تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805441903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين وضعيت بازار خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: آخرين وضعيت بازار خودرو
گويا قرار نيست بازار خودرو كشور به اين زودي‌ها از ركود، خارج و به دوران پررونق خود بازگردد.
دنياي اقتصاد: گويا قرار نيست بازار خودرو كشور به اين زودي‌ها از ركود، خارج و به دوران پررونق خود بازگردد.

اين روزها نمايشگاهداران خودرو، نه به گراني بلكه به ثبات بازار هم راضي‌اند. بازاري كه از اواخر تابستان امسال به خوابي سنگين فرو رفته و ظاهرا به اين زودي‌ها خيال برخاستن نيز ندارد. هرچند طي يكي دو ماه اخير كه بازار خودرو كشور از حالت ثبات خارج و در مسير سقوط قرار گرفت، بيشتر، اين محصولات ايران خودرو بود كه با كاهش شديد قيمت مواجه شد. اما طي دو هفته گذشته خودروهاي سايپا نيز ايران خودرو را در اين زمينه همراهي كرده‌اند به نحوي كه جداي از ارزاني چشمگير پژو پارس، 405 و 206، ماكسيما و زانتيا هم با كاهش قيمت عجيب خود، به سرماي بازار، بيش از پيش دامن زدند. آن‌طور كه نمايشگاهداران خودرو پايتخت مي‌گويند، امسال برخلاف سال‌هاي گذشته، چندان نبايد در انتظار بازار داغ و بازگشت رونق به آن بود چرا كه هم‌اكنون، خريد و فروش در بازار خودرو كشور به شدت كاهش يافته و چتر ركود بر آن سايه انداخته است، سايه‌اي كه در آن سوي مرزها بازارهاي بزرگ دنيا را نيز در بر گرفته و بزرگ‌ترين خودروسازان دنيا را نيز در شوك ناشي از بحران فروش فرو برده است.
شوك زانتيا به بازار
شوك اصلي را اين هفته، زانتيا به بازار خودرو وارد كرد. محصولي كه ظاهرا قرار است دو سال ديگر با خط توليد سايپا وداع كند. زانتيا در هفته جاري يك ميليون تومان ارزان شد. به نحوي كه هم‌اكنون با قيمت 29ميليون و 200هزار تومان به فروش مي‌رسد. اين خودرو در كل داستان عجيبي را طي يكسال گذشته در بازار خودرو كشور داشته و گاهي با صعود و گاهي نيز با نزول قيمت مواجه مي‌شود.
ماكسيما زير قيمت كارخانه
نمايشگاه‌داران پايتخت مي‌گويند چون ماكسيما با شرايط پلاك شده در بازار نيست و مشتريان مجبورند براي خريد اين محصول مونتاژي پارس خودرو به نمايندگي‌ها مراجعه كنند، قيمت ماكسيما رو به نزول رفته و به شدت پايين آمده است. ماكسيما طي تابستان امسال قيمتي بالاي 40ميليون تومان در بازار داشت در حالي كه هم‌اكنون ركودي عجيب دامان آن را گرفته و نرخ آن در بازار به زير قيمت كارخانه نيز رسيده است. در حال حاضر اين خودرو با قيمت 38ميليون تومان در بازار به فروش مي‌رسد اما نرخ كارخانه‌اي آن 39ميليون و 850هزار تومان است. ماكسيما جزو معدود خودروهاي داخلي به حساب مي‌آيد كه به دليل حجم موتور بالا از دريافت بنزين يارانه‌اي محروم است.
بازهم ارزاني پژوپارس
در حالي كه برخي مسوولان ايران‌خودرو معتقد بودند با آغاز زمستان، رونق به بازار پژوپارس باز مي‌گردد، نه تنها چنين نشد بلكه اين محصول طي هفته جاري باز هم در مسير نزول قيمت قرار گرفت به نحوي كه در حال حاضر مدل معمولي بنزيني آن با قيمت 17 ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود اين در حالي است كه پژوپارس تا اوايل پاييز امسال، قيمتي برابر با 18ميليون و 700هزار تومان داشت. اما حال چه پيش آمده كه اين محصول محبوب ايران‌خودرو تا بدين حد ارزان شده، ايران خودرويي‌ها بهتر مي‌دانند. جداي از پژوپارس، پژو 405 نيز در هفته‌اي كه گذشت، با كاهش قيمت 100هزار توماني روبه‌رو شد. به نحوي كه هم‌اكنون مدل بنزين‌سوز اين محصول با نرخ 13ميليون و 400هزار تومان به فروش مي‌رسد. اين در شرايطي است كه ايران‌خودرو اوايل هفته جاري پيش فروش مدل فيس‌ليفت شده 405 را نيز آغاز كرد. اين محصول كه SLX نام دارد در نمايندگي‌هاي ايران‌خودرو با قيمت 14 ميليون و 150هزار تومان به فروش مي‌رسد و براي اينكه بدانيم نرخ آن در بازار، در چه محدوده‌اي قرار مي‌گيرد بايد فعلا صبر كرد.
دنده عقب 206
وقتي پژو 206 پرتيراژ و محبوب هم 400هزار تومان در طول يك هفته ارزان مي‌شود بايد به ركود شديد بازار خودرو كشور مطمئن‌ شد. 206 تيپ 2 هم‌اكنون با توجه به كاهش قيمتي كه گريبان آن را طي هفته جاري گرفت با نرخ 14ميليون و 50هزار تومان به فروش مي‌رسد. اين كاهش قيمت 206 تيپ 2 در شرايطي است كه تا اواخر تابستان، اين خودرو با قيمتي حدود 15 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شد. ارزاني 206 تيپ 2 در حالي است كه مدل‌هاي صندوق‌دار اين محصول تغيير قيمتي چنداني طي هفته جاري نداشت. هم‌اكنون 9 V با نرخ 19 ميليون و 200هزار تومان به فروش مي‌رسد و 206 صندوق 8 V نيز قيمتي برابر با 18 ميليون تومان را در بازار دارا است.
LX هم ارزان شد
هر چند طي هفته‌اي كه گذشت، سمند معمولي و سورن، ثبات قيمت را تجربه كردند اما LX با كاهش قيمت 200هزار توماني مواجه شد. به نحوي كه هم‌اكنون اين مدل محبوب سمند با قيمت 15ميليون و 500هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد. سورن مدل پيشرفته خانواده سمند نيز در حال حاضر قيمتي برابر با 17ميليون تومان دارد. اين خودرو نيز مانند پژوپارس طي يكي‌دوماه اخير بيش از يك ميليون تومان ارزان شده است. از سوي ديگر سمند معمولي هم مانند سورن طي هفته جاري با تغيير قيمت مواجه نشد و نرخ آن در همان قيمت 13ميليون و 600هزار تومان ثابت ماند.
كاهش قيمت 200هزار توماني ريو
در هفته‌اي كه گذشت محصول مونتاژي و كره‌اي سايپا نيز دچار افت قيمت شد و نرخ آن 200هزار تومان كاهش يافت. به نحوي كه ريو با قيمتي برابر با 13ميليون و 500هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد. اين در حالي است كه نرخ اين محصول تابستان امسال تا مرز 14ميليون و 600هزار تومان نيز صعود كرد اما با گذشت زمان، تدريجا پايين آمد و به قيمت فعلي رسيد. ريو تيراژ توليدي برابر با 16هزار دستگاه در سال دارد و هم‌اكنون در بين خودروهاي حاضر در محدوده قيمتي 13 تا 15ميليون تومان با استقبال نسبتا خوبي از سوي مشتريان ايراني رو‌به‌رو است.
پرايد، فارغ از ركود
ظاهرا هر اتفاقي هم كه براي بازار خودرو كشور رخ دهد تاثير چنداني بر قيمت پرايد و روآ نمي‌گذارد. اين دو محصول، معروف‌ترين خودروهاي زير 10ميليون تومان بازار به حساب مي‌آيند كه اولي بسيار پرمشتري است و دومي با استقبال چنداني رو‌به‌رو نيست. هم‌اكنون پرايد در مدل بنزين‌سوز متاليك قيمتي برابر با 8ميليون و 500هزار تومان را دارا است.
اين در حالي است كه پژو روآ بنزيني و دوگانه‌سوز با قيمت زير كارخانه خريد و فروش مي‌شوند. روآ بنزيني، در بازار 8ميليون و 350هزار تومان قيمت دارد و نوع دوگانه سوز آن نيز با نرخ 8ميليون و 700هزار تومان به فروش مي‌رسد.
دوران ركود مگان
دوران ركود خريد و فروش مگان هنوز ادامه دارد و اين محصول به روز و ايمن‌ رنو فرانسه، بر خلاف روزهاي ابتدايي ورود به بازار، كه با استقبال خوب مشتريان داخلي رو‌به‌رو شد، هم‌اكنون بازاري سرد را پيش روي خود دارد. مگان طي چند ماه گذشته حدود 3ميليون تومان ارزان شده و هم‌اكنون مدل دنده‌اي و وارداتي آن با نرخ 27ميليون و پانصدهزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد و مدل‌ اتوماتيك وارداتي اين خودرو نيز قيمتي برابر با 31ميليون تومان در بازار دارد.
اين در حالي است كه مگان هم‌اكنون در پارس‌خودرو نيز به مونتاژ مي‌رسد و قيمت مدل دنده‌اي آن برابر با 24ميليون و 500هزار تومان در بازار است.
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن