تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813112668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه دريافت مجوز بانك75درصد EPS موسسه مالي و اعتباري سينا تحقق يافت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در آستانه دريافت مجوز بانك75درصد EPS موسسه مالي و اعتباري سينا تحقق يافت
ليلا اكبرپورعكس:‌نگار متين‌نيامجمع عمومي فوق‌العاده موسسه مالي و اعتباري سينا با دستور جلسه افزايش سرمايه از محل مطالبات و آورده به ‌منظور دريافت مجوز بانك با حضور 94درصد صاحبان سهام چهارشنبه يازدهم دي‌ماه سال جاري در ساختمان مركزي اين موسسه برگزار شد و مجمع عمومي فوق‌العاده، افزايش سرمايه موسسه مالي و اعتباري سينا از 150ميليارد تومان به 200ميليارد تومان را تصويب كرد.


اين مجمع به رياست عبدالناصر همتي نايب‌رييس و مديرعامل موسسه مالي و اعتباري سينا برگزار شد و رحمت‌اله صادقيان نماينده بنياد مستضعفان، رودكي نماينده شركت فولاد كاوه هرمزگان به عنوان ناظرين اول و دوم او را در برگزاري مجمع ياري كردند.
موسسه مالي و اعتباري سينا در يك نگاه
مديرعامل موسسه مالي و اعتباري سينا با يادآوري اقدام اساسي اين موسسه در راستاي اصلاح ساختار مالي و ورود به بورس، بهينه‌سازي شعب، پياده‌سازي سامانه بانكداري يكپارچه الكترونيك، توديع 340ميليارد تومان سپرده قانوني نزد بانك مركزي و افزايش 30برابري سرمايه طي دو سال گذشته گفت: به‌رغم اين اقدامات هزينه‌بر وضعيت عملكردي و درآمدي موسسه مالي و اعتباري سينا مثبت بوده و تاكنون 75درصد EPS (پيش‌بيني درآمد هر سهم) تحقق يافته است.
عبدالناصر همتي با بيان اينكه با توجه به درآمدهاي سه ماه آتي تا پايان سال جاري 20درصد نيز تعديل خواهد شد خاطرنشان كرد: جذب سپرده در موسسه مالي و اعتباري سينا طي 9 ماه اول امسال معادل 10درصد رشد داشت كه با توجه به بهينه‌سازي شعب، رشد جذب سپرده و سهم بازار نشانه خوبي از فعاليت موسسه است.
همتي يادآور شد: موسسه مالي و اعتباري سينا به عنوان يك نهاد پولي و مالي فعال و با سابقه در سيستم بانكي يكي از يكصد شركت برتر كشور است كه همگام با بانك‌ها و ساير نهادهاي پولي و مالي موفق به كسب شاخص‌هاي عملكردي درخور توجهي شده است.
او افزود: موسسه سينا به‌رغم فراز و نشيب‌هاي بسيار و تحولات اثرگذار در بازار پول و حضور فعال رقبا، با تجهيز بيش از 25هزار ميليارد ريال توانست 4/1درصد از سهم بازار پولي كشور را كسب كند.
مديرعامل موسسه مالي و اعتباري سينا با اشاره به اينكه رقابت در عرصه بانكداري كاملا نابرابر است، اظهار داشت: مشتريان بانك‌ها را براي سپرده‌گذاري به موسسات مالي و اعتباري ترجيح مي‌دهند، چرا كه موسسات در مقايسه با بانك‌ها امكان ارائه خدمات ارزي، گشايش اعتبار اسنادي و صدور چك بانكي و بين بانكي را ندارند.
مديرعامل موسسه مالي و اعتباري سينا با بيان اينكه موسسات حتي امكان جذب منابع ارزان قيمت‌تر به خصوص افتتاح حساب جاري را ندارند، گفت: مزيت‌هاي رقابتي فوق در سال‌هاي گذشته، زمينه افزايش سهم بازار بانك‌ها به ويژه بانك‌هاي خصوصي را فراهم كرد و مشتريان بزرگي كه نياز به خدمات بانكي فوق داشتند جذب بانك‌ها شدند.
همتي افزود: موسسه مالي و اعتباري سينا براي كسب سهمي از بازار با اتكا به مزيت رقابتي ناشي از نرخ سود بالاتر نسبت به بانك‌ها به رقابت پرداخت و توانست بخشي از بازار پول را جذب كند.
همتي خاطرنشان كرد: البته رقابت در اين بخش از بازار با ورود ديگر موسسات مالي و تعاوني‌‌هاي اعتبار بسيار دشوار شد و موسسه مالي و اعتباري سينا در اين بازار ضمن حفظ سهم خود در بازار با رويكردي ضابطه‌مند به دنبال دريافت مجوز بانك بود و همپاي ساير موسسات رقيب نرخ‌هاي سود را افزايش نداد، ضمن آنكه سپرده‌قانوني خود را تا 340ميليارد تومان نزد بانك مركزي توديع كرد.
او افزود: از 250 شعبه موسسه سينا بهينه‌سازي 180 شعبه به پايان رسيده و تا بهار سال 88 بهينه‌سازي ساير شعب نيز به اتمام مي‌رسد كه دسترسي به بازار هدف در اقصي نقاط كشور از طريق پراكندگي مناسب شعب يكي از بهترين امكاناتي است كه سيستم بانكي با ارائه خدمات مناسب و متنوع مي‌توانند مشتريان و منابع بيشتري را جذب نمايند.
به گفته مديرعامل موسسه مالي و اعتباري سينا، اتصال شعب به يكديگر از طريق سيستم متمركز بانكي (Core Banking) امكان ديگري است كه بانك‌ها به واسطه آن خدمات متنوع بانكي را به مشتريان ارائه مي‌دهند كه اينك موسسه سينا مي‌تواند براساس آن كليه خدمات خود را در شعب تحت پوشش به صورت Online ارائه كند.
همتي با يادآوري اينكه بانك نيازمند نيروي انساني توانمند و ماهر در ارائه خدمات در عرصه بانكداري است، افزود: كاركنان موسسه مالي و اعتباري سينا با داشتن سال‌‌ها تجربه در ارائه خدمات بانكي نياز موسسه را از داشتن نيروهاي مجرب مرتفع مي‌سازند.
مديرعامل موسسه مالي و اعتباري سينا با تاكيد بر اينكه اين موسسه تمام شرايط اخذ مجوز بانك را دارا است، ادامه داد: حداقل سرمايه مورد نياز جهت دريافت مجوز بانك 200ميليارد تومان است كه با تصويب مجمع عمومي فوق‌العاده سينا شرايط آمادگي دريافت مجوز را دارد.
همتي گفت: براساس مقررات بانك مركزي، بنياد مستضعفان بايد بخشي از سهام موسسه مالي و اعتباري سينا را عرضه كند كه به دنبال رايزني‌هاي انجام شده با مسوولان بانك مركزي، بنياد بيش از يك سال فرصت براي عرضه 40درصد سهام سينا به بورس را دارد كه به خاطر حفظ ارزش سهام ساير سهامداران به ويژه سهامداران خرد اين عرضه در بهترين شرايط بازار انجام خواهد شد. خلاصه وضعيت عملكرد و برآورد اقلام عمده سود و زيان موسسه مالي و اعتباري سينا (شامل درآمدها، هزينه‌ها و سود ويژه) طي سال‌‌هاي 85 تا 92 در جدول آمده است.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن