تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820926419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي نشريه علمي ـ قرآني «مترجم»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: معرفي نشريه علمي ـ قرآني «مترجم»
گروه خبرنگاران افتخاري / محمد جوادي‌ماديه: فصلنامه علمي ـ فرهنگي «مترجم»، حاوي مقاله‌هايي در زمينه مسائل نظري و عملي ترجمه، آموزش ترجمه، نقد ترجمه و ... است كه از سال 1370 منتشر مي‌شود.
اين فصلنامه از سال 1370 به بعد به طور تقريبي مرتب منتشر شده است و شماره دهم آن كه در تابستان 1372 به چاپ رسيده به طور خاص به ترجمه قرآن اختصاص داشت كه پس از گذشت پانزده سال همچنان مطالب اين شماره از نشريه بي‌بديل و ممتاز مانده است، صاحب‌امتياز، مديرمسئول و سردبير اين فصلنامه به‌عهده «خزاعي‌فر» است و مطالب آن مشتمل بر مقاله‌هايي در زمينه مسائل نظري و عملي ترجمه، آموزش ترجمه، ويرايش، ترجمه متون علمي، ترجمه متون مذهبي، نقد ترجمه، ترجمه و زبان فارسي، مصاحبه با مترجمان، معرفي و نقد نمونه‌هاي ترجمه، معرفي آراي صاحب‌نظران كلاسيك ترجمه، اخبار و رويدادهاي مهم جهان ترجمه است.

در ذيل به فهرست مطالب شماره دهم اين فصلنامه اشاره مي‌شود: ترجمه سوره تكوير، محمدمهدي فولادوند؛ ويژگي‌هاي ترجمه قرآن در تفسير كشف‌الاسرار، محمدمهدي ركني؛ اقتراح ترجمه قرآن، مشكلات و ديدگاه‌ها.

بررسي زبان‌شناختي آياتي از چهار ترجمه قرآن مجيد، شهره شاهسوندي؛ ترجمه‌اي اسف‌انگيز از قرآن كريم (نقدي بر ترجمه محمدباقر بهبودي از قرآن)، حسين استادولي؛ بحث درباره چند واژه قرآني از ديدگاه زبانشناختي، شهرام هدايت؛ نقدي بر ترجمه ابوالقاسم پاينده از قرآن، سيدمحمد فرزان؛ ترجمه قرآن، ديروز و امروز (مقايسه ترجمه‌هاي ميبدي، قرآن ري، ترجمه رهنما و ترجمه عبدالمحمد آيتي)، تأملاتي درباره ترجمه قرآن، سيدحسين سيدي؛ مباحثي در زمينه ترجمه قرآن، رسول معتمدي.

اصول ترجمه قرآن، ولي‌الله نقي پورفر؛ كتابشناسي گزيده ترجمه‌هاي انگليسي قرآن كريم، ا.ر.قدوائي، علي حقي؛ كتابشناسي جهاني ترجمه‌هاي قرآن مجيد، مرتضي اسعدي؛ دو ترجمه در دست انتشار(معرفي ترجمه‌هاي آيت‌الله مكارم شيرازي.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1829]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن