تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815598305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
گزارش قدس از ركود بازار مسكن ؛ لقمه هايي كه در گلوي زمين خواران گير كرد

چناران- خبرنگار قدس: وجود مشكلات در روستاها و كم توجهي مسؤولان به اين امر از يك سو و خشكسالي هاي پي در پي در سالهاي اخير و مشكلات مالي و اقتصادي كشاورزان از سوي ديگر، بهانه اي شد تا برخي سودجويان به زمينهاي كشاورزي هجوم آورده و با استفاده از سادگي روستاييان و دادن وعده هاي دروغين، آنان را آواره ديگر مناطق نمايند و سپس بدون هيچ مشكلي اقدام به قطعه بندي و فروش زمينهاي كشاورزي با قيمت بسيار بالايي نمايند.
يكي از كشاورزاني كه در منطقه چناران و نيشابور به كشاورزي مشغول است، گفت: بسياري از كشاورزان با فروش زمينهاي خود به قيمت ناچيز زندگي خود را نابود كرده و هم اينك مجبورند براي افراد ديگر كارگري نمايند.
وي افزايش قيمت زمين در سالهاي اخير و وجود مشكلات متعدد در بخش كشاورزي را يكي از عوامل مهم فروش اين زمينها عنوان كرد و گفت: در سالهاي اخير هر روز قيمت زمين بالا مي رفت و كشاورزان را وسوسه مي كرد تا ملك خود را به فروش برسانند.
وي افزود: در باغرود نيشابور برخي از افراد با تبليغات همين دلالان زمينها را تا متري 250 هزار تومان خريداري كردند، اما هم اكنون به كمتر از 100 هزار تومان رسيده است و كسي حاضر به خريد آن نيست.
يكي ديگر از كشاورزان هم گفت: روزي نبود كه افرادي متر به دست با ماشينهاي آخرين مدل به زمينهاي اطراف روستا مراجعه نكنند و مشغول خط و خط كشي نباشند.
يكي از دلالان فعال در امر خريد و فروش و قطعه بندي زمينهاي كشاورزي در منطقه گلبهار هم گفت: هم اكنون بسياري از زمينهاي خريداري شده بر روي دستهاي بنگاه داران مانده است و كسي براي خريد آن رغبت ندارد.
وي كه بسياري از زمينهاي كشاورزي اين منطقه را در استانهاي سيستان و بلوچستان و هرمزگان به فروش رسانده است، اضافه كرد: قيمت مسكن و زمينهاي كشاورزي نسبت به سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است، به طوري كه هم اكنون كسي حاضر به سرمايه گذاري در بخش مسكن نمي باشد.
يكي ديگر از بنگاه داران گلبهار كه اقدام به خريد و فروش زمينهاي كشاورزي مي كرد، گفت: به خاطر از رونق افتادن خريد و فروش زمين و مسكن، برخي از بنگاه داران و دلالان به كارهاي ديگر مثل مسافركشي روي آورده اند.
وي دليل راكد شدن مسكن را جلوگيري از پرداخت وام توسط دولت اعلام كرد و افزود: سياست دولت در خصوص واگذاري زمينهاي طرح مسكن مهر و نيز بحران مالي جهان باعث شده است تا مردم به خريد واحد مسكوني و يا زمينهاي كشاورزي رغبت نداشته باشند.
رمضاني يكي از فعالان در امر خريد و فروش زمين در شهر جديد گلبهار با اشاره به آگهي مزايده فروش زمين كه توسط شركت عمران در اين شهر توزيع شده است، گفت: در حالي كه در محله فردوس (9) گلبهار كه كار ساخت و ساز نيز در حال انجام است، قطعات زمين 200 متري از 40 ميليون تومان به 18 ميليون كاهش پيدا كرده است، باز هم خريداري وجود ندارد، اما شركت عمران در محله بهشت (11) اقدام به فروش زمين بر مبناي قيمت پايه 145 هزار تومان كرده كه هنوز هيچ عملياتي در آن محله شروع نشده است.
وي با بيان اينكه شركت عمران نبايد اقدامي انجام دهد كه عامل گراني باشد، گفت: تنها امتياز زمينهاي شركت عمران شرايط نقد و اقساط آن است.
چند تن ديگر از بنگاه داران با بيان اينكه اقدامهاي اخير دولت موجب اميدواري و باعث كاهش قيمت زمين و خانه شده است، تأكيد كرد: بايد شركت عمران كه شركت دولتي به شمار مي رود، همسو با اين سياست حركت كند و زمينهايي كه در اختيار دارد را ارزان به مردم عرضه كند نه اينكه از قيمت بازار گرانتر باشد.
مدير يك بنگاه در گلبهار هم با بيان اينكه زمينها و واحدهاي مسكوني هر روز ارزانتر از روز قبل مي شود و اين مسأله بسياري از دلالان را زمين گير كرده است، به خريد و فروش زمينهاي كشاورزي اشاره كرد و گفت: هر هكتار زمين در بقمچ و جمع آب تا 120 ميليون تومان به فروش رسيده بود، در حالي كه قيمت همان زمينها به كمتر از 50 ميليون رسيده و الان خريداري وجود ندارد.
حسيني افزود: زمينهاي جهاد كشاورزي هر قطعه 14 ميليون تومان در بين مردم معامله مي شد و هم اكنون افراد بسياري هستند كه حاضرند به پنج ميليون تومان بفروشند، اما خريداري نيست.
يكي ديگر از فعالان خريد و فروش زمينهاي كشاورزي با بيان اينكه بسياري از دوستان خود را مي شناسم كه با استفاده از برخي وامها اقدام به خريد زمينهاي كشاورزي كرده اند و الان حتي يك متر آن هم به فروش نمي رسد و اقساط وامهاي خود را نمي توانند پرداخت كنند، گفت: بسياري از اين افراد حتي نمي توانند پول بيمه ماشينهاي تويوتاي خود را پرداخت كنند.
مدير عامل شركت عمران گلبهار هم با بيان اينكه در سالهاي اخير رشد زمين و مسكن رشدي كاذب و بادكنكي بوده و قيمتها بدون هيچ ضابطه اي افزايش پيدا كرده است، از سياست جديد دولت در مهار اين موضوع قدرداني كرد و گفت: ركود در بازار مسكن و ريزش قيمتها ناشي از سياستهاي درست دولت و همچنين مسائل سياسي و اقتصادي جهان است و باعث شده تا بخش مسكن آرامش و ثبات خوبي پيدا كند.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص عملكرد شركت عمران گلبهار گفت: در زماني كه با رشد قيمت مسكن مواجه بوديم قيمت زمينهاي موجود خود را كنترل كرديم و در حالي كه زمينها به 10 برابر قيمت رسيده بود، اين شركت با قيمت متعارف، زمين عرضه مي كرد و هم اكنون زمينهاي شركت عمران به قيمت واقعي خود رسيده است.
رئيس كل دادگستري خراسان رضوي هم در گفتگو با خبرنگار ما از تشكيل ستاد ويژه اي در قوه قضاييه براي برخورد با اين موضوع خبرداد و گفت: پيرو بخشنامه رئيس قوه قضاييه، ستادي در دادگستري استان تشكيل شده كه تاكنون با تشكيل جلسات متعدد با اين پديده برخورد نموده و اين برخوردها همچنان ادامه دارد.

كاهش 63 درصدي بارندگي در گناباد

گناباد- خبرنگار قدس: رئيس اداره هواشناسي گناباد با بيان اينكه كل بارندگي هاي فصل پاييز امسال در گناباد 4/9 ميلي متر بوده است، گفت: در مقايسه با متوسط 20 سال گذشته كه در اين فصل 1/25 ميلي متر بوده است، كاهش 63 درصدي بارندگي را شاهد هستيم.
داريوش شيباني افزود: اين كاهش بارندگي هاي پاييزه در تشديد آثار و پيامدهاي خشكساليهاي اخير و تداوم آن بي تأثير نخواهد بود.
وي با تشريح ميزان بارندگي در فصل پاييز گفت: در مهرماه امسال در گناباد باران نباريده، در حالي كه متوسط مدت مشابه دوره آماري 8% ميلي متر بوده است.
همچنين ميزان بارندگي در آبان ماه 3/3 ميلي متربوده، در حالي كه متوسط 20 سال اخير 7/8 ميلي متر مي باشد.
وي مجموع بارندگي آذرماه را 1/6 ميلي متر اعلام كرد و گفت: اين در حالي است كه متوسط بارندگي 20 ساله اخير 6/15ميلي متر ثبت شده است.
وي افزود: با توجه به كاهش بارندگي هاي اين فصل شرايط خشكسالي در گناباد كاملاً تشديد شده است، به طوري كه در بررسي محاسباتي خشكسالي با شاخص «SPI» مشخص است در پايان آذرماه 87 در 3 ماهه پاييز امسال وضعيت خشكسالي خفيف حاكم بوده، در حالي كه در پايان پاييز سال قبل وضعيت نرمال بوده است.
وي گفت: در بررسي بازه زماني 9 ماه گذشته از سال 87، شاخص محاسباتي وضعيت خشكسالي بسيار شديد را نشان مي دهد كه در مدت مشابه سال قبل وضعيت خشكسالي خفيف بوده است.
وي تصريح كرد: در مقايسه بلند مدت نيز، برآوردها تشديد وضعيت خشكسالي را نشان مي دهند.

كارتهاي خودپرداز براي اهالي جغتاي كاربردي ندارد

جغتاي- خبرنگار قدس: امروزه شاهد تبليغات گسترده بانكها در زمينه ارائه خدمات نوين بانكي به مشتريان هستيم كه از آن جمله مي توان به كارتهاي خودپرداز بانكي اشاره كرد، اما داشتن اين كارتها در جغتاي آن چنان كه بايد پاسخگو و به مثابه پول همراه مردم نيست.
به دليل نبود دستگاه هاي خودپرداز در اين شهرستان، شهروندان تنها در شهرستانهاي اطراف مي توانند از خدمات اين كارتها استفاده كنند و به جز بانك ملي، بانك ديگري در اين منطقه دستگاه خودپرداز ندارد.
در حالي كه مسؤولان مربوطه تحريم را عامل اصلي نبود دستگاه هاي خودپرداز اعلام مي كنند، مردم جغتاي تحريم را تنها يك بهانه مي دانند و علت اصلي اين مشكل را مستقل نبودن اين بانكها عنوان مي كنند.
شهروندان جغتاي معتقدند نوعي تعصب در مقامهاي بانكي باعث عدم استقرار دستگاه هاي خودپرداز است.
مشكل ديگري كه شهروندان جغتايي با آن دست به گريبان هستند، نبود شعب بانكهاي مسكن، رفاه، تجارت و صنعت و معدن با توجه به وجود بزرگترين معادن كروميت در اين شهرستان و احداث كارخانه هاي فركروم و سيمان جغتاي است.
از سوي ديگر با توجه به اينكه امروزه نياز اساسي مردم و دغدغه اصلي مسؤولان نظام، مسكن است، مردم جغتاي از خدمات بانك مسكن و تسهيلات مربوطه نيز محروم مي باشند.

اعلام اولويتهاي توسعه در خليل آباد

خليل آباد- خبرنگار قدس: معاون فرماندار خليل آباد پيگيري براي استقرار ادارات، تأسيس شهرك صنعتي، مراكز آموزش عالي، تشكيل دبيرخانه دائمي حمايت از سرمايه گذاري، كميته كارشناسي نظارت بر پروژه هاي عمراني و تسريع در جهت احداث بيمارستان را از اولويتهاي كاري خود اعلام كرد.حسن خواجه طي گفتگويي تنظيم برنامه زمان بندي به تشكيل كارگروه ها، تشكيل اتاقهاي فكر و بحران، شناسايي نخبگان و استفاده از نظرات آنها، اجراي طرح مسكن مهر، سايت اداري، بررسي مشكلات و توانمنديهاي شهرستان با حضور شوراها و پيگيري طرح دولت الكترونيكي را از ديگر اولويتهاي توسعه اين شهرستان برشمرد.وي با توجه به نامگذاري سال جاري به عنوان سال نوآوري و شكوفايي از سوي مقام معظم رهبري اظهار اميدواري كرد با وحدت و تفاهمي كه بين تمامي مسؤولان بويژه امام جمعه و فرماندار مي باشد و حمايت مسؤولان استاني و توجه دولت، شاهد شكوفايي در تمامي زمينه هاي كشاورزي، عمراني، ورزشي و جوانان و بانوان باشيم.

درخواست رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي: محصولات كشاورزي را در فرصت باقي مانده بيمه كنيد

خراسان امروز: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: با توجه به تأكيد معاونت نظارت راهبردي رئيس جمهور مبني بر تغيير سياست حمايتي دولت در زمان بروز حوادث طبيعي و سوق يافتن اعتبارات از كمكهاي بلاعوض به سمت توسعه بيمه، عدم مراجعه براي بيمه محصولات سال زراعي جاري، مشكلات بعدي در سال آينده را به دنبال خواهد داشت.
دكتر محمد اسماعيل نيا از كشاورزان، باغداران و دامداران خواست با توجه به اينكه انجام بيمه همگاني مزارع، باغها و دامهاي سبك استان از محل اعتبارات جبران خسارات سرمازدگي و خشكسالي (لايحه متمم بودجه) تاكنون به نتيجه قطعي نرسيده به جهت از دست نرفتن فرصت انعقاد قرارداد بيمه، مدت زمان انعقاد قرارداد براي تمامي محصولاتي كه تاكنون مهلت بيمه آنها منقضي شده، براي دومين و آخرين بار تا مورخ بيستم دي ماه جاري تمديد گرديده است.وي از تمامي زارعان (داراي سطح سبز محصول) و باغداران خواست در اسرع وقت و قبل از تاريخ مذكور نسبت به انعقاد قرارداد بيمه محصول خود اقدام نمايند.به گفته وي با توجه به تغيير سياستهاي حمايتي دولت براي جبران خسارتهاي آينده، عواقب ناشي از اقدام نكردن در مورد بيمه محصولات كشاورزي به عهده كشاورزان و دامداران خواهد بود. بديهي است در صورت حصول نتيجه نهايي و رفع موانع موجود ضمن اجراي طرح مذكور، حق بيمه پرداختي توسط بيمه گذاران عودت داده خواهد شد.

توزيع هزار تن علوفه بين دامداران عشاير درگز

درگز- خبرنگار قدس: در پي بروز خشكسالي يك هزار تن انواع علوفه از جمله كنسانتره، سبوس و جو علوفه اي بين دامداران عشاير درگز توزيع شد.رئيس دفتر امور عشايري درگز با اعلام اين خبر افزود: در اين راستا و به منظور تأمين آب شرب احشام عشاير نيز از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 1800 سرويس تانكر آب شرب (12 مترمكعبي) براي عشاير نقاط مختلف اين شهرستان ارسال شده است.رضا سنايي گفت: هم اكنون علوفه موردنياز دامداران عشاير تأمين شده و در اين رابطه مشكلي وجود ندارد.وي تعداد دامداران عشاير درگز را 555 خانوار با بيش از 70 هزار رأس دام اعلام كرد و افزود: اين تعداد خانوارهاي عشاير در مناطق شوركال ماش و مناطق مختلف بخشهاي مركزي لطف آباد، نوخندان و چاپشلو مستقر هستند و حدود 20 درصد دام شهرستان را در اختيار دارند.

با حضور استاندار خراسان رضوي؛ چند پروژه عمراني در نيشابور كلنگ زني و افتتاح شد

خراسان امروز: با حضور استاندار خراسان رضوي، معاونان وي و جمعي از مديران استاني چند پروژه در شهرستان نيشابور كلنگ زني و افتتاح شد.
محمدجواد محمدي زاده پس از حضور در شوراي اداري شهرستان نيشابور، هفتمين جايگاه «CNG» تك منظوره، يك واحد توليدكننده ماشين آلات صنايع غذايي و قطعات و قالب سازي را به بهره برداري رساند و كلنگ آغاز عمليات اجرايي واحد صنعتي توليد نورد سنگين مقاطع فولادي I و H و ريل را در اين شهرستان به زمين زد.
اين جايگاه CNG در زميني به مساحت 1200 مترمربع و سرمايه گذاري 24 ميليارد ريال ايجاد شده است.
اين جايگاه كه توسط شهرداري نيشابور ايجاد شده داراي 3 دستگاه با 6 نازل است.
همچنين براي ايجاد واحد توليد كننده ماشين آلات صنايع غذايي و قطعات و قالب سازي 21 ميليارد و 300 ميليون ريال و 900 هزار دلار سرمايه گذاري انجام شده است.
واحد صنعتي توليد نورد سنگين مقاطع فولادي I و H و ريل كه كلنگ آغاز عمليات اجرايي آن توسط استاندار خراسان رضوي به زمين زده شد با سرمايه گذاري ثابت 395 ميليارد ريال و در زميني به مساحت 50 هزار مترمربع و زيربناي 8 هزار مترمربع ايجاد مي شود.
بنابر اين گزارش اين واحد صنعتي با استفاده از ماشين آلات داخلي به ارزش 157 ميليارد ريال و ماشين آلات خارجي به ارزش 67 ميليون و 33 هزار يورو به بهره برداري خواهد رسيد.
محصولات اين واحد صنعتي در سازه هاي فلزي، ساختمان ها و پلها كاربرد خواهد داشت و به صورت مستقيم براي 250 نفر اشتغال ايجاد مي كند.

بخشدار خواستار شد؛ بازنگري در طرح هادي روستاهاي زبرخان

درود- خبرنگار قدس: بخشدار زبرخان پيشنهاد برگزاري جلسات دهياران اين بخش را مثبت ارزيابي كرد و گفت: در اين جلسات، دهياران از طرحهاي عمراني روستاها بازديد مي كنند و جلسات به صورت كارگروهي اداره مي شود.
مهدي اخوان، بازنگري در طرح هادي روستاهاي بخش زبرخان را خواستار شد و گفت: زبرخان در بين بخشهاي كشور منحصر به فرد است و با توجه به اينكه بخش مهاجرپذير مي باشد، با وجود انجام زيرساختها در روستاهاي اين بخش، واگذاري زمين به روستاييان با مشكل مواجه است.
وي با تأكيد بر اختصاص مسكن مهر به جوانان در شهرها، ابراز اميدواري كرد در روستاها براي مسكن جوانان روستايي نيز تصميم گيري شود.
وي خواستار هماهنگي دهياران و شوراهاي اسلامي و اطلاع بخشداري در تهيه طرح هادي روستاها شد و از دهياران خواست ساخت و ساز خارج از حريم روستاها را منعكس كنند تا برخورد قانوني صورت گيرد.
اخوان افزود: در بخش زبرخان 52 روستا وجود دارد كه 7 روستا با شوراي اسلامي پنج نفره و 45 روستا با اعضاي شوراي 3 نفره اداره مي شوند.
وي گفت: تعدادي روستا در اين بخش وجود دارد كه جمعيت و وسعت آنها در حد شهر است و بايد به شهر ارتقا پيدا كند.
وي از سنددار كردن منازل روستايي توسط بنياد مسكن استقبال كرد و گفت: اميدواريم اين طرح كه آغاز شده تسريع يابد تا مشكل سند املاك روستايي حل شود.
وي با اشاره به هزينه هاي دولت براي توسعه روستاها گفت: قبل از اجراي طرح هادي و آسفالت معابر روستايي، بايد هماهنگي لازم با ادارات صورت گيرد تا در آينده حفاريها و كنده كاري بعد از اجراي طرح هادي صورت نگيرد.

اجراي 112 پروژه مهم در تايباد

تايباد - خبرنگار قدس: رئيس صندوق مهر امام رضا(ع) شهرستان تايباد از اشتغالزايي و انجام 112 پروژه مهم با هزينه اي بيش از 13 ميليارد تومان خبر داد.
روحاني كه در گردهمايي رؤساي شوراهاي اسلامي و دهياران بخش مركزي تايباد سخن مي گفت، افزود: از مجموع هزار و 343 نفر متقاضي وام ازدواج تاكنون دو هزار و 197 نفر وام دريافت داشته اند.
محمد خاني رئيس بانك كشاورزي تايباد نيز از پرداخت بيش از هفت ميليارد و 300 ميليون تومان غرامت به كشاورزان خبرداد.علي نيا مدير جهاد كشاورزي تايباد هم با بيان اينكه براي ساخت و ساز زمين هاي خارج از حريم روستاها بايد دهياران از جهاد كشاورزي استعلام بگيرند بر عدم تغيير كاربري اراضي كشاورزي روستاها تأكيد كرد و گفت: شانزده هزار تن كنسانتره بين دامداران توزيع شده است.

راه اندازي پايگاه اطلاعات راه هاي خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: پايگاه اطلاعاتي راه هاي خراسان جنوبي در قالب نرم افزار «ARCGIS» رونمايي شد.كارشناس «GIS» راه هاي روستايي اداره كل راه و ترابري خراسان جنوبي در اين باره گفت: پايه و اساس اين نرم افزار نقشه هاي 25000/1 سازمان نقشه برداري، برداشتهاي ميداني «GPS» و نتايج سرشماري كشور در سال 85 است كه توسط نرم افزارهاي مرتبط، كار حجمي بر روي داده ها انجام مي دهد.
آهني گفت: شناسنامه دار شدن تمامي روستاها و ارتباط آن با اطلاعات سرشماري و همچنين ارائه مشخصات كلي راه هاي شهرستان و بخش شامل طول، عرض، نوع رويه، سال بهره برداري و جمعيت برخوردار از جمله قابليتهاي اين نرم افزار مي باشد.
وي افزود: با اين نرم افزار مي توان همه محورها را مقايسه، جمع بندي، فيلترگذاري و يا با طرح سؤال از نرم افزار جواب مورد نظر را استخراج كرد.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن