تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806375606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنش و درگيري در مجلس؛ لاريجاني: استيضاح يكماه به تعويق افتاد/نماينده مرند در اعتراض به اين اقدم مجلس را ترك كرد/ميكروفن كواكبيان به دليل اعتراضاتش خاموش شد/تابش: اقاي لاريجاني اقدام شما تخلف از قانون است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تنش و درگيري در مجلس؛ لاريجاني: استيضاح يكماه به تعويق افتاد/نماينده مرند در اعتراض به اين اقدم مجلس را ترك كرد/ميكروفن كواكبيان به دليل اعتراضاتش خاموش شد/تابش: اقاي لاريجاني اقدام شما تخلف از قانون است
خبرگزاري انتخاب : دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در ابتداي جلسه‌ي علني امروز اعلام كرد: پس از برگزاري جلساتي ميان نمايندگان درخواست‌كننده‌ي استيضاح و دوستاني از دولت و وزير قرار شد استيضاح فعلا انجام نشود؛ لذا از دستور كار مجلس خارج مي‌شود، ضمنا وزير قول داد مشكلات مطرح شده از سوي نمايندگان را مرتفع كند.


استيضاح محمدرضا اسكندري وزير جهادكشاورزي از دستور كار مجلس خارج شد.

به گزارش خبرگزاري انتخاب ، دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در ابتداي جلسه‌ي علني امروز اعلام كرد: پس از برگزاري جلساتي ميان نمايندگان درخواست‌كننده‌ي استيضاح و دوستاني از دولت و وزير قرار شد استيضاح فعلا انجام نشود؛ لذا از دستور كار مجلس خارج مي‌شود، ضمنا وزير قول داد مشكلات مطرح شده از سوي نمايندگان را مرتفع كند.

علي لاريجاني درآغاز جلسه علني امروز مجلس كه قرار بود در آن طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي مطرح شود، اعلام كرد : با توجه به مجموع شرايطي كه در منطقه در حال وقوع است و مسائلي كه در داخل كشور بايد به آن توجه شود در مورد استيضاح جلساتي را ترتيب داديم و آقاي رحيمي معاون پارلماني رئيس جمهور و وزير جهاد كشاورزي و تعداد قابل توجهي از استيضاح كنندگان در آن حضور داشتند ، من خواستم نتيجه جلسه را به اطلاع نمايندگان برسانم و اميدوارم تصميمي مبتني بر مصالح كشور گرفته شود.

وي با رد مسائل مطرح شده مبني بر سياسي بودن طرح استيضاح وزير جهاد تصريح كرد: حرفي در بيرون شيوع پيدا كرده بود مبني بر اينكه استيضاح وزير جهاد سياسي است ما به چنين چيزي نرسيديم چون دوستان از طيف هاي مختلفي هستند و مبناي كارشان فكري است و در جلسه برگزار شده نيز مطلقا بحث سياسي مطرح نشد.

لاريجاني اضافه كرد : قبلا تقاضاي استيضاح وزير جهاد با حدود 40 امضا به هيئت رئيسه تحويل داده شده بود و ما از دوستان خواهش كرديم اين طرح موقتا اعلام وصول نشود اما 18 نفر از دوستان درخواست به جريان افتادن آن طرح را كردند بنابراين طرح استيضاح همان 40 امضا را دارد نه 18 امضا هرچند برخي هم امضاهاي خود را پس گرفته بودند، براين اساس رقم نهايي 42 امضا نبود و 18 امضا هم نبود بلكه حدود 30 امضا بود.

نماينده مردم قم ادامه داد: جلسه ديشب بعد از نماز مغرب بين دوستان دولت و استيضاح كنندگان برگزار شد و معلوم شد نظر استيضاح كنندگان رفع مشكل است و نه ستيزي با وزير دارند و نه بحث سياسي است بلكه در مقابل مردم احساس مسئوليت كردند كه بايد ستايش كرد كه نمايندگان تا اين حد دغدغه دارند و مشخص شد قصد نمايندگان رفع مشكلات است.

وي افزود: دراين جلسات اختلاف نظري بين آمارها وجود داشت و آمارهايي كه استيضاح كنندگان به آن استناد مي كردند با آمار هاي وزير متفاوت بود و احتياج داشت آمار صحيح از طريق كار كارشناسي مشخص شود.

لاريجاني يادآور شد: در جلسه ديشب، معاون رئيس جمهور و وزير جهاد متعهد شدند كه با حضور در جلسات كارشناسي دولت و مجلس اگر نتايج اين جلسات وجود نواقصي در كار وزارتخانه بود اين نواقص را رفع كنند و مقرر شد جلسات مستمري به مدت حدود يك ماه برگزار شود و رئيس كميسيون كشاورزي يكي از نواب رئيس، معاون حقوقي رئيس جمهور و وزير كشاورزي در آن حضور خواهند داشت، بررسي ها حول نكات مورد نظر انجام خواهد شد و ظرف يك ماه نتايج به اطلاع نمايندگان مي رسد.

وي ادامه داد: دوستان پذيرفتند با مجموعه شرايط و احتياجي كه وجود داشت اين بررسي ها در زمان معقولي صورت بگيرد دولت رفع مشكلات را پذيرفت وبه همين دليل استيضاح فعلا از دستور خارج مي شود و البته همه استيضاح كنندگان در جلسه حضور نداشتند و برخي همچنان نظرشان بر استيضاح است اما نصابي ندارند كه از نظر حقوقي بخواهيم استيضاح را مطرح كنيم.

رئيس مجلس تاكيد كرد: من تشكر مي كنم از نگاه منطقي و همراه با احساس مسئوليت نمايندگان و اگر چه برخي از نمايندگان در جلسات حضور نداشتند اما من تلفني با آنان تماس گرفتم و نتايج جلسه را به آنان گفتم و ارزيابي ما اين است كه استيضاح نصاب ندارد، بنابراين آن را از دستور كار خارج كرديم.

اظهارات لاريجاني تذكرات تعدادي از نمايندگان استيضاح كننده را در پي داشت كه معتقد بودند تعداد استيضاح كنندگان مصر بر انجام استيضاح در روز جاري برخلاف اظهارات رئيس مجلس بيش از حد نصاب (10 نفر) است .

تذكر تعدادي از نمايندگان در اعتراض به شيوه خروج استيضاح وزير جهاد كشاورزي از دستور كار امروز مجلس و مخالفت رئيس مجلس با اين تذكرات و توضيحات وي در تشريح روند كار ، براي دقايقي فضاي مجلس را ناآرام كرد .

سيروس سازدار نماينده مرند و جلفا و از طراحان استيضاح وزير جهاد كشاورزي پس از اظهارات علي لاريجاني رئيس مجلس درباره منتفي شدن استيضاح وزير جهاد كشاورزي طي تذكري اظهار داشت: انتظار اين است رئيس مجلس منافع مجلس را حفظ كند.

وي افزود: رئيس مجلس به استناد كدام ماده قانوني اين چنين در دفاع از حقوق مجلس و وظيفه نمايندگي مجلس كوتاه مي آيد؟

سازدار گفت : از جناب لاريجاني سئوال مي كنم با كدام دليل و وجدان خود را راضي نموده است كه مجلس كه به فرموده رهبر كبير انقلاب عصاره فضائل ملت است و در راس امور است اين چنين مورد تضعيف قرار بگيرد هر كس بخواهد مجلس شوراي اسلامي را تضعيف كند قطعا مورد بخشش ملت ايران نخواهد بود.

نماينده مرند و جلفا تاكيد كرد: اعلام مي كنم تعداد امضاهاي استيضاح از حد نصاب نيفتاده است انتظار اين بود شما بي طرفي خود را اعلام مي كرديد.

وي مدعوين جلسه شب گذشته رئيس مجلس با نمايندگان استيضاح كننده را گزينشي دانست و گفت: آيا منافع كشور مقدم است يا ابقاي يك وزير ضعيف در سر ميز خود؟ اجازه مي داديد وزير مي آمد سئوالات پرسيده مي شد و وي پاسخ مي داد، آنگاه سعي مي كرديد براي وي راي جمع كنيد، حداقل ظاهر قضيه را حفظ مي كرديد و آيين نامه را رعايت مي كرديد.

سازدار گفت: بنده به خاطر همدردي با كشاورزان مجلس را به نشانه اعتراض ترك مي كنم.

لاريجاني پس از تذكر سازدار از وي خواست توضيحات رئيس مجلس را بشنود و سپس تصميم بگيرد. وي در پاسخ به سازدار گفت: در اينكه شما امضاي خود را پس نگرفتيد شكي نيست اما اسامي كساني كه نسبت به اين موضوع نظر دادند، وجود دارد اگر من مسئول هستم بررسي كردم نظرات نمايندگان را گرفتم.

وي ادامه داد : تعداد امضاهاي استيضاح به حدي نيست كه امروز مطرح شود. اما اينكه گفتيد اين موضوع به استقلال مجلس لطمه مي زند بايد بگويم مجلس جلسه گذاشت و نظرات نمايندگان هم مطرح شد ، نمايندگان پذيرفتند بحث كارشناسي را در مسير ديگري ادامه پيدا كند و اين هيچ اشكالي به استقلال مجلس وارد نمي كند حقوق مجلس هم سر جاي خود است.

لاريجاني تاكيد كرد: جايگاه مجلس اقتضا مي كند به مصالح توجه كنيد و مجلسي ها از توجه خاصي نسبت به مسائل روز برخوردارند و خودشان تصميم گرفتند، شما را هم دعوت كرديم ، اصلاح طلبان و اصولگرايان حضور داشتند اينكه شما تشريف نياورديد بحث ديگري است مسئله از نظر ما كاملا روشن است تذكر ايشان هم وارد نيست.

اظهارات رئيس مجلس در حالي بيان مي شد كه سازدار علي رغم خاموش بودن ميكروفونش به انتقادات نسبت به سخنان لاريجاني ادامه مي داد . وي سپس در اعتراض به اقدام هيئت رئيسه صحن علني مجلس را ترك كرد .

در ادامه جلسه نماينده سمنان نيز در تذكري آيين نامه اي نسبت به اقدام هيئت رئيسه اعتراض كرد .

مصطفي كواكبيان خطاب به رئيس مجلس گفت : بنده در جلسه شب گذشته نبودم اما نكاتي درباره گفته هاي شما عرض مي كنم.

وي افزود: آقاي رئيس ما را بدهكار نكنيد، شما شب قبل گفتيد استيضاح حق شماست اما مصلحت نيست اين يك بحث است و از طرف ديگري مي گوييد استيضاح از حد نصاب افتاده دست ، بنده اسم 10 نفر را مي خوانم هر كدام كه گفتند ما استيضاح كننده نيستيم، اعلام كنند.

لاريجاني اجازه نداد كواكبيان اسامي مورد اشاره را بخواند و گفت: اگر قرار است تعداد امضا استيضاح مشخص شود ، من بايد به شما بگويم ، نه شما به من .

سپس ميكروفن كواكبيان كه با فرياد اصرارداشت اسامي موافقان انجام استيضاح درجلسه امروز را بخواند خاموش شد ولاريجاني ادامه داد : اسم افراد به شما مربوط نيست.من شب گذشته با شما تلفني صحبت كردم و شما هم پذيرفتيد چطور دوباره نظر مي دهيد ،شما گفتيد من نظر شما را قبول دارم، استيضاح كنندگان نظرشان را گفتند اگركساني هم كه تعدادشان زير اين 10 نفر است، نظري دارند ما اشكالي نمي دانيم.

رئيس مجلس درحالي كه كواكبيان همچنان با فرياد اعتراض خود را بيان مي كرد از هيئت رئيسه خواست تا جلسه را طبق دستور كار ادامه دهند اما سروصداي زياد نماينده سمنان مانع ادامه كار شد و لاريجاني گفت: توجه نكنيد ودستور را ادامه دهيد.

با سرو صداي كواكبيان تعدادي از نمايندگان به گرد او جمع شدند و خواستار سكوت و آرامش او شدند اما كواكبيان بي توجه به اين درخواست ها همچنان به اعتراض خود با فرياد ادامه داد.

بعد از دقايقي عباسعلي نورا نماينده زابل كه ظاهرا از امضا كنندگان طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي بود و امضاي خود را پس گرفته است به سوي كواكبيان آمد و با صداي بلند به وي پرخاش كرد و خواست تا سكوت اختيار كند.

نماينده زابل به نمايندگاني كه دور كواكبيان حلقه زده بودند نيز گفت: دور او را خلوت كنيد اگر بخواهيد اينجا بايستد تا ظهر داد و فرياد مي كند.با خلوت شدن دور كواكبيان او نيز آرام گرفت و در صندلي خود نشست.

رئيس فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي اقدام هيئت رئيسه مجلس در خروج طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي را بر خلاف قانون دانست.

محمدرضا تابش در جلسه علني امروز در تذكري آيين نامه اي با استناد به ماده 227 آيين نامه داخلي مجلس، اقدام علي لاريجاني در از دستور كار خارج كردن طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي را تخلف از قانون خواند.

وي گفت: براساس آيين نامه داخلي مجلس، هنگامي كه استيضاح در دستور كار مجلس است به هيچ وجه نمي توان دستور را تغيير داد مگر در مواردي كه طرح ها و لوايح سه فوريتي مطرح باشد.

تابش تصريح كرد: استيضاح كنندگان از حد نصاب قانوني 10 نفر بيشتر هستند، اگر جلسه مشورتي برگزار شد دليل نمي شود كه استيضاح خاتمه يافته باشد.

نماينده اردكان گفت : رئيس مجلس اعلام كرده كه امضا كنندگان اين طرح استيضاح كمتر از 10 نفر شده اند اين قانون شكني بيّن (روشن) است و بنده وظيفه داشتم تذكر بدهم تا در تاريخ مجلس ثبت شود.

رئيس مجلس درپاسخ به تذكر تابش اظهار داشت: قرار نيست كه درتذكر به ديگران توهين كنيد ، كجا نمايندگان قانون شكني كردند ؟ طراحان استيضاح حق داشتند كه بگويند ما نمي خواهيم استيضاح مطرح شود . كجاي آن قانون شكني است؟

لاريجاني خطاب به تابش تاكيد كرد: شما كه اين طرح استيضاح را امضا نكرده بوديد، كساني كه امضا كرده بودند آمدند و صحبت كردند و گفتند ما قبول داريم اين طرح از دستور كار مجلس خارج شود.

رئيس مجلس گفت: شما كه نيابت از كسي نداريد ، حال فرض كنيد چند نفر از استيضاح كنندگان نيز مانند آقاي كواكبيان قبول نكرده اند.وي گفت : اين نوع بحث ها براي مجلس درست نيست مجلس نظام هايي دارد شما نيز نظر خود را مطرح كنيد.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن