تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهارگوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهارگوشه كشور
عشق به امام حسين(ع) ميان پيروان اديان مختلف گسترش يافته است‌

تبريز --- خبرنگار اطلاعات:‌ نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: عشق و علاقمندي به امام حسين(ع) فراتر از شيعيان در بين ساير اديان نيز گسترش يافته است.

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان، گفت: نحوه برگزاري آئين‌هاي عزاداري اباعبدالله حسين(ع) از سويي مورد توجه علاقه‌مندان آن حضرت و همچنين بهانه‌جويان كينه‌توز است.

وي افزود: با فرهنگ‌سازي مناسب و حفظ عزت شيعه در برگزاري آيين‌هاي عزاداري سرور و سالار شهيدان در ايام محرم مي‌توان الگوي مناسبي در نحوه عزاداري براي مسلمانان و علاقه‌مندان ساير كشورها باشيم.وي افزود: با اين شيوه ابهامات بي‌اساس كه از طرف دشمنان اسلام نسبت به شيعيان در آيين‌هاي عزاداري امام حسين(ع) مطرح مي‌شود، برطرف خواهد شد.رئيس شوراي فرهنگ عمومي آذربايجان شرقي افزود: خوشبختانه در سه سال اخير با رهنمودهاي مقام عظماي ولايت برخي خرافه‌زدايي‌ها در آيين‌هاي ماه محرم عملي شده و بايد در اين زمينه مسئولان فرهنگي گام‌هاي ديگري را بردارند.

برگزاري 100 يادواره شهدا در استان ايلام‌

سرويس شهرستانها: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان ايلام گفت: 100 يادواره شهدا در اين استان در سال جاري برگزار شده است.

عبدالكريم عيد صيد در گفت و گو با ايرنا افزود: اين تعداد يادواره با همكاري ادارات مختلف استان از جمله سپاه و بسيج در مناطق مختلف روستايي و شهري استان برگزار شد.‌

وي گفت: براي برگزاري اين يادواره‌ها بيش از 300ميليون ريال از اعتبارات سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران هزينه شد.

وي هدف از برگزاري اين يادواره‌ها را زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا در استان، قدرداني از مقام ايثارگران و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بيان كرد.

عيد صيد همچنين از اجراي طرح در مدارس اين استان خبر داد و گفت: اين طرح در سطح 1200 فضاي آموزشي استان به منظور برگزاري يادواره شهدا در طول سال جاري تحصيلي اجرا مي‌شود.

اعزام بيش از 1000 مبلغ به استان همدان‌

همدان -- خبرنگار اطلاعات:‌بيش از 1000 مبلغ ديني به مناسبت ماه محرم به مناطق تبليغي در استان همدان اعزام شدند.‌

كارشناس امور مبلغان اداره كل تبليغات اسلامي استان همدان با بيان اين مطلب گفت: اين روحانيون از دفتر تبليغات اسلامي قم و حوزه‌هاي علميه اين استان به هيأتهاي مذهبي مناطق تبليغي شهري و روستايي استان راهي شدند.

حجت‌الاسلام موسوي افزود: همچنين به همين منظور نزديك به 150 نفر از بانوان مبلغه نيز براي مراسم‌هاي ويژه بانوان اعزام شدند.‌

وي تصريح كرد: مبلغان اعزامي در مدت 12 روز حضور خود در مناطق تبليغي، علاوه بر سخنراني و پاسخگويي به پرسشهاي مردم و حضور مؤثر در مراسم‌هاي عزاداري نسبت به اجراي برنامه‌هاي آموزش قرآن و احكام نيز اقدام مي‌كنند.‌

‌24 زوج جوان در شهرستان ثلاث باباجاني زندگي مشترك خود را آغاز كردند‌

ثلاث باباجاني --- خبرنگار اطلاعات: 24 زوج تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) ثلاث باباجاني با دريافت سرانه مبلغ 5 ميليون ريال به عنوان كمك هزينه ازدواج راهي خانه بخت شدند.

در اين مراسم كه فرماندار و جمعي از مسئولان ادارات و سازمان‌هاي اين شهرستان نيز حضور داشتند، قنبري مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان ضمن تاكيد بر رعايت شرايط ازدواج در اسلام گفت: جوانان ما بايد با الگو گرفتن از بزرگان دين و ساده‌ زيستن در جهت تفاهم هرچه بيشتر در زندگي مشترك بكوشند. وي در بخش ديگري از سخنان خود حضرت فاطمه زهرا(س) را يكي از بهترين الگوها براي دختران عصر حاضر برشمرد و گفت: همه جنبه‌هاي زندگي اين بزرگوار از بُعد سياسي، اجتماعي و... بايد مورد توجه شما نوعروسان عزيز قرار گيرد و سعي در پيروي از روش‌هاي ايشان كه يكي از بهترين طرق سعادت در زندگي است داشته باشيد.‌

برگزاري مسابقه خوشنويسي و عكس نماز در بناب‌

بناب --- خبرنگار اطلاعات:‌ اداره فرهنگ وارشاد اسلامي بناب فراخوان مسابقه خوشنويسي و عكس نماز را انتشار داد.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بناب طي گفتگويي با بيان اين كه مسابقه عكس نماز به صورت غيرحرفه‌اي برگزار خواهد شد، گفت: عكس‌هاي گرفته شده با دوربين خانگي و گوشي‌هاي تلفن همراه مي‌توانند در اين مسابقه شركت نمايند و محدوديتي در ارسال آثار وجود ندارد.

حبيب صدقي افزود: عكس‌هايي كه كيفيت لازم را نداشته باشند و همچنين عكس‌هايي كه توسط نرم‌افزارهاي رايانه‌اي طراحي و مونتاژ شوند در مسابقه شركت داده نمي‌شوند.

صدور 40 هزار سفركارت در استان اصفهان‌

اصفهان --- خبرنگار اطلاعات: 40 هزار سفركارت براي بازنشستگان آموزش و پرورش استان اصفهان صادر شده است و مسئولان رفاه اداره‌هاي آموزش و پرورش مي‌توانند با مراجعه به شعبه‌هاي بانك سپه نسبت به دريافت سفركارت بازنشستگان اقدام كنند.

كامران هاروني، كارشناس گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان، با بيان اين مطلب، افزود: همه دستگاهها، اداره‌ها، سازمانها و شركت‌هاي دولتي مي‌توانند براي دريافت سفركارت بازنشستگي به كانون بازنشستگان دانشگاه اصفهان مراجعه كنند.وي تصريح كرد: با شارژ سفركارت توسط ارگانها و سازمانهاي دولتي افراد مي‌توانند به مكان‌هايي كه دستگاه‌ ‌POS نصب شده است، مراجعه و از مزاياي سفركارت خود استفاده كنند.

او اظهار داشت: همه رستورانها و مجموعه‌هاي فرهنگي مي‌توانند با نصب دستگاه‌ ‌POS خدمات ويژه‌اي به مشتريان ارائه دهند.

وي افزود: دريافت كنندگان سفر كارت مي‌توانند براي دريافت اطلاعات بيشتر به آدرس اينترنتي‌ ‌www.safarcard.ir مراجعه كنند.

توزيع كتاب در مناطق روستايي و عشايري چهارمحال و بختياري‌

شهركرد -- خبرنگار اطلاعات: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: اين كتابها با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني به طور رايگان بين جوانان و نوجوانان، كانونهاي مساجد، مراكز آموزشي و پايگاه‌هاي بسيج مناطق مختلف استان توزيع شد.

وي همچنين از توزيع بيش از 70 هزار جلد كتاب بين مردم استان تا پايان امسال خبر داد و گفت: اين كتاب‌ها به نسبت استقبال و ظرفيت كتابخواني مردم استان توزيع خواهد شد.

ساماندهي 500 هميار پليس محرم‌

* 500 هميار پليس محرّم در استان چهارمحال و بختياري ساماندهي شدند.

سرهنگ چراغي جانشين فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري در حاشيه نشست با مسئولان هياتهاي مذهبي گفت: اين نشست به منظور توجيه روساي هيات‌هاي مذهبي، ساماندهي همياران پليس و تشريح وظايف آنان و نيز انتظارات پليس از آنها با حضور آيت‌الله ناصري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهركرد ترتيب يافت. به گفته وي در اين نشست آيت‌الله ناصري در سخناني بر ضرورت احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر، جلوگيري از شيوع خرافات مداحي‌هاي نامتعارف و استفاده از آلات موسيقي در عزاداريها تاكيد كرد و تعامل بين نيروي انتظامي و هياتهاي مذهبي را اقدامي ارزشمند دانست. در اين نشست 500 هميار پليس ساماندهي شدند و يونيفرمهاي ويژه نيز به آنان تحويل شد.

‌معرفي شهردار جديد رودبار زيتون‌

لوشان - خبرنگار اطاعات: شهردار جديد رودبار زيتون معرفي و مشغول به كار شد.استاندار گيلان در حكمي حسن بلوي جيرندهي را به عنوان شهردار جديد رودبار زيتون معرفي كرد.

بلوري جيرندهي از كارمندان فرمانداري رودبار بود و در دوره اول و دوم شوراي اسلامي شهر جيرنده، شهردار منتخب شهر جيرنده مركز بخش عمارلو بود.

روستاهاي لرستان ميزبانان جشن پايان بي‌سوادي

خرم‌آباد --- خبرنگار اطلاعات: فرماندار خرم‌آباد گفت: امسال به منظور ريشه كني بي‌سوادي در روستاهاي شهرستان‌هاي مختلف استان لرستان، جشن باسوادي برگزار مي‌شود.

شريعت نژاد در همايش قدرداني از چهره‌هاي موفق نهضت سوادآموزي در خرم‌آباد با اشاره به اين كه بايد تمامي تلاش را براي رفع مشكلات نهضت سواد آموزي به كار گرفت، نرخ 24/81 درصدي با سوادي در استان را بسيار مثبت ارزيابي كرد. تاجي پور‌مديركل نهضت سوادآموزي لرستان نيز با بيان اين كه 400چهره موفق سواد آموزي در اين استان وجود دارد، گفت: اين افراد با حضور در كلاس‌هاي درس نهضت سوادآموزي هم‌اكنون داراي تحصيلات ديپلم، فوق ديپلم، ليسانس و فوق‌ليسانس هستند.

در ادامه اين همايش كه با حضور رئيس سازمان آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، از 9 بازنشسته نهضت سوادآموزي و شماري از چهره‌هاي موفق اين نهاد قدرداني شد. ‌




 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن