيم كه اگر از غزه ،لبنان و فلسطين حمايت كنيم تحولات انجام نمي‌‏شود.
اين كارشناس مسائل خاورميانه تصريح كرد: نبايد برخي مسائل با منافع ملي ما در تعارض قرار گيرد ،اولويت اول در بحث سياست خارجي ، حفظ منافع ملي‌‏ است اما اگر امنيت ملي به خطر نمي‌‏افتد بايد از مظلوم حمايت كرد.
اعلام آتش بس اسرائيل را ملزوم مي‌‏كند كه به نقض حقوق بشر خاتمه دهد

همچنين آذر منصوري معاون سياسي جبهه مشاركت ايران اسلامي در اين مراسم به بيان موارد نقض حقوق بشر از سوي اسرائيل در غزه پرداخت و گفت:درنهايت امكان خاتمه اين جنگ با اعلام آتش‌بس سازمان ملل وجود دارد كه بهترين گزينه است تا بتواند به اين فاجعه انساني كه دل هر انساني را به درد مي آورد خاتمه دهد.
وي با اشاره به اينكه بيش از 100 كشور جهان در وضع قوانين خود به حقوق بشر توجه كرده‌‏اند، خاطرنشان كرد:حمايت هاي بي دليل آمريكا از اسرائيل و مقاومت اين كشور در برابر انتخاب شدن حماس در فلسطين نشان داد كه شعار دموكراسي كه آمريكا مطرح مي‌‏كند تنها با هدف بهره‌‏برداري در جهان سوم است.
منصوري سپس به گزارش اخير دبيركل سازمان ملل در مورد اقدامات رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: طبق اين گزارش ساخت منازل جديد در 5 ماهه نخست سال 2008 دوصدچندان شده است يعني در سال 2007 ، 240 منزل ساخته شده بود اما در سال 2008 اين رقم به 433 منزل رسيد.
وي يادآور شد:"بان‌‏كي‌‏مون" در اين گزارش اعلام كرده است 33 درصد شهرك‌‏هاي ساخته شده از سوي رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطيني‌‏ها بوده است و بيش از 200 آمبولانس يا با تاخير وارد غزه شده‌‏اند و اصلاً نتوانسته‌‏اند وارد شوند.احداث ديوارحائل نيز باعث نقض برخي حقوق فلسطيني‌‏ها مانند حق آموزش شده است بنابراين وي از اسرائيلي‌‏ها خواسته است كه شهرك‌‏هاي ساخته شده را نابود و به خشونت عليه فلسطيني‌‏ها پايان دهد.
منصوري با بيان اينكه دولت اسراييل از سفر نماينده حقوق بشر به غزه جلوگيري كرد و حتي وي را 30 ساعت در بازداشت نگه داشت،اظهار داشت: اين رژيم با زيرپا گذاشتن معاهدات ، به بهانه حضور نظاميان در منازل مسكوني به خانه هاي مردم بي‌‏پناه حمله و ياآنها را بمباران مي‌‏كند كه بر خلاف كنوانسيون ژنو است.
معاون سياسي جبهه مشاركت‌‏يادآور شد: يك اجماع نسبتاً جهاني با تاكيد بر نگاه غالب مردم نسبت به نقض حقوق بشر در غزه به وجود آمده است و به جز آمريكا و برخي كشورهاي عربي همه اين اجماع را قبول دارند.
وي با تاكيد بر لزوم پايان تداوم فاجعه انساني و نقض حقوق بشر در غزه خواستار برخود جدي و قاطع سازمان‌‏هاي بين المللي بر اين موضوع شد و گفت: اعلام آتش بس اسرائيل را ملزوم مي‌‏كند كه به نقض حقوق بشر و حقوق انساني خاتمه دهد.
منصوري در ادامه تصريح كرد:هر نوع مداخله كه در موضوع غزه صورت مي گيرد اگر با نيت سوء استفاده سياسي و يك جانبه دولت ها وبا هدف سرپوش گذاشتن بر مشكلات داخلي آنها باشند نه تنها نتيجه اي ندارد بلكه مي تواند به ضرر مردم غزه هم باشد.
منصوري با بيان اينكه رفتار رژيم صهيونيستي در مورد مردم فلسطين و غزه از سوي تمام مجامع جهاني و حقوق بشري محكوم است تاكيد كرد: انتظار مي‌‏رود مجامع بين المللي به وظيفه خود عمل كنند و به فريادهاي فلسطيني ها برسند.
معاون سياسي جبهه مشاركت در پايان از اظهارات اخير برخي مسوولان كشور انتقاد كرد و گفت: برخي مي‌‏گويند " دانشجويان بايد 13 آبان ديگري را بيافرينند" در حاليكه مديريت اين رفتارها و پيامدهاي ناشي از آن مشكلي از فلسطين حل نمي‌‏كند.
پايان پيام

كد خبر: 467138
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن