تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815470797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشنامه جامع قرآن كريم روي شبكه جهاني حوزه قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دانشنامه جامع قرآن كريم روي شبكه جهاني حوزه قرار گرفت
دانشنامه جامع قرآن كريم و علوم قرآني با 2074 مطلب شامل، پرسش و پاسخ، مقالات و 695عنوان چكيده پايان نامه به همت محققان مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي روي شبكه جهاني حوزه نخستين پايگاه اطلاع رساني تشيع در ايران قرار گرفت.


به گزارش روز جمعه ايرنا، مدير اجرايي پايگاه اطلاع رساني حوزه در رابطه با اين دانشنامه گفت: اين دانشنامه جامع ترين دائرة المعارف موضوعي قرآن كريم است كه قرآن را در ابعاد مختلفي مورد بررسي و پژوهش قرار داده است.
"سيد علي طباطبايي" ادامه داد: اين دانشنامه داراي 149نمايه در قالب 16 نمايه اصلي و 133 نمايه فرعي و بيش از 695 چكيده پايان نامه با محوريت قرآن هم اكنون در دسترس علاقمندان روي شبكه جهاني اينترنت قرار گرفته است.
وي، كلياتي در مورد قرآن، علوم قرآني، ترجمه هاي قرآني و تفسير آن را از نمايه هاي اصلي اين دانشنامه عنوان كرد و افزود: قرآن و اهل بيت، اديان در قرآن، قرآن و تمدن ها، قرآن و مسلك ها، قرآن- هنر و ادبيات ، پرسش و پاسخ هاي قرآني از جمله نمايه هاي اصلي اين دانشنامه است.
اين محقق و پژوهشگر مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي مراكز و موسسات قرآنى، خادمان قرآن، كتابخانه، نگارخانه، مصاحبه هاي قرآنى، قرآن در اينترنت و رسانه ها را از ديگر نمايه هاي اصلي دانشنامه قرآن عنوان كرد.
طباطبايي، پرسش هايي درباره اعجاز قرآن، قرآن ومستشرقان، كتابخانه علوم قرآني، تاريخ تفسير قرآن و طبقات مفسرين، مقدمات تفسير قرآن، روشهاي تفسير قرآن، تاويل قرآن، شيعه و تفاسير قرآن، تفاسير مهم اهل سنت و تفسير تربيتي قرآن از نمايه هاي فرعي اين دانشنامه برشمرد.
وي اظهار داشت: تفسير موضوعي قرآن، قرآن در قرآن، خدا درقرآن، پيامبران در قرآن، پيامبر خاتم(ص)، امامت درقرآن، معاد در قرآن، تعقل و تفكر در قرآن، جهان در قرآن، انسان در قرآن، خانواده در قرآن، زن در قرآن، جوان در قرآن،اخلاق در قرآن و سياست و حكومت در قرآن از ديگر نمايه هاي فرعي اين دانشنامه است.
وي، همچنين از فقه و حقوق در قرآن، عبادات و فرائض در قرآن، مباحث اقتصادي در قرآن به عنوان ديگر نمايه هاي فرعي ديگر اين دانشنامه ياد كرد و گفت: قرآن و دانش روز، سوگندهاي قرآن، اهل بيت(ع) در قرآن و امامت در قرآن از نمايه هاي فرعي دانشنامه جامع قرآن كريم هستند.
طباطبايي، اين دانشنامه را جامع ترين دائرة المعارف قرآن كريم عنوان كرد و گفت:علاقه مندان مي توانند جهت استفاده از اين مطلب به آدرس اينترنتي http://www.hawzah.net مراجعه كنند.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن