تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806354192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت:تبيين عمق فجايع غزه پرده از ماهيت رژيم صهيونيستي بر مي‌دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سخنگوي دولت:تبيين عمق فجايع غزه پرده از ماهيت رژيم صهيونيستي بر مي‌دارد
گروه سياسي: سخنگوي دولت از همگان خواست در راه تبيين عمق فجايع غزه حركت كرده و پرده از ماهيت رژيم صهيونيستي بردارند و آن را به افكار عمومي جهان و كساني كه تحت تبليغات غلط نتوانسته‌اند با عمق اين جنايات آشنا شوند، بشناسانند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، غلامحسين الهام، سخنگوي دولت صبح امروز، شنبه 14 دي‌ماه در نشست خبري هفتگي خود با خبرنگاران با تسليت ايام سوگواري امام حسين (ع) گفت: حماسه بزرگ كربلا آينه آزادي، دفاع از حق و عدالت و دفاع از مظلوم است.

وي افزود: امروز هم عاشورا همچنان الهام‌بخش و نماد ايستادگي، مقاومت، آزادي و آزادگي است و همه آزادگان جهان با هر مرام و تفكري وقتي خود را در برابر چنين حماسه بزرگي قرار مي‌دهند، روحيه، توان و جهت‌گيري درست و محكمي پيدا مي‌كنند كه آنها را براي رسيدن به حق ياري مي‌دهد.

الهام تصريح كرد: حماسه انقلاب اسلامي از محرم اوج گرفت و امروز هم ما بعد از سي‌سال ياد حماسه‌آفرينان انقلاب را گرامي‌ مي‌داريم و اميدواريم با شهيدان كربلا هم‌آواز و همنوا باشند.

سخنگوي دولت با اشاره به فجايع غزه، آن را نمادي از مظلوميت و ايستادگي در عصر حاضر عنوان كرد و گفت: موضوع غزه امروز فاجعه بزرگي است و به خون‌غلطيدن انسان‌هاي مظلوم را به دست كساني كه به هيچ اصلي از اصول انساني و بشري و نظامات بين‌المللي پايبند نيستند، شاهديم؛ غزه امروز ميان خود غلط مي‌خورد و محاصره تنگ و سختي را شاهد هستيم.

وي با بي‌سابقه ارزيابي‌كردن كشتار كودكان در غزه ابراز كرد: گناه اين كودكان فقط اين است كه در فلسطين به دنيا آمده‌اند و انتظار از سازمان‌هايي كه به دفاع از حقوق كودكان اشتغال دارند و نيز جامعه جهاني اين است كه نسبت به حفظ حقوق كودكان در اين منطقه اقدامي انجام دهند.

وزير دادگستري كه در كسوت سخنگوي دولت به سؤالات خبرنگاران پاسخ مي‌داد، ادامه داد: كشتار زنان و مردان بي‌گناه غزه معنايي جز نسل‌كشي ندارد و جنايات عليه بشريت و جنايت جنگي است و همان چيزي است كه همگان معتقدند در قرن اخير به نظام بين‌المللي و زندگي انسان‌ها در اين زمان آسيب جدي زده است.

الهام با تشكر از احساسات پاك مردم ايران نسبت به ملت فلسطين تأكيد كرد: آنها با حضور و فرياد عدالتخواهي خود نشان دادند كه مردمي بافرهنگ و انسان‌‌دوست هستند و اين احساس مسئوليت و عواطف انساني و احساس تكليفي كه براي بيان عمق فجايع غزه انجام شد، نشان از توجه عميق انساني است كه در عمق وجود مردم ما خانه گزيده است.

سخنگوي دولت يادآور شد: در اين ميان جوانان ما با احساس مسئوليتي جدي و عزمي برآمده از ايمان و اعتقاد اسلامي و انساني خود به صحنه آمدند و از اين جنايات پرده برداشتند و دولت به سهم خود از اين تحرك، شور و احساس تقدير و تشكر مي‌كند و به خدمتگزاري به چنين ملتي افتخار مي‌كند.

وي از همگان خواست در راه تبيين عمق فجايع غزه حركت كرده و پرده از ماهيت رژيم صهيونيستي بردارند و آن را به افكار عمومي جهان و كساني كه تحت تبليغات غلط نتوانسته‌اند با عمق اين جنايات آشنا شوند، بشناسانند.

الهام اگاهي‌رساني نسبت به جنايات صهيونيست‌ها در غزه را مسئوليتي خطير بيان كرد و گفت: آگاه‌بودن مردم از پشت‌پرده اين جنايات مي‌تواند راه را براي توقف اين جنايات باز كند؛ در فضاي تيره و تبليغات غلط ممكن است جان انسان‌ها و محرومان به خطر بيفتد.

سخنگوي دولت با بيان اينكه افشاگري و بيان حق خود بزرگ‌ترين جهاد و مبارزه است، ابراز كرد: جوانان بدانند كه در اين مسير حركت مي‌كنند و افشاي مسائل و حقايق مهم‌ترين مسئوليت آنهاست و اگر اين مسير را برويم به فضل الهي نتيجه‌بخش خواهد بود و مقاومت مردم غزه نشان‌ داده كه مي‌توانند با استقامت‌شان به حق مسلم خود دست يابند و وظيفه ما حمايت‌هاي انساني و ابلاغ حرف اين مردم به گوش جهانيان است.

وي ابراز اميدواري كرد با تلاش همه‌جانبه‌ دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي و سازمان كنفرانس اسلامي محاصره غزه به پايان برسد و حداقل‌هاي حقوق انساني در اين منطقه تحقق پيدا كند.

الهام در ادامه اين نشست در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره نحوه ارسال كمك‌هاي انسان‌دوستانه جمهوري اسلامي به مردم غزه و نيز درخواست‌هاي دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع) از دولت براي تحريم كالاهاي صهيونيستي گفت: كمك‌هاي مردمي و درماني براي كمك به مصدومان و مجروحان آماده شده و از جهت ارسال اين كمك‌ها كه اميدواريم از سوي همه كشورها انجام شود، مشكل محاصره وجود دارد.

سخنگوي دولت تأكيد كرد: محدود‌كردن كمك‌ها و ايجاد ممنوعيت براي كمك‌رساني خلاف قواعد انساني و بين‌المللي است و حتي اگر اين منطقه محدوده نظامي و جنگي هم باشد طبق قواعد بين‌المللي بايد تلاش كرد كه خدمات بشردوستانه انجام شود.

وي با بيان اينكه ما در غزه شاهد هم نقض حقوق بشر و هم حقوق بشردوستانه هستيم، افزود: بايد تلاش شود كه امكان كمك‌رساني و از بين‌رفتن اين محاصره فراهم شود.

الهام با اشاره به اينكه كالاي صهيونيستي در داخل كشور ممنوعيت قانوني و تحريمي دارند، اظهار كرد: اين امر نياز به قانون ندارد چون روح فرهنگي مردم ما حمايت از مظلوم و ايستادگي در برابر ظلم است لذا خود آنها اين مسائل را تنظيم مي‌كنند و هرگونه كمك و همراهي با رژيم صهيونيستي را حرام مي‌دانند و دولت هم با آنها همراه است.

سخنگوي دولت ادامه داد: در موضع ضداستكباري، ضدسلطه و حمايت از مظلوم يك مبناي مشتركي بين ملت و دولت داريم و امروز مسئوليت ما افشاي وقايع و حمايت معنوي و تلاش‌هاي ديپلماتيك و انسان‌دوستانه براي رفع فشار از مردم مظلوم اين منطقه است.

وي بار ديگر از جوانان كشور خواست با افشاي ماهيت صهيونيست‌ها و فجايع آنها، جوانان و افكار عمومي دنيا را بسيج كرده و پرده از سانسور سنگين و نادرست رسانه‌اي صهيونيست‌ها بردارند تا ماهيت اين رژيم افشا شود.

الهام يادآور شد: رژيم صهيونيستي امروز هيچ فلسفه وجودي ندارد و دروغ‌هاي آن برملاشده و يك حركت فرهنگي در جهان و يك رويكرد تبليغي حقايق را آشكار خواهد كرد و همين مسئله براي شكست رژيم صهيونيستي كه بر دروغ و شانتاژ رسانه‌اي پا گرفته‌، كافي خواهد بود.

سخنگوي دولت نهم در ادامه درباره كارهاي انجام‌شده در جهت شكايت از سران رژيم صهيونيستي در مجامع بين‌المللي توضيح داد: آنچه در غزه در حال رخ‌دادن است، واضع و روشن است كه جنايت عليه بشريت و نسل‌كشي و بر اساس همه ضوابط بين‌المللي عمل مجرمانه است و اگر هلوكاستي واقعيت دارد در غزه در حال انجام است.

به گفته الهام اگر اين جنايات توأم با اقداماتي از سوي مراكز بين‌الملل و دادگاه بين‌المللي رسيدگي به جرايم بين‌المللي نباشد، مشوقي براي جنايتكاران است.

سخنگوي دولت يادآور شد: دولت وظيفه خود مي‌داند در اين مسير بسيجي انجام دهد كه اصل اين كار اتفاق افتاده و امروز اين مسئله متوجه دولت نيست و نهادهاي حقوقي و مردمي حركتي را براي محكوميت اين جنايات و تحريك دادگاه‌هاي بين‌المللي براي يك اقدام حقوقي آغاز كرده‌اند و دولت هم تلاش‌هاي ديپلماتيك خود را براي رسيدگي به اين جرايم جنگي پيگيري مي‌كند.

وي تأكيد كرد: اگر در آينده مجامع بين‌المللي تحركي نداشته باشند، افكار عمومي جهان چنين دادگاهي را در جهان تشكيل داده و نشان مي‌دهند كه اراده برآمده از ملت‌ها هيچ‌ جايگاهي براي رفتارهاي رژيم صهيونيستي به رسميت نمي‌شناسد.

الهام با اعلام اينكه دولت تلاش گسترده‌ ديپلماتيكي را براي برگزاري اجلاس وزراي سازمان كنفرانس اسلامي آغاز كرده، گفت: اميدواريم با تشكيل اين اجلاس به مسئوليت خطير سازمان كنفرانس اسلامي كه شأن تشكيل آن براي حمايت از مردم فلسطين بوده، عمل شود.

سخنگوي دولت با تكذيب خبر سفر وزير نفت كشور به پاكستان در راستاي كمك به مردم غزه، از جامعه خبري خواست در چارچوب مقررات بين‌المللي از اصل آزادي اطلاع‌رساني استفاده كرده و نسبت به فجايع غزه افشاگري كند.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن