تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805462066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در حركتى خودجوش و در پى پيام تاريخى رهبر معظم انقلاب شكل گرفتثبت نام هزاران دانشجو در يگان هاى استشهادى لبيك يا خامنه اي


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: در حركتى خودجوش و در پى پيام تاريخى رهبر معظم انقلاب شكل گرفتثبت نام هزاران دانشجو در يگان هاى استشهادى لبيك يا خامنه اي
به دنبال پيام تاريخي مقام معظم رهبري مبني بر محكوم نمودن اقدامات ددمنشانه اسرائيل غاصب نسبت به مردم بي دفاع غزه و تصريح ايشان بر اينكه: «همه مؤمنان دنياي اسلام به هر نحو ممكن موظف به دفاع از زنان و كودكان و مردم بي دفاع غزه اند، و هر كس در اين دفاع مشروع و مقدس كشته شود شهيد است»؛ فرزندان راستين انقلاب در دانشگاه هاي كشور، لبيك گويان به فرمان رهبر معظم انقلاب، اعتراضات خود را به اين فاجعه هولناك اعلام نمودند.

اين دانشجويان در آغازين روزهاي ماه محرم به اين شعار كه «امروز عاشورا است و غزه كربلا، بايد بكوشيم از يزيديان زمان نباشيم»، ضمن اعتراض به سكوت سران عرب و به خصوص حمايت مصرانه از اقدامات وحشيانه اسرائيل، آمادگي خود را به منظور شركت در پايگاه هاي استشهادي اعلام نمودند.

در پي پيام تاريخي رهبر معظم انقلاب، پنج تشكل بزرگ دانشجويي در نامه اي به محضر حضرت آيت الله خامنه اي، به پيام عاشورايي ولي امر مسلمين جهان درباره لزوم ياري مردم مظلوم غزه لبيك گفتند.

سازمان بسيج دانشجويي، دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل و جنبش عدالتخواه دانشجويي در اين نامه بر جانفشاني و شهادت در راه سرور شهيدان اعلام آمادگي كرده و خاطرنشان ساختند كه هرگز اجازه نخواهند داد اين بار، نداي «هل من ناصر ينصرني» پرچمدار عاشورا با بي وفايي كوفيان مواجه گردد. در اين نامه، دانشجويان خطاب به رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: «به شما اطمينان مي دهيم، به بركت گفتمان انقلاب اسلامي، امروز فرهنگ مبارزه و نگاه عاشورايي به مفهوم شكست و پيروزي در جوانان مسلمان اين آب و خاك همچنان زنده است. اين جوانان همه روزه و هر لحظه خواهان شهادتند و با شهداي عاشورا نجواها دارند.»

در ادامه لبيك گويي به پيام تاريخي رهبر، تشكل هاي دانشجويي اقدام به تشكيل هسته ها و يگان هاي استشهادي نمودند. به گزارش خبرگزاري فارس عليرضا زاهدي دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران گفت: بسيج دانشجويي از دانشجويان سراسر كشور كه براي اعزام به سرزمين هاي اشغالي براي نبرد با رژيم صهيونيستي آماده هستند، در يگان هاي استشهادي قدس ثبت نام به عمل مي آورد، وي افزود: دانشجويان بسيجي دانشگاه هاي سراسر كشور در راستاي لبيك گويي به حكم جهاد ولي امر مسلمين جهان، حضرت آيت الله خامنه اي از امروز در تمام دانشگاه هاي كشور اقدام به ثبت نام گردان هاي قواي محمد رسول الله يگان هاي استشهادي قدس كرده اند و اين ثبت نام فردا نيز ادامه خواهد يافت.

وي تأكيد كرد: به زودي در پي نامه اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي، دانشجويان ثبت نام كننده در اين يگان هاي استشهادي تجمع بزرگي را برگزار خواهد كرد تا آمادگي خود را براي اعزام به سرزمين هاي اشغالي به محضر رهبر معظم انقلاب اعلام كنند. در همين راستا بسيج دانشجويي، دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه انجمن هاي اسلامي مستقل، جامعه اسلامي دانشجويان و جنبش عدالتخواه دانشجويي، اقدام به راه اندازي پايگاه اينترنتي «گروه دانشجويان شهادت طلب استشهادي» براي ثبت نام از علاقمندان جهت نبرد با رژيم صهيونيستي و كمك به مردم مظلوم غزه كرده اند.

در پي اين اقدام در دانشگاه اميركبير در يك حركت دانشجويي 271 تن از اين دانشجويان آمادگي خود را براي هرگونه عمليات استشهادي عليه اسرائيل غاصب و در حمايت از مردم مظلوم غزه اعلام كردند.

در همدان، گردان هاي استشهادي محمد رسول الله(ص) در دفاع از مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين در دانشگاه هاي اين شهر تشكيل و از هشتم دي ماه جاري ثبت نام از دانشجويان مشتاق براي شركت در عمليات استشهادي را آغاز كرده اند.

اين گزارش از استقبال شديد دانشجويان دانشگاه هاي همدان براي شركت در عمليات استشهادي براي دفاع از مردم مظلوم غزه حكايت مي كند و اين در حالي است كه در اولين روزها بيش از 5000 نفر در اين گردان ها ثبت نام كرده اند.

خاطرنشان مي شود، همزمان شدن ثبت نام در گردان هاي استشهادي با دهه محرم و ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان، حال و هواي خاصي را در ثبت نام و اعلام آمادگي دانشجويان براي عمليات استشهادي حاكم كرده است.

دانشجويان دانشگاه هاي شيراز با برگزاري تجمعي آمادگي خود را براي اعزام به غزه اعلام كردند. دانشجويان بسيجي دانشگاه هاي شيراز، عصر ديروز در لبيك به فرمان مقام عظماي ولايت، آت الله خامنه اي در اعلام عزاي عمومي، با تجمع در جلوي دانشكده مهندسي واقع در ميدان نماز، با سر دادن تكبير و شعارهاي «يا حسين»، «لبيك يا خامنه اي»، «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست» و شعارهاي تنفر از سردمداران كشورهاي عربي به سمت مسجد دانشگاه شيراز، واقع در ميدان ارم حركت كردند. اين دانشجويان اعلام كردند كه روز چهارشنبه با تجمع در جلوي سپاه فجر استان فارس خواستار حمايت و اعزام دانشجويان به غزه خواهند شد. اين گزارش حاكي است دانشجويان با ثبت نام در گروه هاي استشهادي، آمادگي خود را براي حضور و آماده باش در فرودگاه اعلام كرده اند.

همچنين، دانشگاه هاي شهرستان شاهرود روز دوشنبه ضمن برگزاري تجمع مشترك با طلاب در مدرسه قلعه، هسته اوليه گروه استشهاديون را تشكيل دادند.

به گزارش «شبكه خبر دانشجو» جانشين مسئول بسيج دانشگاه صنعتي شاهرود با اعلام اين خبر، گفت: پس از تجمع ديروز و تشكيل اين هسته مقاومت، ثبت نام از دانشجويان جهت عمليات شهادت طلبانه انجام شد و عده اي از دانشجويان خواستار اعزام به تهران جهت تحصن در فرودگاه مهرآباد شدند.

در ادامه موج لبيك گويي به پيام عاشورايي مقام معظم رهبري مبني بر لزوم ياري و كمك به مردم مظلوم غزه، 550 دانشجوي يزدي آمادگي خود را براي انجام عمليات شهادت طلبانه عليه مواضع صهيونيستها اعلام كردند.

بر اين اساس موج اعلام آمادگي دانشجويان غيور ايراني براي ياري رساندن به مردم غزه، به اوج خود رسيده است و 550 دانشجوي دانشگاه آزاد يزد در حركتي نمادين و انقلابي در نام نويسي عمليات استشهادي شركت كردند.

دانشجويان دانشگاه هاي يزد روز دوشنبه با تشكيل زنجيره انساني و عبور از خيابان امام خميني(ره) تا ميدان شهيد بهشتي يزد براي حمايت از مردم غزه راهپيمايي كردند.

دانشجويان با به آتش كشيدن آدمك اسرائيل و سردادن شعارهايي چون «دانشجو بيدار است، از استكبار بيزار است»؛ «دانشجو مي ميرد، ذلت نمي پذيرد»؛ «اي رهبر آزاده، آماده ايم آماده»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد»؛ «الله اكبر» و «عزا عزا است امروز، روز عزاست امروز، خامنه اي رهبر صاحب عزا است امروز»؛ با امضا طومار و ثبت نام جهت عمليات استشهادي، خشم و انزجار خود را از رژيم غاصب اسرائيل به نمايش گذاشتند.

جمعي از دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان نيز تشكلي با عنوان «ستاد رهايي غزه» با هدف اعلام حمايت دانشجويان اين دانشگاه از مردم مظلوم غزه را تشكيل دادند.

به گزارش «شبكه خبر دانشجو»، اين ستاد كه مشتمل بر 5كميته تخصصي تحت عناوين تبيين، مقاومت، فرهنگي، تبليغات و جهاد مجازي مي باشد، فعاليت خود را از روز دوشنبه 87.10.9 با صدور قطعنامه اي آغاز كرد.

در اين قطعنامه ضمن محكوم نمودن جنايات گرگهاي صهيونيست و اعلام حمايت از مردم غزه، آمده است: «ما از همه ملل اسلامي خواستاريم كه با تشكيل هسته هاي مقاومت و مقابله در سراسر دنياي اسلام، به مبارزه با رژيم غاصب و دفاع از مردم مظلوم غزه همت گمارند.»

دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان اعلام كردند: ما گوش به فرمان رهبر آگاه و شجاع خود هستيم و همانطور كه در حكم ايشان تصريح شده بود آمادگي خود را اعلام مي داريم كه به هر نحو ممكن به دفاع از زنان و كودكان و مردم غزه بپردازيم. از خداوند منان نيز شهادت در اين راه را خواستاريم كه كمتر از شهادت در جنگ بدر و احد نيست.

همچنين اين ستاد پس از قرائت اين قطعنامه در صحن دانشگاه اقدام به ثبت نام دانشجويان در كميته هاي مربوطه نمود كه با استقبال گسترده دانشجويان مواجه شد. همچنين، اين ستاد از دانشجويان ساير دانشگاه ها دعوت به همكاري نموده است.

تحصن هاي دانشجويان

از ظهر روز دوشنبه نيز تحصن دانشجويان دانشگاه هاي كشور در فرودگاه مهرآباد در لبيك به پيام رهبري آغاز شد.

صادق شهبازي، دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي، با اشاره به حركت كاروان هاي دانشجويي از شهرهاي تبريز، شيراز، شاهرود، سيستان و بلوچستان، زنجان، قم و... به سمت تهران گفت: قرار بود دانشجويان دانشگاه هاي تهران در لبيك به پيام مقام معظم رهبري و اعلام آمادگي براي دفاع از مردم غزه در فرودگاه مهرآباد تحصن كنند كه باخبر شديم دانشجويان بسياري از شهرهاي ديگر نيز براي حضور در اين تحصن به سمت تهران حركت كرده اند.

در ادامه تحركات دانشجويان طي روزهاي گذشته، دانشجويان دانشگاه هاي تهران روبروي دفتر حافظ منافع مصر در اعتراض به سكوت اين كشور در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي تحصن كردند. براساس اين گزارش، دانشجويان خشمگين تهراني همراه با شعارهايي همچون «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريكا» به شدت به سكوت كشورهاي عربي سازشكار با رژيم جعلي اسرائيل و آمريكا واكنش نشان دادند.

دانشجويان در اين تحصن شعار مي دادند: «مرگ بر حسني نامبارك»، «مرگ بر سازشكار»، «سفارت سازشكار تعطيل بايد گردد» و... در اين تجمع دانشجويان عكس هايي از روبوسي ها و دست دادن هاي سران سازشكار عرب، كشورهاي مصر و عربستان سعودي همراه با بوش و المرت در دست داشتند؛ در حالي كه در همان پلاكارد عكس شهداي زن و كودك غزه ديده مي شد. دانشجويان در پلاكاردهاي خود نوشته بودند: امروز عاشورا و غزه كربلاست، بياييد بكوشيم از يزيديان زمان نباشيم.

در اين تجمع، يكي از دانشجويان بخش هايي از سخنان امام خميني(ره) درباره سازشكاران و خيانت كاران به مسلمانان قرائت كرد.

وي در ادامه افزود: طبق گفته امام ما، هركس كه دست از جهاد بردارد، خون قربانيان مسلمان گريبانش را مي گيرد.

اين دانشجو تاكيد كرد: ما، همچون امام خميني(ره) در كنار بسيجيان جهان اسلام در انتظار شهادت هستيم و در كنار بسيجيان جهان اسلام خواب راحت را از چشم مستكبران و ستمكاران عالم مي گيريم.

يكي ديگر از دانشجويان متحصن با تاكيد بر اينكه تا سران سازشكار عرب ترور نشوند، فلسطين روي آرامش را نمي بيند؛ گفت «اين حكومت هاي سازشكار و جنايتكار عرب و منطقه هستند كه روزهاي آخر خود را سر مي كنند نه مردم مظلوم غزه.»

يكي ديگر از دانشجويان هم گفت: سران خائن عرب امروز زير چادر زنان خود پنهان شده اند ولي در يك روز فقط و فقط در دانشگاه اميركبير يك گردان استشهادي از دانشجويان متقاضي تشكيل شده است.

دانشجويان متحصن در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران در ادامه اين برنامه سوره مباركه حشر را براي آزادي مردم غزه تلاوت كردند. اين سوره مربوط به پيروزي مسلمانان بر يهود است.

دانشجويان و دانشگاهيان استان كرمان ظهر دوشنبه در حمايت ازمردم غزه و محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي در محل ورودي دانشگاه شهيد باهنر كرمان تجمع گسترده برگزار كردند.

دكتر احمد اميري خراساني، رئيس دانشگاه شهيد باهنر كرمان در تجمع دانشجويان و دانشگاهيان با اشاره به پيام مقام معظم رهبري و اعلام عزاي عمومي گفت: پيام مقام معظم رهبري در موضوع غزه، حجت را بر همه تمام كرد. وي افزود: بايد با تمام توان خود از مردم مظلوم و در بند غزه حمايت كنيم.

اميري خراساني خاطرنشان كرد: مردم غزه به جرم زندگي كردن و آزاد زيستن اين گونه طعمه تاراج خفاشان ددمنش قرار گرفتند و هم اكنون نيازمند توجه و حمايت كشورهاي مسلمان هستند.

همچنين عليرضا نادري، عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد باهنر كرمان و يكي از فاتحان لانه جاسوسي، با اعلام آمادگي بسيجيان كشور براي كمك به مردم مظلوم غزه گفت: ما برادران مسلمان خود را هرگز تنها نگذاشته و جواب اين جنايت ها را بي پاسخ نمي گذاريم.

وي اظهار داشت: برخي از كشورهاي عربي راه را بر آمريكا و اسرائيل به منظور حمله به غزه هموار كردند كه اين جاي بسي تأسف است.

در اين مراسم مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي كرمان گفت: پاسخ مثبت دانشجويان و جامعه دانشگاهي به نداي مظلومان غزه، زمينه نابودي غاصبان و ستمكاران، اسرائيل و آمريكا را فراهم خواهد كرد.

وي با اشاره به جنايات اخير اسرائيل در نوار باريكه غزه گفت: امروز فرمان امام صادق(ع) كه مي فرمايندكل يوم عاشورا و كل ارض كربلا، در جامعه بشري طنين انداز شده است.

نماينده ولي فقيه در دانشگاه علوم پزشكي كرمان يادآور شد: اين تجمعات و اعلام انزجار از رژيم غاصب اسرائيل پاسخ مثبت به نداي مقام معظم رهبري است.

لازم به ذكر است، در اين نجمع دانشجويان با اعلام و امضاي طوماري خواستار تحريم شركت هايي كه حامي اسرائيل هستند، شدند.

موج محكوميت جنايات گرگ هاي صهيونيست

گزارش ها حاكي است با اوجگيري حملات ددمنشانه نظاميان رژيم صهيونيستي به مردم بي دفاع تشكل هاي دانشجويي، هيئت رئيسه، اساتيد و كاركنان دانشگاه ها با صدور بيانيه، تجمع و راهپيمايي به صورت خشم و نفرت خود را از كشتار مردم بي دفاع فلسطين توسط رژيم نژادپرست صهيونيستي اعلام كرده و آمادگي خود را براي هرگونه كمك به مردم مظلوم غزه اعلام كردند.

دانشجويان بسيجي دانشگاه هاي سراسر كشور در بيانيه اي خطاب به دولت، خواستار تحريم اقتصادي حاميان اسرائيل شده اند.

دانشجويان بسيجي در اين بيانيه كه روز سه شنبه 10 دي منتشر شد استفاده از ظرفيت هاي اقتصادي براي ضربه زدن به اسرائيل را مطرح كرده و از دولت درخواست نمودند تا نسبت به تعيين كميته هاي ويژه در هيئت دولت و وزارتخانه هاي بازرگاني و نفت و صنايع و معادن نسبت به شناسايي شركت هاي وابسته به صهيونيسم و تحريم آنها اقدام عملي كند. در اين بيانيه تهديد شده است كه اگر تا پايان روز سه شنبه دهم ديماه 1378، اقدامات مناسبي انجام نگيرد دانشجويان كارهايي چون «دعوت از دانشجويان بسيجي جنوب كشور جهت تحصن در برابر پايانه هاي نفتي جنوب، اقدام مستقيم دانشجويان بسيجي جهت تعطيلي شركت هاي وابسته به صهيونيزم بين الملل و تحصن عمومي دانشجويان به همراهي امت حزب الله در برابر دولت و مجلس تا زمان اقدام عملي مسئولان» انجام خواهند داد.

همچنين بسيج دانشگاه تهران وعلوم پزشكي تهران طي بيانيه اي حملات شديد رژيم صهيونيستي به مردم بي دفاع غزه را محكوم و آمادگي خود را براي مبارزه با جباران و سفاكان عالم اعلام كرد.

در اين بيانيه آمده است: نفرين بر دموكراسي، نفرين بر حقوق بشر، نفرين بر شوراي امنيت و سازمان ملل كه رهاوردشان براي غزه جز به خون غلتاندن مردم آن هم به جرم حمايت از دولتي كه با رأي آن ها بر سر كار آمده، نبوده است.

در اين بيانيه با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان تصريح شده است: تجربه جنگ 33 روزه حزب الله لبنان نشان داد كه مقاومت و خون تنها راه پيروزي بر ظلم و شمشير يزيديان است.

در بخشي از اين بيانيه خطاب به دولتمردان خاطر نشان شده است: چرا ما بايد با كشورهايي چون مصر و عربستان كه دستشان به خون مردم مظلوم غزه آلوده است، رابطه داشته باشيم و چرا بايد سفارت و دفتر حافظ منافع اين جنايتكاران در كشور آزادانه فعال باشد.

در اين بيانيه آمده است: درود بر دليرمردان و شيرزنان و كودكان پريشان و خونين غزه و درود بر حماس كه امروز پرچم «هيهات من الذله» را در دست دارد، بدانند كه حامي آنها خداوند است و راهي جز خون و مقاومت اسلامي براي عزت طلبي وجود ندارد.

دانشجويان بسيجي دانشگاه تهران با اعلام آمادگي براي مبارزه با جباران و سفاكان عالم تصريح كرده اند؛ ديو صفتان دنيا بدانند كه مسلمانان انقلابي ايران آماده اند تا با حضور در غزه خواب آرام را از چشمان آنها بربايند و براي هميشه اسرائيل غاصب را از صحنه روزگار محو و به كتاب هاي تاريخ بسپارند.

جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران با صدور بيانيه اي تجاوزات ضدبشري اسرائيل در غزه را هولوكاست واقعي دانست و بر لزوم پاسخ دندانشكن به صهيونيست ها از طرف جهان اسلام تاكيد كرد.

در اين بيانيه آمده است: آنچه در غزه در حال وقوع است هولوكاست حقيقي است كه هدف از آن نابودي مقاومت و زمينه سازي براي سرنگوني دولت مردمي حماس است.

جامعه اسلامي دانشگاهيان در اين بيانيه ضمن انزجار از وحشي گري هاي صهيونيست ها در نوار غزه با ابزار همبستگي با مردم فلسطين خواهان نشست فوري سران كنفرانس اسلامي و رسيدگي به جنايت هاي جنگي سردمداران صهيونيستي شده است.

همچنين دو تشكل دانشجويي دانشگاه سمنان در بيانيه اي مشترك تاكيد كردند: آيا جان زنان و كودكان ستمديده و مظلوم فلسطيني در دايره حقوق بشر نمي گنجد؟

انجمن اسلامي دانشجويان و بسيج دانشجويي دانشگاه سمنان درباره سازمان ملل شوراي به اصطلاح امنيت، گروه هاي حافظ حقوق بشر و... نوشته اند: امروز همه جهانيان به پوچي گفتار فريبنده شان پي برده اند و سكوت معنادار و يا صدور بيانيه هاي مضحك آن ها در سال هاي اخير ثابت كرده است كه به جاي تلاش براي برقراري صلح و امنيت همواره مستقيم يا غيرمستقيم بر شيپور جنگ و آدم كشي دميده اند، بي شك فاجعه غزه خود بهترين گواه بر لزوم تغييرات بنيادين در اين سازمان ها مي باشد.

¤ نويسندگان اين بيانيه آورده اند: اي سران سازشكار و واداده عرب چگونه به خود اجازه داديد در كنفرانس اديان كه در قلب بلاد كفر توسط هم پياله بوش جنايتكار (خادم حرمين شريفين!) برگزار شد عزت و شرف مسلمين را به خوشايند دولتمرد جديد آمريكا يعني اوباما بفروشيد.

اين بيانيه مي افزايد: اما روي سخن با برخي عناصر معلوم الحال داخلي است كساني كه با ادعاي دروغين حقوق بشر جايزه صهيونيستي صلح نوبل را در كنار اسحاق رابين ها به پاس سرسپردگي و خيانت به ملت ايران دريافت كردند و شاه سلطان حسين ها نيز به آنان افتخار كردند، امروز كجايند؟ آيا جان زنان و كودكان ستمديده و مظلوم فلسطيني از جان فلان سگ اروپايي كم ارزش تر است كه در دايره حقوق بشر نگنجد، چه مي شود كه امروز هيچ ندايي در دفاع از حقوق مسلمانان ستم كشيده سر نمي دهيد؟

اين تشكل دانشجويي در ادامه خطاب به ملت هاي غيور كشورهاي عربي نوشته اند: امروز شما مصداق آيه «ان الله لايغير بقوم حتي يغير ما بانفسهم» هستيد، امروز وظيفه ديني شما اين است كه در برابر حكام جور و ترسوي خود به پا خيزيد و در سراسر كشورهاي عربي «هسته هاي مقاومت حزب الله...» تشكيل داده و بيش از اين خود را در محضر رسول الله خجل نكنيد.

در پايان اين بيانيه آمده است: ما جوانان دانشجو همه روزه و هر لحظه خواهان شهادتيم و با شهداي عاشورا نجواها داريم و از جان و دل مي گوييم «ياليتنا كنا معكم فنفوز معكم» و امروز به پيام عاشورايي مقتدايمان رهبر عظيم الشأن انقلاب لبيك گفته و با تشكيل گروه آمادگي استشهادي، عزم خود را براي رسيدن به اهداف والاي حكومت اسلامي جزم تر مي سازيم.

همچنين دانشگاهيان دانشگاه شاهد در نامه اي خطاب به دبيركل و اعضاي شوراي امنيت نوشته اند: سكوت مرگبار و بيچارگي شوراي امنيت و سازمان ملل متحد در برابر آمريكا و صهيونيسم در حافظه تاريخ و ذهن تمام مردم آزادي خواه جهان ثبت خواهد شد.

در ادامه اين نامه آمده است: شمايي كه از ابتداي تأسيس تاكنون، براي كوچكترين موضوعي قطعنامه مي دهيد و هر از چند گاهي به بهانه نقض حقوق بشر در برخي كشورها از جمله سرزمين هاي اسلامي دور هم جمع مي شويد و بيانيه و قطعنامه صادر مي كنيد، چگونه است كه در برابر كشته شدن صدها زن و كودك بي دفاع غزه خود را به بي خيالي مي زنيد! جنايتي كه براساس كنوانسيون هاي تعريف شده از طرف خودتان مصداق عيني جنايت جنگي و نسل كشي است!

نويسندگان اين نامه با بيان اينكه آيا غير از اين است كه شوراي امنيت و سازمان ملل متحد به ابزاري در سياست خارجه آمريكا تبديل شده و خواسته هاي نامشروع صهيونيست و آمريكا را دنبال مي كند؟! نوشته اند: حمله جنگنده هاي اسرائيل به مردم غزه و يك سال محاصره دارويي، غذايي، قطع نيازهاي اوليه- اعم از آب و برق و غيره- توسط رژيم غاصب اسرائيل را با كداميك از موازين و قوانين حقوق بشريتان توجيه مي كنيد؟! انسانيتتان كجا رفته است كه با ديدن اين نسل كشي هيچ كاري نمي كنيد!

نويسندگان اين نامه مي افزايند: بدانيد كه اين سكوت مرگبار و بيچارگي شوراي امنيت و سازمان ملل متحد در برابر آمريكا و صهيونيسم در حافظه تاريخ و ذهن تمام مردم آزادي خواه جهان ثبت خواهد شد و روز به روز بي اعتباري و بي اهميتي شوراي كذايي امنيت و سازمان ملل افزايش خواهد يافت.

به نظر مي رسد تاكنون اقدامات دانشجويان اثبات كرده است كه جنبش دانشجويي همچنان زنده است و داستان «از تو به يك اشاره و از ما به سر دويدن» از سوي دانشجويان در واكنش به پيام تاريخي رهبر معظم انقلاب همچنان ادامه خواهد داشت و بايد منتظر واكنش ها و تحركات تازه دانشجويان مسلمان و باغيرت دانشگاه هاي كشور باشيم.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 396]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن