تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816743314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*گزارش كامل ايسنا از تجمع و تحصن شبانه دانشجويان در مقابل دفتر حافاظ منافع مصر و باغ قلهك* اهتزاز پرچم فلسطين بر باغ قلهك


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *گزارش كامل ايسنا از تجمع و تحصن شبانه دانشجويان در مقابل دفتر حافاظ منافع مصر و باغ قلهك* اهتزاز پرچم فلسطين بر باغ قلهك
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران شب گذشته(سه‌شنبه) در دومين شب از تجمع و تحصن در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران نسبت به اقدامات اخير مقامات دولتي مصر در بستن گذرگاه رفح و حملات رژيم صهيونيستي شعار اعتراض سر دادند و خواستار بسته شدن اين دفتر شدند. اين دانشجويان همچنين به باغ قلهك وارد شدند و پرچم فلسطين را بر فراز آن افراشتند و پرچم انگلستان را پايين كشيدند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين تجمع كه از زمان اذان مغرب سه‌شنبه و با حضور تعداد زيادي از دانشجويان پسر و دختر دانشگاه‌هاي تهران در خيابان شريعتي و مقابل دفتر حفاظت منافع مصر آغاز شد، دانشجويان شعارهايي چون "ياحسين، ياحسين"، " ياابوالفضل"،" غزه شده كربلا ، فرياد يا محمدا"،" اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد" ،"ياحسين ، ياحسين گفتن و مردن خوش است"، " لبيك يا خامنه اي ، لبيك يا حسين است"،" همه جا كربلاست" سردادند و از ابتدا در دست آن‌ها پلاكاردهايي با عناوين "اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد، فريادهاي حقوق بشر در نمي‌آيد" ، هم چنين بخشي از فرمايشات مقام معظم رهبري در حمايت از مردم فلسطين و محكوميت جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي و وظيفه مسلمانان ديده مي‌شد.

هم چنين دانشجويان معترض در مقابل دفتر حفاظت منافع مصر پرچم‌هاي ايران ، حزب‌الله لبنان و فلسطين را در دست داشتند و مكررا شعارهاي "حيدر، حيدر، ساقي كوثر" ، "خيبر، خيبر ياصهيون، جيش محمد قادمون" ، "شيوخ آمريكايي محكوم بايد گردد"، "حسني نامبارك مرگت باد مرگت باد"، سر مي‌دادند.

دانشجويان كه از ابتدا يك‌صدا و با شور و حال حسيني سينه مي‌زدند، شعار مي‌دادند "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد"، "اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد، حسني نامبارك اعدام بايد گردد".

پس از گذشت مدتي از آغاز اين تجمع بر تعداد دانشجويان متحصن افزوده مي‌شد و آنها با ازدحام به سمت دفتر حفاظت منافع مصر حركت مي‌كردند و شعار مي دادند "سران خائن عرب خجالت، خجالت"، "لبيك يا خامنه‌اي ، لبيك يا حسين است" و «اي رهبر آزاده، آماده‌ايم، آماده‌ايم"، "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست".

در اين تجمع نيروي انتظامي با حضور گسترده در مقابل دفتر حافظ منافع مصر، در جهت آرام كردن دانشجويان تلاش مي‌كرد.

پس از مدتي كه دانشجويان يك صدا شعار تعطيلي دفتر حافظ منافع مصر را مي دادند يكي از دانشجويان پشت تريبون رفت و با بيان اين خبر كه رژيم صهيونيستي قصد دارد روز شنبه حمله زميني خود را به مردم غزه شروع كند گفت: اگر اين اتفاق بيفتد سفارت‌خانه هيچ كشور عربي در تهران سالم نمي‌ماند.

در اين لحظه دانشجويان با صداي بلند تكبير گفتند.

سپس اين دانشجو ادامه داد: بچه‌هاي بسيجي ثبت نام گروه‌هاي استشهادي را شروع كرده‌اند تا راه باز شود و ما بتوانيم در آنجا از مردم بي دفاع غزه دفاع كنيم.

وي گفت:«هر چند نيروي انتظامي خيابان را آب پاشي كرده(براي ننشستن دانشجويان بر زمين) اما اگر كوچه را هم ببندند ما در خيابان مي‌مانيم و اعتراض خود را اعلام مي كنيم.»

پس از سخنان اين دانشجو، دانشجويان با شعار "الله اكبر، الله اكبر" با شدت بيشتري به سمت دفتر حافظ منافع مصر رفتند و پليس مجبور شد آنها را به عقب هدايت كند. در اين حال رفته رفته بر تعداد تجمع‌كنندگان افزوده مي‌شد كه در اين زمان به چند نفر از دانشجويان، آسيب جزئي وارد شد، اما هم‌چنان دانشجويان يك صدا مي گفتند "اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد" و "الله اكبر الله اكبر".

به گزارش ايسنا، يكي از دانشجويان پشت تريبون رفت و از ساير دانشجويان خواست تا آرامش خود را حفظ كنند و گفت:« هدف ما كار نمادين است كه ان شاالله در عمل نيز باشد.»

وي از نيروهاي انتظامي خواست فضا را آرام كند تا دانشجويان بتوانند اعتراض خود را انجام دهند.

اين دانشجو از تجمع‌كنندگان و دانشجوياني كه قصد داشتند در تريبون آزاد صحبت كنند براي صحبت كردن دعوت كرد.

يكي از دانشجويان با صداي بلند گفت:« در خبرها شنيديم كه گذرگاه رفح باز شده است، اما مشكل ما با آنها بر سر گذرگاه رفح نيست. مشكل ما با سران نامبارك كشورهاي عربي و تشكيل شدن زنجيره رژيم صهيونيست در منطقه است؛ چرا كه نقش دولت مصر در جهان اسلام بسيار مهم است و اگر بتوانيم اين زنجيره را بشكنيم صهيونيست را نيز شكسته‌ايم و ما تا آخر مي‌ايستيم.»

پس از آن دانشجويان با صداي بلند سه تكبير گفتند و "شعار مرگ بر حسني نامبارك" ، "مرگ بر شيوخ آمريكايي" ، "درود بر حزب‌الله و سلام بر نصرالله" را سر دادند.

هم‌چنين يكي ديگر از دانشجويان مطالبات دانشجويان را از وزارت خارجه براي بستن دفتر حفاظت منافع مصر مطرح كرد و گفت:« در صورتي كه حمله زميني به غزه انجام دهند آنها هيچ جاي دنيا امنيت جاني نخواهند داشت.»

اين دانشجو هم چنين با صداي بلند از تجمع ساير دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور در فرودگاه هاي تهران ، شيراز، اصفهان و تبريز خبر داد و گفت:« ما و آنها تا اعزام به غزه اين تجمع و تحصن را ادامه خواهيم داد.» كه در اين لحظه دانشجويان متحصن گفتند "ما اهل كوفه نيستيم ، علي تنها بماند".

يكي ديگر از دانشجويان كه درپشت تريبون صحبت مي كرد با بيان اين كه «ما به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز اينجا جمع شده و اداي تكليف كرده‌ايم» گفت:« ما قبلا نيز در مقابل دفتر سازمان ملل رفته‌ايم؛ چرا كه ما به چيزي كه بي مصرف باشد آشغال مي‌گوييم و آنرا آتش مي‌دانيم. امروز نيز آمده ايم دفتر فرعون را تعطيل كنيم اما برخي‌ها نگذاشتند و ما آمده ايم بگوييم لبيك يا خامنه اي.»

وي تاكيد كرد:« ما درباره شركت‌هاي اسرائيلي ، چون نستله ، نوكيا و...هشدار و تذكر داده‌ايم كه پول آنها به بمب تبديل مي شود و بر سر مردم بي گناه غزه مي‌ريزد.» كه در اين لحظه دانشجويان شعار دادند "كالاي اسرائيلي تحريم بايد گردد".

اين دانشجو ادامه داد:«ما آنقدر مي مانيم تا دفتر فرعون را تعطيل كنيم، ما مسلمان هستيم و نمي توانيم حضور اين خائن را در كشورمان تحمل كنيم.»

يكي ديگر از دانشجويان با اشاره به اين كه اين روزها ايام محرم و بساط عزاي امت اسلامي به پا است، گفت:« آنچه كه امروز اين عزا را دردنا‌ك‌تر مي كند بي تفاوتي كشورهاي عربي به ويژه دولت مصر به كشتار كودكان و زنان و مردم بي‌گناه غزه است. اگر آنها اين خدمت را بپذيرند و نظاره گر كشتار كودكان باشند پيامبر خدا آنها را نخواهد بخشيد.» كه در اين لحظه دانشجويان شعار دادند "يا ايهاالمسلمون اتحدو اتحدو".

وي با بيان اين كه اسرائيل از صحنه كره خاكي حذف خواهد شد، اظهار كرد:« اين كار توسط امت اسلامي انجام خواهد شد و ما مي گوييم اي امت مصرشما نيز هم صدا با ملت‌هاي اسلامي باشيد؛ چرا كه اين اتفاق خواهد افتاد.» كه دانشجويان مكررا شعار "يا ايهالمسلمون اتحدوا اتحدوا" سر دادند.

به گزارش ايسنا، دانشجويان معترض هم چنان با شور و حال صداي ياحسين ياحسين سر مي دادند و مي گفتند:« همه ملت‌هاي اسلامي به گوش باشند كه اين نداي امام ماست كه فرمود اي امت اسلامي به داد اسلام برسيد و اي امت اسلامي اگر صداي ما را مي‌شنويد بي تفاوت نباشيد و حداقل اگر دين نداريد آزاده باشيد.»

دانشجويان پس از مطرح كردن خواسته هاي خود شعار "حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، "هيهات من الذله "سر دادند.

پس از آن يكي از دانشجويان كه در پشت تريبون قرار گرفته بود گفت:« اگر كشورهاي عربي بيدار نشوند و رويكرد مخالفت و دشمني با رژيم صهيونيستي نداشته باشند روز قيامت در پيشگاه خداوند ، پيامبر (ص) و امت اسلامي رو سياه خواهند بود.» كه دانشجويان با صداي بلند فرياد زدند "اين همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده".

به دنبال سخنراني برخي از دانشجويان از طرف دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي تهران، يكي ديگر ازآنها گفت: « ما امروز در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي و عوامل آن كه يكي از آنها كشور مصر است به اينجا آمده‌ايم.»

وي فرياد زد:« ما باعث اين جنايات را امپرياليسم جهاني و آمريكاي جنايتكار مي‌دانيم.» كه دانشجويان شعار دادند "مرگ بر آمريكا" ، "مرگ بر انگليس".

اين دانشجو خاطرنشان كرد: « اما هنوز حافظه ملت‌هاي مسلمان فراموش نكرده كه اين غده سرطاني يعني اسرائيل را انگليس جنايتكار به وجود آورد، لذا ما شعار مي‌دهيم "مرگ بر انگليس، مرگ بر انگليس".»

به گزارش ايسنا، دانشجويان پس از مطرح كردن مطالبات و اهداف خود از اين تجمع و با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي در غزه همچنان شعار سر دادند و پس از اوج گفتن شعارهاي دانشجويان بر ضد انگليس، دانشجويان تجمع كننده در مقابل دفتر حفاظت منافع مصر وارد خيابان شريعتي شدند و به سمت باغ قلهك حركت كردند.

با توجه به حضور زياد دانشجويان دختر و پسر كه منجر به بسته شدن خيابان شريعتي و ايجاد ترافيك سنگين شده بود دانشجويان وارد پياده‌روهاي اين خيابان شدند و به علت طولاني بودن صف جمعي از دانشجويان به طرف باغ قلهك دويدند و بقيه نيز با تكرار شعارهاي مذكور اين مسير را طي كردند.

در اين حال جمعي از دانشجويان كه پرچم هاي ايران ، حزب الله لبنان و فلسطين را در دست داشتند و زودتر از بقيه رسيده بودند از بالاي درب باغ قلهك بالا رفتند و وارد باغ شدند.

پس از مدتي ساير دانشجويان نيز رسيدند و خواستند كه وارد باغ شوند كه نيروهاي پليس در مقابل درب باغ قلهك صف كشيدند و مانع ورود دانشجويان شدند.

پس از آن تمام دانشجويان جلوي درب باغ قلهك رسيدند كه در اين حين چند دستگاه از ماشين‌هاي نيروي انتظامي كه پليس ضد شورش در آن سوار بودند به اين محل رسيدند و خواستار آرامش دانشجويان شدند.

دانشجويان بسيجي دختر و پسر كه در محوطه مقابل باغ قلهك تجمع كرده بودند و دست نوشته ها، پرچم‌ها و پلاكاردهايي به دست داشتند شعار باغ قلهك مال ايران است و "مرگ بر انگليس"، "لبيك يا خامنه‌اي" و "سفير صهيونيستي اخراج بايد گردد"، "به روح به دم لبيك يا حسين" و "راه نجات غزه جهاد و انتفاضه" سر دادند.

به دنبال اين حركت يكي از دانشجويان با صداي بلند گفت:« دانشجويان عزيز باغ قلهك مال ايران است. كسي با نيروي انتظامي درگير نشود.ما از فرمانده آنها مي خواهيم آن شخص متخلف را كه يكي از بچه‌هاي ما را مورد ضرب و شتم قرار داده اخراج كند.» كه دانشجويان نيز گفتند كسي حق ندارد دانشجو را بزند.

به گزارش ايسنا، دانشجويان با ايجاد حصار و با گرفتن دست‌هاي يكديگر مانع ورود نيروهاي انتظامي شدند و سپس درب باغ قلهك را هل مي دادند و خواستار باز شدن آن بودند.

با اضافه شدن دانشجويان دختر، آنها در مقابل نيروهاي ضد شورش ايستادند و دانشجويان يكي پس از ديگري وارد باغ قلهك شدند كه پليس مجبور به برخورد با اين دانشجويان شد و لحظاتي آنها را متفرق كرد و درب باغ را بست.

در اين حين پاي يكي از دانشجويان نيز به شدت زخمي شد و بنا به گفته دانشجوياني كه در مقابل درب بودند يكي از دانشجويان دختر نيز به علت جمعيت زياد دچار جراحت شد كه دانشجويان او را بيرون كشيدند و از محل خارج كردند.

دانشجويان همچنان شعارهاي "ياحسين"، "يا ابوالفضل" و "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد" را تكرار كردند و خواستار ورود به باغ قلهك شدند.

پس از آن دانشجويان بر باز شدن در اصرار داشتند و شعار سر مي‌دادند «سكوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن» كه يكي از دانشجويان كه در داخل باغ بود نردباني را به اين طرف انداخت كه دانشجويان ديگر براي بالا رفتن از آن استفاده كنند، اما پليس نردبان را پايين آورد و اجازه نداد كه از آن استفاده كنند.

رفته رفته بر تعداد نيروهاي پليس و هم‌چنين تجمع‌كنندگان اضافه مي‌شد و در اين بين بعضا برخوردهايي بين نيروهاي پليس كه سعي در عقب راندن دانشجويان داشتند و دانشجويان رخ داد و چند تن از دانشجويان از ناحيه‌ي صورت دچار جراحت‌هايي شدند. در اين لحظه همه دانشجويان يكصدا شعار «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» سر مي‌دادند و بر سينه مي‌زدند و پاي خود را بر زمين مي‌كوبيدند.

در ادامه يكي از دانشجويان كه با مسوول نيروهاي پليس صحبت مي‌كرد به جمع دانشجويان آمد و گفت كه 50 نفر از دانشجويان داخل هستند و آقاي سراج{رييس سازمان بسيج دانشجويي} به همراه دانشجويان در داخل باغ هستند و با مسوول پليس صحبت مي‌كنند و ما منتظريم كه آنها را آزاد كنند.» كه در اين لحظه دانشجويان تجمع كننده شعار «نصر من الله و فتح قريب» و «الله اكبر» سر دادند.

در ادامه دانشجويان شعار «نيروي انتظامي، حمايت حمايت» سر مي‌دادند،هم‌چنين دانشجوياني كه داخل باغ قلهك بودند و گفته شد تعدادشان 50 نفر است، در را هل مي‌دادند و مي‌خواستند تا سايرين نيز به داخل باغ بروند و دانشجويان تجمع كننده در بيرون باغ نيز با صداي «حسين حسين» به آنها قوت قلب مي‌دادند و خواستار آزادي آنان بودند و مي‌گفتند «به روح به دم، لبيك يا حسين».

به گزارش ايسنا، در ادامه يكي از دانشجويان داخل باغ قلهك به بالاي در رفت و با در دست داشتن پرچم فلسطين شعار «الله اكبر»، «مرگ بر انگليس و اسراييل» را فرياد زد.

در بيرون و در جمع تجمع‌كنندگان نيز يكي از مسوولان نيروي انتظامي و يكي از دانشجويان بالاي ماشين رفتند و با هم صحبت كردند و خواستار خروج دانشجويان داخل باغ شدند كه پليس نيز قول آزادي و بيرون آمدن آنها را داد.

در ادامه يكي از دانشجويان كه اعلام ‌كرد دانشجوي دانشگاه علم و صنعت است روي ماشين رفت و با صداي بلند گفت:« من نيز از شما هستم و براي پس گرفتن باغ قلهك آمده‌ام، اما خواهشا آرامش خود را حفظ كنيد،ما درحال مذاكره هستيم.»

دانشجويان تجمع كننده كه هم‌چنان شعار مي‌دادند «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» خواستار آزادي دوستان خود از داخل باغ شدند.

پس از آن يكي از دانشجويان بسيجي دانشگاه شريف بر روي ماشين رفت و گفت:« آقاي سراج با سردار براي بيرون آوردن دوستانمان مذاكره مي‌كنند. اگر نتيجه نداد همه به داخل باغ مي‌رويم.»

در نهايت دو دانشجو كه با مسوول پليس صحبت كردند، يكي از آنها گفت:« قرار شد 50 نفري كه در داخل باغ هستند يك زيارت عاشورا و دو ركعت نماز در داخل باغ قلهك بخوانند.» و بعد از آن شعار سر داد «لعنت بر انگليس، لعنت بر انگليس».

در ادامه، همين دانشجو از دانشجويان خواست تا بنشينند و آرامش خود را حفظ كنند تا دانشجويان داخل باغ نيز زيارت عاشورا را بخوانند و بعد از خارج شوند.

دانشجويان با حرف اين دانشجو نشستند و دعاي فرج و سرود «كجاييد اي شهيدان خدايي» را سر دادند.

در اين لحظه پلاكاردي كه بر روي آن جمله‌اي از مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه «مسلمانان موظف به دفاع از مردم بي‌دفاع غزه هستند و هركس در اين دفاع مقدس و مشروع كشته شود شهيد است» را به داخل تجمع كنندگان آوردند و بر بالاي سر گرفتند.

پس از آن يكي ديگر از دانشجويان مداحي كرد و عده‌اي از اين دانشجويان كه در جلوي تجمع‌كنندگان قرار داشتند و نشسته بودند، زيارت عاشورا را قرائت كردند و جملات «اني سلم لمن سالمكم» و «حرب لمن حاربكم» را با صداي بلند تكرار كردند كه در همين لحظه با هماهنگي پليس و مسوول بسيج دانشجويي، دانشجوياني كه داخل باغ بودند خارج شدند و همه‌ي دانشجويان يكصدا و با شور و شوق خاصي تكبير سر دادند و شعار «مرگ بر انگليس»، «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» سردادند و جمله‌ي «يا حسين» و «واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد» را با صداري بلند سر دادند.

به گزارش ايسنا، در ادامه و پس از خروج دانشجوياني كه داخل باغ قلهك بودند، يكي از آنها به همراه مسوول پليس به بالاي ماشين رفت و گفت:« امروز حركتي كرديد كه آرزوي چندين ساله‌ي بچه‌هاي بسيجي و حزب‌اللهي بود كه موفق به اشغال باغ قلهك نمي‌شدند. امروز بچه‌هاي بسيجي توانستند اين‌جا را اشغال كنند و خدا را شكر مي‌كنيم.»

اين دانشجو هدف از ورود به باغ قلهك را توطئه‌هاي انگليس در 50 سال اخير در خاورميانه دانست و گفت: « امروز فتنه و جنايتي كه رژيم صهيونيستي در غزه به پا كرده است ناشي از توطئه‌ي 50 ساله‌ي انگليس در خاورميانه است.» كه در اين لحظه دانشجويان شعار «مرگ بر انگليس» سر دادند.

وي گفت:« دوستان عزيز! آرامش خود را حفظ كنيد. ما قطعنامه قرائت مي‌كنيم و ادامه‌ي برنامه را برايتان مي‌گوييم اما ما فراموش نكرده‌ايم كه امروز جناياتي كه اسراييل انجام مي‌دهد با حمايت آمريكا است و بوش و اوباما فرقي براي ما ندارند.» كه دانشجويان با تاييد حرف وي شعار «مرگ بر آمريكا» را فرياد زدند.

اين دانشجو تاكيد كرد:« ما همه اعلام مي‌كنيم كه آماده‌ي جهاد با كفار و خصوصا اسراييل و آمريكا در هر نقطه‌ي دنيا هستيم و منتظر فرمان رهبرمان هستيم.» كه تجمع كنندگان شعار دادند «واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد»، «اي رهبر آزاده، آماده‌ايم آماده».

وي كه به نمايندگي از دانشجويان راه يافته به داخل باغ قلهك صحبت مي‌كرد، گفت: « يكي از دستاوردهاي حركت امشب دانشجويان اين بود كه پرچم انگليس را از باغ قلهك پايين كشيدند و پرچم فلسطين را بر بام باغ قلهك نصب كردند.» كه دانشجويان شعار دادند «خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست»، «سفير روباه پير اخراج بايد گردد، سيزدهم آبان ماه تكرار بايد گردد».

در ادامه، اين دانشجو از ساير دانشجويان خواست تا عقب‌تر بروند و يكي ديگر از دانشجويان گفت:« پيام اصلي ما از گرفتن باغ قلهك و تجمع امشب اين عبارت است «لبيك يا خامنه‌اي» كه همه‌ي تجمع كنندگان اين شعار را با صداي بلند تكرار كردند.

وي با بيان اين‌كه تقارن اين حادثه با ايام محرم نبايد فراموش شود، از دانشجويان خواست تا شعار «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» سر دهند.

اين دانشجو ادامه داد:اگر عده‌اي از تكرار 13 آبان منصرف شده‌اند ما از گرفتن باغ قلهك منصرف نمي‌شويم و مي‌گوييم «خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست».

وي با اشاره به اين‌كه امشب ما نشان داديم و اثبات كرديم كه اگر بخواهيم مي‌توانيم اين‌جا را بگيريم، از مجلس شوراي اسلامي خواستار شد تا باغ قلهك (بوستان شهيد رييس‌علي دلواري) را به طور كامل پس دهد.

اين دانشجو گفت:« ما به وظيفه‌ خود عمل كرديم و به رهبر خود مي‌گوييم رهبرا آماده براي هر عمليات استشهادي هستيم و از مسوولين مي‌خواهيم شرايطي فراهم كنند تا بتوانيم عمليات استشهادي انجام دهيم.»

وي با بيان اين‌كه پيام ديگر اين حركت به مردم مصر است، گفت:« انتظار داريم مردم مصر ساكت ننشينند و حركتي شبيه حركت شهيد خالد اسلامبولي انجام دهند.» كه دانشجويان در اين لحظه شعار «درود بر خالد اسلامبولي» و «حسني نامبارك، مرگت باد مرگت باد» سر دادند.

يكي ديگر از دانشجويان كه بر روي ماشين بود با صداي بلند گفت:« شما كساني بوديد كه در 13 آبان سفارت آمريكا را اشغال كرديد و امشب توانستيد پرچم فلسطين را بر باغ قلهك بالا ببريد.»

وي با بيان اين‌كه قدرت جنبش دانشجويي اين است، تصريح كرد:« كشورهاي عربي آگاه باشند كه تا پنج‌شنبه فرصت دارند ايران را ترك كنند يا تكليف خود را با مساله‌ي غزه روشن كنند.» كه به دنبال سخنان وي دانشجويان سرود «كجاييد اي شهيدان خدايي» را خواندند.

هم‌چنين يكي ديگر از دانشجويان كه وي نيز از دانشجوياني بود كه به داخل باغ راه يافته بود، اين حركت را حركتي بسيار ارزشمند عنوان كرد و افزود:« امشب جمعي از دوستان شما به داخل باغ قلهك رفتند و در آن‌جا زيارت عاشورا خواندند و پرچم انگليس را پايين آوردند و پرچم فلسطين را بر بام اين باغ برافراشتند و اين حركت مشت محكمي بود كه به دهان آمريكا زديد و امشب حماسه‌اي چون حماسه‌ي 13 آبان خلق شد.»

وي فرياد زد:« امروز نداي هل من ناصر ينصرني ولي زمان بي‌جواب نماند و فرزندانشان لبيك گفتند.»

اين دانشجو متذكر شد:« اما سخن ما با برخي است كه اسم مسلمان روي خود گذاشته‌اند و فكر مي‌كنند بايد تريبون آمريكا باشند. مي‌گوييم كاري نكنيد كه با تك تك آنها نيز چنين كاري بكنيم.»

وي با توصيه به كشورهاي عربي گفت:« ما دانشجويان مسلمان و بسيجي اعلام مي‌كنيم كه گذرگاه رفح را باز كنند، وگرنه سفارتخانه‌ي آنها را نيز مي‌گيريم.»

اين دانشجو ادامه داد:« برخي از مسوولين كشورهاي عربي به رييس‌جمهور و مقام معظم رهبري اهانت كردند كه اگر عذرخواهي نكنند دست از سر آنها برنمي‌داريم.» كه دانشجويان فرياد زدند «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «مرگ بر حسني نامبارك».

به گزارش ايسنا، سپس دانشجويان با شعارهاي «الله اكبر» پرچم آمريكا را به آتش كشيدند و درحالي كه در دستشان پرچم سه رنگ ايران، پرچم حزب‌الله و فلسطين بود، شعارهاي «مرگ بر آمريكا»، «ابالفضل علمدار، خامنه‌اي نگهدار»، «مرگ بر اسراييل» و «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» را سر دادند.

دانشجويان بسيجي تجمع كننده پس از چندين ساعت حضور در مقابل باغ قلهك و بالا بردن پرچم فلسطين و پايين كشيدن پرچم انگليس از باغ قلهك، با صلوات در تعجيل فرج آقا امام زمان(عج) و سلامتي مقام معظم رهبري و با شعار «حسين حسين» مجددا به سمت دفتر حفاظت منافع مصر حركت كردند و نيروي انتظامي نيز از دانشجويان خواست تا محل را ترك كنند كه دانشجويان نيز با آرامش و يكي پس از ديگري محوطه‌ي مقابل باغ قلهك را به سمت دفتر حفاظت منافع مصر براي برپايي تحصن ترك كردند.

به گزارش ايسنا، دانشجويان سپس با حضور دوباره در مقابل دفتر حفاظت منافع مصر با شور و نشاط به خاطر اشغال باغ قلهك و با انرژي تازه به سر دادن شعارهاي قبلي خود ادامه دادند و در پايان بيانيه‌اي توسط يكي از دانشجويان قرائت شد و پايان تجمع را اعلام كردند و گفتند كساني كه مي‌خواهند تا صبح تحصن كنند بنشينند.

تجمع كنندگان در پايان از نيروي انتظامي به خاطر همكاري كه با دانشجويان داشت تشكر كردند و شعار «نيروي انتظامي، تشكر تشكر» سر دادند.

اما پس از اعلام پايان تجمع دانشجويي، عده‌اي از دانشجويان كه قصد داشتند تا صبح جلوي دفتر حفاظت منافع مصر حضور داشته باشند هم‌چنان شعارهاي «مرگ بر سازشكار»، «اين دفتر توطئه، تعطيل بايد گردد»، «واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد»، سرداد و به طرف دفتر رفتند كه با عكس‌العمل نيروي انتظامي مواجه شدند و ابتدا نيروي انتظامي از آنها خواست تا آرامش خود را حفظ كنند اما از آن‌جا كه دانشجويان اصرار بر نزديك شدن به سمت دفتر را داشتند دوباره نيروي انتظامي وارد عمل شد و آنها را به عقب راند.

يكي از دانشجويان از مسوول نيروي انتظامي خواست تا با متحصنين همكاري كنند و به عقب برگردند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، از آن‌جا كه پايان تجمع اعلام شده بود، اما هم‌چنان دانشجويان اصرار بر حضور خود داشتند،يكي از دانشجويان با صداي بلند گفت:« فقط دانشجويان تهران، امام صادق (ع) و شريف باشند و بقيه بروند؛ چرا كه روزهاي ديگر نيز تحصن هست.»

در ادامه نيروي انتظامي تحصن‌كنندگان را تا خيابان شريعتي عقب برد و دانشجويان هم‌چنان شعار «نيروي انتظامي، حمايت حمايت» را تكرار مي‌كردند.

در اين لحظه يكي از دانشجويان با بيان اين‌كه تجمع بسيج دانشجويي تمام است و ما به خواسته‌ي خود رسيديم گفت: « مسوول بسيج دانشجويي آقاي سراج نيز اعلام كردند كه تجمع تمام است اما تحصن آرام ادامه دارد و هركس شلوغ كرد از ما نيست. پس لطفا آنهايي كه مي‌خواهند تحصن آرام داشته باشند بنشينند.»

پس از آن تحصن كنندگان در حالت نشسته، زيارت عاشورا را قرائت كردند و پس از آن‌كه فضا آرام‌تر شد و ساير دانشجويان نيز آرام آرام محل را ترك كردند، ماموران نيروي انتظامي نيز به دستور فرمانده خود نشستند و چندين بار صلوات فرستادند.

پس از آن و با اتمام تجمع و آرام شدن فضا براي تحصن‌كنندگان، سردار حسن مصطفي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه شما نظرتان درباره‌ي جنايات رژيم صهيونيستي در غزه چيست؟ گفت: ما نيز از جنايات رژيم صهيونيستي در غزه متاثر هستيم و اميدواريم سازمان‌هاي بين‌المللي و كشورهاي اسلامي در كمك به مردم غزه بشتابند.

وي درباره‌ي تجمع دانشجويان و اعتراض آنها نيز گفت: بديهي است كه تجمع دانشجويان نشان‌دهنده‌ي خشم آنها نسبت به رژيم صهيونيستي و اعمال جنايتكارانه‌ي آنهاست.

به گزارش ايسنا، پس از آن تحصن‌كنندگان هم‌چنان در محوطه‌ي مقابل دفتر حفاظت منافع مصر حضور يافتند و فضا را آرام كردند و سراج مسوول بسيج دانشجويي توصيه كرد تا دانشجويان بنشينند و با هماهنگي وي پتو و موكت توسط يك ماشين به محل تحصن آورده شد و با هماهنگي دانشجويان آنها را پهن كردند تا دانشجويان بر روي آنها استراحت كنند.

حدود ساعت 2 نيمه شب درحال كه فضا تقريبا آرام بود، ناگهان گروهي كه به ادعاي خود از حوزه‌هاي مقاومت شهري بودند در محل حضور يافتند و ابتدا شعارهاي آرامي را سر دادند و پس از آن با دادن شعار «حيدر حيدر» به سمت دفتر هجوم بردند كه به دنبال اين حركت، نيروي انتظامي بر تعداد نيروهاي خود اضافه كرد و آنها را به عقب برد و از آنها خواست كه در فضايي آرام شعار دهند. پس از مدتي و با گفت‌وگوي پليس با تجمع‌كنندگان دوباره فضا آرام شد و تحصن‌كنندگان بسيج دانشجويي جدا از تجمع‌كنندگان حوزه‌ي مقاومت شهري به تحصن خود ادامه دادند و تا صبح در جلوي دفتر حفاظت منافع مصر در هواي سرد زمستاني تحصن كردند.

دانشجويان قصد دارند روزهاي ديگر نيز به تجمع و تحصن خود ادامه دهند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن