تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815721778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از راديو


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي از راديو
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

***شبكه فرهنگ

ـ مراسم سالگرد افتتاح مدرسه دارالفنون

برنامه در قلمرو تاريخ روز پنج شنبه ‌١٢ دي ماه به بررسي تاريخچه تأسيس و چگونگي شكل گيري مدرسه دارالفنون مي پردازد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي شبكه راديو فرهنگ : اين ويژه برنامه كه كاري از گروه فرهنگ و هنر است ‌١٢ دي ماه ساعت ‌٢٠ به مناسبت سالگرد افتتاح مدرسه دارالفنون با حضور دكتر احمد محيط طباطبايي رئيس كميته ملي موزه هاي ايران (ICOM) از شبكه فرهنگ به روي آنتن مي رود.يادآور مي شود: در قلمرو تاريخ به تهيه كنندگي و سردبيري فرامرز عليخاني، گويندگي فرزان رابعي و كارشناس مجري بهرنگ ذوالفقاري به روي آنتن مي رود.

ـ پاسخ امام خميني به خبرنگار "سي بي اس"

در برنامه "گام به گام تا انقلاب " كاري از گروه ايران و فرهنگ راديو ايران كه به سردبيري سعيد سليماني شنبه شب از ساعت ‌٢١:45پخش مي شود،پاسخ امام خميني به خبرنگار(سي بي اس) پخش مي شود.

گفتگوي خبرنگاران خارجي با رهبر انقلاب در خصوصرابطه ايران با آمريكا، وضعيت ارتش و نظام آينده سياسي در ايران و كاهش صادرات نفت و اعلام عزاي عمومي توسط آيات عظام و حجج اسلام در اعتراض به قتل عام هفته گذشته از ديگر وقايع مهم چهاردهم دي ماه سال ‌٥٧ است كه در اين برنامه پخش مي شود.مرتضي حا فظي گوينده اين برنامه مي باشد.

ـ رفتار رسانه هاي عربي و غربي درباره غزه

رفتار رسانه هاي عربي و غربي درباره غزه، موضوع برنامه گفت و گوي روز راديو گفت وگو است كه پنجشنبه ‌١٢ دي ماه ساعت ‌١٨ از اين شبكه راديويي پخش خواهد شد.

سردبير برنامه گفت و گوي روز گفت : رسانه هاي غربي به موازات برخي شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي به صورت گسترده و هماهنگ به آماده سازي اذهان عمومي براي روبرو شدن با اخبار جنايات اين رژيم مبادرت كردند.مازيار ناظمي همچنين اظهار داشت: در اين برنامه با حضور سعدالله زارعي و حسن عابديني، در خصوص رفتار رسانه هاي عربي و غربي درباره غزه، به بحث وبررسي خواهند پرداخت.علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز، ازاين شبكه راديويي بشنوند.

*** راديو قرآن

ـ ويژه برنامه زنده راديو قرآن در محرم

«راه مي‌گويد حسين» عنوان ويژه برنامه اي است كه از اول تا چهارم محرم هر روز از ساعت ‌٩ الي ‌١٠:30 به صورت زنده پخش مي‌شود. اين برنامه كه به مناسبت ايام شهادت سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در گروه قرآن و انديشه راديو قرآن تهيه مي‌شود، شامل بخش‌هاي متنوع و بديعي از جمله بخش «با گوش جان» كه ه برگزيده بيانات مقام معظم رهبري درباره محرم و قيام سيدالشهدا اختصاص دارد مي‌باشد. «جرعه‌اي از فرات» بخش ديگري از اين برنامه است كه به توصيه‌ها و انتقال تجارب مدح اهل بيت (ع)، حاج محسن طاهري و شعرخواني شاعر معاصر محمد زمان گلدسته مي‌پردازد. در بخش ديگري از برنامه حجت‌الاسلام جواد محدثي مباحث مربوط به امر به معروف و نهي از منكر را مطرح مي‌كنند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اجراي نمايش‌هاي كوتاه راديويي با موضوع امر به معروف و نهي از منكر در شكل‌هاي زيباني و غيرزباني نيز از بخش‌هاي ديگر اين برنامه است. همچنين ويژه برنامه «راه مي‌گويد حسين» در بخشي ديگر، حركت منزل به منزل امام حسين و رخدادهاي واقعه كربلا را در قالب قصه بيان مي‌كند.

مباحث محرم و قيام عاشورا و جلوه‌هاي امر به معروف و نهي از منكر را در قالب قصه بيان مي‌كند.

مباحث محرم و قيام عاشورا و جلوه‌هاي امر به معروف و نهي از منكر در كربلا به كارشناسي حجت‌الاسلام هاشمي تهراني، تحريفات عاشورا از زبان شهيد مطهري، مداحي و عزاداري سنتي مبتني بر اصالت‌هاي اقوام ايراني و گفت‌وگوي كارشناسان ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر از ديگر بخش‌هاي ويژه برنامه «راه مي‌گويد حسين» است. در هر قسمت از اين برنامه آياتي كه مرتبط با موضوع برنامه است تلاوت مي‌شود. همچنين در اين برنامه از يك كتاب يا مقاله كه روز قبل معرفي و صفحاتي از آن مشخص مي‌شود سوالي مرتبط با قيام امام حسين مطرح مي‌شود و هر روز به سه نفر به قيد قرعه جايزه‌اي با مشاركت ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر اهدا خواهد شد.

***شبكه جوان

بايران سردبير برنامه ‌١+1 (‌٣٠/١١ تا ‌١٠)

داستان‌هاي برنامه در مورد ائمه اطهار (ع) مي‌باشد به خصوص داستان‌هايي كه از روز ‌٦ كه روز حركت امام حسين (ع) به سمت كوفه بوده و تا عاشورا رادر كربلا است.آنونس و آرم‌ها براساس محرم است و تماما به جاي موسيقي مداحي است.

ميرمجلسي برنامه روز عاشورا و تاسوعا (توليدي)

با استفاده از آيتم و بخش‌هاي مختلف قصد داريم در آغازين صبح تاسوعا و صبح عاشورا به حال و هواي اين روز بپردازيم. گفت‌وگو با پير غلامان حضرت اباعبدا...

پخش آيتم‌ها با مضمون عاشورا و تاسوعا ....

گلچين مداحي و آيتم‌هايي با بخش‌هايي از فيلم روز واقعه بخش ديگري از برنامه است.

سيد غفوري (سردبير برنامه جوان ايراني سلام:

بخش‌هايي از دعاي عرفه امام حسين در تكس‌هاي هرروز گنجانده مي‌شود.

‌١- گزارش از روند بازسازي عتبات

هر روز يك گزارش مستند از شهرهاي زيارتي

روايت از جريان عاشورا به زبان فرزاد جمشيدي به صورت زنده

***راديو تجارت

ـ " چهارسوق " همايش صادرات نرم افزار را بررسي مي كند

برنامه " چهار سوق " از برنامه هاي زنده شبكه راديويي تجارت است كه با محوريت قراردادن صادرات غير نفتي مسائل روز اقتصادي و تجاري ايران و جهان را بررسي مي كند. در روز پنجشنبه دوازدهم دي ماه با حضور كارشناسان و مسئولان ذيربط اين موضوع به بحث گذاشته مي شود . در ادامه همايش صادرات نرم افزار كه به همت اتحاديه صادركنندكان نرم افزار و سازمان توسعه تجارت برگزار شده بود ، بررسي مي شود و راهكارهاي لازم براي بهبود و توسعه اقتصادي دراين زمينه ارائه مي شود. در اين برنامه دكتر ايزديان بعنوان كارشناس حضور دارند . در اين برنامه همچنين طلايي نائب رئيس اتحاديه صادركنندكان نرم افزار براي پاسخگويي به سوالات مطرح شده حضور دارند . اين برنامه روزهاي فرداز ساعت ‌١١تا ‌١٣ بصورت زنده از راديو تجارت پخش مي شود .سردبير برنامه مهسا مير چي است .

ـ " الماس " نقش تئاتر در توسعه اقتصادي

برنامه " الماس " سعي دارد ، هنر سينما ، تئاتر و موسيقي و تاثير اقتصادي آنها را در كشور بررسي كند . اين برنامه روز هاي پنجشنبه هر هفته از ساعت ‌١٤ تا‌١٥ بصورت زنده پخش مي شود . در روز پنجشنبه دوازدهم دي ماه نقش تئاتر و عوامل صحنه در تحول اقتصادي بررسي مي شود . در اين برنامه كارشناسان و منتقدين تئاتر حضور دارند . كارشناس مجري برنامه محمد رضا درستكار است . اين برنامه به سردبيري و تهيه كنندگي جواهري و با اجراي رافعي پخش مي شود.

ـ " يك پرسش ، چند پاسخ " پهناي باند اينترنت را بررسي مي كند

برنامه " يك پرسش ، يك پاسخ " عنوان برنامه اي از راديو تجارت است كه هر روز هفته از ساعت ‌١٣:45 دقيقه پخش مي شود . اين برنامه ‌١٥ دقيقه اي قصد دارد مسائل و مشكلات اقتصادي جامعه را با پاسخ مسئولان و كارشناسان برنامه به گوش مردم برساند . در برنامه روز چهارشنبه دوازدهم دي ماه درباره اينترنت پر سرعت و پهناي باند آن صحبت مي شود . ميهمان برنامه مهندس غزنوي از كارشناسان اينترنت است . كارشناس ا قتصادي برنامه نيز دكتر قويدل است .

ـ زنان كار آفرين در " نگين "

برنامه " نگين " عنوان برنامه اي از گروه جهان و تجارت است كه روزهاي پنج شنبه هر هفته به مدت يك ساعت پخش مي شود . اين برنامه قصد دارد زنان اقتصاددان و زنان فعال در عرصه تجارت ، اهداف و راهكارهاي ورود آنان به بازارهاي كسب و كار را بيان نمايد و در زمينه بازرگاني و حقوقي براي فعاليت بيشتر آنان اطلاع رساني مناسب داشته باشد .. خانم منظر خير حبيب اللهي ميهمان حضوري برنامه است . و در باره اشتغال و كار آفريني بانوان و توسعه كار آفريني زنان روستائي توضيحات لازم را ارائه مي دهد . در ادامه كارشناس تلفني دكتر اعرابي در خصوص مشاركت خانمها درعرصه هاي اقتصادي صحبت مي كند . گزارش مردمي در ارتباط با زنان فعال اقتصادي است خبر اقتصادي زنان نيز بخش ديگر برنامه است . كارشناس مجري برنامه بيات است . زمان پخش آن از ساعت ‌١٦ الي ‌١٧ مي باشد . سردبير برنامه كردي ، تهيه كننده طيبه شيخ زاده و گوينده برنامه رفعتي است .

ـ" صبح و تجارت " با تغيير و تحول اقتصادي

برنامه زنده و مستقيم صبح و تجارت در موضوعات اقتصادي و متناسب با حال و هواي صبحگاهي تقديم شنوندگان مي شود . اقتصاد ورزش ، مطبوعات اقتصادي ، گزارش صبح و مشاغل ، اقتصاد خانواده ، نوآوري و شكوفايي و اعلام وضعيت راههاي كشور از بخش هاي مختلف برنامه است كه با حضور كارشناسان خبره حوزه ها ارائه مي شود . در ادامه خبرنگار مجلس موضوعات و خبرهاي مجلس را گزارش مي دهد . به نتيجه نرسيدن وضعيت كارمندان غير بومي نيز بخش ديگر برنامه است . اين برنامه هر روز صبح از ساعت ‌٨ تا ‌٩ به سردبيري الوندي و گويندگي ال عباس پخش مي شود .

خبرهاي روز جمعه سيزدهم دي ماه

ـ " دست نامرئي " با موضوعات متنوع اقتصادي

برنامه " دست نامرئي " در روز سيزدهم دي ماه با موضوعات متنوع اقتصادي و تجاري تقديم علاقمندان مي شود . اخبار تجاري ايران و جهان در هفته اي كه گذشت ، جاده ابريشم اصطلاحات بورس و بخش طنز اقتصادي از آن جمله است . كارشناس برنامه دكتر محمدي است . اين برنامه روزهاي جمعه بصورت زنده به سردبيري سيد محمدي و تهيه كنندگي بنائي از ساعت ‌١٥ تا ‌١٦ پخش مي شود .

ـ مديريت هزينه هاي فرهنگي در " خرج ، برج ، زندگي "

" خرج ، برج ، زندگي "عنوان برنامه اي زنده از شبكه راديويي تجارت است كه هر هفته روزهاي جمعه از ساعت ‌١٤ تا ‌١٥ پخش مي شود . محور موضوعي اين برنامه كه در گروه ايران و تجارت تهيه مي شود .بررسي فرايند مديريت اقتصاد خانواده است . هدف از تهيه آن دست يابي به راهكارهايي است كه زمينه را براي بهره مندي بيشتر خانواده ها از امكانات موجود براي رفاه بيشتر فراهم نمايد . و خانواده ها بتوانند با استفاده بهينه از داشته ها و جلوگيري از مصرف گرايي نقش موثري در حفظ در آمد خانواده و سرمايه هاي ملي داشته باشند . در اين برنامه با استفاده از نظر كارشناسان نقش هزينه هاي فرهنگي و چگونگي مديريت كردن آنها بررسي مي شود و اينكه چگونه ميتوان با سرمايه گذاري فرهنگي فرزندان را با كتاب و مطالعه آشنا كرد . در اين برنامه با حضور روانشناس اجتماعي و روانشناس باليني به اين موضوع پرداخته مي شود . در اين باره گزارش مردمي و ارتباط تلفني با شنوندگان و خانم هاي خانه دار برقرار مي شود . كارشناس مجري برنامه هوشنگ اعلم است .

ـ " يك پرسش ، چند پاسخ " مسائل اقتصادي را بررسي مي كند

برنامه " يك پرسش ، يك پاسخ " عنوان برنامه اي از راديو تجارت است كه هر روز هفته از ساعت ‌١٣:45 دقيقه پخش مي شود . اين برنامه ‌١٥ دقيقه اي قصد دارد مسائل و مشكلات اقتصادي جامعه را با پاسخ مسئولان و كارشناسان برنامه به گوش مردم برساند . در برنامه روز جمعه سيزدهم دي ماه درباره مسائل مهم اقتصادي و تجاري در هفته گذشته صحبت مي شود . كارشناس ا قتصادي برنامه مهند س عسگري است .

خبرهاي روز شنبه چهاردهم دي ماه

ـ " يك حركت ، هزار بركت " كار آفريني در دانشگاهها

" يك حركت ، هزار بركت "يك برنامه زنده از شبكه راديويي تجارت است كه روزهاي زوج هر هفته از ساعت ‌١٦:05 تا ‌١٧ پخش مي شود . در روز شنبه چهاردهم دي ماه برنامه " يك حركت ، هزار بركت "به موضوع آموزش و كارآفريني در دانشگاه ها آفرينان مي پردازد . و نقش حمايت از كار آفرينان در توسعه اقتصادي به بحث گذاشته مي شود . ميهمان حضوري برنامه هاشم آقازاده عضو هيئت علمي دانشكده مديريت دانشگاه تهران است . در ادامه برنامه كار آفرين نمونه كشوري معرفي مي شود . بختياري ربخش خبرهاي كارآفريني را تقديم حضورتان مي كند و در بخش آخر برنامه نيز اسدي يك كتاب درباره كار آفريني معرفي مي كند . برنامه " يك حركت ، هزار بركت " به سردبيري خانم كردي ، تهيه كنند ه طيبه شيخ زاده و گويندگي آزادي ارائه مي شود .

ـ "پويش سبز" با نساجان ايران

محور اصلي برنامه پويش سبز، صنعت و كشاورزي است كه روزهاي شنبه بصورت توليدي و به مدت يك ساعت از ساعت ‌١٤ تا ‌١٥ تقديم مخاطبان شبكه راديويي تجارت مي­شود.در برنامه اين هفته مسائل و مشكلات مربوط به توليد و صادرات صنايع نساجي به بحث گذاشته مي شود . ميهمان برنامه مهندس حائري نائب رئيس انجمن نساجي ايران پاسخگوي سوالات مطرح شده است . همچنين يك ارتباط تلفني با مهندس مروج رئيس انجمن نساجي ايران برقرار مي شود . كارشناس محقق برنامه پرويز امانيان و زهرا فتحي است . اين برنامه با اجراي مريم يگانه و تهيه و سردبيري ماكنعلي پخش مي شود .

*** راديو سلامت

ـ صداي مشاور عنوان برنامه اي است كه هر روز به يكي از بيماريها پرداخته و به سوالات شنوندگان پاسخ مي‌دهد. اين برنامه ساعت ‌١١ تا ‌١١/٤٠ پخش ميشود و موضوعات هفته آينده به شرح ذيل است:

شنبه: جراحي كيسه صفرا _ يك شنبه : روماتيسم مفصلي _ دوشنبه : روشهاي پيشگيري از كم بينايي – سه شنبه: بيماري مشترك انسان و حيوان _ چهار شنبه : عفونت گوش در كودكان _ پنج شنبه : آلرژي هاي پوستي

نقطه سرخط

ـ عنوان برنامه اي است شاد مفرح كه در قالب هنري ، اجتماعي و ‌٠٠٠٠ به روان درماني مي پردازد .

و با آيتم هاي مختلف و با حضور طنز پردازان مطرح حوزه هاي مختلف و هنرمندان طنز به خنده درماني مي پردازد .

ـ برنامه « نقطه سرخط » به اين معناست كه نگاه كهنه را با يك نقطه به پايان برسانيم و نگاه تازه را از سرخط ترويج كنيم . برنامه نقطه سر خط به پخش خبرهاي اينترنتي شاد و مفرح و گزارش جواد انصاري گزارشگر طنز راديو مي پردازد و تكه هايي از صداهاي فيلم طنز را پخش مي كند .

اين برنامه اين هفته جمعه با حضور دكتر پيله وند متخصص پوست و زيبايي به موضوع استفاده بيش از حد بوتاكس و ژل توسط بانوان ميپردازد . اين برنامه به سردبيري بهروزي و تهيه كنندگي يوسفي ساعت ‌٢٠ /‌١١ تا ‌٤٥ / ‌١٢ پخش مي شود.

ـ مردم و سلامت

عنوان برنامه اي است از گروه نيم روزي راديو سلامت كه به مسائل و مشكلات مردم در حوزه هاي مختلف سلامت مي پردازد . و شنوندگان ميتوانند ضمن تماس با برنامه مشكلات خود را مطرح نمايند . اين برنامه فردا با حضور دكتر هراتي رئيس انجمن اپتو متريي ساعت ‌١٠/١٠ تا ‌١١ پخش مي شود .

ـ با نخبگان سلامت :

عنوان برنامه اي است از گروه عصر گاهي راديو سلامت كه با حضور يكي از نخبگان عرصه سلامت به مرور خاطرات كودكي و جواني و نيز رمز موفقيت آنها در زندگي شان پرداخته مي شود . اين برنامه روز جمعه با حضور دكتر ناصر سيم فروش ارولوژيست ساعت ‌١٥ پخش ميشود .

صدا ، دوربين ، سلامت

عنوان برنامه اي است كه به تاثير نقش محصولات ديداري و شنيداري بر سلامت مي پردازد .

اين برنامه با حضور مصطفي جلال فخر پزشك و منتقد فيلم به موضوع نقش رسانه ها در پيشگيري از اعتياد ميپردازد . برنامه صدا ، دوربين ، سلامت به سردبيري و تهيه كنندگي همراز روزهاي جمعه ساعت ‌٨/٣٠ پخش مي شود .

انتهاي پيام
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن