تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816414775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير جهاد كشاورزي:وزارت كشاورزي از قانون ممنوعيت واردات ميوه استقبال مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير جهاد كشاورزي:وزارت كشاورزي از قانون ممنوعيت واردات ميوه استقبال مي كند
محمدرضا اسكندري واردات ميوه را كاملا قانوني دانست و گفت: از اينكه مجلس قانوني تصويب كند كه جلوي واردات ميوه را بگيرد استقبال مي كنيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، محمدرضا اسكندري كه در جلسه علني امروز براي پاسخگويي به سئوال انوشيروان محسني بندپي نماينده نوشهر و چالوس حاضر شده بود، اظهار داشت: هم اكنون بر اساس قانون برنامه چهارم، هيچ قيد و شرطي براي ممنوعيت واردات محصولات كشاورزي وجود ندارد.

وي افزود: قانون اجازه واردات محصولات كشاورزي را داده و نمي شود جلوي آن را گرفت و ما از اينكه مجلس قانوني به تصويب برساند كه جلوي واردات را بگيرد، استقبال مي كنيم.

محسني بندپي در طرح سئوال خود از وزير جهاد كشاورزي به برنامه هاي ارائه شده وي در زمان راي اعتماد اشاره و تصريح كرد : شما حمايت از كشاورزان و افزايش و خودكفايي توليدات كشاورزي را هدف اصلي برنامه هاي خود به مجلس اعلام كرديد اما عدم اتخاذ تدابير علمي و كارشناسي، وضعيت كشاورزي را در 5/3 سال گذشته با شرايط نابسامان و نامطلوبي مواجه كرده است.

نماينده نوشهر گفت : شما به جاي حمايت از توليد و كشاورزان گويا در ستاد توزيع و مصرف ايفاي نقش مي كنيد و پيگير كاهش تعرفه ها براي واردات محصولات كشاورزي هستيد.وي تصريح كرد: صنعت دامپروري در وضعيت بحران قرار دارد و اين در حالي است كه در گذشته در اين صنعت خودكفا بوديم.

محسني بندپي به واردات شكر، كاهش سطح كشت چغندر در كشور و نيز كاهش سطح زير كشت ديگر محصولات كشاورزي نظير پنبه اشاره كرد و آن را ناشي از سوء مديريت در بخش كشاورزي دانست.

نماينده نوشهر واردات ميوه توسط وزارت كشاورزي را فاقد توجيه دانست و گفت: شما در حالي خودكفايي محصولات كشاورزي را به عنوان محور اصلي برنامه هاي خود اعلام كرديد كه واردات برخي از اقلام اساسي كشاورزي نظير ذرت و جو در سه سال گذشته افزايش داشته است و نه تنها در توليد خودكفا نشديم بلكه سطح زير كشت محصولات مختلف نيز كاهش يافته است.

وزير جهاد كشاورزي در پاسخ به اين اظهارات نماينده نوشهر و چالوس، آمار ارائه شده از سوي وي را غيرمستند خواند و گفت: در وزارتخانه اي كه بيش از 110 هزار پرسنل دارد، نظرات متعددي هست.

وي اقدامات انجام شده در 3 سال و نيم گذشته در بخش كشاورزي را از افتخارات تاريخ كشاورزي كشور خواند و افزود: ايراداتي كه در خصوص واردات وجود دارد به خاطر پيش بيني هايي است كه در جداول برنامه چهارم صورت گرفته است.

اسكندري تصريح كرد : بر اساس جداول برنامه چهارم كشور در توليد ذرت و جو به خودكفايي رسيده و از پيش بيني برنامه چهارم هم فراتر رفته است اما حقيقت اين است كه نياز كشور همين ميزان اعلام شده در برنامه چهارم نيست.وي ارقام پيش بيني شده در برنامه چهارم در زمينه خودكفايي برخي محصولات كشاورزي را نادرست خواند.

وي با بيان اينكه خود مجري طرح خودكفايي در كشور بوده، اظهار داشت: در اين برنامه زودتر از پيش بيني ها به نقطه قطع واردات رسيديم اما اين خودكفايي نياز به پايدار كردن توليد بود و بايد علم و تكنولوژي در صنعت كشاورزي به كار گرفته مي شد.

وزير كشاورزي خاطر نشان كرد: از ابتداي دولت نهم اين وزارتخانه اقدام به تدوين راهبرد بخش كشاورزي نمود و اقدامات براي هوشمند سازي كشاورزي انجام شد.اسكندري به خشكسالي وسرمازدگي سال گذشته وسال جاري اشاره وتصريح كرد: خشكسالي و سرمازدگي ضربه اي به كشاورزي كشور بود كه شدت اين خشكسالي در سال هاي قبل مشاهده نشده است.

وي خاطر نشان كرد: ميزان خشكسالي در 17 استان بين 51 تا 75 درصد بود در حالي كه در گذشته هيچگاه بيش از 35 درصد نبوده است.وي گفت: ميزان خشكسالي در 12 استان نيز حدود 50 درصد بود.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه در گذشته در بهبود آبياري اقدامي نشده بود اظهار داشت: دولت نهم برنامه گسترده اي را در خصوص آبياري تحت فشار آغاز كرده است.وي يادآور شد: موضوع واردات اقلام كشاورزي به ويژه ميوه از دولت نهم آغاز شده و دولت قبل نيز مجوز كاهش تعرفه واردات ميوه را صادر كرده بود.

وي گفت: زير ساخت صنعت دامپروري در كشور مشكلات جدي دارد كه بايد آن را رفع كرد.

پس از اين پرسش و پاسخ محسن بندپي نماينده نوشهر و چالوس تاكيد كرد كه از پاسخ اسكندري قانع نشده است بنابراين سئوال براي بررسي بيشتر به كميسيون تخصصي مربوطه ارجاع شد.
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن