تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821085747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اجرايي رييس جمهور در آستانه سفر دولت به سيستان و بلوچستان: احياي گفتمان امام راحل و انقلاب اسلامي بر پيشاني دولت نهم مي‌درخشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون اجرايي رييس جمهور در آستانه سفر دولت به سيستان و بلوچستان: احياي گفتمان امام راحل و انقلاب اسلامي بر پيشاني دولت نهم مي‌درخشد
سياسي. هيات دولت. زادهدان
دولت با اجرايي كردن دهها هزار پروژه زيربنايي، اقتصادي، توليدي، بهداشتي و خدماتي زمينه توسعه و پيشرفت همگون و متناسب همه مناطق كشور را فراهم و به وعده‌هاي خود عمل كرده است.

به گزارش ايرنا، دكتر علي سعيدلو معاون رييس جمهور در امور اجرايي با اشاره به پاسخگويي دولت به عدالت خواهي مردم يادآور شد: استفاده از ظرفيت عظيم بدنه كارشناسي در دستگاه‌ها و به كارگيري مديران متعهد و كارآمد، فرصتي براي ايجاد تحول در عرصه اجراست و دولت با تمام توان به دنبال تحقق اهداف متعالي انقلاب اسلامي است.

معاون اجرايي رييس جمهور تحول گرايي در مديريت كلان كشور را از دستاوردهاي سفرهاي استاني برشمرد و گفت: يكي از عوامل اصلي اختلالات مديريتي كه همانا آشنا نبودن سيستم‌هاي تصميم‌سازي و تصميم‌گيري دولتي با مشكلات و مسايل روزمره و عميق زندگي مردم به واسطه تكيه به سيستم‌هاي گزارشي بوده، رفع شده است .

سعيدلو خاطر نشان كرد: بخشي از منشور عدالت گستري در ايده سفرهاي استاني خلاصه شده و اين طبيعي است اگر عدالت اجرا شود، عمده‌اي بر آشفته شده، نه تنها هياهو راه مي‌اندازند بلكه براي متوقف كردن اجراي عدالت اقدام عملي مي كنند زيرا منافع خود را در سياه نمايي مي‌بينند و براي فرار از واقعيت دولت را متهم به كوتاهي در امور مي‌نمايند.

وي اظهار داشت: جوسازي و سياه نمايي از جانب باندهاي فربه شده از ويژه خواري ممتد و كساني صورت مي‌گيرد كه با استفاده از ابزار رسانه‌اي مي خواهند از فراهم شدن شرايط يكسان براي همه افراد جامعه جلوگيري كنند زيرا منافع و حيات آنان در تبعيض و در اختيار گرفتن فرصت‌هاي استثنايي و عدم اجراي عدالت است.

سعيدلو يادآور شد: دولت و شخص رييس جمهور در پي توزيع عادلانه منابع در استان‌ها و شهرستان‌ها و توجه يكسان به همه مناطق، تحولاتي را در سيستم اداري كه داراي اشكالات ساختاري است، آغاز كرد اما گروه‌هاي تماميت خواه با فشار و دادن آدرس اشتباه با اينكار مخالفت مي‌كنند.

معاون رييس جمهور با تبيين برخي بداخلاقي‌ها به قصد تخريب دولت نهم گفت:
جنگ رواني، ايجاد التهاب، جريان‌سازي و سنگ اندازي هيچ خللي در اراده دولت و ملت براي خدمتگزاري و ساختن ايران اسلامي ايجاد نخواهد كرد.

سعيدلو تصريح كرد: احياي ارزش‌هاي اسلامي، گفتمان امام (ره) و انقلاب، ولايتمداري و خدمتگزاري نشان افتخاري است كه بر پيشاني دولت نهم مي‌درخشد و همين ويژگي‌ها بستر وحدت ملي، اعتماد عمومي و بسيج اجتماعي را فراهم كرده و امروز شخص رييس جمهور در جمع نخبگان، دانشجويان، انديشمندان و هم در انديشه طبقه متوسط و همچنين در دل مستضعفان جاي دارند.

معاون رييس جمهور در امور اجرايي تصويب و اجرايي كردن صدها طرح زيربنايي، اقتصادي و توليدي را از جمله دستاوردهاي دولت نهم برشمرد و خاطر نشان كرد: براي نمونه در بخش سدسازي در سال جاري ‪ ۷‬سد مخزني افتتاح مي‌شود.

همچنين مطالعات احداث ‪ ۹۰‬سد در دست اجرا است.

سعيدلو اضافه كرد: دولت در بخش عمراني در طي سه سال اخير بيش از ‪۶۰‬ ميليارد دلار كار عمراني انجام داده و اين رقم در مقايسه با ‪ ۸‬سال قبل از فعاليت دولت نهم ‪ ۳۵‬درصد رشد داشته است .

وي با اشاره به توجه ويژه دولت به مناطق محروم و محروميت زدايي گفت:
اجراي طرح‌هاي عمراني، توليدي و اشتغالزايي در مناطق محروم در مقايسه با گذشته دو برابر افزايش يافته است.

معاون رييس جمهور با اشاره به كاهش قيمت مسكن يادآور شد: دولت در بخش مسكن با واگذاري بيش از يك ميليون و دويست هزار قطعه زمين در قالب مسكن مهر از افزايش قيمت مسكن جلوگيري كرده و در طي سه سال فعاليت دولت بيش از ‪ ۷۰۰‬هزار مسكن روستايي احداث و نوسازي شده است اين در حالي است كه قبل از فعاليت دولت نهم مسكن ساخته شده در روستاها سالانه ‪ ۲۰‬هزار واحد بوده است.

وي افزود: طي فعاليت دولت نهم حدود يك هزار كيلومتر خط آهن احداث و آماده بهره برداري شده است و ظرفيت شبكه هوايي در سه سال ‪ ۶۰‬درصد افزايش يافته است همچنين با راه اندازي حدود ‪ ۱۸۰۰‬واحد صنعتي بزرگ تا پايان سال نزديك به ‪ ۴۵۰‬هزار فرصت شغلي ايجاد مي‌شود .

-ظرفيت توليد سيمان نيز به ‪ ۶۰‬ميليون تن افزايش يافته در حالي كه در ابتداي فعاليت دولت نهم ظرفيت توليد سيمان ‪ ۳۶‬ميليون تن بوده است . ظرفيت توليد آلومينيوم ايران با افتتاح لوپ سوم آلومينيوم اراك به ‪ ۱۱۰‬هزار تن در سالن افزايش مي‌يابد كه قبلا ‪ ۹۰‬هزار تن بوده است.>
سعيدلو در ادامه با اشاره به سفر استاني هيات دولت به سيستان و بلوچستان يادآور شد: ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود استان به نحوي هدف‌گذاري شده كه اثرات گسترده و عميق آن بر بخش‌هاي مختلف عمراني ، اقتصادي ،بازرگاني، كشاورزي و فرهنگي مشهود است.

وي افزود: بر اساس آخرين ارزيابي‌ها استان سيستان و بلوچستان با اجرايي كردن ‪ ۱۰۰‬درصد مصوبات مقام نخست كشور را در خصوص هماهنگي و پيگيري جهت اجرايي شدن مصوبات سفر را كسب كرده است و طي سال‌هاي ‪ ۸۴‬تا ‪ ۸۷‬تعداد ‪۵۶۰۹‬ پروژه جديد عملياتي شده كه نيمي از آن پروژه‌ها به بهره برداري رسيده است.

معاون اجرايي رييس جمهور با تشريح اقدامات مختلف دولت در اين استان اضافه كرد: پروژه عظيم گازرساني از عسلويه به استان در دو بخش شامل عسلويه به ايرانشهر و ايرانشهر به زاهدان در حال انجام است كه مسير ‪ ۹۰۲‬كيلومتري ‪۷۰‬ درصد پيشرفت كرده است.

وي گفت: راه آهن بم - زاهدان با ‪ ۹۰‬درصد پيشرفت فيزيكي در حال ريل‌گذاري است و از محور ‪ ۳۵۰‬كيلومتري ‪ ۱۸۰‬كيلوتر ريل‌گذاري شده و مابقي مراحل آماده‌سازي را مي‌گذراند كه با بهره برداري از اين محور ، كشورهاي جنوب شرق آسيا از طريق خط آهن مي‌توانند به آسياي ميانه و اروپا متصل شوند .

سعيدلو افزود: به همت دولت نهم طي سه سال گذشته در اين استان بيش از ‪۱۰‬ هزار و ‪ ۶۸۰‬طرح با اشتغال ‪ ۲۰‬هزار نفر به بهره برداري رسيده است ، همچنين استان در اجراي طرح سهام عدالت و مسكن مهر رتبه اول كسب كرده به طوري كه بخش اعظم اين طرح‌ها در استان محقق شده است .

معاون رييس جمهور خاطر نشان كرد: استان سيستان و بلوچستان همچنين در شاخص هاي بهداشتي رشد چشمگيري داشته است به طوري كه تعداد بيمارستان‌ها با ‪ ۱۲۵‬درصدد، خانه‌هاي بهداشت ‪ ۹۲‬درصد و مراكز بهداشتي چهاربرابر افزايش ران نشان مي‌دهد.

سعيدلو اظهار داشت: اقدامات انجام شده در اجراي پروژه‌هاي گازرساني، اسكله ها، راه آهن، تعريض معابر عمومي و بزرگراه‌ها در استان بي‌سابقه است.

وي در پايان اضافه كرد: دولت در اين سفر ضمن پيگيري مصوبات دور اول برگزاري كارگروه‌هاي اشتغال، صنعت، كشاورزي و ديدار با مردم مصوبات خوبي براي توسعه هر چه بيشتر استان تصويب خواهد كرد.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن