تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806437633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش نمايندگان مجلس به جنايات صهيونيست‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي غزه را دريابيد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: واكنش نمايندگان مجلس به جنايات صهيونيست‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي غزه را دريابيد
جام جم آنلاين: حملات رژيم صهيونيستي به غزه، هزاران نفر از مردم بي‌دفاع را به خاك و خون كشيد. اين اقدام كه تناقض آشكار و صريح با همه كنوانسيون‌ها و مقررات بين‌المللي در خصوص منع كشتار غيرنظاميان است ، در حالي صورت مي‌گيرد كه مجامع بين‌المللي و حقوق بشري در سكوت كامل نظاره‌گر اين تهاجمات و حمايت از رژيم غاصب اسرائيل هستند.


صهيونيست ‌ها كه ساليان سال است حق ملت فلسطين را زيرپا گذاشته و با حمايت قدرت ‌هاي سلطه‌طلب ، ساكنان اصلي اين سرزمين را آواره كرده‌اند ، اكنون در اقدامي غيرانساني ، دامنه جنايات خود را افزايش داده‌اند و به كودكان بي‌دفاع نيز رحم نمي‌كنند.

در اين شرايط بي‌اعتنايي دولت‌هاي اسلامي و عربي و حكومت‌هاي منطقه و حمايت قدرت‌هاي بزرگ، سكوت خفت‌باري را عليه اين جنايات به همراه دارد.

قتل‌عام مردم بي‌دفاع غزه توسط دولت اسرائيل كه يك بار شكست حقارت‌انگيزي را در جنگ 33 روزه لبنان با حزب ‌الله تجربه كرد ، تلاشي براي قدرت‌نمايي اين رژيم ناخواسته است.

فاجعه انساني غزه كه منجر به كشته و زخمي شدن بسياري شده، قطعا با نظر مساعد كساني صورت گرفته كه در همه سخنانشان رژيم صهيونيستي و اشغالگر را، حكومتي مشروع و داراي رسميت جهاني به شمار مي‌آورند.

قطعا چراغ سبز قدرت‌هاي بزرگ و بدتر از همه مجامع بين‌المللي تلاشي براي نسل‌كشي ملت فلسطين و تقويت رژيمي است كه به گفته امام راحل غده‌اي سرطاني است.

در اين ميان و در كشاكش چنين كشتاري سوال اين است كه گفتني‌ها را همه مي‌دانند ولي حكايت دردمندي اين ملت را چه كسي بايد روايت كند تا بالاخره كساني كه نام خود را در دفاع از حقوق بشر رقم زده‌اند، براي فرستادن نيروهاي حافظ صلح يا جلوگيري از فجايع بعدي اقدام كنند؟

در اين فجايع كرامت انسان‌ها ديگر زير سوال رفته ولي هيچ اثري از مدعيان دروغين حقوق بشر نيست.

البته ملت هميشه در صحنه ايران كه از ابتدا خود را يار و ياور مظلومان دنيا مي‌دانسته با حضور در صحنه و ابراز همدردي همراه با مسوولان و مقامات سياسي كشور و برگزاري تجمعات پرشور، اقدامات و جنايات رژيم صهيونيستي و سكوت كشورهاي منطقه را بشدت محكوم كرده است و عقيده دارد نهادهاي بين‌المللي بايد فارغ از رفتارهاي سياسي نقش موثرتري در جلوگيري از ادامه روند فجايع در غزه داشته باشند.

مسوولان كشور جمهوري اسلامي ايران نيز همگام با مردم ايران بر اين عقيده هستند كه مجامع بين‌المللي و سازمان‌ها بايد تحت فشار كشورهاي اسلامي جلوي اين گونه فجايع را بگيرند و با پيگيري و تشكيل دادگاهي اسلامي در سازمان كنفرانس اسلامي، محاكمه جنايتكاران عليه مسلمانان را در دستور كار قرار دهند.

احزاب ، گروه‌ها و شخصيت‌هاي برجسته كشورمان نيز با دادن اطلاعيه‌ها و پيام‌هايي اقدام رژيم صهيونيستي را مصيبت هولناك قرن دانستند و خواستار اقدام جدي در اين زمينه شدند.

در اين ميان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز مانند ساير شخصيت‌هاي سياسي كشور، همگام با مردم كشورمان سكوت مجامع بين‌المللي را هنگام وقوع چنين تهاجم گسترده‌اي ناجوانمردانه دانستند و با حضور در تجمعات و تعطيل كردن جلسه علني مجلس و دادن بيانيه‌هايي، همدردي خود را با مردم ستمديده اين كشور بيان داشتند.

البته نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اظهار نظرات مختلفي تاكيد كردند كه مجلس بايد براي محاكمه سركردگان رژيم صهيونيستي در جوامع بين‌المللي تلاش كند تا رژيم غاصب اسرائيل به عنوان جنايتكار عليه بشريت در مجامع بين‌المللي معرفي شود.

اتحاد تنها چاره است

سيدجلال يحيي‌زاده، ‌نماينده تفت و ميبد تنها راه چاره مردم مظلوم غزه و فلسطين را در يك كلمه اتحاد و انسجام مردم مسلمان جهان و حضور آنها در صحنه به صورت متحد و منسجم عنوان و تاكيد مي‌كند چون به سازمان‌هاي بين‌المللي و شوراي امنيت سازمان ملل اميدي نيست، تنها راه‌حل موثر حضور مسلمانان است.

عضو كميسيون فرهنگي خطاب به مسلمانان جهان اعلام كرد كه مسلمانان نبايد منتظر دولت‌هاي خود شوند، بلكه بايد به صورت خودجوش به عرصه بيايند و حمايت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام كنند.

مجمع كنفرانس اسلامي بسرعت تشكيل جلسه دهد

احمدعلي مقيمي، نماينده بهشهر نيز با تاكيد بر اين كه مجلس شوراي اسلامي در موضعگيري‌هاي خود نسبت به محكوميت صهيونيست‌ها با شعار مرگ بر اسرائيل و آمريكا اعلام همدردي و حمايت خود را از مردم غزه اعلام كرده است ، خاطرنشان كرد مجلس شوراي اسلامي تاكيد دارد مجمع كنفرانس اسلامي بسرعت تشكيل جلسه دهد و نسبت به برخورد جدي با اشغالگران صهيونيست اقدام كند.

عضو كميسيون عمران اعلام كرد كه كشورهاي اسلامي بايد نسبت به اين واقعه غم‌انگيز بي‌تفاوت نباشند و كمك‌ هاي خود را در اسرع وقت به غزه ارسال كنند.

نماينده بهشهر افزود كه ملت ايران همچون سابق در كنار برادران فلسطيني و لبناني و مردم غزه بوده و خواهد بود و از هيچ گونه كمكي دريغ نخواهد كرد.

وحدت عامل بازدارنده جنايات

فاطمه رهبر، نماينده تهران نيز وحدت بين كشورهاي مسلمان، اتحاد و همدلي مردم مسلمان كشورهاي اسلامي را تنها راه زنده‌نگهداشتن روحيه ايثار و فداكاري مي‌داند و تاكيد مي‌كند اين وحدت عامل بازدارنده‌اي براي جنايات صهيونيست‌هاست.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس اعلام كرد كه حركت‌هاي مردمي در كشورهاي اسلامي چون ايران و در حمايت از مردم غزه و اقدامات سازمان ملل در مورد حقوق بشر كه مدعي رعايت آن هستند، بايد صورت گيرد.

رايزني كميسيون امنيت ملي با كشورهاي منطقه

زهره اللهيان، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بحث غزه را داراي دو بعد ديپلماتيك و مردمي دانست و اعلام كرد كه كميسيون امنيت در حال رايزني با كشورهاي منطقه و عربي اسلامي است.

وي خاطرنشان كرد كه مجلس تلاش دارد تعامل و همكاري براي دفاع از مردم غزه در محكوم كردن جنايات رژيم غاصب اسرائيل و همچنين كشورهاي تروئيكاي مجالس كشورهاي آسيايي (ايران، اندونزي و سويه)‌ به وجود آيد و با تشكيل اجلاسي كه در آن راهكارهاي حل معضل مردم غزه وجود دارد، از مردم مظلوم اين منطقه حمايت شود.

نماينده تهران اعلام كرد كه از بعد مردمي نيز حمايت‌ها و اعلام انزجار نسبت به جنايات رژيم صهيونيستي و همچنين حضور تشكل‌هاي مردمي در دفاع از مردم غزه مي‌تواند نقش موثري در حمايت مردم داشته باشد.

برگزاري نشست با سران عرب

حسن ابوترابي‌فرد، نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي و دبير شوراي اجرايي مجمع مجالس آسيايي نيز با اشاره به اعلام آمادگي نظام جمهوري اسلامي براي دفاع از ملت مظلوم فلسطين اعلام كرد كه براي بررسي مسائل غزه، بزودي نشستي با سران عرب در كشور قطر برگزار خواهد شد.

وي با تاكيد بر اين كه اقدام مجلس ايران، قطعا راه اتخاذ موضع از سوي پارلمان‌هاي اسلامي و مجالس كشورهاي عربي را هموار خواهد كرد ، خاطرنشان كرد كه مجمع مجالس آسيايي مصوبات خوبي را در دفاع از مردم مظلوم غزه به تصويب رسانده و قرار است در آينده نزديك روساي مجالس ايران ، اندونزي و سوريه به عنوان هيات تروئيكاي با كشورهاي همسايه فلسطين حتي در صورت فراهم بودن شرايط با حكام عربستان سعودي نيز گفتگو كند.

ابوترابي در ادامه اظهار اميدواري كرد كه هيات تروئيكاي ، با تحت‌فشار قرار دادن مسوولان سازمان ملل بتواند آنان را به واكنش شفاهي وادارد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي رژيم و دولت غاصب اسرائيل را مواجه با يك بن‌بست جدي دانست و خاطرنشان كرد كه حمله به غزه تيري است كه اسرائيل از كمان كشيده تا مردم مقاوم و شجاع غزه را از پاي درآورد و راه را براي اشغال مجدد غزه فراهم كند اما اراده خداي متعال و دل‌هاي مردم فلسطين و بيداري و آگاهي مسلمانان جهان، اين نقشه را خنثي خواهد كرد و شاهد شكاف اسرائيل در اين اقدام ضدانساني خواهيم بود.

وي در ادامه، سكوت سازمان‌هاي بين‌المللي را يك بربريت در نظام سياسي جهان دانست و تاكيد كرد كه اراده دولت‌هاي عضو شوراي امنيت در سكوت يا حمايت جدي از اسرائيل و پايمال شدن حقوق مردم فلسطين قرار گرفته و آنچه اين راه را با بن‌بست ديگري روبه‌رو مي‌كند، اراده ملت فلسطين و مردم جهان است كه قطعا با اراده راسخ و مقاومت و حمايت از ملت فلسطين كه دولت‌هاي خود را مجبور به اتخاذ موضع خواهند كرد، پيگيري خواهد شد.

رژيم صهيونيستي را جنايتكار اعلام كنيد

محمدرضا باهنر، نايب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي نيز اعلام كرد كه تلاش‌هايي صورت گرفته تا رژيم غاصب اسرائيل به عنوان جنايتكار عليه بشريت در مجامع بين‌المللي به محاكمه كشيده شود.

وي با تاكيد بر اين كه اين اقدام قرار است از سوي مجلس صورت گيرد، در گفتگو با فارس اعلام كرد كه سياست‌ هاي راهبردي مجلس شوراي اسلامي ، دفاع از مظلوميت مردم فلسطين و عدم به رسميت شناختن رژيم اشغالگر قدس است لذا نمايندگان در اين مسير تلاش‌هاي گسترده سياسي، فرهنگي و كمك‌هاي انساندوستانه را پيگيري خواهند كرد.

جنايات اسرائيل بي‌پاسخ نمي‌ماند

جواد جهانگيرزاده، ديگر عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي هم با اشاره به اين كه جنايات اسرائيل بي‌پاسخ نخواهد ماند، اعلام كرد كه قطعا جوانان غيور فلسطيني پاسخ دندان‌شكني همانند جنگ 33 روزه به رژيم غاصب قدس خواهند داد.

وي با انتقاد از مجامع و سازمان ملل و برخي از كشورهاي اسلامي و عربي تاكيد كرد كه امروز مسلمانان وظيفه دارند با تمام همت و توان خود از ملت مظلوم فلسطين دفاع كنند.

نماينده اروميه در گفتگو با فارس همچنين اعلام كرد: كشورهاي اسلامي و آسيايي بايد هرچه‌ سريع‌تر راه‌هاي حل مشكلات مردم فلسطين و آزادسازي سرزمين‌هاي اشغالي را تعيين و براي اجرايي‌كردن اين راهكارها اقدام كنند.

فاطمه اميري
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن