تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816705749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛٢٠٠٨، سال شكوفايي تلفن هاي هوشمند لمسي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛٢٠٠٨، سال شكوفايي تلفن هاي هوشمند لمسي
حوزه تلفن همراه درسال ٢٠٠٨بيش از همه شاهد عرضه مدل هاي مختلف تلفن هاي هوشمند جديد و جالب به ويژه تلفن هاي داراي رابط كاربري مبتني بر لمس بوده و كاملا منطقي است كه اين سال را سالي بدانيم كه تلفن هاي هوشمند پيشرفت قابل توجهي در آن داشتند.

به گزارش ايسنا، دستگاهي كه بيش از همه عامل محبوبيت تلفن هاي هوشمند بوده است،آيفون اپل مي باشد. اگرچه اين دستگاه در سال ٢٠٠٧عرضه شد اما مدل جديدتر آن با داشتن امكان پشتيباني از شبكه هاي نسل سوم در سال ٢٠٠٨عرضه شد و كاربران را قادر ساخت استفاده بهتري از مرورگر روميزي سافاري اپل داشته باشند.

با اين همه، نوآوري اصلي اپل رابط كاربري لمسي «آيفون» است كه دكمه هاي مشاهده شده در بيشتر تلفن هاي معمولي را حذف كرده است و به جاي آن از كنترل هاي داخل صفحه استفاده مي كند كه با ضربه انگشت فعال مي شوند.

موفقيت «آيفون» باعث شد بسياري از فروشندگان ديگر نيز تلفن هايي با رابط كاربري مبتني بر لمس عرضه كنند كه درجه موفقيت متفاوتي را تجربه كردند. شركت تايواني HTC نخستين گوشي خود را در سال ٢٠٠٧عرضه كرد اما در سال ٢٠٠٨با عرضه موفقيت آميز مدل هاي باريك تري مانند HTC Touch Diamond ، دامنه حضور خود را در اين عرصه گسترش داد.اين شركت تايواني گرايش افزودن رابط كاربري مبتني بر لمس در تلفن هاي مجهز به سيستم عامل ويندوز موبايل را در پيش گرفت. فروشندگان ديگري مانند سامسونگ با مدل «امنيا» و سوني اريكسون با Xperia X1 كه بيشتر با قلم مرور مي شود اما كنترل هاي مبتني بر اشاره دارد، از اين حركت الگو گرفتند. همچنين تاثير «آيفون» مي تواند در بلك بري استورم شركت RIM نيز مشاهده شود. اين دستگاه نخستين مدل بلك بري است كه ويژگي اصلي بلك بري يعني صفحه كليد كامل در آن حذف شد؛ صفحه كليد در استفاده كاري براي نوشتن پيام هاي ايميل بسيار مهم شمرده مي شود.

RIM نوآوري خود را به شكل صفحه اي عرضه كرد كه به هنگام فشرده شدن فيدبك مكانيكي داده و با هدف شبيه كردن صفحه كليد داخل صفحه به صفحه كليد واقعي و همچنين فراهم كردن اطمينان براي كاربران نسبت به فعال شدن كنترل داخل صفحه طراحي شده بود. پاييز امسال همچنين نخستين گوشي مبتني بر پلتفورم آندرويد گوگل به نام «جي وان» به بازار آمريكا عرضه شد. اين گوشي با داشتن بيشتر ويژگي هاي دستگاه هاي مبتني بر لمس كاربران را قادر مي سازد اين دستگاه را كنترل و با ضربه انگشت صفحه نمايش گوشي را سازمان دهي كنند اما اين نمايشگر همچنين از كنار به صورت كشويي باز مي شود تا صفحه كليد كامل را براي نوشتن متن نمايش دهد. با اين حال «جي وان» دستگاهي است كه به شدت وب را مورد توجه قرار داده است و مي توان گفت بيشتر با دستگاه هاي اينترنت موبايل اشتراك دارد تا تلفن هاي هوشمند. در حالي كه تلفن هاي صفحه لمسي بيشتر به بخش مصرف كنندگان بازار معطوف بوده اند براي كاربران اداري نيز دستگاه هاي جديدي عرضه شد.در اين عرصه RIM تلفن بلك بري بولد را معرفي كرد كه دستگاهي پيشرفته داراي صفحه كليد با رابط كاربري به روز شده ويژه افراد حرفه اي بود. نوكيا هم E71 را معرفي كرد كه مانند دستگاه بلك بري دستگاهي ايميل محور براي كاربران اداري است. اين گوشي باريك كه ١٠ميلي متر ضخامت دارد ،به كمك صفحه كليد و امكاناتي مانند قابليت قفل دستگاه با ارسال پيام كوتاه محرمانه و پشتيباني براي صفحه هاي جداگانه خانگي و كاربري نزد كاربران حرفه اي موفقيت زيادي را كسب كرد.

مدل هاي iPaq Data Messenger و Voice Messenger شركت هيولت پاكارد از ديگر گوشي هاي اداري و معرف بسياري از گوشي هاي ديگري بودند كه مبتني بر ويندوز موبايل6 1هستند.

در اين نسخه ويندوز موبايل كه در اوايل سال جاري منتشر شد با مدنظر قرار دادن كاربران اداري مجموعه اي از ارتقاها افزوده شد كه قابل توجه ترين آن ها قابليت كنترل و مديريت گوشي ها از طريق اكتيو دايركتوري براي بخش IT و همچنين اضافه شدن VPN كلاينت جديد و ارتقاءهاي رابط كاربري متنوع بود. سال ٢٠٠٨همچنين شاهد اعلام يك خبر غافلگيركننده از سوي سيمبيان بود كه پلتفورم تلفن هوشمند آن در آينده و تحت مجوز كد باز به رايگان قابل دسترس خواهد بود. در بخشي از اين اقدام سيمبيان به كنترل كامل نوكيا درآمد و مديريت پلتفورم سيمبيان نيز كه به طور گسترده و جهاني در تلفن هاي هوشمند به كار رفته است، به سازمان جديدي به نام بنياد سيمبيان منتقل شد كه انتظار مي رود در سال ٢٠٠٩آغاز به فعاليت كند. همچنين بر اساس شايعات، در سال ٢٠٠٩پلتفورم موبايل جديدي كه مدت ها مورد انتظار بوده است، از سوي پالم عرضه مي شود. طبق طرح هاي اعلام شده در آن زمان، اين سيستم عامل تركيبي از امكانات فعلي پالم با هسته مبتني بر لينوكس و توجه بيشتر به حوزه دسترسي به وب است. با تمامي اين رويدادها به نظر مي رسد سال ٢٠٠٩نيز همانند سال ٢٠٠٨سال پررويدادي براي دنياي تلفن هاي هوشمند باشد.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن