تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802745949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دسترسي به مقالات تخصصي با موضوع غزه در فضاي مجازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دسترسي به مقالات تخصصي با موضوع غزه در فضاي مجازي
گروه فضاي مجازي: سايت راسخون در جديدترين به‌روزرساني خود، مقالات متنوعي با موضوع غزه را در بخش «جهان سياست» در دسترس كاربران قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، نوار غزه، نورانيت غزه با خون شهيدان، غزه نماد خيانت دوستان، رژيم صهيونيستي از غزه چه مي‌خواهد؟، پيام عاشورا به جهان اسلام امروز، پيام رهبر معظم انقلاب درباره مصيبت هولناك قتل عام مردم مظلوم غزه، غزه و كانون تروريسم، فاجعه انساني در نوار غزه و سكوت جهاني، غزه؛ تنها‌ترين شهر جهان، محاصره غزه و چرايي سكوت و خيانت برخي رژيم‌هاي عربي، غزه همچنان مقاوم، غزه؛ تراژدي تاريخ فلسطين برخي از عناوين اصلي مقالات اين بخش است.

در بخش‌هايي از مقاله «نوار غزه» مي‌خوانيم: «غزه ناحيه‌اي است نوارگونه كه در كنار درياي مديترانه و در منطقه خاورميانه قرار دارد. نوار غزه از جنوب غربي با مصر و از شمال و شرق با اسرائيل هم‌مرز است. منطقه نوار غزه ۴۱ كيلومتر طول و در بخش‌هايي از شش تا ۱۲ كيلومتر عرض دارد. مساحت كلي نوار غزه، ۳۶۰ كيلومتر مربع است. نوار غزه نامش را از شهر غزه كه بزرگ‌ترين شهر در منطقه نوار غزه ‌است، مي‌گيرد. مردمي كه در منطقه باريكه غزه زندگي مي‌كنند همه فلسطيني هستند. هم‌اكنون كنترل نوار غزه در دست نيروهاي گروه شبه‌نظامي حماس است.»

«حدود يك ميليون و سيصد هزار فلسطيني در نوار غزه زندگي مي‌كنند. بيشتر اين فلسطينيان را اعراب پناهنده‌اي تشكيل مي‌دهند كه در طول جنگ اعراب و اسرائيل در سال ۱۹۴۸ از اسرائيل خارج شدند. تا سال ۱۹۶۷، جمعيت نوار غزه شش برابر شد و از آن زمان اين جمعيت همواره در حال رشد است. فقر، بيكاري و شرايط نامساعد زندگي در اين منطقه به وفور به چشم مي‌خورد و دلايل اين وضعيت به نرخ بالاي تولد، آسيب ديدن اقتصاد منطقه در نتيجه بسته شدن مرزهاي آن توسط اسرائيل پس از انتفاضه اول و يا فساد و بي‌كفايتي مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام شده ‌است. از دهه ۱۹۷۰ به بعد، ۲۱ شهرك يهودي‌نشين در حوالي نوار غزه احداث شد، اما اين شهرك‌ها در اوت ۲۰۰۵ تخليه شد.»

در بخش «نورانيت غزه با خون شهيدان» مي‌خوانيم: «امروز غزه ديگر آن قبيله 16 قرن پيش نيست كه عده‌اي خود را به آن منتسب بدانند و به آن افتخار بكنند. غزه امروز عضو زنده و فعال امت است و از عمق وجود قضيه و مردمي برخاسته است كه ديگر براي نشان دادن هويت والاي آن خون و نژاد و جغرافياي سياسي و ايدئولوژي تاثيري ندارد. غزه تصغير و تحقير شدني نيست. هيچ انسان عاقلي نمي‌تواند بپذيرد كه چگونه امروز تمامي عرب‌ها از گشودن راز اين معماي فلسطيني عاجز مانده‌اند.»

در قسمت‌هايي از «پيام رهبر معظم انقلاب درباره مصيبت هولناك قتل عام مردم مظلوم غزه» آمده است: «جنايت هولناك رژيم صهيونيستي در غزه و قتل‌ عام صدها مرد و زن و كودك مظلوم، بار ديگر چهره‌ خونخوار گرگ‌هاي صهيونيست را از پشت پرده‌ تزويرِ سال‌هاي اخير بيرون آورد و خطر حضور اين كافر حربي را در قلب سرزمين‌هاي امت اسلام، به غافلان و مسامحه‌كاران گوشزد كرد.»

«مصيبت اين حادثه‌ هولناك براي هر مسلمان بلكه براي هر انسان با وِجدان و با شرف در هر نقطه‌ جهان بسي گران و كوبنده است، ولي مصيبت بزرگ‌تر سكوت تشويق‌آميز برخي دولت‌هاي عربي و مدعي مسلماني است. چه مصيبتي از اين بالاتر كه دولت‌هاي مسلمان كه بايد در برابر رژيم غاصب و كافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمايت مي‌كردند، رفتاري پيشه كنند كه مقامات جنايتكار صهيونيست، گستاخانه آنها را هماهنگ و موافق با اين فاجعه‌آفرينيِ بزرگ معرفي كنند.»

در بخش «غزه و كانون تروريسم» مي‌خوانيم: «بوش در چارچوب برنامه‌هاي خود جهت حذف آرمان فلسطين و متوقف ساختن پروژه مقاومت، با اعلام اين مطلب كه اسرائيل هرگز نمي‌پذيرد، كشوري در همسايگي اسرائيل تشكيل شود كه به عنوان پايگاه فعاليت‌هاي تروريستي به شمار مي‌رود، چراغ سبز لازم را به رژيم اشغال‌گر قدس براي حمله گسترده به نوار غزه داد و از تشكيلات خودگردان نيز خواست تا براي مقابله با تروريسم (مقاومت) و متوقف ساختن اقدامات خشونت‌آميز تلاش كند.»

جديدترين مقالات جهان سياست در سايت «راسخون» را اينجا ببينيد!
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن