تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821303140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهارگوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهارگوشه كشور
ضرورت ايجاد مدارس شبانه روزي در چناران ‌

چناران - خبرنگار اطلاعات: با افزايش مراكز شبانه‌روزي در شهرستان چناران، مي‌توان علاوه بر توسعه عدالت آموزشي، از ترك تحصيل 20درصد دانش آموزان در مقطع متوسط جلوگيري كرد.

مديرآموزش و پرورش چناران با اعلام اين مطلب افزود: براي تحقق اين امر و شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان روستايي، ساخت 7مركز شبانه‌روزي در نقاط مختلف شهرستان بويژه روستاهاي داراي مركزيت، ضروري است.

محمدحسين عبداللهي گفت: در حال حاضر حدود 830 دانش آموز در 4 مركز شبانه‌روزي اين شهرستان به تحصيل اشتغال دارند كه همگي آنها از روستاهاي محروم و دور افتاده‌اند. وي هزينه تحصيل هر دانش‌آموز را در مراكز شبانه‌روزي 4برابر دانش‌آموزان عادي اعلام كرد و افزود: ضعف بنيه علمي دانش آموزان منطقه با وجود استعداد آنان افزايش فعاليت‌هاي فوق برنامه آموزشي و پرورشي در اين مراكز را ضروري مي‌سازد. ‌

مدير آموزش و پرورش چناران تامين زمين كشاورزي هنرستان نجمه، توسعه دبيرستان شهيد كاظميان و ساخت نمازخانه در 4 مركز و نيز كمبود اعتبارات را از مشكلات موجود اعلام كرد.عبدالهي گفت: امسال 5 رشته جديد فني و حرفه‌اي در شهرستان چناران داير شده است.

تقدير از رئيس پليس و نيروهاي انتظامي‌

* امام جمعه دامغان در جلسه ستاد احياي امربه‌معروف و نهي‌ازمنكر اين شهرستان از خدمات و زحمات سرهنگ پاسدار رضا حسيني رئيس پليس دامغان و پرسنل زحمتكش نيروي انتظامي به جهت جديت و تلاش در برقراري نظم و امنيت تقدير كرد.‌

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمودترابي افزود: از زمان انتصاب سرهنگ پاسدار حسيني و با همكاري و هماهنگي بين پرسنل اين نيرو جرم و سرقت در دامغان كاهش يافته و احساس امنيت در شهروندان ايجاد شده است.

اجراي پروژه‌هاي آبخيزداري‌

* اجراي پروژه‌هاي آبخيزداري، در حوزه سد شهيد شاهچراغي دامغان آغاز شد.

رئيس اداره منابع طبيعي دامغان با اعلام اين مطلب گفت: پروژه‌هاي آبخيزداري دامغان در زير حوزه كلاته رودبار از توابع بخش مركزي، با وسعتي معادل 9هزارو156 هكتار و اعتباري افزون بر دوميلياردو 267 ميليون ريال اجرا مي‌شود. عباسعلي سيري مساحت حوزه‌هاي آبخيزداري دامغان را حدود يك ميليون و 211 هكتار اعلام كرد.

قدرداني از دانش‌آموزان يتيم در چناران‌

چناران - خبرنگار اطلاعات: از دانش‌آموزان يتيم دختر در چناران قدرداني شد.

در مراسمي كه به مناسبت تكريم دانش آموزان يتيم دختر در چناران برگزار شد، 340 دانش آموز مورد تقدير قرار گرفتند.اين مراسم به مناسبت روز خانواده و در سالن معلم شهر چناران برگزار شد.

كنگره ملي شعر در خرم‌آباد

خرم‌آباد - خبرنگار اطلاعات: هفتمين كنگره ملي شعر ايوار با حضور شاعران سراسر كشور در خرم‌آباد برگزار شد.

معاون فرهنگي هنري اداره كل فرهنگ و ارشاداسلامي لرستان در اين كنگره به سخنان مقام‌معظم رهبري كه شعر را ميراث ملي و ماندگار ايران دانست اشاره كرد و گفت: ما بايد ميراث‌دار شعرا، ادبا، خطبا و دانشمندان عرصه فرهنگ و هنر در سرزمين ايران زمين باشيم.

كمالوندي شمار شركت‌كنندگان در بخش جشنواره شعر را 425 نفر و تعداد آثار رسيده را 2107 اثر بيان كرد كه 1057 اثر از طريق اينترنت به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.

همچنين وي تعداد كتاب‌هاي رسيده را 63 عنوان اعلام كرد و افزود: در اين كنگره شعراي استانهاي خوزستان، تهران، اصفهان، خراسان رضوي، كرمان، كهگيلويه و بوير احمد، آذربايجان‌غربي، گيلان، مركزي، هرمزگان، قزوين، بوشهر و آذربايجان‌شرقي حضورداشتند.‌

كاهش حوادث امور آب قرچك‌

قرچك - خبرنگار اطلاعات: آمار حوادث و اتفاقات امور آب و فاضلاب قرچك در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 17 درصد كاهش يافته است. مدير آب و فاضلاب قرچك گفت: با اصلاح شبكه‌هاي فرسوده، تقسيم شهر به 15 منطقه از نظر قطع، تعمير شبكه و رسيدگي به موقع حوادث توانسته‌ايم آمار حوادث امور آب و فاضلاب را به حداقل برسانيم.‌

فخاري افزود: ماهانه 150 رشته انشعاب در اين شهرستان اصلاح و تعويض مي‌شود.

افزايش اجراي طرحهاي پژوهشي در ايلام‌

ايلام - خبرنگار اطلاعات: رئيس مركز تحقيقات جهادكشاورزي استان ايلام گفت: امسال تاكنون 40 طرح پژوهشي در ايلام اجرا شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزايش يافته است.

حسين‌زاده در جمع خبرنگاران افزود: اجراي اين ميزان پروژه تحقيقاتي در بخش كشاورزي و منابع طبيعي استان ايلام از حيث تعداد، رقم مطلوبي است.

وي گفت: طرح‌هاي تحقيقاتي اجرا شده اين مركز در زير بخش‌هاي كشاورزي از جمله زراعت، دام و طيور، اصلاح نباتات، باغباني و... است و شامل تهيه انواع بذور مادري از جمله گندم و جو، تهيه بذر پرورشي، طرح‌هاي مبارزه با آفات و نباتات، پرورش آبزي‌پروري است.

حسين‌زاده با اشاره به اين كه براي اجراي اين تعداد طرح تحقيقاتي در زمينه كشاورزي و منابع طبيعي حدود يك ميليارد ريال از محل اعتبارهاي ملي هزينه شده است، افزود: پس از اجراي موفقيت‌آميز طرح‌هاي پژوهشي، يافته‌هاي تحقيقي به صورت لوح فشرده، كتابچه، بروشور و مقاله در اختيار بهره‌برداران و علاقه‌مندان اين بخش قرار مي‌گيرد.

وي، اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي در مزارع را گامي در راستاي توسعه كشاورزي در استان ايلام برشمرد و افزود: اميدوارم طرح‌هاي ارائه شده مورد توجه كشاورزان و بهره‌برداران قرار گيرد.

كلينيك نورآباد لرستان كارشناس فيزيوتراپي ندارد

خرم‌آباد - خبرنگار اطلاعات: مديركل بهزيستي استان لرستان گفت: در اين استان 6 كلينيك فيزيوتراپي فعال است ولي شهرستان‌هاي نورآباد، الشتر، ازنا با كمبود اين كلينيك مواجه هستند.

روشنايي افزود: نورآباد به كلينيك فيزيوتراپي مجهز است ولي به دليل كمبود كارشناس اين كلينيك تعطيل است.

وي تصريح كرد: اگر به لحاظ كارشناس فيزيوتراپي تامين شويم، كلينيك‌هاي فيزيوتراپي اين شهرستانها راه‌اندازي خواهد شد.

مواد مخدر عامل وقوع بيشترين جرايم در استان گلستان است‌

رئيس كل دادگستري استان گلستان همچنين گفت: بيشتر پرونده‌هايي كه در دستگاه قضايي استان گلستان تشكيل مي‌شود، در مورد مواد مخدر است و حدود 40 درصد از زندانيان استان را متهمين مربوط به جرايم مواد مخدر تشكيل مي‌دهند.‌

فاضليان افزود: كنترل و نظارت بر مواد مخدر صنعتي و شيميايي جديد كه بعضا در اشكال فريبنده مثل آدامس و شكلات عرضه مي‌شود، براي كارشناسان امر كاري بسيار دشوار است و حل اين مشكل نيازمند افزايش آگاهي عمومي و برقراري ارتباط كاملا دوستانه خانواده‌ها با فرزندان است.‌

وي با اشاره به جرايم بعدي ديگر استان گفت: دومين جرم مهم استان بعد از مواد مخدر سرقت و سپس به ترتيب ايراد صدمات عمدي، تصادفات، صدور چك بلامحل و كلاهبرداري است.

پرداخت 30 ميليارد ريال تسهيلات به جوانان ايلام‌

ايلام - خبرنگار اطلاعات:مسئول صندوق مهر امام رضا (ع) در استان ايلام گفت: 30 ميليارد ريال تسهيلات به جوانان ايلام از اين صندوق پرداخت شده كه با پرداخت اين ميزان، زمينه اشتغال 527 جوان جوياي كار در اين استان فراهم شده است.

ياسمي گفت: اين صندوق خود را موظف به ارائه خدمات به جوانان و ديگر قشرهاي جامعه مي‌داند.

وي تصريح كرد: از مجموع درخواست‌ها و نامه‌هايي كه مردم در سفر هيات دولت به استان ايلام به رئيس‌جمهوري دادند بيش از 18 هزار درخواست مربوط به صندوق مهر رضا ارائه شد.وي افزود: علاوه بر اين صندوق مهررضا ايلام تاكنون به 6 هزار نفر در استان ايلام وام ازدواج پرداخت كرده است و با توجه به وظايف و اختيارات خود همچنان در راستاي پرداخت تسهيلات ازدواجي و اشتغالزايي به جوانان اين استان تلاش مي‌كند.

برپايي نمايشگاه كتاب ازدواج و خانواده‌

ايلام - خبرنگار اطلاعات:نمايشگاه كتاب ازدواج و خانواده در ايلام برپا شد.

مدير اجرايي اين نمايشگاه به خبرنگاران گفت: در اين نمايشگاه 140 عنوان كتاب در قالب پنج هزار جلد در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفته است.مهردادي افزود: موضوع كتاب‌هاي عرضه شده در اين نمايشگاه شامل ازدواج، خانواده، مسائل تربيتي، مشاوره ازدواج، آيين زندگي و تربيت فرزندان است.وي تصريح كرد: اين نمايشگاه به منظور آگاه‌سازي خانواده‌ها در ازدواج فرزندان و شناخت بيشتر جوانان با مسائل ازدواج در ايلام برپا شده است.مهردادي گفت: كتاب‌هاي عرضه شده در اين نمايشگاه با 20 درصد تخفيف به بازديدكنندگان و علاقه‌مندان عرضه مي‌شود.او افزود: همچنين در حاشيه اين نمايشگاه مشاوره رايگان در زمينه ازدواج و مسائل پيش از ازدواج توسط روانشناسان به متقاضيان ارائه مي‌شود.به گفته وي اين نمايشگاه با همكاري سازمان ملي جوانان به مدت يك هفته در دو نوبت صبح و عصر در محل ياد شده آماده ارائه خدمات به بازديدكنندگان است.




 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن