تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820954790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اختصاصي ايلنا/با هدف تامين گاز صادراتي به كشور بحرين؛فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي جايگزين بلوك فارسي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: /اختصاصي ايلنا/با هدف تامين گاز صادراتي به كشور بحرين؛فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي جايگزين بلوك فارسي شدند


تهران- خبرگزاري كار ايران
شركت ملي نفت ايران فازهاي 15 و 16 ميدان پارس جنوبي را جايگزين بلوك تازه كشف شده فارسي براي صادرات گاز به كشور بحرين كرد.

پيگيري‌‏هاي خبرنگار ايلنا حاكي از آن است علاوه بر تغيير منبع گازي، اين طرح صادراتي گاز كشور، مسؤوليت مذاكره‌‏هاي اين پروژه گازي نيز از شركت نفت فلات قاره به شركت ملي صادرات گاز ايران واگذار شده است. پيش از اين هم بلوك فارسي (ميدان فرزاد بي) با در اختيار داشتن حدود 5/12 ميليارد متر مكعب ذخيره گازي به عنوان كانديداي نخست تامين گاز صادراتي به كشور بحرين انتخاب شده بود.
بر اساس اين گزارش، از سوي ديگر شنيده‌‏ها حاكي از آن است كه در صورت توافق سران دو كشور بر روي قيمت فروش گاز، احتمال سرمايه‌‏گذاري و مشاركت طرف بحريني در طرح توسعه فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي وجود خواهد داشت.
اين گزارش مي‌‏افزايد، قرارداد طرح توسعه فازهاي 15 و 16 به ارزش بيش از 2 ميليارد دلار ميان اعضاي كنسرسيومي متشكل از قرارگاه خاتم الانبياء، تاسيسات دريايي، «ايزو ايكو» و شركت صنايع فراساحل (صف) امضا شده است كه ساخت خطوط لوله دريايي فازهاي 15 و 16 ميدان گازي پارس جنوبي را شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران و ساخت دو سكوي توليد و فرآورش اين دو فاز را شركت‌‏هاي «صف» و «ايزو ايكو» بر عهده دارند. بخش خشكي اين پروژه را نيز قرار گاه خاتم‌‏الانبياء اجرا مي‌‏كند.
گزارش خبرنگار ايلنا حاكي است فازهاي 15 و 16 طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي كه مشابه فازهاي 17 و 18 اين ميدان است، با هدف برداشت روزانه 56 ميليون و 600 هزار مترمكعب گاز از مخزن و توليد 50 ميليون مترمكعب گاز طبيعي تصفيه شده و سالانه يك ميليون تن اتان و يك ميليون و 50 هزار تن گاز مايع از هر يك از اين فازها اجرا خواهد شد.توليد روزانه 80 هزار بشكه ميعانات گازي و 400 تن گوگرد از ديگر هدف‌‏هاي توسعه اين فازها اعلام شده است.
گفتني است، مهرماه امسال ياددادشت تفاهمي مابين غلامحسين نوذري، وزير نفت ايران و عبدالحسين ميرزا، وزير نفت بحرين براي فروش روزانه يك ميليارد فوت مكعب گاز (معادل 28 ميليون متر مكعب گاز) به امضاء رسيده بود.
پايان پيام

كد خبر: 466636
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن