تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816307792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير تعاون خبرداد:ارائه لايحه 3 ميليارد يورويي توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان‌ به مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير تعاون خبرداد:ارائه لايحه 3 ميليارد يورويي توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان‌ به مجلس
خبرگزاري فارس: وزير تعاون در جمع كارآفرينان برتر بخش تعاون از ارايه لايحه 3 ميليارد يورويي توسعه شركت هاي دانش‌بنيان با كمك معاونت فناوري رياست جمهوري به مجلس خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس محمد عباسي وزير تعاون امروز در جمع كارآفرينان برتر بخش تعاون افزود: لايحه توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان در جهت حمايت از اين شركت‌ها با كمك معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت تعاون در حال بررسي است كه با 3 ميليارد يورو به مجلس ارايه مي‌شود.
وي افزود: با توجه به اينكه مجلس و دولت در اين زمينه هماهنگ شده اند گمان نمي‌كنم بررسي اين لايحه زياد به طول انجامد.
وزير تعاون افزود: براي ايجاد ظرفيت‌هاي ايجاد اشتغال در بخش تعاون گاهي مردم سرمايه‌ و ابزار كار در اختيار ندارند كه دولت از ظرفيت مالي خود جهت قرار دادن ابزار كار به شركت‌هاي تعاوني استفاده مي‌كنند.
عباسي نمونه شركت‌هاي دانش‌بنياد يا دانش‌بنيان را كارآفرينان برتر تعاوني در بخش دانشگاهي ذكر كرد و گفت: اين افراد ده نفر برتر نماينده صدها كارآفرين در بخش دانش‌بنيان هستند كه دولت از اين كارآفرينان حمايت مي‌كند.
وي گفت: صبغه شركت هاي دانش‌بنيان بر اساس فكر و دانش است كه با كسب و كارهاي متداول و صنعتي فرق مي‌كند و خلاقيت اين افراد همراه با دانش مورد توجه قرار مي گيرد.
وي همچنين افزود: اساسنامه تشكيل بانك توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري بخش تعاون با امضاي دو وزير تعاون و امور اقتصادي به دولت ارايه شده و به زودي پس از تصويب دولت براي اجرا ابلاغ مي‌شود.
وزير تعاون در مورد تشكيل نخستين شركت تعاوني بيمه در كشور بر اساس سياست‌هاي اصل 44 گفت: درخواست اوليه توسط شركت‌هاي تعاوني به بيمه مركزي ارسال شده و بايد بيمه مركزي از لحاظ ميزان سرمايه و شرايط فني اعضاي هيئت موسس آن را بررسي كرده و پس از تصويب مجوز لازم صادر خواهد شد.
وزير تعاون همچنين در مورد طرح جامع نظارت بر تعاوني‌هاي كشور گفت: با الكترونيكي شدن نظارت شركت‌هاي تعاوني مورد كنترل قرار گرفته و خود آنها از طريق زمان برگزاري مجامع عمومي و همچنين به وسيله حسابرسي از جانب اداره كل حسابرسي وزارت تعاون مورد نظارت قرار مي گيرند.
عباسي گفت: با توجه به اينكه 5 درصد شركت‌هاي تعاوني داراي مشكلات داخلي هستند، اما از طرفي چون سرمايه آنها متعلق به مردم است وزارت تعاون فقط مي‌تواند راه‌حل‌هايي ارايه كند و در مورد مشكلات حقوقي دادگاه مي‌تواند حكم دهد.
وي افزود: وزارت تعاون قصد دارد با راهنمايي شركت‌هاي تعاوني مشكل‌دار مشكلات داخلي آنها را حل كرده و اين شركت‌ها دوباره به فعاليت‌ بپردازند.
وزير تعاون با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله كشور گفت: با توجه به اينكه سهم بخش تعاون از اقتصاد ملي تا پايان برنامه پنجم بايد به 25 درصد افزايش يابد بنابراين تشكيل شركت‌هاي كارآفريني در بخش تعاون مي‌تواند سهم عمده اي از اين 25 درصد داشته باشد.
عباسي در مورد شركت‌هاي تعاوني مصرف گفت: ايده‌هاي جالبي براي اصلاح نظام توزيع كالا در كشور وجود دارد كه از طريق شركت‌هاي تعاوني توزيع زنجيره‌اي با هدف معين و با ارايه بهتر كالا به مردم انجام خواهد شد.
وي همچنين جريان اشتغال كارآفرينان را به ويژه در ميان جوانان و فارغ التحصيلان كشور روش مناسبي براي ايجاد اشتغال در بخش تعاون و موتور محرك بخش تعاون در كشور دانست.
وزير تعاون با اشاره به گلايه برخي از كارآفرينان برتر مبني بر عدم همكاري سازمان‌هاي دولتي با شركت هاي تعاوني كارآفرين گفت: اين مشكل را به عنوان عضوي از دولت به هيئت دولت منتقل مي‌كنم و اميدوارم سازمان‌هاي مختلف دولتي با شركت‌هاي تعاوني كارآفرين همكاري داشته باشند.
وي همچنين گفت: ساختار بنياد توسعه كارآفريني و تعاون به صورت مردمي و تعاوني تشكيل شده و وزارت تعاون فقط بستر شكل‌گيري اين بنياد را فراهم مي‌كند.
عباسي از همه كارآفرينان برتر بخش تعاون خواست نسبت به افتتاح حساب قرض‌الحسنه در صندوق تعاون اقدام كرده و گفت: شركت‌هاي تعاوني با 10 درصد آورده به صورت شركت تعاوني مي‌توانند از 90 درصد تسهيلات از صندوق توسعه تعاون استفاده كنند و در اينده اين صندوق تبديل به بانك توسعه تعاون خواهد شد.
وزير تعاون با اشاره به سفر اخير به كشور ونزوئلا گفت: در اين سفر هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا اعلام كرد حاضر است 5 هزار هكتار زمين براي ايجاد كشت و صنعت بزرگ توسط كارآفرينان ايران در ونزوئلا اختصاص دهد و حتي صنايعي مانند فرشبافي مي‌توانند در كشور ونزوئلا ايجاد شوند.
انتهاي پيام/م
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن