تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820448636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در پاسخ به ايلنا: پرداخت نقدي يارانه‌‏ها منتفي نشده است از نقد دولت استقبال مي‌‏كنمدولت نهم هيچ مصوبه‌‏ فراموش شده‌‏اي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: احمدي نژاد در پاسخ به ايلنا: پرداخت نقدي يارانه‌‏ها منتفي نشده است از نقد دولت استقبال مي‌‏كنمدولت نهم هيچ مصوبه‌‏ فراموش شده‌‏اي ندارد


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس‌‏جمهور در حاشيه حضور امروز خود در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا تاكيد كرد: پرداخت نقدي يارانه‌‏ها منتفي نشده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدي نژاد كه صبح امروز به منظور تقديم لايحه هدفمند كردن يارانه‌‏ها به مجلس آمده بود، در جمع خبرنگاران پارلماني اظهار داشت: خبري كه به نقل از رييس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مبني بر منتفي شدن پرداخت نقدي يارانه‌‏ها منتشر شد، تكذيب شده است
وي با بيان اين كه همه مسائل در لايحه هدفمند كردن يارانه‌‏ها پيش بيني شده است، ادامه داد: متن اين لايحه را امروز وزير اقتصاد تقديم مجلس كرده است و مطمئنا مجلس از نظر صاحب‌‏نظران استقبال خواهد كرد.
رئيس‌‏جمهور در پاسخ به اينكه ميزان پرداخت نقدي يارانه‌‏ها چقدر خواهد بود؟ اظهار داشت: اجازه دهيد حال كه مجلس وارد بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه‌‏ها شده ، نمايندگان مجلس كارشان را بكنند تا ما پس از آن متناسب با مصوبه مجلس عمل كنيم.
احمدي‌‏نژاد كه حدود يك ماه پيش در خصوص مبالغ پرداخت نقدي يارانه‌‏ها در گفت‌‏وگوي ويژه خبري توضيحاتي ارايه داده بود،خاطرنشان كرد: ما برآوردها و محاسبات‌‏مان در اين زمينه را ارايه كرديم و حال بايد ببينيم كه قانون مصوبه مجلس چه خواهد شد و بعد مجددا آن رامحاسبه كنيم.
رئيس قوه مجريه در پاسخ به اينكه لايحه بودجه را چه زماني تقديم مجلس خواهيد كرد و آيا منتظر تصويب لايحه هدفمند كردن يارانه ها خواهيد شد يا نه اظهار داشت: اجازه دهيد حالا كه لايحه هدفمند كردن يارانه تقديم مجلس شده است ، نمايندگان آن را به پيش ببرندو براساس آن پيش بيني‌‏هاي لازم را براي بودجه انجام دهيم.
وي از هرگونه پاسخ بيشتر در اين زمينه خودداري كرد و در پاسخ به اين كه بالاخره لايحه بودجه پس از طرح تحول اقتصادي تقديم مجلس خواهد شد يا نه؟ اظهار داشت: اجازه دهيد مجلس به كارش ادامه دهد.
احمدي نژاد در آغاز سخنران خود در جمع خبرنگاران لايحه هدفمند كردن يارانه‌‏ها را از جمله لوايح مهم واثر گذار در بخش‌‏هاي اجتماعي ، اقتصادي و ..برشمرد و افزود: خوشبختانه نمايندگان به يك فوريت لايحه راي مثبت دادند كه با توجه به حجم وسيع و كار كارشناسي و مشورتي ، انشاءالله و با سرعت به بررسي اين لايحه پرداخته شود.
وي افزود: اميدواريم نمايندگان اين لايحه را اصلاح و تكميل كرده و هرچه زودتر در اختيار اقتصاد كشور قرار دهند.
احمدي نژاد از راي نمايندگان به اين لايحه تشكر كرد و افزود: انشاءالله رسيدگي به اين لايحه هرچه زودتر پايان پذيرد.
وي در پاسخ به اينكه فكر مي‌‏كنيد بررسي اين لايحه در مجلس چقدر به طول خواهد انجاميد؟ اظهار داشت: نمي‌‏دانم بايد منتظر باشيم و ببينيم.
احمدي‌‏نژادر جمع خبرنگاران پارلماني تاكيد كرد كه از نقد دولت استقبال مي‌‏كنيم.
رئيس‌‏جمهور در ادامه حضور خود در جمع پارلماني در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه دوم خردادي‌‏ها در قالب بررسي طرح دولت وحدت ملي به دنبال ايجاد اختلاف ميان اصولگرايان و نقد احمدي‌‏نژاد هستند،‌‏ گفت: من از نقد احمدي نژاد استقبال مي‌‏كنم چرا كه به نظر من بهترين كمك به دولت همين نقد است.
وي در پاسخ به سوال ديگري كه به انتشار آماري مبني بر 40 هزار دروغ نسبت داده شده به دولت نهم اشاره داشت و مي‌‏پرسيد آمار وعده‌‏هاي محقق نشده دولت چقدر است؟ گفت: آمار ارايه شده در مورد تعداد دروغ‌‏هاي نسبت داده شده به دولت را دولت ارايه نداده است، بلكه برخي گروه‌‏هاي داوطلب دانشجويي در دانشگاه‌‏هاي تهران ، اميركبير و علم و صنعت اين آمار را احصاء كرده‌‏اند و اين يك كار مردمي بوده است.
وي درمورد وعده‌‏هاي محقق نشده دولت نيز با تاكيد بر اينكه دولت نهم، دولت تصميم و كار است و نه دولت وعده، ادامه داد: دولت تمامي تصميمات خود را اجرايي كرد، البته برخي از اين تصميمات نظير ساخت سد نياز به مطالعات زمانبر زيادي دارد كه ممكن است انجام آن 4 - 5 سال طول بكشد.
رئيس‌‏جمهور با بيان اينكه تمامي حرف‌‏هاي دولت در سفرهاي استاني تبديل به مصوبه شده است، خاطرنشان كرد: به طور ميانگين در هر استان فقط يكي دو مصوبه داشتيم كه دچار، گيرهايي شده‌‏اند كه در حال برطرف كردن آنها هستيم تا با كار كارشناسي و مصوبات قانوني منابع لازم براي آنها را تامين كنيم.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه دولت در سفرهاي استاني خود غريب به 4 هزار مصوبه داشته است، تاكيد كرد: دولت نهم هيچ مصوبه‌‏ فراموش شده‌‏اي نداشته است و همواره به دنبال يافتن راهكارهايي براي اجراي مصوبات دولت است.
خبرنگار ديگري در مورد شكايت دولت نهم از سران رژيم صهيونيستي سوال كرد و رئيس‌‏جمهور در پاسخ گفت: از نظر ما سران رژيم صهيونيستي سران بي‌‏فرهنگي هستند و بايد به خاطر جنايات جنگي شان محاكمه شوند، همه اقدامات تروريستي آنها عليه ملت فلسطين و به اسارت گرفتن آنها، مصداق جنايات جنگي است كه بايد به آن رسيدگي شود.
به گفته وي، سازوكاري براي اعلام شكايت از سران رژيم صهيونيستي در دولت طراحي شده كه انشاء الله دنبال خواهد شد.
وي با بيان اينكه مردم جهان نيز خواستار اين مساله هستند، ادامه داد: اميدواريم كه به جنايات سران رژيم صهيونيستي در محاكم بين المللي رسيدگي شود.
خبرنگاري ديگري با اشاره به توصيه بانك جهاني مبني بر اينكه دولت‌‏ها، طرح‌‏هاي عظيم اقتصادي خود را بايد در هنگام اوج محبوبيت سياسي‌‏شان مطرح ‌‏كنند، تصريح كرد: شما توصيه بانك جهاني را ديكته مي‌‏كنيد! ما تا روزي كه هستيم از تمامي ثانيه‌‏ها براي انجام وظايف‌‏مان استفاده مي‌‏كنيم.
رئيس‌‏جمهور با اشاره به اينكه 63 ميليون نفر فرم‌‏هاي طرح تحول اقتصادي را پر كرده‌‏اند، تاكيد كرد: اين بزرگترين رفراندوم اقتصادي در جهان بود كه 63 ميليون نفر از آن استقبال كردند. مطمئنا اگر از ديگر دهك‌‏هاي جامعه مي‌‏خواستيم تا اين فرم‌‏ها را پر كنند و آنها نيز از آن استقبال مي‌‏كردند.
احمدي‌‏نژاد در پاسخ به سوالي ديگري كه به طرح نمايندگان براي تحقيق و تفحص از حساب ذخيره ارزي اشاره داشت، خاطرنشان كرد: هر چه مجلس تصويب كند به جاست. شما اگر قانون اساسي را مرور كنيد، متوجه مي‌‏شويد كه مجلس هر تصميمي بگيرد بايد اجرا شود دولت نهم هم شفافترين دولت است كه به تصميمات مجلس عمل خواهد كرد.
خبرنگاري ديگري از احمدي نژاد پرسيد كه چرا به مصوبه مجلس مبني بر برداشت شهرداري‌‏ها از حساب ذخيره ارزي عمل نشده است، تاكيد كرد: مطمئنا مصوبه مجلس براي دولت لازم الاجراست و وقتي تبديل به قانون شود، اجرايي خواهد شد.
خبرنگار مربوطه به رئيس‌‏جمهور يادآور شد: رئيس مجلس در اين باره به وي نامه نوشته و يادآور شده كه مطابق تبصره 13 قانون بودجه شهرداري‌‏ها براي ايجاد مترو اجازه برداشت از حساب ذخيره ارزي دارد كه رئيس‌‏جمهور در واكنش به اين توضيح خبرنگار تصريح كرد: بله من هم به مديران مربوطه نامه زدم و آنها هم توضيح دادند كه مساله در حال پيگيري است.
خبرنگاري از احمدي نژاد پرسيد كه اگر اصولگرايان بر كانديداي ديگري به غير از شما به اجماع برسند از نظر آنها تمكين خواهيد كرديا نه، گفت: شما مي‌‏خواهيد از من سوال انتخاباتي بپرسيد اما من نمي‌‏خواهم به اين سوال جواب دهم.
رئيس‌‏جمهور گفت: در كنار اين مسايل، محاكمه سران صهونيستي در دادگاه‌‏هاي جنايت جنگي را پيگيري مي‌‏كنيم.
به گزارش خبرنگار"ايلنا"، رئيس‌‏جمهور پس از پاسخ به سؤالات خبرنگاران در حالي كه به سمت درب خروجي مجلس پيش مي‌‏رفت، بار ديگر با سوال خبرنگاران مواجه شد.احمدي‌‏نژاد در پاسخ به سوالي كه به سخنان روز گذشته سخنگوي وزارت امورخارجه مبني بر اينكه از نمايندگان ايران در خارج از كشور خواسته شده است كه بيانات مقام معظم رهبري را در خصوص رژيم صهيونيستي عملياتي كنند، اشاره داشت، گفت: در جلسه دولت روي اين قضيه مفصل بحث كرديم و تصميمات خوبي گرفته شد و نمايندگان ايران در خارج از كشور بايد سياست عمومي دولت را به پيش ببرند.
وي با بيان اينكه برخي از اقدامات در دستور كار دولت قرار دارد، ادامه داد :‌‏آگاه سازي، حمايت سياسي و معنوي از مردم فلسطين براي قطع حملات، بازشدن گذرگاه‌‏هاي غزه براي كمك رساني به مردم فلسطين و معرفي راه حل عادلانه براي حل اساسي اين موضوع را دنبال مي‌‏كنيم.
رئيس‌‏جمهور يادآور شد: در كنار اين مسايل، محاكمه سران صهونيستي در دادگاه‌‏هاي جنايت جنگي را پيگيري مي‌‏كنيم.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه اگر شما يك مقام اجرايي نبوديد و پيام مقام معظم رهبري را در مورد غزه مي‌‏شنيديد، چه واكنشي نشان مي‌‏داديد، گفت: مثل آحاد مردم واكنشي نشان مي‌‏دادم و حتما آن وظيفه‌‏اي كه برعهده‌‏ام بود را به خوبي انجام مي‌‏دادم.
احمدي نژاد در پاسخ به سوال ديگري كه به ماه محرم اشاره داشت، گفت: هيچ مشكلي در مورد عزاداري در ماه محرم وجود ندارد، مردم ما حركت و نهضت امام حسين را خوب درك كردند و از ساليان طولاني مسووليت اصلي صيانت از اين حقيقت و انتقال مظلوميت قيام عاشورا را به عهده گرفته‌‏اند.
به گفته وي، مردم كار خود را به خوبي انجام مي‌‏دهند و علما نيز تذكرات لازم را به آنها مي‌‏دهند.
رئيس‌‏جمهور تاكيد كرد: سوگواري‌‏هاي ماه محرم كاملا مردمي و علما نيز راهنمايي‌‏هاي لازم را به آنها مي‌‏كنند، هر سال كه مي‌‏گذرد اين حركت مردم عميق‌‏تر و پرشورتر مي‌‏شود.
پايان پيام

كد خبر: 466007
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن