تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815529486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست اضطراري سازمان كنفرانس اسلامي، احسان اوغلو:شوراي امنيت فورا ‌حملات اسراييل را متوقف كند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: نشست اضطراري سازمان كنفرانس اسلامي، احسان اوغلو:شوراي امنيت فورا ‌حملات اسراييل را متوقف كند
جام جم آنلاين: دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي با تاكيد بر ضرورت اقدام سريع و فوري شوراي امنيت جهت متوقف كردن حملات خصمانه‌ رژيم صهيونيستي به نوار غزه، از شوراي امنيت خواست كه هر چه سريعتر قطعنامه‌اي را براي آتش‌بس فوري در نوار غزه تصويب كند.


به گزارش ايسنا ، اكمل الدين احسان اوغلو دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي، در نشست فوق‌العاده «كميته اجرايي» اين سازمان كه در سطح وزيران خارجه در جده برگزار ‌شد،‌ اظهار داشت: در صورتي كه تلاش‌هاي موجود از سوي كشورهاي عربي و سازمان‌ كنفرانس اسلامي جهت بررسي حملات اسراييل به نوار غزه و توقف اين حملات و برقراري آتش‌بس نتيجه‌بخش نباشد، كشورهاي عضو اين سازمان به برگزاري نشست مجمع عمومي سازمان ملل دعوت به عمل خواهند آورد.

اوغلو همچنين خطاب به دولت جديد آمريكا و در راس آن رييس‌جمهور آن باراك اوباما اظهار داشت: ما از اوباما خواهان آن هستيم كه شرايط بسيار حساس فعلي در منطقه و حملات گسترده‌ اسراييل به نوار غزه و تاثيرگذاري اين حملات بر خاورميانه و تمامي دستاوردهاي صلح و روند جاري آن را درك كند و با در نظر گرفتن آن كه چهره‌ جديد دولت آمريكا در جهان اسلام به محك گذاشته شده است، تصميم‌گيري منطقي و مناسبي جهت متوقف ساختن حملات نظامي اسراييل به نوار غزه اتخاذ كند.

وي با تاكيد بر اين كه وضعيت انساني در نوار غزه فاجعه بار شده است، از تمامي كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي خواست كه نشستي را جهت ارائه‌ي كمك‌هاي فوري انسان‌دوستانه به نوار غزه اعم از كمك‌هاي طبي و غذايي برگزار كنند.

اوغلو بر ضرورت وحدت ملي فلسطيني‌ها تاكيد كرد و گفت: در حال حاضر و در شرايط كنوني وحدت ملي تمامي گروه‌هاي فلسطيني دژ بسيار قوي را در برابر اين حملات تشكيل خواهد داد و با توجه به اين واقعيت موجود، گروه‌هاي فلسطيني بايد اختلاف خود را كنار گذاشته و وارد يك گفت‌وگوي ملي جهت اتحاد مجدد شوند.

نماينده‌ عبدالله واد رييس جمهور سنگال نيز كه كشورش رياست دوره‌يي سازمان كنفرانس اسلامي را برعهده دارد،‌ با قدرداني از مشاركت تمامي وزيران خارجه‌ي كشورهاي اسلامي جهت بررسي فوري مساله‌ غزه اظهار داشت: متاسفانه همانطور كه مي‌دانيم اسراييل با بهانه جويي‌هاي واهي حملات موشكي گسترده‌اي را در نوار غزه آغاز كرده است و در اين حملات نظامي كودك و زن و پير و جوان نيز در امان نمانده‌اند و شاهد درو شدن جان هزاران تن از مردم بي‌گناه نوار غزه بوده‌ايم.

نماينده‌ عبدالله واد گفت: اسراييل به رغم آن كه در آغاز حملات گسترده‌ خود را با محاصره‌ نوار غزه شروع كرده بود و مردم اين منطقه را از ساده‌ترين حقوق خود محروم كرده بود، امروز به حملات وحشيانه عليه اين منطقه دست زده است.

وي تاكيد كرد: رييس سازمان كنفرانس‌ اسلامي با توجه به شرايط حساس جاري در نوار غزه و كشتارهاي جاري از سوي اسراييل در حق ملت بي‌گناه فلسطين پيش از اين نيز خواستار توقف فوري حملات و برقراري آتش‌بس شد و نسبت به انجام هر گونه عمليات نظامي زميني در نوار غزه هشدار داد.

نماينده‌ سنگال افزود: رييس دوره‌يي سازمان كنفرانس اسلامي معتقد است كه در حال حاضر وحدت ملي مهمترين مساله‌ي موجود براي متوقف ساختن اين حملات نظامي اسراييل عليه نوار غزه است و بايد شكاف‌هاي موجود ميان گروه‌هاي فلسطيني هر چه سريعتر با برگزاري يك گفت‌وگوي گسترده با هدف بازگشت مجدد اتحاد و همبستگي ميان فلسطيني‌ها پايان يابد.

او از پيشنهاد رياست دوره‌اي اين كنفرانس براي برگزاري يك نشست ويژه جهت بررسي مساله‌ نوار غزه و درخواست فوري از سازمان ملل و اتحاديه اروپا جهت اعمال فشار بر اسراييل براي متوقف ساختن حملات نظامي به نوار غزه خبر داد.

او همچنين از كشورهاي جنبش عدم تعهد و اتحاديه‌ آفريقا خواست كه طرحي عملي و هماهنگ جهت كمك به ملت فلسطين و متوقف ساختن حملات نظامي اسراييل به اين منطقه ارائه دهند و در صورتي كه حملات نظامي اسراييل به نوار غزه طي اين هفته متوقف نشود، سازمان كنفرانس اسلامي پيشنهاد مي‌دهد كه يك هيات از وزيران اين سازمان تشكيل و به سفر فوري به نيويورك اقدام كنند كه در راس برنامه‌هاي اين هيات ديدار با بان‌كي‌مون دبير كل سازمان ملل و گفت‌وگو درباره‌ي توقف فوري حملات نظامي به نوار غزه و برقراري آتش‌بس قرار دارد.

وي گفت: سازمان كنفرانس اسلامي از تمامي كشورهاي عضو اين سازمان خواست كه با حمايت لجستيك مصر و اردن به اقدام جدي و فوري جهت ارائه‌ كمك‌هاي انساني به نوار غزه و جلوگيري از گسترش فاجعه انساني در اين منطقه اقدام كنند.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن