تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محكوميت گسترده‌ي جنايات رژيم صهيونيستي در غزه هم‌چنان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: محكوميت گسترده‌ي جنايات رژيم صهيونيستي در غزه هم‌چنان ادامه دارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

در حالي كه هفت روز از تهاجم هوايي و دريايي گسترده رژيم صهيونيستي به غزه مي‌گذرد و به رغم ادامه‌ي موج گسترده‌ي تظاهرات و محكوميت‌هاي مردمي در جهان، شوراي امنيت و ديگر نهادهاي بين‌المللي هنوز هيچگونه اقدام عملي براي توقف اين حملات انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عماد عصفور يكي از رهبران حزب مردمي فلسطين، خواستار فشرده كردن صفوف اتحاد و كنار گذاشتن اختلافات ميان گروه‌هاي فلسطيني شد.

طرح‌ ملي فلسطين، تظاهرات اعتراض‌آميزي را در نوار غزه در محكوميت تجاوزات رژيم صهيونيستي عليه اهالي نوار غزه بر پا كرد و تظاهركنندگان را به اتحاد و كنار گذاشتن اختلافات ميان گروه‌هاي فلسطيني براي رويارويي با تجاوز مستمر اين رژيم فرا خواند.

تظاهر كنندگان تاكيد كردند: جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي در نوار غزه نخواهد توانست ملت فلسطين را به زانو در آورد و اهداف آن را در تحقق آزادي، استقلال و ايجاد دولت مستقل فلسطين ناكام كند.

به گزارش خبرگزاري سوريه،‌ مصطفي برغوثي، دبير كل طرح ملي فلسطين اظهار داشت: اسراييل از اختلافات داخلي فلسطين سوء استفاده مي‌كند و تنها راه مقابله با جنايت‌هاي آن وحدت ملت فلسطين است.

تيسير التميمي، قاضي القضات فلسطين نيز اظهار داشت: ادامه تجاوزات اسراييل به نوار غزه لكه ننگي بر پيشاني جامعه بين‌المللي است.

شبكه تلويزيوني الجزيره پس از نشست تميمي با روحانيون مسلمان و مسيحي در رام‌الله به نقل از وي اعلام كرد: تمام گروه‌هاي فلسطيني بايد اختلافات خود را كنار بگذارند و براي رويارويي با تجاوزات اسراييل متحد شوند.

قيس عبدالكريم ابوليلي، رييس كميته‌ي مسايل اجتماعي در شوراي قانونگذاري فلسطين هدف قرار دادن مقر شوراي قانونگذاري فلسطين در نوار غزه را از سوي نيروهاي اشغالگر رژيم صهيونيستي، محكوم كرد.

وي اظهار داشت: هدف قرار دادن مقر شوراي قانونگذاري فلسطين،‌ نقض پيمان‌ نامه‌ها و عرف بين‌المللي است و اين مساله تاكيدي بر زير پا گذاشتن اين پيمان نامه‌ها و حقوق قانوني فلسطين است.

از سوي ديگر نمايندگان دو جنبش فتح و حماس در تظاهراتي در رام‌الله براي همبستگي با نوار غزه و محكوميت تجاوزات رژيم صهيونيستي شركت كردند.

در اين تظاهرات نمايندگان فتح و حماس و ديگر گروه‌هاي فلسطيني با دستاني گره خورده به سمت مقر شوراي قانونگذاري در رام‌الله حركت كردند.

حسن فريشه، معاون شوراي قانونگذاري فلسطين اظهار داشت: مشاركت نمايندگان فتح و حماس در چنين راهپيمايي به مثابه گامي به سمت جلو و پيامي مبني بر اتحاد نمايندگان شوراي قانونگذاري عليه تجاوزات اسراييل است.

از سوي ديگر هزاران تن از شهروندان تونسي در محكوميت تجاوزات مستمر رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه تظاهرات كردند و در اين تظاهرات محمود الغنوشي، نخست وزير تونس و نمايندگاني از انجمن خبرنگاران و احزاب سياسي اين كشور شركت داشتند.

تظاهر كنندگان خواستار توقف فوري تجاوزات رژيم صهيونيستي شدند و پرچم اين رژيم را آتش زدند. هم چنين صدها تن از شهروندان مغرب در منطقه رباط تظاهرات اعتراض آميزي را در محكوميت تجاوزات اسراييل بر پا كردند.

در ورشو نيز ائتلاف ملي دانشجويان سوريه تجاوزات رژيم صهيونيستي به غزه را محكوم كرد.

از سوي ديگر خبرگزاري آناتولي نيز اعلام كرد: بيش از 3 هزار تن از شهروندان تركيه در تظاهرات در استان غازي در شرق تركيه شركت كردند و شعارهايي در محكوميت قتل عام اسراييل در نوار غزه سر دادند.

تظاهرات اعتراض آميز ديگري در شمال آنكارا برگزار شد.

از سوي ديگر نعيم قاسم، دبير كل حزب‌الله لبنان بمباران بي‌هدف نوار غزه از سوي رژيم صهيونيستي را محكوم كرد.

وي اظهار داشت: اسراييل بمباران و قتل عام مي‌كند و ساختمان‌هاي نوار غزه را ويران مي‌كند و اين نشانه تزلزل اين رژيم است.

وي افزود: هيچ نيرويي نمي‌تواند ملتي را به طور كامل شكست دهد و تنها راه ملت فلسطين و اهالي نوار غزه ادامه مقاومت است.

از سوي ديگر اسعد حردان، رييس حزب ملي اجتماعي سوريه تاكيد كرد: تجاوز مستمر اسراييل به نوار غزه يكي از صفحات تاريك تاريخ بشري و جنايت جنگي و قتل عام دسته جمعي محسوب مي‌شود.

محمد نصرالله، رييس هيات اجرايي جنبش امل نيز قتل عام و تجاوزات رژيم صهيونيستي در نوار غزه را محكوم كرد.

وي افزود: اين كشتارها در برابر ديدگان جهان انجام مي‌شود و مي‌بينيم كه پيكر كودكان به دست دشمن اسراييلي تكه تكه مي‌شود.

از سوي ديگر جنبش فتح اجتماعات گسترده‌اي را در اردوگاه الجليل در بعلبك برپا كرد و رهبراني از جنبش فتح، حزب‌الله و گروه‌هاي فلسطيني در آن شركت كردند.

احمد المذبوح، عضو شوراي مركزي حزب‌الله اظهار داشت: گروه‌هاي مقاومت در نوار غزه بزرگترين قهرماني‌ها را ثبت مي‌كنند و پيروزي با آنها خواهد بود.

كميته دايم پژوهش‌هاي علمي و فتوا در عربستان در بيانيه‌اي اعلام كرد: قتل عام، محاصره و آواره كردن مردم فلسطين يك جنايت و ظلم در حق ملت فلسطين است.

در اين بيانيه آمده است: اين حادثه دردناك بر مسلمانان واجب مي‌كند كه در كنار برادران فلسطيني‌شان بمانند و به آنها كمك كنند و با هر شيوه ممكن تلاش كنند تا ظلم از اين منطقه برداشته شود.

از سوي ديگر تظاهرات مختلفي از سوي اقليت‌هاي مهاجر عربي در نقاط مختلف جهان در اعتراض به تجاوزات رژيم صهيونيستي برگزار شد.

در تظاهراتي حدود پنج هزار تن از تظاهر كنندگان در برابر مقر وزارت امور خارجه‌ آمريكا در واشنگتن و سه هزار تن نيز در برابر كنسولگري اسراييل در نيويورك نسبت به اقدامات رژيم صهيونيستي اعتراض كردند.

اين تظاهركنندگان پرچم فلسطين را بالا بردند و شعارهايي مبني بر "كشتار را متوقف كنيد" و"كمك آمريكايي به اسراييل را متوقف كنيد" سردادند.

همچنين تظاهرات گسترده ديگري در لس‌آنجلس در محكوميت كشتار فلسطينيان از سوي اسراييل برگزار شد و هزاران تظاهركننده در برابر سفارت اسراييل در سان فرانسيسكو اعتراض كردند.

تظاهرات ديگري در ايالت ميشيگان از سوي اقليت‌هاي مهاجر عربي برپا شد.

تظاهرات ديگري در آمريكا در ايالت‌هاي آركانزاس، آريزونا، كاليفورنيا، فلوريدا، مري‌لند، ماساچوست، نيوهمشاير، اوهايو، اورگان، پنسيلوانيا و غيره برگزار شد.

تظاهرات ديگري در محكوميت تجاوزات عليه نوار غزه در آلمان، فرانسه، انگليس، بلژيك، سوئيس و ديگر كشورهاي اروپايي ادامه دارد.

در كشورهاي عراق، اردن، سوريه، پرو، اندونزي، پاكستان، كشمير و نپال تظاهرات مشابهي برگزار شد.

خبرگزاري شينهوا از حضور بيش از 10 هزار تن از اعضاي حزب عدالت و رفاه در تظاهرات اندونزي در امروز جمعه خبر داد.

از سوي ديگر خبرگزاري اصوات العراق گزارش داد: طارق الهاشمي، معاون رييس جمهور عراق خواستار برگزاري نشست فوق‌العاده سران كشورهاي عربي براي بررسي اوضاع غزه شد.

وي افزود: من به جهان عرب و اسلام تسليت مي‌گويم زيرا آنها به جاي اين كه براي توقف كشتار و ريخته شدن خون در نوار غزه به اسراييل فشار آورند، به اموري مشغول هستند كه هيچ فايده‌اي ندارد.

الهاشمي خواستار برگزاري فوري نشست فوق‌العاده سران كشورهاي عربي و به كار گرفتن تمام تلاش‌هاي ممكن براي تحقق صلح واقعي بين گروه‌هاي فلسطيني شد.

وي از جامعه بين‌المللي خواست تا براي بازگشايي گذرگاه‌ها و شكستن محاصره غزه و اجازه دادن ورود كمك‌هاي انساني به نوار غزه پافشاري كند.

از سوي ديگر پايگاه اينترنتي المحيط گزارش داد، احمد ابوالغيظ، وزير امور خارجه مصر تاكيد كرد: هر گونه توافق براي توقف حملات اسراييل به نوار غزه بايد شامل توقف شليك راكت از سوي جنبش حماس به اسراييل باشد.

ابوالغيظ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ادامه شليك راكت از سوي حماس به عنوان يك فرصت طلايي براي اسراييل جهت حمله به نوار غزه بود.

سفارت مصر در تل آويو نامه‌اي را به تزيپي ليوني، وزير امور خارجه‌ي رژيم صهيونيستي تسليم كرده است و در اين نامه از رژيم صهيونيستي درخواست شده است كه عمليات نظامي در نوار غزه را متوقف كند و اجازه ورود كمك‌هاي انساني به نوار غزه را بدهد.

سخنگوي وزارت امور خارجه بلاروس نيز كشته شدن شهروندان بي‌گناه فلسطيني و ساكنان سرزمين‌هاي اشغالي را محكوم كرد.

آندري پاپوف سخنگوي وزارت امور خارجه بلاروس افزود: عمليات نظامي در منطقه غزه نگراني جدي را در منطقه خاورميانه بوجود آورده است. طرفين درگيري بايد بي‌درنگ به اعمال زور خاتمه دهند و حل مشكلات موجود را از طريق مذاكرات آغاز كنند.

پيشتر نيز وزارت امور خارجه بلاروس از شهروندان اين كشور خواسته بود تا از سفر به سرزمين‌هاي اشغالي خودداري كنند.

انتهاي پيام
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن