تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805717511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري جشنواره رسانه‌اي آخرين منجي برگزار شد *آرايش رسانه‌اي ما را وادار مي‌كند تا در جهت اشاعه حقيقت منجي عمل كنيم*


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نشست خبري جشنواره رسانه‌اي آخرين منجي برگزار شد *آرايش رسانه‌اي ما را وادار مي‌كند تا در جهت اشاعه حقيقت منجي عمل كنيم*
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گفت و گوي اديان و تمدنها

نشست خبري جشنواره‌ رسانه‌اي «آخرين منجي» صبح امروز (چهارشنبه) 11 دي‌ماه در محل سازمان صداوسيما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست حجت‌الاسلام والمسلمين اديب يزدي (دبيركل جشنواره)، حجت‌الاسلام والمسلمين حامد حسيني (دبير علمي جشنواره) و محمدصادق افراسيابي (دبير شوراي هماهنگي جشنواره) حضور داشتند.

***

در ابتداي اين نشست حجت‌الاسلام اديب يزدي با اشاره به ويژگي‌هاي مكاتب الهي، اظهار كرد: از مهم‌ترين ويژگي‌هاي مكاتب الهي و مبتني بر وحي، ترسيم سرنوشتي روشن و درخشان براي بشر است؛ بنابراين عموم مفاهيمي كه مي‌تواند اين سرنوشت را ترسيم و مردم را به سوي آن رهنمون كند، مورد اشاره‌ي مكاتب الهي است كه از جمله‌ي آن‌ها مي‌توان به برابري، مساوات و هم‌زيستي مسالمت‌آميز اشاره كرد.

او اضافه كرد: اوج ظهور ارزش‌هاي الهي را در روز عاشورا و واقعه كربلا مي‌بينيم؛ آن‌چه عاشورا را جاودانه مي‌كند ظهور عالي‌ترين ارزش‌هاي الهي از سوي امام حسين (ع) است.

اديب يزدي بيدارگري امام حسين (ع) را در نوع خود بي‌نظير خواند و افزود: با نگاه به تابلوي بي‌نظير عاشورا متوجه مي‌شويم كه انبياء و اولياء با چه جديتي به دنبال عمل به تكليف الهي خود بوده‌اند.

دبيركل جشنواره‌ي رسانه‌اي «آخرين منجي» ادامه داد: هدف امام حسين (ع) فقط حذف جريان مسلط، قبيله‌اي و خبيث بني‌اميه نبود، بلكه ايشان در مقابل انحرافات در طول تاريخ ايستاده‌اند و هدف‌شان نجات نوع بشر از هر زشتي است؛ اين عملكرد نشان‌دهنده آن است كه انبياء و اولياء‌ با جديت تلاش مي‌كردند بشريت را به گونه‌اي منسجم، به سمت سرنوشت نهايي خود رهنمون كنند. در مقابل اين طرز فكر، تفكر شيطاني وجود دارد كه با تكيه بر نفس سفاك و بي‌رحم تلاش مي‌كند آينده بشر را تاريك ترسيم كند.

وي رژيم غاصب و منحوس صهيونيستي را در رأس تفكر شيطاني دانست و افزود: عملكرد اين رژيم در تخريب شهرها و كشتن مردم، نشان‌دهنده آن است كه اين رژيم به اصول انساني به هيچ عنوان پايبند نيست و نسل‌كشي دستور‌العملش است.

اديب يزدي هم‌چنين با اشاره به فرمايش حضرت امام خميني (ره) درباره‌ي فلسطين، اظهار كرد: بنا بر فرمايش ايشان، فلسطين مساله‌ي اسلام است. اين در حالي است كه گاه ديدگاه‌هاي ساده‌انگارانه‌اي مبني بر اينكه چه لزومي دارد در حالي‌كه در داخل كشور مشكلاتي داريم به فلسطين توجه كنيم، شنيده مي‌شود؛ اما بايد به اين نكته عنايت كرد كه مساله فلسطين تنها محدود به اين كشور نمي‌شود؛ بلكه مسأله، نسل‌كشي و معارضه تمام اسلام با تمام كفر است؛ اين قضايا محصول توطئه‌هاي استعمار است.

دبيركل جشنواره‌ي رسانه‌اي «آخرين منجي» با بيان اين‌كه آرايش رسانه‌اي جهان كنوني مبتني بر دو نوع تفكر است، اظهار كرد: بسياري از رسانه‌ها مشغول اشاعه فحشا و منكرات هستند و به عنوان بازوي شيطان عمل مي‌كنند. آنان از اشياء مقدسي مانند دوربين و دستگاه تلويزيون كه براي اهداف خوبي مانند اطلاع‌رساني مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد، براي به تصويركشيدن زشتي‌ها استفاده مي‌كنند؛ در چنين شرايطي ما نبايد زياد خودمان را معطل كنيم، بلكه بايد سراغ اصل مطلب كه همان وجود مبارك منجي(حضرت ولي‌عصر (عج)) است، برويم.

او تأكيد كرد: آرايش رسانه‌اي ما را وادار مي‌كند تا در جهت اشاعه حقيقت منجي عمل كنيم؛ بنابراين رسانه‌هاي ديداري، شنيداري و نوشتاري بايد در جهت تحقق اين امر بكوشند.

وي سپس با تاكيد بر اين كه وسايل ارتباط جمعي بر افكار مردم تأثير زيادي مي‌گذارد، در اين باره گفت: بجاست آن‌ها با تمام توان از جريان حق دفاع كنند و بر باطل بتازند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام اديب يزدي با اشاره به جشنواره‌ي رسانه‌اي «آخرين منجي»، در اين باره افزود: اين رويداد فرهنگي جرياني بسيار مبارك است؛ البته بايد زودتر و با امكانات بيشتري وارد اين عرصه مي‌شديم؛ بنابراين از من درباره‌ي ضعف اين جشنواره نپرسيد كه به شدت شرمنده‌ام.

او با اشاره به نظام جمهوري اسلامي اظهار كرد: نظام الهيه‌ي جمهوري اسلامي مبتني بر ولايت فقيه است كه منبعث از ولايت امام علي (ع) است؛ بنابراين اهميت بررسي جايگاه عظيم منجي خود به ‌خود موجب تحكيم ولايت فقيه مي‌شود؛ چون به منظور نشر معارف، مجتهدي شايسته و حكيم بايد در رأس نظام اسلامي باشد. عقل و نقل نيز اين موضوع را تأييد مي‌كند و روايات زيادي در اين زمينه وجود دارد؛ در اين شرايط نهادهاي فرهنگي بايد به مساله‌ي ظهور منجي (عج) بيشتر بپردازند.

دبيركل جشنواره‌ي رسانه‌اي «آخرين منجي» درباره‌ي پرداختن اين رويداد فرهنگي به آفت‌هاي انديشه‌هاي انحرافي گفت: شرط توفيق ما در بحث مهدويت مبارزه با آفات آن است؛ نخستين گام بايد در جهت معرفي مهدي‌ها و مهدويت‌هاي دروغين و تفكراتي باشد كه به هر صورت به سازش‌كاري منتهي مي‌شود؛ در محورهاي اين جشنواره نيز به شدت روي قضيه‌ي مبارزه با انحرافات تأكيد شده‌ است.

او در پاسخ به پرسشي در زمينه‌ي تمهيدات انديشيده شده به منظور بيان درست مهدويت براي جوانان، گفت: جوانان اصولا به مسائل، غير از ديگر گروه سني مي‌نگرند. آنان شور و شوق زيادي به فهم اسرار دارند؛ بنابراين ارتباط با اين قشر شرايط ويژه‌ي خود را دارد. در اين شرايط لازم است از شيوه‌ي ارتباطي درست به منظور اطلاع‌رساني در زمينه‌ي معارف مربوط به مهدويت استفاده كنيم و جوانان را در مسير درست درك اين حقايق قرار دهيم؛ به بيان ديگر با جوانان بايد با زبان حماسي سخن گفت.

اديب يزدي درباره‌ي چگونگي پرداخت جشنواره به مباحث افتراقي مربوط به بحث مهدويت نيز اظهار كرد: به هيچ عنوان اصراري به پرداختن به مطالب افتراقي نداريم؛ چرا كه راهبرد نظام جمهوري اسلامي نيز به گونه‌اي است كه اين‌گونه موضوعات را برجسته نمي‌كند؛ البته هيچ‌كدام از فرقه‌ها و نحله‌ها به اندازه‌ي تشيع اطلاعات دقيق درباره‌ي حضرت مهدي (عج) ارايه نمي‌دهند؛ در هرحال ما تلاش مي‌كنيم به جريان هدفمند بودن خلقت و نجات بشر بپردازيم؛ به عبارت ديگر شخصيت حضرت مهدي(عج) و نه شخص ايشان مورد نظر است؛ بايد شرايط بين‌المللي و بين‌ فرقه‌ها مورد توجه قرار گيرد.

او در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به حضور حضرت مسيح (ع) در بين ياران حضرت مهدي (عج) و مسيحي بودن بيشتر مردم جهان، چه‌قدر از اين موضوع براي نزديك‌كردن كردن مسلمانان و مسيحيان استفاده شده است؟ اظهار كرد: هنوز به ما ثابت نشده است كه بيشتر جمعيت جهان را مسيحيان تشكيل مي‌دهند؛ بعيد نيست كه آمار دستكاري شده باشد؛ در هر صورت نقاط سوق‌الجيشي و جمعيت متحرك دنيا از آن مسلمانان است و ظهور پيامبر اكرم (ص) در حجاز و عملكرد امام علي (ع) نيز بي‌حكمت نبوده‌است.

***

در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام حسيني با اشاره به سه محور موضوعي جشنواره‌ي رسانه‌اي «آخرين منجي» گفت: « ولايت فقيه؛ تبلور منجي‌گرايي در جهان امروز» نخستين محور اصلي موضوعي اين رويداد فرهنگي است. نه تنها از ديدگاه تشيع بلكه از منظور اديان مختلف قيام منجي زماني اتفاق مي‌افتد كه بشر به حدي از تكامل رسيده باشد. در دكترين شيعه روند انتظار منجي تقريبي نيست بلكه تكاملي است؛ اما برخي فرقه‌ها به روند فرسايشي تمدن قايل هستند، اين درحالي است كه به گفته‌ي شهيد مطهري اين حركت روندي تكاملي است، مساله‌ي ولايت فقيه در حقيقت اين مساله را دامن مي‌زند و مردم را به منجي‌پذيري سوق مي‌دهد.

او درباره‌ي محور دوم اظهار كرد: صهيونيسم جنگ‌طلب، اسلام روشنگر و آينده جهان دومين محور محسوب مي‌شوند، اين محور به مقوله‌هايي كه داعيه منجي‌گرايي در بشر را دارند مي‌پردازد، يكي از آفت‌ها، صهيونيسم بين‌الملل است كه عملكردش فقط به كشتار مردم محدود نمي‌شود. بلكه آنان سعي در قتل هويتي نيز دارند. صهيونيسم با فرقه‌سازي‌هاي گوناگون و ترويج نوعي شيطان‌پرستي اسطوره‌اي تلاش در ترويج دكتريني دارد كه بر مبناي آن اصالت انساني جاي خود را به اصالت لذت‌جويي‌هاي دنيوي مي‌دهد.

دبير علمي جشنواره‌ي رسانه‌اي «آخرين منجي» با بيان اين‌كه محور اول و سوم سلبي و محور دوم ايجابي است گفت: جوان، عدالت اسلامي و انتظار منجي سومين محور اين رويداد فرهنگي است. تفاوت اين جشنواره با ساير جشنواره‌ها در اين است كه اين رويداد فرهنگي نظام راهبردي خاصي تعريف كرده است، چراكه بايد در فرآيند انتظار راهبرد مشخصي را تعريف كنيم در اين جشنواره به دنبال راهكارهايي هستيم كه بر مبناي آن استراتژي رسانه‌اي تعريف شود تا بتوان به گونه‌اي مناسب به فرهنگ انتظار پرداخت و به رواج اين فرهنگ در بين جوانان كوشيد؛ بنابراين بايد به اين قشر توجه ويژه‌اي شود.

او با اشاره به مفهوم عدالت گفت: اين مقوله چند بعدي نيست و فرهيختگان تعريف‌هاي متعددي از آن ارايه كرده‌اند اما چه خوب است كه در رسانه‌هاي خود به بحث عدالت در عصر انتظار و زمان ظهور بپردازيم.

حجت‌الاسلام حسيني درباره‌ي مفهوم انتظار نيز اظهار كرد: بايد انتظار فعال و ثمربخش را تعريف كنيم. غرب اين موضوع را خوب دريافته است؛ ولي ما به آن كم‌تر پرداخته‌ايم. هانتينگتون مي‌گويد گفتمان با شيعه در مقايسه با ساير مذاهب اسلام مشكل‌تر است. چون آنان از نهضت حسيني و جريان مهدوي برخوردار هستند؛ بنابراين اگر بتوانيم اين دو را خنثي كنيم شيعيان را نيز مي‌توانيم تسليم درخواست‌هاي خود كنيم؛ در اين شرايط ما بايد انتظار سازنده و ويرانگر را تعريف كنيم.

او با اشاره به راهبردهاي جشنواره‌ي رسانه‌اي آخرين منجي گفت: ستاد آخرين منجي سعي در فرهنگ‌سازي راهبردي در عصر انتظار دارد. ايجاد كنش عمومي در بحث مهدويت در رسانه‌ها، ايجاد همگرايي سيستماتيك بين نظام‌هاي رسانه‌اي، ظرفيت‌شناسي رسانه‌اي و ايجاد ظرفيت و روش‌شناسي واحد در جهت معرفي منجي و مقابله با منجي‌گرايي‌هاي دروغين موجود در غرب از جمله‌ي راهبردهاست.

***

در ادامه‌ي اين نشست افراسيابي دبير شوراي هماهنگي جشنواره اظهار كرد: اين جشنواره در سطح بين‌المللي و با شركت خبرگزاري‌ها، روزنامه‌ها، شبكه‌هاي راديويي، تلويزيوني و ماهواره‌اي،‌ سايت‌ها و مجلات برگزار مي‌شود، البته ملاك ما براي تفكيك آثار ملي و بين‌المللي زبان فارسي است.

او اضافه كرد: در اين جشنواره تلاش مي‌كنيم در عرصه‌ي رسانه‌اي مربوط به آخرين منجي (عج) جريان‌سازي كنيم و تنها يك حركت مقطعي نباشد؛ چون رسانه‌ها براي مخاطبان خود معناسازي مي‌كنند و اين موضوع اهميت بسياري دارد. ما در اين جشنواره با كل خروجي رسانه‌ها سر و كار داريم نه با بخشي از آن.

دبير شوراي هماهنگي جشنواره ادامه داد: در ابتدا ميزان توليدات محتواي هر يك از رسانه‌ها بررسي مي‌شود، وسايل ارتباط جمعي كه از كميت‌ بالاتري نسبت به ميانگين كل آثار ارسالي برخوردار باشند به بخش دوم راه مي‌يابند. در اين مرحله كيفيت اثرها بررسي مي‌شود شاخص‌ها به گونه‌اي تعريف شده است كه هم به ميزان مخاطب رسانه‌ها توجه مي‌كنيم و هم به نو و به دور از جنجال‌بودن مطالب آن‌ها.

او درباره‌ي خروجي جشنواره‌ اظهار كرد: با توجه به برگزاري اين رويداد فرهنگي در سطح بين‌المللي اين جشنواره مي‌تواند موجب شناسايي‌ رسانه‌هاي حق‌محور شود. از سوي ديگر موضوع آن تنها به رسانه‌هاي شيعي منحصر نمي‌شود بلكه از رسانه‌هايي كه با ديدگاهي حق‌گرايانه موضوع منجي‌گرايي را پيگيري مي‌كنند تقدير مي‌كنيم. اين اقدام مي‌تواند به حمايت از رسانه‌هاي حق‌گرا و در ادامه تغيير آرايش رسانه‌اي موجود در جهان و معرفي بيشتر وسايل اجتماعي حق‌گرا منجر شود.

افراسيابي ادامه داد: برگزاري اين جشنواره مي‌تواند باعث ايجاد تغيير در ديدگاه مديريت رسانه‌ها شود.

او در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي انجام‌شده براي برگزاري جشنواره‌ي رسانه‌اي آخرين منجي اظهار كرد: براي تحقق اين امر بيش از 40 جلسه‌ي سه ساعته با حضور كارشناسان حوزه‌هاي فرهنگ، ارتباطات و مسوولان مراكز پژوهشي رسانه برگزار شد.

دبير شوراي هماهنگي جشنواره درباره‌ي دستاوردهاي نخستين جشنواره‌ي آخرين منجي گفت: برگزاري بيش از هفتاد نشست و همايش مهدوي با ديدگاه راهبردي، تشكيل 30 ستاد مربوط به موضوعات مهدوي در استان‌هاي مختلف، طبقه‌بندي 14 هزار اثر رسيده از جمله دستاوردهاي اين رويداد فرهنگي است، علاوه بر آن سه كتاب و يك لوح فشرده‌ي چندرسانه‌اي در آينده عرضه مي‌شود.

جذب بيش از 30 هزار مهدي‌ياور از سراسر كشور از ديگر دستاوردهاي نخستين جشنواره‌ي آخرين منجي به شمار مي‌رود.

افراسيابي در پايان با اشاره به وجوه تمايز اين رويداد فرهنگي اظهار كرد: در حوزه مخاطبان، جوانان، دانشجويان و نخبگان مد نظر ما هستند، ساختار اين جشنواره‌ نيز ستادي شبكه‌اي است كه موجب جذب مشاركت نهادهاي مختلف در دو بخش نهادهاي عامل و پشتيبان مي‌شود. در اين جهت بخش‌هاي تلويزيوني، راديويي و ماهواره‌اي به ترتيب به معاونت‌هاي سيما، صدا و برون‌مرزي واگذار مي‌شود و بخش مربوط به روزنامه‌ها نيز تحت نظر معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار مي‌گيرد تا متخصصان درباره‌ي آثار ارسالي قضاوت كنند. كميته‌ها نيز تشكيل و براساس شاخص‌ها فعال مي‌شوند.

***

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، 22 بهمن‌ماه سال جاري مصادف با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي فراخوان ارسال آثار به جشنواره آغاز مي‌شود و آخرين مهلت آن 17 فروردين‌ماه سال آينده مصادف با سالروز ولادت امام حسن عسگري (ع) است.

همايش تقدير از رسانه‌هاي برتر نيز 18 مردادماه 1388 مصادف با سالروز ولادت حضرت ولي عصر (عج) برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن