تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821218766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظام ملي رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي تدوين شد 6 پله تا بي‌نهايت


واضح آرشیو وب فارسی:الف: نظام ملي رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي تدوين شد 6 پله تا بي‌نهايت
سرويس جامعه اطلاعاتي- بازي‌هاي رايانه‌اي ايراني نيز رده بندي سني شدند.
به گزارش عصر ارتباط، با تدوين نظام ملي رده‌بندي بازي‌هاي؛ بازي‌هاي رايانه‌اي توليدي در ايران نيز رده‌بندي سني خواهند شد.
امروز (7 دي ماه)نظام ملي رده‌بندي بومي توسط بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي رونمايي مي‌شود.

مديرعامل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي در جمع نمايندگان رسانه‌هاي گروهي با اعلام اين خبر افزود: بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي (به عنوان متولي بازي‌هاي رايانه‌اي در كشور) يك سال و‌نيم براي ايجاد نظام رده‌بندي بومي تلاش كرده است. هفتم دي ماه، اين نظام به عنوان نظام ملي رده‌بندي سني بازي‌هاي رايانه‌اي رونمايي و افتتاح مي‌شود.
بهروز مينايي با اشاره به ضرورت پرداختن به نظام رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي، افزود: قبل از ايران، بازي‌هاي رايانه‌اي در اروپا، آمريكا و آسياي جنوب شرقي فراگير شده است. به دليل اينكه محتواي بسياري از بازي‌ها خشونت‌آميز بود و مسائلي در آنها وجود داشت كه براي سنين پائين مناسب نبود، از سال 1994 تفكر ايجاد نظام رده‌بندي بازي‌ها ايجاد شد.
او ادامه داد: اولين نظام رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي در آمريكا (سال 2002 )رسميت يافت، اين نظام با استقبال خانواده‌ها مواجه و به عنوان نظام جهاني معرفي شد. اما كشورهاي اتحاديه اروپا و ژاپن به دليل اختلاف فرهنگي با آمريكا، نظام رده‌بندي آمريكايي را قبول نداشتند.
او با بيان اينكه سه نظام رده‌بندي آمريكايي، اروپائي و ژاپني حاصل نظام‌هاي رده‌بندي كوچك در كشورهاي مختلف است،گفت: در سال 84، مقام معظم رهبري به شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفتند كه ما با هجمه بازي‌هاي رايانه‌اي رو به‌رو هستيم و بهتر است از اين رسانه براي بسط ارزش‌هاي خود استفاده كنيم. به اين ترتيب بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي تاسيس شد.
مينايي ادامه داد: در مورد گيم‌نت‌ها آئين نامه تدوين كرده‌ايم. همچنين در سال جاري، كليه مسابقات گيم‌نت‌ها زير نظر بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شده و فراخوان از گيم‌نت‌ها نيز شروع شده است.
او افزود: در مورد رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي كار كارشناسي انجام داديم، چون با مطالعه معيارهاي جهاني متوجه شديم مستندات اين معيارها عرضه نشده و فقط در مورد خشونت بحث كلي شده و كار كارشناسي انجام نشده است.
او در مورد محورهاي آسيب‌رسان بازي‌هاي رايانه‌اي، گفت: خشونت، مسائل اخلاقي،‌پوشش، مواد مخدر، قمار، نقض ارزش‌ها، ترس و لحن بد از جمله محورهاي آسيب‌رسان بازي‌هاي رايانه‌اي است.
مينايي با بيان اينكه گروه‌هاي سني حساس با همكاري سه گروه كارشناسي مذهبي،‌روانشناسي و جامعه‌شناختي استخراج شده است، افزود: مقاطع سني سه سال و سه سال به بالا، هفت سال و هفت سال به بالا،‌12 سال و 12 سال به بالا، 15سال و 15 سال به بالا، 18 سال و 18سال به بالا و 25 سال از جهت ملاك‌هاي فرهنگي برخوردشان حساس است.
او ادامه داد: اكنون فاز اول طرح نظام رده‌بندي سني بازي‌هاي رايانه‌اي آماده رونمايي است و با فرهنگ‌سازي و ايجاد سازمان رده‌بندي بخش‌هاي بعدي آن كامل خواهد شد.
او گفت: توليد بازي‌هاي رايانه‌اي، وارد كردن بازي‌هاي ارزشي و آوردن تكنولوژي ساخت بازي‌ها به كشور از جمله وظايفي است كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر عهده بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي گذاشته است.
مينايي در مورد چالش‌هاي موجود در زمينه بازي‌هاي رايانه‌اي، گفت: رعايت نشدن كپي‌رايت در مورد ايران، عدم سرمايه‌گذاري خارجي‌ها در ايران، كيفيت پائين محصولات ايراني در مقابل محصولات خارجي و كمبود بودجه از جمله چالش‌هاي موجود در عرصه بازي‌هاي رايانه‌اي است.
او ادامه داد: بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي از محورهايي چون خريد بازي، توليد خبر براي بازي،‌رايت و پخش بازي،‌ صداگذاري ويژه ، تهيه دستگاه‌هاي مورد نياز،‌ تبليغات و معافيت‌هاي مالي حمايت مي‌كند.
او افزود: امسال حمايت از توليد 14 بازي شروع شده و سال آينده توليد آنها به پايان مي‌رسد.
مينايي در ادامه گفت: فهرست بازي‌هاي مجاز و غير مجاز از طريق سايت بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي معرفي خواهد شد.
او ادامه داد: در سال گذشته 25 ميليون نسخه بازي خارجي در ايران به فروش رسيده است. درصدديم فروشگاه نمونه بازي‌هاي ايراني و خارجي و گيم‌نت‌هاي داخلي را ايجاد كنيم.
او گفت: با رونمايي نظام ملي رده‌بندي سني بازي‌هاي رايانه‌اي، خانواده‌ها مي‌توانند با استفاده از سامانه تلفن‌همراه و ارسال پيامك به شماره 20000700 از آخرين وضعيت رده‌بندي سني بازي‌هاي موجود در بازار آگاه شوند.
مينايي افزود: ارائه مجوز به بازي‌ها توسط اداره كل همكاري‌هاي سمعي و بصري ارشاد انجام مي‌شود و به زودي براي تكثير بازي بايد هولوگرام بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي برپشت بازي نصب شود.
او با اشاره به اينكه بودجه بازي‌هاي رايانه‌اي بايد بيش‌از 10 برابر افزايش يابد، افزود: در سال جاري، 10 ميليارد تومان تقاضاي توليد بازي‌هاي رايانه‌اي وجود داشت اما يك و نيم ميليارد تومان بودجه در اختيار بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي قرار گرفته بود. اين امر نشان دهنده آن است كه ظرفيت توليد بيشتر از بودجه است.
او ادامه داد: راه‌اندازي جنبش نرم‌افزاري توليد بازي‌هاي رايانه‌اي نياز به تزريق بودجه و ايجاد بستر امن دارد.
مينايي اضافه كرد: كشور چين يك تا دو ميليارد يوآن در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي سرمايه‌گذاري كرده و در بازي آنلاين رتبه اول را كسب كرده است. او با اشاره به رشد 10 درصدي صنعت بازي در دنيا، افزود: اگر كشور و دولت به موقع در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي سرمايه گذاري نكنند، ديگر نمي‌توانند در كشور و دنيا حرفي در اين زمينه داشته باشند.
همچنين بي‌طرف- قائم مقام بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي- با بيان اينكه بازي نقطه تلاقي تفريح و آموزش است، ادامه داد: نوجوانان و جوانان به وجه سرگرم‌كنندگي بازي‌هاي خارجي علاقه دارند، توليدات ما نيز بايد اثرات سرگرم‌كنندگي را داشته باشد.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن