تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816425224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقادداوطلبان ارشدازسختي سوالات،تعدد دفترچه‌هاوتاخيردرآغازآزمون؛


واضح آرشیو وب فارسی:پرتال دانشگاهی کشور: انتقادداوطلبان ارشدازسختي سوالات،تعدد دفترچه‌هاوتاخيردرآغازآزمون؛
خدايي:تاخير دربرگزاري آزمون ازپيش طراحي شده بود
80درصدداوطلبان با تمركز سنجش آزمونها موافقند




آزمون كارشناسي ارشد سال 88 دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور در حالي از صبح روز چهارشنبه در رشته‌هاي مختلف آغاز شد كه امسال هم تعدادي از داوطلبان نسبت به تاخير در ساعت آغاز آزمون، طراحي سخت و جزئي سوالات آزمون، عدم برگزاري آزمون در زمان مشخص شده بر روي كارت، مجزا بودن دفترچه‌ سوالات در برخي رشته‌ها و عدم تمركز تمامي سوالات در يك دفترچه انتقاد داشتند.


به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، يكي از داوطلبان رشته علوم سياسي آزمون كارشناسي ارشد با انتقاد نسبت به عدم تمركز تمامي سوالات در يك دفترچه، گفت: سوالات دروس رشته علوم سياسي به صورت مجزا در سه دفترچه طراحي شده بود و هر دفترچه را در يك مدت زمان مشخص در بين داوطلبان توزيع مي‌كردند كه در اين ميان تا اتمام مهلت پاسخگويي به سوالات يك دفترچه، دفترچه ديگر را توزيع نمي‌كردند و اين امر باعث شده بود داوطلب نتواند براي پاسخگويي به سوالات هر درس برنامه‌ريزي زماني داشته باشد.

وي خاطر نشان كرد: طراحي سوالات در سه دفترچه جداگانه و عدم ارائه آن در يك زمان مشخص داوطلبان را دچار خستگي كرده بود.

همچنين يكي ديگر از داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد رشته علوم اجتماعي در حوزه امتحاني دانشگاه الزهرا(س) با انتقاد نسبت به نحوه طراحي سوالات معتقد بود: متاسفانه نحوه طراحي سوالات به صورت بسيار جزئي بود و سوالات به نحوي طراحي نشده بود كه آگاهي و معلومات داوطلب سنجيده شود.

وي افزود: به عنوان نمونه چه ضرورتي دارد كه داوطلب بداند كه فلان كتاب كه شايد منبع مطرحي در رشته علوم اجتماعي نيست مربوط به كدام نويسنده است؟

يكي از داوطلبان رشته علوم ارتباطات نيز با اين ادعا كه سوالات برخي از دروس با عنوان آن درس مربوط نبود، گفت: به عنوان نمونه برخي سوالات رشته‌ اصول روزنامه نگاري بيشتر به درس نظريه‌هاي جامعه شناسي شباهت داشت.

وي همچنين با اشاره به تاخير در برگزاري آزمون، گفت: در صورتي كه قرار بود آزمون ساعت 30/14 برگزار شود اما از زمان حاضر شدن داوطلبان در سر جلسه امتحان تا زمان برگزاري آزمون حدود 45 دقيقه تاخير وجود داشت. اين در حالي است كه در راهنماي ورود به جلسه ذكر شده بود كه داوطلبان ساعت 14 بعدازظهر در سر جلسه امتحان حضور يابند، چراكه درب هاي محل برگزاري آزمون ساعت 14 بسته مي‌شود.

همچنين يكي ديگر از داوطلبان نيز با انتقاد از تاخير در برگزاري آزمون ، به خبرنگار ايسنا گفت: اين در حالي است كه به داوطلبان اجازه داده نمي‌شد كه قبل از ساعت 16 از جلسه خارج شوند.

بر اساس اين گزارش همچنين اغلب دانشجويان اقدامات و تمهيدات جديد سازمان سنجش براي ارتقاي امنيت آزمون ارشد را مثبت ارزيابي كردند.

به گزارش ايسنا امسال همچنين در جلسه آزمون برگه‌هاي نظرسنجي منتشر شده بود كه طي آن نقطه نظرات داوطلبان را در خصوص تمركز سنجش آزمونهاي سازمان سنجش، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامي خواستار شده بود و داوطلب بايد پاسخ سوالات را در پاسخنامه وارد مي‌كرد.




معاون سازمان سنجش:


تاخير در برگزاري آزمون برنامه از پيش طراحي شده بود


80درصد داوطلبان با تمركز سنجش در آزمونهاي مختلف كشور موافقند

در اين رابطه، دكتر ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص اعتراض برخي از داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد مبني بر تاخير در شروع آزمون، گفت: فرآيند برگزاري آزمون كارشناسي ارشد صبح‌ها ساعت 8 و بعدازظهرها ساعت30/14شروع مي‌شود و در اين ميان داوطلبان بايد راس اين ساعتها بر روي صندلي خود حاضر باشند، چراكه آزمون ساعت 30/8 صبح و ساعت 3 بعدازظهر آغاز مي‌شود و طي اين نيم ساعت فرم نظرسنجي، پاسخ نامه و سوالات توزيع مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه برخي از حوزه‌هاي امتحاني خارج از اين فرايند و نيم ساعت با تاخير بيشتري امتحان را آغاز كرده‌ا‌ند، گفت: در اين زمينه تنها در دو حوزه امتحاني دانشگاه لرستان و دانشگاه الزهرا(س) آزمون با تاخير حدود يك ربع آغاز شد كه دليل تاخير در برگزاري آزمون استان لرستان در روز چهارشنبه قطعي برق بوده است.

وي در عين حال تصريح كرد: فرايند برگزاري آزمون يك كار اجرايي بزرگ است، اما تقريبا 99 درصد حوزه‌ها در زمان مشخص و از پيش تعيين شده آزمون را آغاز كرده‌اند.

دكتر خدايي در رابطه با فرايند نيم ساعته انتظار داوطلبان پيش از آغاز زمان پاسخگويي به سوالات آزمون، گفت: در سالهاي گذشته با اين مشكل مواجه بوديم كه داوطلب در آخرين لحظات بر سر جلسه امتحان حاضر مي‌شد به همين دليل سازمان سنجش اين نيم ساعت را جزو فرايند آزمون قرار داد تا اگر داوطلبي دير بر سر جلسه امتحان حاضر شد تا حد ممكن مساعدت صورت گيرد، به عبارت ديگر اين يك برنامه از پيش طراحي شده بود.

وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه با در نظر گرفتن اين فرايند نيم ساعته در آزمون امسال كمترين مورد تاخير حضور داوطلبان در سر جلسه آزمون را داشته‌ايم و تاكنون در اين زمينه گزارش و مورد خاصي ارائه نشده است.

وي همچنين در خصوص آمار دريافت شده در زمينه تقلب و تخلف در آزمون امسال، گفت: تا كنون گزارش خاصي در اين زمينه ارائه نشده است و در واقع بايد منتظر ارائه گزارش از سوي حوزه‌ ‌هاي امتحاني باشيم.

دكتر خدايي همچنين در خصوص فرم‌هاي نظر سنجي ارائه شده به داوطلبان مبني بر بحث تمركز سنجش آزمونهاي سازمان سنجش، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: بايد توجه داشت كه اين سوال در خصوص بحث تمركز در سنجش مطرح شده است نه بحث تمركز در گزينش كه در اين زمينه طي نظرسنجي كه سال گذشته در آزمون سراسري مطرح شد، حدود 80 درصد داوطلبان با اين بحث موافق بودند.

وي در خصوص برنامه سازمان سنجش مبني بر تمركز سنجش آزمونها، گفت: در اين راستا برنامه خاصي نداريم اما ايده‌آل آن است كه در بحث سنجش و آزمون تمركز داشته باشيم و در بحث گزينش اختيار را به دانشگاه‌ها واگذار كنيم كه در اين ميان نظر داوطلبان براي ما مهم است.

دكتر خدايي در خصوص اعتراض برخي داوطلبان مبني بر سختي سوالات آزمون ارشد امسال، گفت: آزمون كارشناسي ارشد جزو امتحانات رقابتي است و سختي و آساني سوالات يك امر نسبي است و نمي‌توان گفت كه امتحان سخت بوده و داوطلب قبول نمي‌شود و يا برعكس و در واقع اگر داوطلب نسبت به ساير داوطلبان وضعيت بهتري داشته باشد طبيعتا قبول مي‌شود.

گفتني است برگزاري آزمون كارشناسي ارشد دانشگاهها تا صبح شنبه 26 بهمن ادامه دارد.
1387/11/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرتال دانشگاهی کشور]
[مشاهده در: www.unp.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن