تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815538887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط حادثه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: روي خط حادثه
كلاهبرداري ميليوني با پرداخت چك جعلي
كارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خاص و رايانه اي استان تهران موفق شدند، سه كلاهبردار حرفه اي را كه با فريب فروشندگان عمده كالا در اين استان و پرداخت چك هاي جعلي ميليون ها تومان كلاهبرداري كرده بودند، با تلاش فراوان شناسايي و دستگير كنند. سرهنگ هادئي رئيس پليس آگاهي استان تهران درباره جزييات خبر افزود: اين كلاهبرداران حرفه اي پس از شناسايي فروشگاه هايي كه اقلام مختلفي از جمله مواد غذايي، فرش، تجهيزات ورزشي، اثاثيه منزل و غيره را به صورت عمده به فروش مي رساندند و براي جلب اعتماد فرشندگان با مراجعه مكرر و ترتيب دادن مكالمات تلفني ساختگي درباره انجام معاملات بزرگ، صاحبان فروشگاه ها را فريب داده و براي فروش كالا با او قرارداد مي بستند. متهمان پس از اين كه نقشه خود را تا اين مرحله با موفقيت پيش مي بردند، با پرداخت چك هاي جعلي ميليون ها تومان كالا را خريداري كرده و متواري مي شدند. وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي پس از اطلاع از موضوع با دريافت شكايات فروشندگان فريب خورده وارد عمل شده و با جمع آوري اطلاعات به دست آمده تلاش براي دستگيري متهمان آغاز شد و با هماهنگي سازمان ها و اصناف مختلف مقرر شد كه هرگونه مورد مشكوك از اين دست بلافاصله به پليسآگاهي گزارش شود. به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ هادئي بيان كرد: در ادامه عمليات با استفاده از بانك هاي اطلاعاتي و كنترل محل هاي احتمالي حضور متهمان، محل اختفاي آنان شناسايي و دستگير شدند و در بازجويي ها به ده ها فقره كلاهبرداري با پرداخت چك هاي جعلي اعتراف كردند. در بازرسي از مخفيگاه متهمان ده ها دستگاه از آلات و ادوات جعل، صدها فقره اسكناس، بيش از هفتاد فقره چك جعلي و چندين سند سرقتي كشف و ضبط شد. با شناسايي مالباختگان و تكميل پرونده متهمان با صدور قرار روانه زندان شدند.

راننده پرايد قرباني اختلاف بر سر كرايه
دو مسافر كه راننده نگون بخت را قرباني درگيري بر سر كرايه خودرو كردند، فقط چند دقيقه پس از جنايت در نيشابور دستگير شدند. افسران اداره مبارزه با مواد مخدر نيشابور هنگام گشتزني در يكي از خيابان هاي خلوت اين شهرستان به يك دستگاه پرايد كه پلاك آن مخدوش بود، مشكوك شدند و ايست دادند. راننده اما بي اعتنا به هشدار پليس به سرعت خود افزود تا اينكه به بن بست رسيد و در حالي كه با لباس هاي خونين و چاقو در دست قصد داشت با پاي پياده بگريزد، دستگير و سرنشين ديگر خودرو همانجا تسليم شد. پليس در بازرسي از صندوق عقب اين خودرو با جنازه يك مرد رو به رو شد و ماجرا را با بازپرس كشيك جنايي در ميان گذاشت.بدين ترتيب «كاوه »و «رضا »پرده از جنايتشان برداشتند و اعتراف كردند: پرايد را دربستي كرايه كرديم اما ميان راه بر سر پول با راننده درگير شديم. او فحاشي كرد و ما چاقو كشيديم كه... جنازه را در صندوق عقب گذاشتيم تا در بيابان هاي اطراف شهر رها كنيم اما دستگير شديم.«كاوه» همچنين اعتراف كرد: هنگام جنايت مست بوديم و حال طبيعي نداشتيم.

كشف عتيقه هاي 8 ميلياردي از قاچاقچيان
محموله عتيقه قاچاق كه از منطقه تحت حفاظت جيرفت، دزديده و به كاشان فرستاده شده بود كشف شد. مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان گفت: قاچاقچيان مي خواستند محموله سنگ صابوني منقوش جانوري و انساني را 8 ميليارد ريال به مشتريان خود بفروشند كه نقره داغ شدند. «محسن عبداللهي» ادامه داد: قدمت اين قطعه ها به هزاره سوم پيش از ميلاد مي رسد و جز آثاري است كه هنگام دفن مردگان در قبرها جاسازي مي شد.طبق ماده 561 قانون مجازات اسلامي هر گونه خروج اموال تاريخي و فرهنگي از كشور قاچاق محسوب مي شود.به گزارش ايسكانيوز،همچنين بر اساس اين ماده، فردي كه مرتكب چنين جرمي شده علاوه بر پس دادن اموال به دولت به يك تا سه سال زندان و جريمه نقدي معادل دو برابر قيمت كالاي مربوطه محكوم خواهد شد.هم اكنون دستگاه قضايي جيرفت و شهرستان هاي همجوار به شدت در مبارزه با غارت و قاچاق يادگارهاي فرهنگي تلاش مي كنند و حتي در محاكم بدوي درباره پرونده هاي برخي مجرمان حرفه اي حكم اعدام نيز صادر شد.

تير كلاهبردار املاك به سنگ خورد
مردي كه خود را فروشنده املاك جا زده و با جعل سند ميليون ها تومان كلاهبرداري كرده بود، دستگير شد. «شهاب » 30ساله عصر 9 مهر 87 به كلانتري 150 تهرانسر رفت و از كلاهبرداري دوستش شكايت كرد.وي در تشريح جزييات ماجرا گفت: به تازگي با مرد خوش ظاهري كه خود را فروشنده ملك جا زده بود در يك بوستان آشنا شدم، وقتي متوجه شد مي خواهم زمينم را بفروشم اعتمادم را جلب كرد و من ساده دل، سند ملك را در اختيارش گذاشتم تا آپارتمان سازي كند و 20 واحد آن را بفروشد.شاكي در ادامه افزود، اما«محمدرضا - س» اسناد را جعل كرد و پس از فروش آپارتمان ها پا به فرار گذاشت حالا فهميدم كلاه گشادي به سرم رفته، به دادم برسيد.به دنبال شكايت مالباخته رسيدگي به پرونده در دستور كار پليس قرار گرفت.تجسس كارآگاهان براي دستگيري تبهكار فراري ادامه داشت تا اينكه «محمدرضا» با چهره نگاري رايانه اي دستگير شد.او كه ابتدا خود را بي گناه نشان مي داد وقتي دست خود را روشده ديد سرانجام لب به بيان حقيقت گشود و جرمش را گردن گرفت.

باز هم سرويس نامناسب مدارس حادثه آفريد
در كمتر از يك ماه و براي دومين بار سرويس نامناسب مدارس در اردبيل سبب مصدوميت 8 دانش آموز دختر در اصلاندوز مغان شد. در اين حادثه ناگوار كه عصر روز پنجشنبه به وقع پيوست بر اثر واژگوني يك دستگاه وانت پيكان حامل دانش آموزان 8 دانش آموز دختر به شدت مجروح شدند. اين گزارش حاكيست، دانش آموزان سوار خودرو وانت پيكان شده و از مدرسه عازم روستاي گزللي بودند كه در نيمه هاي راه خودرو به دليل لغزندگي مسير واژگون و از جاده خارج شد. در پي اين حادثه ماموران اورژانس به محل اعزام شده و مصدومان را به سرعت به بيمارستان پارس آباد منتقل كردند كه خوشبختانه حال عموي اكثر حادثه ديدگان خوب گزارش شده است. اين دومين حادثه مشابه در يك ماه اخير بوده كه در حادثه قبلي نيز در اثر سهل انگاري راننده و استفاده نادرست از سرويس مدارس، 14 دانش آموز به دره اي عميق سقوط كرده و به شدت مجروح شدند. اين حوادث نشان مي دهد كه اغلب دانش آموزان در روستاها به دليل تردد با سرويس هاي نامناسب دچار چنين مشكلاتي شده و جانشان تهديد مي شود از اين رو مسئولان امر بايد اين زنگ هشدار را شنيده و نسبت به مناسب سازي سرويس مدارس در اين مناطق اقدام كنند.

كشف ده ها هزار ليتر سوخت قاچاق در گيلان
در راستاي تشديد مبارزه با قاچاق فرآورده هاي نفتي، كارآگاهان پليس آگاهي استان گيلان در نتيجه روزها كار اطلاعاتي، كنترل شديد جاده ها، جايگاه هاي عرضه سوخت و شركت هاي توليدي صنعتي و اخبار واصله از شهروندان موفق شدند، هزاران ليترسوخت قاچاق را از قاچاقچيان كشف و ضبط كنند. سرهنگ كريمي رئيس پليس آگاهي استان گيلان با بيان اين خبر افزود: با توجه به حساسيت خاص پليس آگاهي درباره قاچاق فراورده هاي نفتي، طرحي در پليس آگاهي استان به تصويب رسيد كه هدف عمده طرح، ناامن كردن عرصه فعاليت قاچاقچيان بود كه با به كارگيري حداكثر توان عملياتي و بهره گيري از كار اطلاعاتي و استفاده از تجربيات گذشته و با انجام گشت زني مداوم و شبانه روزي در محورهاي فرعي و آلوده به قاچاق و تزريق نيروهاي كمكي، اين طرح با موفقيت هر چه تمام به انجام رسيد كه نتيجه آن، بازتاب گسترده اي در منطقه داشت به گونه اي كه ميزان فعاليت قاچاقچيان تا حد قابل ملاحظه اي كاهش پيدا كرد.وي افزود: پس از اجراي اين طرح توسط كارآگاهان، مقادير زيادي سوخت قاچاق كشف و ضبط و بسياري از قاچاقچيان توسط كارآگاهان دستگير شدند. رئيس پليس آگاهي استان گيلان گفت: در يك عمليات ضربتي توسط كارآگاهان با بازرسي از چند شركت صنعتي و ده ها خودرو و چندين جايگاه عرضه سوخت، بيش از 75 هزار ليتر انواع مواد سوختي قاچاق كشف و ضبط شد در ضمن 40 نفر از قاچاقچيان در درگيري ها توسط كارآگاهان دستگير و 20 دستگاه انواع خودرو توقيف شد.

دستگيري دكتر قلابي در تهران
دكتر قلابي كه با همدستي يك زن، شهروندان را سر كيسه مي كرد با تلاش پليس دستگير شد.افسران پايگاه نهم پليس آگاهي وقتي 28 آذر 1387 به دنبال گزارش مردمي پي بردند يك مرد خود را پزشك جا زده و با همدستي منشي اش در يك شركت شهروندان را سر كيسه مي كند دست به كار شدند و پس از چندين شبانه روز تلاش و تحقيق، متهمان را رديابي و دستگير كردند.در بازرسي از شركت مورد نظر، سربرگ نسخه هاي پزشكي و چند قطعه مهر جعلي به دست آمد. شواهد نشان مي داد« اكبر »با اجاره اين شركت آنجا را به مطب تبديل كرده و با گرفتن پول كلان از بيماران كلاهبرداري مي كرد. به گزارش ايسكانيوز،دو متهم كه دستشان را رو شده مي ديدند چاره اي جز بازگويي حقيقت نيافتند و در حالي روانه بازداشتگاه شدند كه تحقيق پليس درباره پرونده ادامه دارد.

پدر و چهار فرزندش، اعضاي باند حرفه اي كلاهبرداري
با تلاش و پيگيري كارآگاهان پليس آگاهي استان فارس، كلاهبرداران حرفه اي كه با شيوه هاي مختلف از فروشندگان خودرو در شيراز كلاهبرداري مي كردند، دستگير و به مقامات قضايي تحويل داده شدند. سرهنگ محمدي رئيس پليس آگاهي استان فارس با اعلام اين خبر افزود: اعضاي اين باند كه پدر و فرزندانش بودند با مراجعه به آگهي هاي روزنامه ، فروشندگان خودروهاي مدل بالا را شناسايي و با تماس در روزهاي تعطيل خود را به عنوان خريدار خودرو معرفي و با ظاهر آراسته پس از جلب اعتماد فروشنده، خودرو را از وي دريافت كرده و در ازاي آن چك هاي جعلي و يا بي محل پرداخت مي كردند و فروشندگان نيز به واسطه تعطيل بودند بانك ها از جعلي بودن چك هاي بي اطلاع بودند. وي افزود: پس از دريافت چندين شكايت مشابه در اين زمينه گروهي از كارآگاهان زبده مامور رسيدگي به پرونده شدند و در اولين گام ضمن تحقيقات جامع از شاكيان با انجام عمليات چهره نگاري و استفاده از بانك هاي اطلاعاتي افراد موفق شدند در كوتاه ترين زمان ممكن هويت يكي از متهمان به نام «ف- ش» را شناسايي كنند و در مرحله بعد با جمع آوري سوابق كلاهبرداري هاي متهم و همدستانش و انجام تعقيب و مراقبت ويژه همگي آنان را به دام بيندازند. به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ محمدي بيان كرد: متهمان در بازجويي ها اعتراف كردند با مراجعه به چندين فروشنده خودرو با پرداخت چك هاي بلامحل خودروها را خريداري و متواري متواري مي شديم.
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن