تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817079643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه امروز شوراي شهر تهران؛گزارش عملكرد سازمان ها و شركت هاي وابسته به شهرداري ارائه شد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: در جلسه امروز شوراي شهر تهران؛گزارش عملكرد سازمان ها و شركت هاي وابسته به شهرداري ارائه شد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي در جلسه امروز شوراي شهر تهران گزارش نظارتي پروژه هاي عمراني و ساير فعاليت هاي شركتها و سازمان هاي وابسته به شهرداري تهران ارائه شد كه در آن گزارش نظارت هاي 37 شركت و 19 سازمان بازديد شده مورد اشاره قرار گرفته بود.
به گزارش خبرنگار موج، هدف اصلي از ارائه اين گزارش تعيين مشكلات اجرايي از مرحله واگذاري كار تا مرحله تحويل و ارائه راهكار رفع مشكلات با پيشنهاد طرح ها و لوايح مورد نياز به شوراي شهر تهران و نظارت شوراي اسلامي شهر تهران بر كميته كيفيت فعاليت شركت ها و سازمان ها است.
رسول خادم، رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران با اشاره به امضاي قرارداد 200 2ميليارد ريال در واحدهاي اجرايي داخل شهرداري گفت: همچنين 9 ميليارد و 500 ميليون تومان قرارداد خارج از شهرداري و 14 ميليارد تومان قرارداد از منابع خارجي در شركت ها عضو شده است.
وي با اشاره به قوي بودن نقش واسطه ها در امضاي قراردادها گفت: كل واگذاري پروژه هاي شركت ها از طريق مناقصه محدود 2/0 درصد و 8/99 درصد از واگذاري پروژه ها توسط توافقنامه انجام شده است.
به گفته خادم تعداد قرارداد شركت 416 قرار داد بوده كه 139 قرارداد اماني بر مباني مناقصه عمومي، 2 هزار و 553 قرارداد بر پايه مناقصه استعلامي و 44 وارد بر پايه واگذاري انجام گرفته است.
وي افزود: يك هزار و 738 پروژه براساس زمان بندي انجام گرفته يا حتي جلوتر از زمابندي در حال انجام است و 45 درصد از پروژه ها در شركت هاي شهرداري عقب از بودجه تغييرات گفت: بر اين اساس شهروند داراي 3/19 درصد افزايش درآمد نسبت به پيش بيني بوده كه دليل اين امر ازايش تعداد فروشگاه ها و رشد قيت ها بوده و اين در حالي است كه شركت برج ميلاد آسمان 100درصد تغييرات منفي و آمارهاي داشته كه دليل آن عدم واگذاري فضاهاي برج عنوان شده است.
وي افزود: دليل 8/23 درصد تغييرات منفي درآمد شركت مترو نيز عدم دريافت يارانه بليت از دولت بوده و در مقابل شركت يادمان سازه در بخش درآمدي 51 درصد افزايش درآمد داشته كه اين موضوع به دليل افزايش فعاليت براي اتمام پروژه انعقاد اكثر قراردادها در ابتداي سال بوده است.
خادم در ادامه يادآور شد: تعاوني اعتباري شهر 61 درصد تغييرات منفي در آمدي به دليل پرداختي در بخش سرمايه گذاري داشته و شركت واحد اتوبوسراني نيز 17 درصد تغييرات منفي در آمدي به دليل عدم تحقق يارانه پيش بيني شده در بودجه داشته است و همچنين شركت همشهري و ستاد مركزي معاينه فني خودرو نيز به ترتيب منفي 8 درصد و منفي 41 درصد تغييرات درآمدي داشته اند كه دلايل آن به ترتيب كاهش تيراژ موردي و آگهي و تعويق مراجعه اتومبيل هاي متقاضي طرح ترافيك و عدم امكان عقد قرارداد با بنياد تعاون در جهت اعمال قانون است.
خادم در خصوص دليل تغييرات منفي درآمدي اكثر شركت هاي وابسته به شهرداري گفت: چون اولين سالي بوده كه شركت ها بودجه خود را به شوراي شهر ارائه داده اند، طبيعت پيش بيني هاي لازم از اول در نظر گرفته نشده بود و حتي بسياري از پيش بيني هاي درآمدي از ابتدا اشتباه بود.
وي در عين حال گفت: اكثر شركت هاي شهرداري به صورت واسط عمل كرده اند كه اين موضوع انحرافات غير منطقي در بودجه آنها را نشان مي دهد.
رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران گفت: اين گزارش مربوط به عملكرد شش ماهه اول سال است و در اين شش ماهه اكثر بودجه به صورت نقدي نوشته مي شود در حالي كه بودجه شش ماهه دوم تعهدي و غير نقدي ها نيز لحاظ مي شود.
به گفته خادم، برخي از پروژه ها شركت ها به دليل نداشتن دستور كار 29 درصد، كمبود اعتبار 6/3 درصد، عدم تامين نقدينگي 3/24 درصد دچار مسائل و مشكلاتي شده اند .
وي در ادامه با ارائه گزارش فعاليت ها زمان هاي شهرداري تهران گفت: 7/51 درصد قرارداد منعقد شده در داخل شهرداري، 7/14 درصد خارج از شهرداري و 28 درصد از پروژه ها با منابع خود سازمان ها در حال انجام است.
خادم تصريح كرد: 35 مناقصه عمومي، 7 مناقصه محدود و 464 توافق نامه در سازمان هاي وابسته به شهرداري تهران انجام شده است كه در مجموع 56 درصد پروژه ها به صورت اماني، 25 درصد به صورت مناقصه عمومي و 4 درصد مناقصه محدود و 2/14 درصد به صورت واگذاري به مرحله اجرا گذاشته شده است.
رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، درصد تغييرات مثبت و منفي درآمدي سازمان هاي وابسته به شهرداري را در ادامه گزارش خود عنوان كرد و گفت: سازمان آتش نشاني 5/12 درصد تغييرات مثبت درآمدي به دليل درآمد فروش املاك، بهشت زهرا 28 درصد تغييرات مثبت درآمدي به دليل افزايش تعداد نرخ ارائه خدمات داشته است.
وي افزود:همچنين سازمان پارك ها و فضاي سبز منفي 31 درصد تغييرات درآمدي به دليل جابجايي اعتبارات براي پرداخت تعهدات پروژه ها نمايشگاه گل و گياه و سازمان حمل و نقل و ترافيك منفي 82 درصد تغييرات درآمدي به دليل عدم وصول بابت BRT از شركت واحد و دريافت درآمد از آدم ترافيك در شش ماهه دوم سال در كارنامه خود ثبت كرده است.
به گفته خادم، تغييرات درآمدي سازمان زيبا سازي منفي 49 درصد و سازمان فرهنگي و هنري مثبت 64 درصد بوده كه به ترتيب به دليل عدم تحقق اعتبارات غير نقدي و انعقاد اكثر قراردادها در شش ماهه اول سال به دست آمده است.
رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران توان پايين مالي و فني سرمايه گذاري علمي سرمايه گذاري را از جمله مشكلات سازمان ها در رابطه با تعلل در پروژه ها ناميد و گفت: كمبود زمين و تعلل دستگاه ذيربط نيز از مشكلات موجود در اين بخش است.
وي در ادامه با ارائه نتايج حاصل از بازديد در خصوص مسائل و مشكلات علت ريشه اي بروز مشكلات گفت: جايگاه نامشخص برخي شركت ها وسازمان ها در اعلام فعاليت ها، نداشتن رتبه بندي و تشخيص صلاحيت، انجام كار موازي توسط واحدها عدم ثبات مديران شركت ها و سازمان ها و عدم گسترش فعاليت از جمله مهمترين مشكلات موجود در اين بخش است.
خادم در پايان گفت: در مجموع شركت هاي وابسته به شهرداري تهران 25 هزار و 767 نفر نيرو دارند و در مقابل تعداد نيروهاي سازمان هاي وابسته به شهرداري 12 هزار و 333 نفر است كه بالاترين پرسنل ها متعلق به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با 2 هزار و 324 نفر و شركت واحد اتوبوسراني با 16 هزار و 869 نفر است.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن