تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815661152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امنيت و استاندارد دو كلمه نامفهوم در خودروهاي توليد داخل


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: امنيت و استاندارد دو كلمه نامفهوم در خودروهاي توليد داخل
به نظر مي رسد، فقدان قوانين سخت گيرانه و عدم نظارت جدي، عدم آگاهي مصرف كننده و نبود بازار رقابت جدي ميان توليدكنندگان داخلي، دلايل بي توجهي به موضوع امنيت و استاندارد خودرو در ايران است.


سرويس اجتماعي برنا//مهديه حيدر

روزانه با توليد چندين خودرو به در داخل كشور و رعايت نكردن استاندارهاي لازم علاوه بر آلودگي هوا و مصرف سوخت بالاتر و نيز ايمن نبودن آنها از مسائلي است براي خودروهاي توليد داخل كه از سوي خودروسازان رعايت نمي شود.

مصرف بالاي سوخت خودروهاي داخل

مصرف سوخت بسياري از خودروهاي داخلي به مراتب از خودروهاي وارداتي بيشتر است.

به عنوان مثال ميزان مصرف سوخت پژو405 معادل 54/9 است اين در حالي است كه مصرف سوخت هيوندايي آونته با حجم موتور 2000سي سي و يا زانتيا به ترتيب 43/7 و 48/9 است. همچنين خودروي مگان اتوماتيك نيز مصرف سوختي معادل 10/7 دارد. با ارائه ارقام مذكور به اين نتيجه مي رسيم كه براي كاهش ميزان مصرف سوخت اول بايد به سراغ خودروسازهاي داخلي رفت.

ايمن نبودن خودروهاي داخل

سردار احمي مقدم به ايمن نبودن بسياري از خودورهاي توليد داخل اشاره كرد و گفت: بسياري از خودروهاي سواري توليد داخل ايمن نيستند، اما بايد محدوديت‌هاي رشد صنعت در كشور را نيز در نظر گرفت. به همين دليل ما در اين باره اظهار نظر رسمي نمي‌كنيم، اما بايد سطح ايمني خودروهاي توليد داخل افزايش يابد.

فهرست 2008 "خودروهاي ايمن" كه توسط "انستيتوي بين المللي صنعت بيمه" تهيه شده است نشان مي دهد كه "امنيت خودرو" بعنوان اولويت اول كمپاني هاي معتبر توليدكننده اتومبيل در سال 2008 بوده است.

براساس آمار منتشر شده توسط "انستيتوي بين المللي صنعت بيمه"، در مجموع 34 خودرو به عنوان ايمن ترين خودروهاي سال 2008 انتخاب و معرفي شده اند. در حالي كه اين تعداد در سال 2007، فقط 13 خودرو بوده است.

مجهز بودن خودورها،جلوگيري از صدها هزار تصادف مرگبار

تحقيقات نشان مي دهد در صورت مجهز شدن تمام خودروها به اين سيستم، سالانه از بيش از صدها هزار مورد تصادف مرگ آور جلوگيري خواهد شد.

توليدكنندگان خودرو در دنيا به دو مبحث بسيار اهميت مي دهند، يكي شكل ظاهري و ديگري ايمني خودرو است و تنها به لحاظ داشتن اين دو فاكتور مهم قادر خواهند بود بازار و مشتري را از آن خود كنند. همچنين اين پارامترها تاثير بسزايي در قيمت خودروهاي توليدي دارند. وقتي در اروپا و آمريكا اعلام مي‌شود كه خودرويي در سطح پايين استاندارد است، به شدت از ميزان فروش آن كاسته مي‌شود، اما در ايران اين اطلاعات به ندرت ارائه مي‌شود.

وضعيت ايمني نامطلوب خودورها،سالانه بيش از 200 ميليارد تومان به ضرر اقتصاد كشور

وضعيت ايمني نامطلوب برخي خودروهاي داخلي، سالانه بيش از 200ميليارد تومان به اقتصاد ايران ضربه وارد ي‌كند. با اين كه موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران 51 استاندارد خودرو را اجباري كرده است، اما هنوز وضعيت ايمني خودروهاي داخلي جاي سوال بسياري دارد.

طي سالهاي گذشته ، بطور ميانگين سالانه 30هزار نفر در ايران بر اثر تصادفات جاده‌اي جان باختند كه به نظر مي‌رسد خودروهاي بي كيفيت در اين آمار نقش نسبتا قابل توجهي بازي كنند.

راهنمايي و رانندگي 10درصد آمار مرگ و مير در اثر تصادف را مربوط به توليد خودروهاي بي كيفيت و غير ايمن دانسته است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور معتقد است: 30 درصد تصادفات جاده‌اي مربوط به وضعيت وسايل نقليه و راهها در ايران است كه از اين ميزان 10درصد به وضعيت ايمني در خودروهاي ايراني مربوط مي‌شود.

سردار محمد رويانيان با انتقاد از وضعيت ايمني خودروهاي توليد داخل گفته است: مسئله استاندارد نبودن ترمزهاي قديمي و عدم استفاده از سيستم ترمز ABS شدت حادثه را در تصادفات رانندگي چندين برابر مي‌كند.

وي افزوده است: سقف بعضي از خودروها به علت ضعف ساخت به گونه‌اي است كه با يك واژگوني باعث كشته شدن سرنشينان خودرو مي‌گردد.

به گفته رويانيان، خودروهاي غير ايمن يكي از مشكلات پيش روي ما در رشد تصادفات است كه ما در اين زمينه با دانشگاه‌ها قراردادي بسته‌ايم تا شاخص‌‌هاي ايمني خودروها را طراحي كنيم و تا پايان سال نيز به خودروسازان فرصت اصلاح مي‌دهيم.

سال 88 اسامي خودروهاي فاقد ايمني معرفي مي شوند؛اگر..

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور هشدار داده است: در صورتيكه ضعف‌هاي ايمني خودروها تا پايان سال برطرف نشود در سال 88 اسامي خودروهاي فاقد ايمني را به مردم اعلام مي‌كنيم تا كساني كه به جان خود و خانواده‌هايشان اهميت مي‌دهند از خريداري اين خودروها خودداري كنند.

آلايندگي بالاي خودروهاي توليد داخل

مدير طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران:خودروهاي تهران به اندازه 41 ميليون خودرو آلودگي توليد مي‌كنند.

امي با اشاره به اين كه در حال حاضر از 3 ميليون و 300 هزار خودرويي كه در تهران تردد مي‌كنند يك ميليون و 800 هزار خودرو استاندارد هستند و مابقي يعني يك ميليون و 500 هزار خودرو فاقد استاندارد هستند، گفت: با توجه به آلايندگي خودروها در تهران مي‌توان گفت، خودروهايي كه در حال حاضر در تهران تردد مي‌كنند معادل 41 ميليون خودرو آلايندگي دارند.

يك ميليون و 400 خودروي غير استاندارد در كشور

محمد اصيليان معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در گفت و گو با خبرنگاراجتماعي برنا در مورد آلودگي هواي تهران گفت: آلودگي هوا موقعي رخ مي دهد كه تعداد منابع متحرك خودروها بيشتر از ظرفيت شهر بوده و خودروها استاندارد نباشند.

اصيليان با تاكيد بر اينكه آلاينده هايي چون منواكسيد كربن ،ناكس ها، اكسيد نيتروژن و ذرات pm به عنوان آلاينده هاي شاخص مطرح هستند، بيان كرد: عموما براي هر يك از اين ها استانداردهايي تعريف شده است.

وي افزود : براي خودروهايي كه درسطح شهر تردد دارند و خودروهايي كه در داخل كشور توليد مي شوند، استاندارد يورو 2 بايد لحاظ شود و درمورد خودروهاي وارداتي بايد استاندارد يورو 3 رعايت شود.

اصيليان در مورد كاهش و يا افزايش آلودگي هوا خاطرنشان كرد: با توجه به عدم افزايش آلودگي هوا و از آنجا كه هرساله تعدادي خودرو توليد مي شوند ، افزايش آلايندگي نداشته ايم و اين امر نشان مي دهد كه استاندارد سازي در صنعت خودرو رعايت مي شود.

معاون محيط زيست انساني ياد آور مي شود:يكي از عوامل ثابت ماندن آلودگي هوا و عدم افزايش آن مصر بودن سازمان حفاظت محيط زيست بر امر نظارت بر استاندارد سازي است.

وي با اشاره به اين مسئله كه بحث استاندارد سازي از سال 80 آغاز شده است، بيان كرد: خودروها بايد استاندارد سازي مورد نظر ما را كسب كنند و گرنه استاندارد بودن آنها را تاييد نمي كنيم .

اصيليان با اشاره به اينكه روزانه بالغ بر 3 ميليون خودرو در سطح تهران درحال تردد هستند ، گفت: هم اكنون يك ميليون 400 هزار خودرو غير استاندارد در كشور وجود دارد و ميزان آلايندگي اين نوع خودروها 10تا30 برابر حد مجاز است .

معاون محيط زيست انساني در خصوص راه هاي بهبود اين وضعيت تاكيد كرد:براي عبور از اين وضعيت شهرداري بايد به سمتي برود كه ناوگان حمل ونقل عمومي افزايش يابد تا مردم از وسايل شخصي استفاده نكنند و در مورد سوخت بايد استاندارد سازي صورت پذيرد.

وي در پايان گفت: با صحبت هايي كه با وزارت نفت شده است قرارشد تا سال 1390تمام استاندارسازي سازمان محيط زيست در راستاي بهبود وضعيت زيست محيطي سوخت انجام بگيرد.

45 مورد از 55 مورد استاندارد هاي جهاني براي توليد خودروها ي داخل اجباري است

احمد نعمت بخش رئيس انجمن خودروسازان گفت : بر اساس مصوبه شوراي عالي استاندارد خودروهاي توليد داخلي و وارداتي بايد استاندارد 55 گانه جهاني راكسب كنند كه از اين تعداد 45 مورد براي خودروهاي سواري اجباري است .

نعمت بخش گفت :بر اساس الحاقيه اي كه به اين استاندارد اضافه شده خودروهاي كه طراحي آنها به سال هاي پيش بر مي گردد از قبيل پژو405 و پرايد تا پايان سال 88 فرصت دارند كه به توليدات خود ادامه داده و به استانداردهاي خودرو دست يابد .

وي افزود : در صورتيكه خودروسازان نتوانند اين دو خودرو را مجهز به استاندارد هاي اجباري كنند خط توليد آنها متوقف خواهد شد .
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 434]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن