تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816146571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اقتصاد: ايران در سال1404 نفتي براي صادر كردن ندارد سيستم گمركي ما نتوانسته پا به پاي نيازها پيش رود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير اقتصاد: ايران در سال1404 نفتي براي صادر كردن ندارد سيستم گمركي ما نتوانسته پا به پاي نيازها پيش رود


خبرگزاري دانشجويان ايران - ساري
سرويس: اقتصاد

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: با ادامه روند صادرات نفت اين مقدار در سال 1403 به 33 هزار بشكه كاهش يافته و ايران در سال 1404 نفتي براي صادر كردن ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد شمس‌الدين حسيني پنج شنبه در همايش طرح تحول اقتصادي كه در هلال احمر استان مازندران برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: مازندران هميشه در اجراي طرح تحول اقتصادي پيشرو بوده است و امروز نيز رأي موافق نمايندگان مجلس مبني بر اجراي فوريت اين طرح اعلام شده است.

وي ادامه داد: شايد برخي فكر كنند اين طرح نوعي انتخاب است ولي اگر عالمانه به ساختار اقتصادي ايران بنگريم مشاهده مي كنيم كه اين نه انتخاب بلكه اضطرار است.

حسيني با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران امروز به نهادي برومند در جهان تبديل شده اظهار كرد: كمتر همايش بين المللي برگزار مي شود كه نماينده ايران در آن باشد و همه نگاه‌ها به آن جذب نشود كه اين به خاطر توانمندي و حقانيت ما در همه عرصه هاست.

وزير اقتصاد استحكام و امنيت كشور را بي نظير عنوان كرد و گفت: در باب عمران و آباداني كشور گام‌هاي مؤثر بسياري برداشته شده است.

حسيني با اشاره به نوسان رشد اقتصادي در كشور افزود: در جامعه بايد توليد و درآمد باشد تا به اشتغال پايدار برسيم، فقط با نگاه حمايتي نمي توان اشتغال ايجاد كرد.

وي ادامه داد: در چند دهه گذشته شاهديم كه نرخ بيكاري در كشور دو رقمي شده و اين يعني بخش عظيمي از سرمايه انساني ما بيكار هستند كه اين مسأله مانع از رشد اقتصادي مي شود.

حسيني با اشاره به وجود تورم در ساليان متمادي در اقتصاد ايران گفت: تورم يعني سختي معيشت براي مردم كه اين شايسته كشور ما نيست.

حسيني خاطر نشان كرد: در سند چشم انداز 1404 اينگونه هدف گذاري شده كه ايران قدرت اول اقتصادي و علمي منطقه باشد كه با اين روند پيش رو امكان پذير نيست.

وي يادآور شد: وقتي نرخ رشد بيكاري دو رقمي شده و تورم به سمت صفر ميل مي كند بايد در كارها تجديدنظر كرد.

به گزارش ايسنا، وزير امور اقتصادي و دارايي، ماليات و يارانه را دو روي يك سكه عنوان كرد و گفت: ماليات قديمي ترين ابزار دولت‌ها براي مديريت اقتصاد و بهترين و سالم ترين منبع تأمين درآمد است كه مي توان براي اداره كشور از آن استفاده كرد.

حسيني با بيان اينكه نظام مالياتي بايد در جهت توزيع عادلانه درآمد باشد اظهار كرد: از كارمندان و امثال آنها بدون اينكه حقوقشان را پرداخت كنند ماليات مي گيرند ولي چقدر مي توان افرادي را كه دلال مسكن و مشغول سفته بازي هستند را شناسايي كرد و ماليات گرفت.

وي يادآور شد: بايد به سمت ماليات بر مصرف رفت تا نظام مالياتي بهبود يابد.

حسيني گمرك را پنجره و دروازه كشور دانست و گفت: علي رغم تلاش‌هاي اين عزيزان، سيستم گمركي ما نتوانسته پا به پاي نيازها پيش رود.

وزير اقتصاد با بيان اينكه نظام بانكداري كشور نيازمند اصلاح و تحول است افزود: متأسفانه بخش عمده‌اي از ارزش در سيستم بانكي كشور صرف كارهاي خرد و كوچك مانند پرداخت وجوه و قبوض مي شود كه در دنياي امروز مشاهده نمي شود.

وي خاطر نشان كرد: هدفمند كردن يارانه‌ها به معني حذف يارانه‌ها نيست بلكه بدان معني است كه از يارانه درست و متناسب با هدف استفاده شود.

به گزارش ايسنا ، استاندار مازندران نيز در اين همايش گفت: طرح تحول اقتصادي نكته بسيار پر اهميتي بود كه سال‌ها بعد از انقلاب نيز مطرح بود ولي شرايط براي اجراي آن مهيا نبود.

سيد محمد كريمي افزود: طرح تحول اقتصادي از بزرگترين اقدامات دولت نهم در راستاي طرح ساماندهي اقتصادي است .

وي نظام بهره وري، هدفمند كردن يارانه، اصلاح نظام بانكي و بيمه، ارزش گذاري پول ملي، اصلاح نظام توزيع كالا، اصلاح نظام مالياتي و اصلاح نظام گمركي را هفت محور طرح تحول اقتصادي عنوان كرد.

كريمي، مازندران را استان پيشرو در طرح تحول اقتصادي عنوان و اظهار كرد: طرح تحول اقتصادي به صورتي تهيه شده كه با اجراي آن مي توان به رونق اقتصادي كشور و ارتقاي سطح رفاه و عدالت نسبي دست يافت و جهش قابل توجهي در اقتصاد و معيشت مردم صورت داد.

وي گفت: اميدوارم مصوبات سفر دوم رئيس جمهور به استان مازندران هر چه سريعتر اجرايي شده و مردم مازندران از زير ساخت‌ها در راستاي تحول اقتصادي استفاده كنند.

انتهاي پيام
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن