تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816580363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از 5 شبكه راديويي و جشنواره صدا


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي از 5 شبكه راديويي و جشنواره صدا
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

** راديو ايران

در روز تاسوعا و عاشوراي حسيني ويژه برنامه «گلبرگ خونين»، كاري از گروه ايران و انديشه راديو ايران از ساعت 9 صبح به مدت سه ساعت پخش مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در اين دو روز بحث احترام به حرمت‌ها مطرح و با حضور دكتر همايون و دكتر كوشكي (از كارشناسان و اساتيد دانشگاه) فرق قيام ابا‌عبدالله حسين(ع) با ديگر قيام امامان(ع) بررسي مي‌شود. همچنين در روز تاسوعا استوديوي مستقر راديو ايران در فرهنگسراي بهمن آخرين اخبار را در خصوص ساخت ضريح حضرت ابوالفضل (ع) مي‌دهد و در روز عاشورا ارتباط مستقيمي با قم، محل ساخت ضريح امام حسين(ع) برقرار مي‌شود و از احساسات پر شور مردم در مراسم عزاداري سالار شهيدان امام حسين (ع) سخن گفته مي‌شود. دكتر رضا معبودي (مجري كارشناس برنامه)، احمد دهنوي (سردبير)،حسين فاطميان (تهيه‌كننده) و مهري قلع ريز (گوينده) «گلبرگ خونين» هستند.

در ويژه برنامه «با كاروانيان» كه در همين دو روز به سردبيري پورابراهيم از ساعت 15 و 30 دقيقه به مدت دو ساعت پخش مي‌شود، توسط كارشناسان برنامه دكتر ناصر مهدوي، مرتضي جعفر پور و حجت الاسلام رحماني، شخصيت حضرت ابوالفضل(ع) و امام حسين (ع) بررسي مي‌شود. همچنين شنوندگان برنامه مي‌توانند با ارسال طرح‌هاي خود در خصوص مقوله احياء امر به معروف و نهي از منكر در جامعه، در مسابقه گروه ايران و انديشه راديو ايران شركت كنند. علاقمندان مي‌توانند دست نوشته‌هاي خود را به نشاني تهران خيابان ولي عصر- جام جم ساختمان شهداي راديو-طبقه اول –روابط عمومي راديو ايران مربوط به مسابقه «احياء فريضه احياء امر به معروف و نهي از منكر» ارسال كنند. به نفرات اول حج عمره، نفرات دوم سفر زيارتي به كربلا، نفرات سوم سفر زيارتي به سوريه اهدا مي‌شود.

** راديو تجارت

«يك پرسش، يك پاسخ» عنوان برنامه‌اي از راديو تجارت است كه هر روز هفته از ساعت 13 و 45 دقيقه پخش مي‌شود. اين برنامه 15 دقيقه‌اي قصد دارد مسائل و مشكلات اقتصادي جامعه را با پاسخ مسوولان و كارشناسان برنامه به گوش مردم برساند. در برنامه روز چهارشنبه (شانزدهم دي ماه) در ادامه برنامه گذشته درباره اقتصاد و تجارت در اسلام و راهكارهاي توسعه اقتصادي صحبت مي‌شود. ميهمان برنامه حجه الاسلام موسوي (مدرس دانشگاه و حوزه) است و كارشناس اقتصادي برنامه دكتر قويدل است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، «يك حركت، هزار بركت» يك برنامه زنده از شبكه راديويي تجارت است كه روزهاي زوج هر هفته از ساعت 16 و 5 دقيقه تا 17 پخش مي‌شود . در روز دوشنبه (شانزدهم دي ماه) برنامه «يك حركت، هزار بركت» با محور اصلي كار آفريني و اشتغال تقديم علاقمندان مي‌شود و در ادامه به بررسي كارآفريني در زمينه IT مي‌پردازد. گفتگو با كار آفرينان برتر و موفق يكي ديگر از بخش‌هاي برنامه است. ميهمان برنامه يك كار آفرين موفق كشوري است. اخبار كار آفريني، معرفي كتاب و گزارش مردمي از بخش‌هاي ديگر برنامه است . مسووليت سردبيري برنامه با كردي و گوينده برنامه آزادي است.

جديدترين برنامه در راديو تجارت، برنامه‌اي با عنوان «كليد» است كه هر روز به صورت روتين از ساعت 13 و 45 دقيقه تا 14 پخش مي‌شود. اين برنامه 15 دقيقه‌اي قرار است به رمز و راز موفقيت در زندگي روزمره بپردازد و از همه مهمتر بعد تجاري و اقتصادي آن است كه يك فرد با استفاده از چه كليدهاي ميتواند درهاي موفقيت را به روي خود و ديگران باز كند. اين برنامه به سردبيري هدي فلاح و با تهيه كنندگي سراب ارائه مي‌شود. گوينده برنامه عابدي است.

«با مسوولان» عنوان برنامه‌اي از روابط عمومي است كه روزهاي دوشنبه از ساعت 12 تا 13 بصورت زنده پخش مي‌شود . اين برنامه با دعوت از مديران وزارتخانه‌ها، سازمانها و نهادهاي دولتي و خصوصي به بحث پيرامون مسائل اقتصادي و تجاري روز ايران مي‌پردازد. در برنامه روز دوشنبه موضوع ماليات بر ارزش افزوده بررسي مي‌شود . ميهمانان برنامه دكتر غني فر(رئيس خانه صنعت ايران) و آرمان خالقي (دبير و عضو شوراي مركزي خانه‌هاي صنعت و معدن ايران) است و درباره موضوع ارائه شده به بحث و تبادل نظر مي‌پردازند. مسوول برنامه محمدپور است.

برنامه «مدار تجارت» كاري از گروه ايران و تجارت است كه روزدوشنبه هر هفته از ساعت 14 تا 15 تقديم علاقمندان به مباحث تجاري مي‌شود. در برنامه اين هفته در ارتباط با متقاعد سازي مشتري، دكتر يزداني درباره جذب مشتري، دكتر قلي زاده و در مورد نگاه نسل دوم و سوم تجدد و نقش تجدد در جذب مشتري صحبت مي‌كنند. اين برنامه با گويندگي عفت رسولي و با سردبيري اسدي مبرهن از راديو تجارت ارائه مي‌شود .

** راديو تهران

ويژه برنامه راديويي «تكيه تهران» در تاسوعا و عاشوراي حسيني از جاي جاي شهر تهران گزارش مي‌دهد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، محمد اسماعيل پور، سر دبير و تهيه كننده اين برنامه گفت: ما در اين تكيه راديويي كه از صداي پايتخت به روي آنتن مي رود، گزارش‌هايي از مراسم عزاداري ابا عبدالله حسين در حرم مطهرشاه عبدالعظيم حسني، غرب و بازار تهران داريم؛ همچنين دو تعزيه خوان نيز مجلس تاسوعا و عاشورا را روايت خواهند كرد.

گفتني است، «تكيه تهران» كاري از گروه نيمروزي است كه با اجراي سيما رستگاران از ساعت 9 صبح تا 13 و 30 دقيقه به مدت 4 ساعت و 30 دقيقه ادامه خواهد داشت.

برنامه راديويي «نوشته‌هاي خطي» به سردبيري آلبرت كوچويي در قالب يك كتاب منتشر شد.

متن برنامه «نوشته‌هاي خطي» كه با هدف مقايسه رويدادهاي فرهنگي و اجتماعي تهران امروز و ديروز به روي آنتن مي‌رفت، پس از چند قسمت توسط نشريه پوينده منتشر شد.

كوچويي سردبير اين برنامه گفت: مجموع برنامه‌هاي راديويي كه در طول 4 سال گذشته در راديو تهران داشتم به موضوعات مهم اجتماعي روز و تطبيق آن با گذشته مي‌پرداخت و چون تاريخ گوياي وقايع پايتخت شد با همكاري نشر پوينده منتشر كردم.

وي افزود : به غير از نوشته‌هاي خطي، حرفي براي گفتن و هفت رنگ از سري برنامه‌هاي برگزيده جشنواره بين‌المللي راديو در اين كتاب آمده ‌است.

گفتني است اين كتاب به همراه ديگر كتابهاي آلبرت كوچويي با نام مجموع شعرهاي لوركا و حماسه آشور در شانزدهمين جشنواره كتاب سراي اهل قلم به عنوان اثر مكتوب منتخب و از سوي معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد تقدير قرار گرفت.

** راديو سلامت

«سيمرغ» عنوان برنامه‌اي است كه اشعار و داستانهايي كهن پزشكي را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

فرشته حسني، سردبير اين برنامه گفت: در اشعار و كتب‌هاي ادبي كهن داستانهاي بسياري در مورد طبابت و درمان آن زمان وجود دارد كه ما از طريق اين برنامه آنها را به مخاطبان معرفي مي‌كنيم .

اين برنامه كه هر روز ساعت 15 و 6 دقيقه پخش مي شود فردا به كارشناسي دكتر رضايي به موضوع اشعار ابوالسعيد ابوالخير مي‌پردازد.

«لحظه‌هاي عبور» عنوان برنامه‌اي است كه به دوران نوجواني و رفتارهاي پر خطر اين دوران مي‌پردازد. اين برنامه فردا به كارشناسي دكتر ناظمي (روانشناس9 به موضوع دزدي مي‌پردازد. «لحظه‌هاي عبور» دوشنبه‌ها ساعت 14 و 30 دقيقه پخش مي‌شود.

«سفره سلامتي» عنوان برنامه‌اي از گروه نيم روزي راديو سلامت است كه به بررسي نوع تغذيه مناسب جوانان، تغذيه سالمندان، تغذيه ورزشكاران، تغذيه مادران باردار و شيرده مي‌پردازد. اين برنامه فردا(دوشنبه) با حضور دكتر حسين زاده به موضوع مصرف آهن در دوران بارداري مي‌پردازد. «سفره سلامتي» هر روز به سردبيري دكتر خواجه‌اي ساعت 13 و 30 دقيقه پخش مي‌شود.

نمايش «عينك آفتابي» به كارگرداني علي عمراني و تهيه كنندگي نيساري چهارشنبه ساعت 6 و 30 پخش مي‌شود.

«مردم و سلامت» عنوان برنامه‌اي از گروه نيم روزي راديو سلامت است كه به مسائل و مشكلات مردم در حوزه‌هاي مختلف سلامت مي‌پردازد و شنوندگان مي‌توانند ضمن تماس با برنامه مشكلات خود را مطرح كنند. اين برنامه فردا با حضور رزميان فر (سخنگوي آتش نشاني) به موضوع ايمني تكايا در ماه محرم مي|‌پردازد. اين برنامه ساعت 10 و 10 دقيقه تا 11 پخش مي‌شود.

«دوباره نگاه كن» عنوان برنامه‌اي است كه با حضور روانشناسان و كارشناسان به موضوع مهارتهاي زندگي مي‌پردازد. اين برنامه فردا با حضور آرش تقوي (روانشناس) به مهارت نه گفتن و قاطعيت فرد مي‌پردازد. اين برنامه روزهاي دوشنبه به سردبيري غياثي ساعت 12 و 50 دقيقه پخش مي‌شود.

** صداي آشنا

برنامه «هدف» با دعوت از محسن صفايي‌ فراهاني، رئيس سابق فدراسيون فوتبال، وضعيت فوتبال ايران را در ليگ قهرمانان آسيا مورد تحليل قرار مي‌دهد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين برنامه قصد دارد با توجه به موضوع برنامه، چگونگي كسب چهار سهميه فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا را با حضور صفايي‌فراهاني (نائب ريس كميته‌ي مسابقات كنفدراسيون آسيا و عضو كميته‌ي اجرايي AFC)، مورد بررسي قرار دهد.

«هدف» روزهاي چهارشنبه ساعت 19 و 45 دقيقه به وقت تهران برابر با ساعت 16 و 15 دقيقه به وقت گرينويچ از كانال اروپا، از كانال آمريكا پنج‌شنبه‌ها ساعت 6 به وقت تهران برابر با ساعت 2 و 30 دقيقه به وقت گرينويچ، و از كانال اروپا نيز روزهاي پنج‌شنبه ساعت 8 و 30 دقيقه به وقت تهران برابر با ساعت 5 به وقت گرينويچ از شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي‌شود.

گروه فرهنگ و تمدن با برنامه دو قسمتي «عروج» ياد تاسوعا و عاشوراي حسيني را گرامي مي‌دارد.

ويژه برنامه روايي – نمايشي «عروج» در قسمت اول مصادف با روز تاسوعا، با تمركز برروي شخصيت‌هاي حر، حبيب‌بن مظاهر، زهير و حضرت عباس (ع)، به بررسي اتفاقاتي كه در روز تاسوعا و عاشورا رخ داد، مي‌پردازد. اين برنامه در قسمت دوم مصادف با عاشورا، به شيوه متقل‌خواني هرآنچه را كه در روز عاشورا به وقوع پيوست را مرور خواهد كرد. هدف اين برنامه بيان رسالتي است كه بعد از واقعه عاشورا به حضرت زينب (س) واگذار شد. «عروج» به سردبيري زهرا بهروزي، تهيه‌كنندگي بهرام رحماني و كارگرداني محمد ابراهيميان، توسط مسيحا برزگر روايت مي‌شود.

«عروج» از كانال آمريكا روز سه‌شنبه هفدهم دي‌ ساعت 22 و 5 دقيقه به وقت تهران برابر با ساعت 18 و 35 دقيقه به وقت گرينويچ و در روز چهارشنبه هجدهم دي ساعت 6 صبح به وقت تهران برابر با ساعت 2 و 20 دقيقه به وقت گرينويچ و هم‌چنين 12 و 5 دقيقه به وقت تهران برابر با ساعت 8 و 35 دقيقه به وقت گرينويچ و از كانال اروپا در دو روز هجدهم و نوزدهم (چهارشنبه و پنج‌شنبه) ساعت 4 و 35 دقيقه به وقت تهران برابر با ساعت يك و 5 دقيقه به وقت گرينويچ و تكرارش در روزهاي ياد‌شده ساعت 15 و 35 دقيقه به وقت تهران برابر با ساعت 12 و 5 دقيقه به وقت گرنيويچ از شبكه جهاني صداي آشنا پخش خواهد شد.

ويژه برنامه «ابر صورتي»، كاري از گروه فرهنگ و تمدن در روز تجليل از اسرا و مفقودين از شبكه جهاني صداي آشنا پخش خواهد شد.

اين برنامه به‌صورت روايي – نمايشي، حال شهيدي را روايت مي‌كند كه به‌عنوان مفقود‌الاثر دفن شده‌است. ناهيد گودرزي (سردبير و تهيه‌كننده)، عليرضا محمودي (نويسنده)، رضا عمراني (رواي و بازيگر) و رويا فلاحي (بازيگر) اين ويژه برنامه‌اند. «ابر صورتي» از كانال آمريكا روز پنج‌شنبه (نوزدهم دي ماه) ساعت 2 به وقت تهران برابر با ساعت 23 و 30 دقيقه به وقت گرينويچ، از كانال آسيا و اقيانوسيه پنج‌شنبه ساعت 4 و 20 دقيقه به وقت تهران برابر با ساعت يك به وقت گرينويچ و تكرارش روز جمعه بيستم دي ساعت 19به وقت تهران برابر با ساعت 15 و 30 دقيقه به وقت گرينويچ و از كانال اروپا پنج‌شنبه ساعت 15به وقت تهران برابر با ساعت 11 و 30 دقيقه به وقت گرينويچ و تكرارش روز جمعه ساعت 4 به وقت تهران برابر با ساعت 30 دقيقه بامداد به وقت گرينويچ از شبكه جهاني صداي آشنا پخش خواهد شد.

** جشنواره راديو

دبيرخانه جشنواره توليدات صدا به مناسبت شصت ونهمين سالگرد تأسيس راديو، نخستين مسابقه وبلاگ‌نويسي را درقالب‌هاي گزارش، مقاله، خاطره، ترجمه، فتوبلاگ و پادكست برگزار مي‌كند.

زندگي امروزو راديو، كودكان و راديو، زنان و راديو، راديو رسانه من، احساس اولين باري كه راديو شنيدم، شبكه مطلوب من و برنامه مطلوب من موضوعات اين مسابقه است.

شرايط شركت در مسابقه: در اين جشنواره آثارارسال شده در قالب‌هاي ذكر شده بايد متعلق به خود شركت كننده باشد.آثاربايد به زبان فارسي باشد. ذكردقيق مأخذ و منبع براي ترجمه و مقاله الزامي است. استفاده ازتمهيدات صوتي نظير( موسيقي، كلام، افكت و ... ) درطراحي فني و محتوايي وبلاگ ازامتيازويژه‌اي برخوردارخواهد بود. حداقل يك اثرمرتبط با قالب‌هاي اعلام شده تا تاريخ 30 بهمن ماه دروبلاگ خود منتشركرده باشند.

همزمان با دهمين جشنواره توليدات سراسري صداي جمهوري اسلامي ايران اولين جشنواره سراسري عكاسي با عنوان «زندگي و راديو» در دو بخش اصلي و جنبي برگزار مي‌شود.

عكس‌هاي آرشيو( راديو از تاسيس تا به امروز)، راديو در بسط و گسترش فرهنگ شنيداري مردم در ابعاد زندگي مانند اطلاع رساني ترا فيك- خبر رساني- تفريحات و غيره، راديو و روزهاي انقلاب، راديو و دفاع مقدس، راديو و ورزش، راديو و خانواده، راديو وسازندگي، راديو و سياست و اقتصاد و راديو و اجتماع عناوين بخش‌هاي اصلي است. شركت كنندگان مي‌توانند در هر بخش حداكثر 8 قطعه عكس ارسال نمايند.

عكس ها مي‌بايست روي CD با فرمت JPEG يا TIFF با رزولوشن DPI 300 و عرض حداقل 30 سانتيمتر ارسال شوند.

نظر به استقبال چشمگيرشنوندگان و دوستداران راديو از برپايي جشنواره‌ي سالانه و تمايل به شركت وفعاليت درتوليد آثار شنيداري، دبيرخانه دائمي جشنواره توليدات صداي جمهوري اسلامي ايران، سومين جشنواره «گزارشگران افتخاري» را برگزار مي‌كند. عموم شنوندگان راديو، خصوصاً جوانان و نوجوانان دوستدارهنر، درسراسركشور مي‌توانند با تهيه گزارش راديويي (درموضوعات مورد علاق? خود)دراين مسابقه شركت كنند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن