تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816726292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس انجمن قرآن و نهج‌البلاغه اداره ارشاد اسلامي كرمان: مداحان بايد دنبال اشعار پرمحتوا باشند بعضي از عزاداران افراط و تفريط را پيشه مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس انجمن قرآن و نهج‌البلاغه اداره ارشاد اسلامي كرمان: مداحان بايد دنبال اشعار پرمحتوا باشند بعضي از عزاداران افراط و تفريط را پيشه مي‌كنند
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمان
سرويس: شهرستان‌ها

رييس انجمن قرآن و نهج‌البلاغه اداره ارشاد اسلامي استان كرمان گفت: برخي مداحان اشعاري را انتخاب مي‌كنند كه معنا و محتوايي ندارند و بيشتر شبيه به موسيقي پاپ است لذا بايد هنگام مديحه سرايي، اشعار پرمحتوايي را انتخاب كنند.

حسن مجيدي فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران( ايسنا) منطقه كوير، در خصوص آسيب شناسي مراسم مذهبي و ورود انحرافات و حواشي و ظواهر ديني گفت: اختلاط زن و مرد كه به بي توجهي مراكز عزاداري بر مي‌گردد، هم‌چنين بلند كردن علم كه در زمان‌هاي قديم از آن به عنوان علامتي در دست مردان قوي و نشانه پاي برجا بودن لشكر استفاده مي‌شد، متاسفانه از جمله اين انحرافات است.

مجيدي‌فر قمه‌زني را از ديگر آسيب‌هاي مراسم مذهبي معرفي كرد و بيان داشت: بعضي از عزاداران به سمت و سويي مي‌روند كه افراط و تفريط را پيشه مي‌كنند و در واحدي قرار مي‌گيرند كه مي‌خواهند بيشتر از حد معمول خود را نشان دهند و اين قبيل كارها مورد عنايت حضرت امام حسين(ع) نيست. ما مي‌توانيم گريه كنيم اما آرام، سينه بزنيم اما منظم نه به شكل زننده.

رييس انجمن قرآن و نهج‌البلاغه اداره ارشاد اسلامي استان كرمان گفت: خيلي وقت‌ها لب‌ها حرف نمي‌زنند بلكه چشم‌ها بهتر از لب‌ها سخن مي‌گويند، خود گريه‌ آرام مي‌تواند به همه بفهماند كه ما در عزاي عزيزي مي‌گرييم.

مجيدي‌فر هم‌چنين برخي از اشعار مداحان را كفرگويي تلقي و تصريح كرد: مداحان از جملاتي استفاده مي كنند كه شبيه به كفر است مانند " انا كلب الرقيه" و ...لذا مردم بايد بدانند هرچه را كه مي‌خواهند بايد از خداوند طلب كنند نه از ائمه معصومين بلكه آنها واسطه‌اي هستند بين خداوند و بندگان.

وي خطاب به مديحه سرايان گفت: كساني بايد مداحي كنند كه تاثير نفس و يا كلام داشته باشند و آن ارتباط معنوي خود را به شنوندگان منتقل كنند.

مجيدي فر آگاه كردن و روشن ساختن افكار مردم را از تمامي مراكز و نهادها طلب كرده و تاكيد كرد: اگر همه ما تلاشي در جهت آگاه‌سازي مردم در حين عزاداري انجام دهيم نتيجه بهتر از اين خواهد بود.

وي همچنين مطلبي را به نقل از نويسنده‌اي گفت: «كرم شب تاب گفت: اي رفيق خرگوش، من مي كوشم تا با نور خود جنگل را روشن كنم هرچند ديگران مسخره ام مي‌كنند و مي گويند با يك گل بهار نمي‌شود، خرگوش گفت: اي رفيق ما نيز مي گوييم يك نور هر چقدر كم باشد باز روشنايي است».

روح الله دادگستر، عضو هيات عزاداران رقيه بنت الحسين(ع) شهرستان جيرفت گفت: مهمترين اصل در عزاداري امام حسين(ع) كسب معرفت حسيني است.

روح الله دادگستر افزود: عزاداري‌ها بايد خالصانه و از هرگونه اغراق به دور باشد و مهم اين كه در عزاداري سرور و سالار شهيدان به دنبال كسب معرفت باشيم.

وي اظهار كرد: عزاداري خالصانه به اين معنا نيست كه بيشتر گريه كنيم بلكه عزاداري مورد قبول و بهتر است كه با معرفت و درك قيام امام حسين (ع) همراه باشد.

دادگستر كه خود از مداحان هيات است در رابطه با مداحي‌هاي امروزي گفت: سبك هاي مداحي امروزي با مداحي‌هاي سنتي تغيير كرده است و اگر تغيير در جهت عزاداري بهتر و شور و شوق بيشتري نسبت به امام حسين(ع) باشد اشكالي ندارد ولي استفاده از موزيك‌هاي خاص و حركت‌هاي موزون اشكال شرعي دارد زيرا امام حسين(ع) خود نيز اين گونه عزاداري را نمي‌پسندد.

وي در مورد مدحي‌هاي امروزي كه به شور نيز معروف است تصريح كرد: اگر اين سبك مداحي همراه با سوز و گداز و اشك باشد مورد قبول است ولي اگر موجب بيان مطالب بيهوده و هتك حرمت باشد هرگز كسي چنين چيزي را نمي پذيرد و اصلاً با آن مخالف هستيم و اين سبك ها نيز بايد كنار گذاشته شود.

دادگستر گفت: كساني كه به دنبال كسب معرفت حسيني هستند بايد ارزش مجالس اهل بيت را درك كنند و در جهت اهداف ائمه اطهار گام بردارند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود برنامه‌هاي هيات عزاداران رقيه بينت الحسين(ع) را اين گونه اعلام كرد.قرائت زيارت عاشورا هر صبح محرم و صفر در محل مسجد حسينيه حضرت رقيه واقع در شهرك فجر، قرائت تفسير قرآن، سخنراني توسط روحانيون بنام از جمله حجت الاسلام رجبي، از قم و حجت الاسلام عليرضا فاريابي از روحانيون شهرستان مداحي و عزاداري توسط مداحان شهرستان ذبيح الله ذبيحي ، محمدرضا دانشي، حامد وحدتي، مرتضي اميري ، سجاد باقري از بم، علي كدخدايي از كرمان، شادباش از كهنوج رسولي از مشهد به اجرا برنامه‌هاي مداحي و مديحه سرايي در رساي حسين بن علي و شهداي كربلا مي‌پردازند.

حجت الاسلام سيدمحسن حسيني امام جمعه بردسير، امام جمعه شهرستان بردسير نيز گفت: با گسترش فرهنگ واقعي و اصيل دست افراد مداح نماو بي تعهد ، افراد فرصت طلب را مي توان كوتاه كرد.

حجت الاسلام سيدمحسن حسيني گفت: عزاداري اصلي مبتني بر بيان واقعيات بدون تحريف باتكيه بر معيارهاي اصيل مذهبي، گسترش فرهنگ عاشورا ، تبليغ و تروج مكتب عاشورا است.

وي افزود: بعد از انقلاب با رهبري امام(ره) قالب و محتواي عزاداري‌ها از بسياري از انحرافات و بدعت‌ها و امور ممنوعه زدوده و تهذيب شد ولي هنوز در گوشه و كنار گاهي برخي از افراد مداح نما و بي تعهد و غيراصيل با توجه به ناآگاهي و بعضي اوقات از روي غرض، الفاظ و سخنان نامربوط مي‌گويند كه برخورد با آنان در دستور كار قرار دارد.

حجت الاسلام حسيني اظهار كرد: از آنجايي كه مراسم‌هاي مذهبي با اعتقادات مردم سرو كار دارد و هر كسي كه بخواهد در مردم تاثير بگذارد از اين راه وارد شده و بهترين نفوذ جهت كسب درآمد را از طريق اعتقادات مردم بر مي گزيند چرا كه راهي آسان است و زمينه سوء استفاده را در مراسم‌هاي مذهبي انتخاب مي‌كنند كه بايد جهت كوتاه كردن دست افراد مغرض و بي اطلاع، اقدامات اساسي و بنيادي برداشت، همچنين با گسترش فرهنگ واقعي و آگاهي دادن به مردم، تربيت نيروهاي زبده و مبلغين واقعي، اهميت به روحانيت به عنوان مروجين واقعي نهضت حسيني مي‌توان به گسترش واقعي فرهنگ اصيل عاشورا و كوتاه كردن دست دشمنان و افراد مداح نما كمك كرد.

امام جمعه شهرستان بردسير تصريح كرد: براي اينكه انحرافات و بدعت ها را از فرهنگ اصيل عزاداري و ترويج فرهنگ و فلسفه قيام عاشورا بزداييم ، بايد با تخصص و تعهد وارد شويم، چراكه دشمن انسان جهل است ، هر مقدار كه بتوانيم آگاهي و اطلاعات معتبر را بياموزيم، مي توانيم جامعه را در جهت نهضت امام حسين(ع) سوق دهيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: عوامل كه سبب عزت و عزيز شدن امام حسين(ع) شدند به ترتيب شامل اخلاص، ايثارگري، از خودگذشتگي ، عدم تعلق به دنيا ، آزادگي، دميده شدن روكح عزت و سرافرازي در نهضت عاشورا، استفاده از مبلغيني چون حضرت زينب(س)، استفاده از چهره هاي ماندگار ( حضرت ابوالفضل(ع)، علي اكبر(ع)) و استفاده از برخي اوتاد مانند حبيب بن مظاهر بود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن