تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816471074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش : اسدالله فولادي توسعه و عمران شهرستان مرزي پارس آباد نيازمند توجه ويژه مسوولان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارش : اسدالله فولادي توسعه و عمران شهرستان مرزي پارس آباد نيازمند توجه ويژه مسوولان است
پارس آباد، اردبيل- درسالهاي اخير توسعه و عمران شهرستان مرزي پارس آباد متناسب با قابليتهاي آن پيش نرفته و اين شهرستان به عنوان دومين شهرستان استان اردبيل به دليل برخي بي مهري ها آنچنان كه بايد توسعه نيافته است.


با شروع فعاليت دولت عدالت محور احمدي نژاد همگام با ديگر شهرستانها و مناطق كشور در پارس آباد نيز صدها پروژه در بخشها و حوزه هاي مختلف با بيش از يكهزار ميليارد ريال اعتبار تصويب، اجرا و به بهره برداري رسيد و طرحهاي افتتاح شده اين منطقه مرزي را با جهش اقتصادي روبه رو كرد.
دراين منطقه به لحاظ قابليتها و توانمنديهاي منحصربه فرد و مهم تر ازآن مردماني آگاه و حافظ نظام و ارزشهاي انقلاب راه براي فعاليت، خدمتگزاري و تحقق منويات رهبرمعظم انقلاب ازطريق سرمايه گذاري درزمينه هاي مختلف بويژه در بخش هاي كشاورزي، دامداري، صادراتي و صنايع وابسته به كشاورزي كه كمك شاياني به كاهش نرخ بيكاري و افزايش درآمد منطقه دارد، باز شده است.
دولت احمدي نژاد فراتر ازحد انتظار به اين شهرستان مرزي براي اجراي طرحهاي مولد و اقتصادي اعتبار تزريق و در راستاي بالندگي و رفع معضلات منطقه سرمايه گذاري كرده است.
با وجود حجم عظيم خدمات و سرمايه گذاريها و عزم جدي و تلاشهاي مستمر و دنباله دار دولتمردان درحل كاستيهاي پنهان و آشكار، اين شهرستان ازوجود برخي مشكلات رنج مي برد كه رفع آنها نيازمند برنامه ريزي منظم، كاركارشناسي و پيگيري مضاعف است.
تسريع دراجراي كامل طرح ساماندهي و حل اختلافات 36 ساله عشاير با كشت و صنعتهاي مغان و پارس كه از مصوبات، شاهكارها و تاكيدات جدي دولت نهم است يكي ازخواسته ها و آرزوهاي ديرينه مردم اين منطقه است.
با اقدامات انجام شده تاكنون حدود 30 درصد اين مصوبه عملياتي شده و درصورت اتمام طرح علاوه بر ارتقاي ضريب امنيت اقتصادي و اجتماعي و افزايش ميزان توليدات محصولات زراعي درشركتهاي ياد شده، افزايش رفاه عمومي، درآمد و نيز برخورداري عشاير زحمتكش از امكانات بهداشتي خدماتي فراهم خواهد شد.
ارتقاي شهرستان مرزي پارس آباد به فرمانداري ويژه يكي ديگر از آرزوها و خواسته هاي اصلي مردم اين خطه است، زيرا مردم معتقدند بسياري از نارساييها و مشكلات ريز و درشت منطقه درصورت ارتقا به فرمانداري ويژه مرتفع خواهد شد.
كارشناسان توسعه و تجهيز فرودگاه پارس آباد را كه در سال 1352 تاسيس شده ضروري دانسته و معتقدند افزايش تعداد پروازها، جلوگيري ازتعطيلي فرودگاه و راه اندازي فرودگاه كارگو براي صادرات محصولات زراعي و باغي ازجمله نيازهاي اساسي منطقه است.
گشايش بازارچه و پايانه مرزي تازه كند و گمرك اصلاندوز ازجمله مصوبه هاي سفر استاني هيات دولت در پارس آباداست و درسفر اخير مسوولان گمرك كشور كه نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار نيز حضور داشت در اين زمينه قول هايي داده شد.
درصورت محقق شدن اين مصوبه و ازسرگيري مراودات و مبادلات مرزي، روند توسعه و پيشرفت اين شهرستان شتاب مي گيرد.
طرح احداث بيمارستان 120 تختخوابي كه ازبركات سفرهاي استاني رييس جمهوري است به رغم تخصيص 15 ميليارد ريال اعتبار اوليه به كندي پيش مي رود و مردم اميدوارند با تكميل اين پروژه كه براي ساخت آن 85 ميلياردريال از محل اعتبارات ملي پيش بيني شده به بخش عظيمي از كمبودها و نارساييهاي بخش بهداشت و درمان منطقه و حتي شهرستانهاي همجوارپاسخ داده شود.
دربخش كشاورزي نيز شهرستان پارس آباد با توليد 33 نوع محصول كشاورزي عمدتا استراتژيك و تامين حدود 95 درصد بذرهيبريد ذرت كشور و نيز صد در صد بذر سورگوم مناطق مختلف كشور نيازمند توجه ويژه است.
عدم خريد نقدي و نبود قيمت تضميني بيشتر محصولات زراعي كشاورزان را مجبورمي كند محصولات خود را به قيمت ناچيزبه دلالان و واسطه ها بفروشند و اين امر آنها را در پرداختن به كار زراعت دلسرد مي كند.
تسريع درعمليات اجرايي طرح ملي مركز تخصصي فني و حرفه اي كشاورزي، تعيين حريم قشلاقات عشايري، پيگيري مشكلات شهرك صنعتي شماره دو، اجراي طرحهاي هادي درروستاها، صدور اسناد ملكي و زراعي در روستاها، حل مشكلات احداث كارخانه بزرگ كاغذ سازي، توجه به عمران شهري، توسعه و فعال كردن راديومغان، تقويت اعتبارات طرحهاي پاياب خداآفرين و پمپاژ فتحعلي، رفع كمبود آب آشاميدني روستاها، لايروبي درياچه شهرك آيت الله غفاري، چهار بانده كردن جاده پارس آباد، سربند و اجراي طرحهاي زهكشي و كانالت گذاري درزمينهاي زراعي باقيمانده ازجمله كمبودها ، مشكلات و خواستهاي مردم اين خطه زرخير است.
شهرستان پارس آباد با 164 هزار نفر جمعيت در 220 كيلومتري شمال اردبيل و در منطقه مرزي با جمهوري آذربايجان واقع است.
618/594/7121/587
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن