تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815472789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير راه: عوارض واردات به چابهار 10 درصد كاهش يافت دولت نهم موافق ايجاد زير ساخت و فرودگاه در چابهار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير راه: عوارض واردات به چابهار 10 درصد كاهش يافت دولت نهم موافق ايجاد زير ساخت و فرودگاه در چابهار است
تهران- خبرگزاري كار ايران
وزير راه و تربري با اشاره به موافقت هيات دولت با ارائه تخفيف 10 درصدي در عوارض كالاهاي وارداتي از بندر چابهار و نيز موافقت رياست جمهوري و هيات دولت با بررسي كارشناسي ايجاد فرودگاه در منطقه آزاد چابهار گفت: نگاه دولت نهم به توسعه زيرساخت‌ها در مناطق آزاد كشور كاملا مثبت است.
به گزارش ايلنا، وزير راه و ترابري با حضور در دبيرخانه حوزه مشاورت رييس جمهوري در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، در جلسه توسعه محور شرق شركت و بر حمايت جدي دولت نهم از پروژه‌هاي زيربنايي مناطق آزاد تاكيد كرد.
به گزارش ايلنا، حميد بهبهاني وزير راه و ترابري در جلسه مشاورت رييس جمهور در امور مناطق آزاد با بيان مطلب بالا گفت: در جلسه هيات دولت در استان سيستان و بلوچستان موضوع اتصال بندر چابهار به خطوط آهن داخلي و اتصال آن به راه‌آهن كشورهاي همسايه بويژه كشورهاي آسياي ميانه مطرح و مصوب شد اين طرح در اولويت قرار گرفته و بندر چابهار به زاهدان و از آن‌جا به شهر مقدس مشهد وصل شود.
وي با اشاره به اينكه اين مسير به لحاظ زماني نسبت به ساير مسيرهاي پيشنهادي كوتاه‌تر و اقتصادي‌تر است، اظهارداشت:مطالعات لازم بخشي از مسير كه هنوز انجام نشده به سرعت صورت گرفته و عمليات اجرايي آن آغاز شود.
وزير راه در اين جلسه همچنين از موافقت هيات دولت با ورود اسكله‌هاي شهيد كلانتري و شهيد بهشتي به محدوده منطقه آزاد با حفظ مديريت سازمان بنادر و دريانوردي بر اين اسكله‌ها خبر داد.
بهبهاني همچنين با اشاره به موافقت هيات دولت با ارائه تخفيف 10 درصدي در عوارض كالاهاي وارداتي از بندر چابهار و نيز موافقت رياست جمهوري و هيات دولت با بررسي كارشناسي ايجاد فرودگاه در منطقه آزاد چابهار گفت: نگاه دولت نهم به توسعه زيرساخت‌ها در مناطق آزاد كشور كاملا مثبت است.
بهبهاني در ادامه نظر هيات دولت براي ايجاد پل خليج فارس براي اتصال جزيره قشم به بندر عباس را مثبت و ايجاد اين پل را لازمه رونق منطقه آزاد قشم ذكر و ابراز اميدواري كرد كه در آينده نزديك از مناطق آزاد چابهار و قشم و طرح‌هاي عمراني و زيربنايي اين مناطق بازديد به عمل آورد.
همچنين درابتداي اين جلسه صلاحي، مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي نيز نگاه مثبت دولت نهم به توسعه زيرساخت‌ها در مناطق آزاد را بي‌نظير و قابل ستايش خواند و گفت: شخص دكتر بهبهاني در اين زمينه بسيار فعال و كوشا بوده و در مدتي كه از وزارت ايشان مي‌‏گذرد با سخت كوشي و سركشي دائم به مناطق و پروژه‌هاي زيربنايي معطل مانده تلاش ويژه‌اي را براي عملياتي كردن اين پروژه‌هاي زيربنايي انجام داده‌اند به‌گونه‌اي كه در بسياري از موارد حتي پيش از آنكه ما از ايشان براي بازديد از مناطق و پروژه‌ها دعوت كنيم، شخصا از مناطق و پروژه‌ها بازديد كرده و در مورد انجام آنها دستورات لازم را صادر كرده‌اند.
صلاحي سپس با اشاره به اينكه علاوه بر پروژه‌هاي عمراني ياد شده در منطقه آزاد چابهار اميد است پروژه پل خليج فارس نيز به عنوان يك پروه ملي با حمايت‌هاي صورت گرفته توسط رياست محترم جمهور، دولت نهم و شخص دكتر بهبهاني در طول دوره وزارت ايشان اجرايي شود، گفت: اين پل به همراه پروژه‌هايي همچون نواب و فرودگاه امام از طرح‌هايي بود كه قبل از انقلاب ايجاد آن تصويب شده بود اما به دلايل متعدد به درازا كشيده شد. پروژه‌هاي نواب و فرودگاه امام به پايان رسيده‌اند و پروژه پل خليج فارس نيز به همت دولت نهم و به نام اين دولت به پايان خواهد رسيد.
وي نقش وزارت راه و ترابري در ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي توسعه كشور را اساسي خواند و گفت: به عنوان مثال با اتصال بندر چابهار به خط آن داخل كشور و توسعه اسكله‌ها منطقه چابهار و محور شرق از رونق اساسي برخوردار خواهد بود و سرمايه‌گذاران به اين منطقه هجوم خواهند برد.
در ادامه اين جلسه باقري‌‏زاده و اصغري، مديران عامل مناطق آزاد چابهار و قشم با تشريح اقدامات انجام شده براي تكميل پروژه‌هاي زيربنايي اين مناطق، بر اهميت تكميل هرچه سريعتر پروژه‌هاي عمراني براي جذب سرمايه‌گذاران تاكيد كردند.
پايان پيام

كد خبر: 466963
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 639]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن