تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814734658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان ميراث فرهنگي فارس:اجراي پروژه‌هاي بزرگ چشم‌انداز آينده فارس را روشن كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي فارس:اجراي پروژه‌هاي بزرگ چشم‌انداز آينده فارس را روشن كرده است
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي فارس گفت: اجرايي شدن پروژه‌هاي متعدد و بزرگ در بخش‌هاي مختلف فارس، چشم‌انداز آينده استان را به ويژه در زمينه گردشگري بسيار روشن كرده است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي استان فارس، محمدرضا بذرگر اعتبارات عمراني و جاري اين سازمان را 15 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: 5/11 ميليارد تومان از اين ميزان اعتبارات عمراني است.
وي با تأكيد بر اينكه برنامه‌ريزي براي جذب كامل اعتبارات تخصيص يافته انجام شده است، افزود: مطالعات پروژه باغ موزه مشاهير در شمال آرامگاه حافظ به انجام رسيده و براي اجراي آن زمين‌هاي مورد نظر پشت آرامگاه حافظ با اعتباري افزون بر 30 ميليارد ريال تملك شده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي فارس ادامه داد: براي اجرايي كردن عمليات اين پروژه، قراردادي با مجري طرح منعقد شده است و طي حداكثر يك ماه آينده عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود.
اين مقام مسئول مركز فرهنگي سعدي را يكي ديگر از پروژهاي اين سازمان دانست و گفت: عمليات خاك‌برداري اين پروژه انجام شده است و به زودي عمليات سازه‌اي آن نيز آغاز مي‌شود.
بذرگر گفت: مطالعه پارك تمدن‌ها، احداث هفت موزه در شهرستان‌هاي استان فارس، احداث موزه منطقه‌اي فارس كه هم اينك در محدوده عرفان شيراز مكان‌يابي آن انجام شده و تصويب 60 منطقه نمونه گردشگري در نقاط مختلف استان فارس كه مطالعات آن به پايان رسيده، از جمله پروژه‌هاي مورد نظر در بخش گردشگري است.
وي طرح راه‌اندازي بازارچه صنايع دستي را از ديگر پروژه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي استان فارس دانست و با يادآوري اينكه به‌زودي شاهد راه‌اندازي بازارچه صنايع دستي در تيمچه صرافيان آباده هستيم، افزود: براي راه‌اندازي بازارچه صنايع دستي در ساير شهرستان‌ها با مشاركت فرمانداري‌ و شوراهاي اسلامي هر منطقه زمين مورد نياز براي اين انجام اين امر مشخص شده است.
اين مقام مسئول تصريح كرد: اگر زمين‌هاي اختصاص داده شده با مطالعات مطابقت داشته باشد كار احداث بازارچه‌هاي صنايع‌دستي در شهرستان‌هاي استان آغاز مي‌شود.
بذرگر تصريح كرد: از محل اعتبارات سال گذشته 47 بناي تاريخي شاخص در استان مرمت شده و به زودي فعاليت 12 كارگاه مرمت ديگر در بناهاي تاريخي آغاز به كار مي‌كند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان فارس با اشاره به اينكه تاكنون بيش از 2 هزار و 200 اثر و يادمان تاريخي در اين استان در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است، اضافه كرد: ثبت يادمان‌هاي تاريخي در جذب اعتبارات براي مرمت، حفاظت و نگهداري قانوني از آثار تاريخي لازم و ضروري است.
انتهاي پيام/مي20
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن