تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803373816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهوري در دفاع از لايحه هدفمند كردن يارانه ها:(2) اگر نظام مالياتي درست عمل نكند توزيع سرمايه گذاري به سامان نخواهد رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس جمهوري در دفاع از لايحه هدفمند كردن يارانه ها:(2) اگر نظام مالياتي درست عمل نكند توزيع سرمايه گذاري به سامان نخواهد رسيد


تهران_خبرگزاري ايسكانيوز: رييس جمهوري گفت: اگر نظام مالياتي درست عمل نكند توزيع سرمايه گذاري به سامان نخواهد رسيد و جهت گيري ها به درستي صورت نخواهد پذيرفت.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر محمود احمدي نژاد به منظور دفاع از لايحه هدفمند كردن يارانه ها در مجلس حضور يافت.
وي با تاكيد بر اينكه چهره امروز با 30 سال قبل قابل مقايسه نيست تصريح كرد: در حوزه هاي صنعت، آموزش، عمران و زيربنايي كارهايي انجام شده كه افتخارآميز است و استعداد ايران، جايگاه و توانمندي هايش بسيار بالاتر از نقطه اي است كه امروز در آن قرار داريم.
رييس جمهوري يكي از عوامل اصلي پايداري انقلاب را پيشرفت در عرصه هاي اقتصادي عنوان كرد و افزود: در عرصه اقتصاد، اجراي عدالت و تقويت براي پيشرفت با حداكثر سرعت پيش مي رود و تحقق اين اهداف بزرگ نيازمند بازنگري در زمينه هاي مختلف و افزايش سرعت حركت است.
احمدي نژاد همچنين با اعلام اينكه خوشبختانه امروز به لحاظ تئوري اقتصاد و راهبردهاي اصلي براي نيل به چشم انداز مشكلي نداريم خاطرنشان كرد: سياست هاي اصل 44، تئوري اقتصاد اسلامي و برپايي اقتصاد توسعه يافته و بالنده را براي ما به همراه خواهد داشت.
وي درخصوص پيشبرد اهداف اقتصادي ياد آور شد: بعد از يك سال و نيم به نتايج خوبي رسيده ايم و مشكلات ساختاري اقتصاد را شناسايي و احصاء شد و اين مقدمه طرح تحول به عنوان اصلاح ساختاري و عوامل موثر در اقتصاد شد.
رييس جمهوري در ادامه افزود: اگر نظام مالياتي درست عمل نكند توزيع سرمايه گذاري به سامان نخواهد رسيد و جهت گيري ها به درستي صورت نخواهد پذيرفت.
وي با اعلام اينكه اصلاحات لازم در هفت بخش در دستور كار كميته هاي تخصصي قرار گرفته است گفت: يك سال و سه ماه است كه با استفاده از ظرفيت كارشناسي راهكارها مورد بررسي قرار گرفته و لايحه هايي كه در دستور كار قرار دارد هدفمند كردن يارانه هاست اگر چه شما به اشكالات اساسي وارد به نظام توزيع يارانه ها وارد هستيد.
احمدي نژاد با بيان اينكه كالا و خدمات مشمول يارانه انتخاب نشده است گفت: اين شيوه توزيع يارانه مصرف انرژي را در حوزه هاي غير مولد ساماندهي مي كند و اصل توزيع يارانه براي كمك به اقشار كم درآمد است.
وي در مورد قاچاق مواد خاطرنشان كرد: عليرغم كنترل هاي شديد همچنان با قاچاق مواد مواجه هستيم.
رييس جمهوري با اعلام اينكه كالاهاي پرمصرف با قيمت ارزان توليد و توزيع مي شود گفت: نوع سرمايه گذاري و مصرف متناسب با نوع يارانه است.
وي اظهار داشت: مصرف انرژي در ايران در بالاترين سطح جهان قرار دارد و بر بهره وري از نفت خام در پايين ترين سطح ممكن در مقايسه با ديگران است و اگر اهداف چشم انداز و سياست هاي اصل 44 را هم در اختيار نداشته باشيم روند توزيع يارانه ها غير ممكن است.
احمدي نژاد بر اجراي عدالت تاكيد كرد و گفت: استفاده بهينه از منابع شفاف سازي فعاليت هاي اقتصادي و رقابت پذير كردن توليد و خدمات و مديريت صحيح و زمينه سازي براي اعمال روندهاي اقتصادي امر مهمي است كه بايد به آن توجه شود.
وي در ادامه گفت: خوشبختانه اين اولين طرحي است كه بيشترين كار كارشناسي بر روي آن صورت گرفته البته بدون عيب و نقص هم نمي تواند باشد.
احمدي نژاد با بيان اينكه هدفمند كردن يارانه ها در تمام دولت هاي قبلي در برنامه ها بوده است اظهار داشت: عدم اجراي اين طرح به دو دليل بوده كه يكي از آنها عدم پرداختن جدي به ابعاد اجرايي اين طرح است يعني زواياي طرح در رشد اقتصادي و اشتغال بوده كه خوشبختانه در اين دوره طولاني بيش از 30 هزار ساعت كار كارشناسي بر روي آن انجام شده است.
وي دليل ديگر عدم اجراي اين طرح را نگراني از تبعات آن اعلام كرد و گفت: اجراي اين طرح در توزيع يارانه ها از دستور كار دولت ها خارج شد اما امروز به اين طرح پاسخ روشني داديم.
احمدي نژاد به محورهاي لايحه يعني اصلاح قيمت ها، جبران كاهش قدرت خريد، حمايت از بنگاه هاي اقتصادي، توليد و صادرات اشاره كرد و گفت: دولت پيش بيني كرده 15 درصد منابع به اين بخش اختصاص پيدا كند.
رييس جمهوري اظهار داشت: جبران هزينه هاي دولت و توسعه عمران در كشور كه 25 درصد به آن اختصاص پيدا كرده و همچنين صندوق هدفمند سازي يارانه ها پيش بيني شده است.
وي در مورد نگراني هاي اصلي هدفمند كردن يارانه ها گفت: جهش در قيمت ها در ابتداي كار، يكي از اين نگراني هاست، اگر چه اين جهش در طول 12 تا 18 ماه مستهلك خواهد شد اما همواره اين نگراني وجود دارد اما به لطف خدا شاهد پايين آمدن قيمت ها خواهيم بود.
احمدي نژاد با بيان اينكه در ايران فرصت هاي مناسبي براي اجراي اين طرح وجود دارد گفت: كاهش قيمت نفت به اجراي سريع تر اين طرح ما را تشويق مي كند و جبران تبعات طرح با هماهنگي و همدلي به بهترين نحو ممكن خواهد بود و اگر همكاري عمومي دولت و مجلس حاصل شود كمترين تبعات منفي را در پي خواهد داشت.
وي در پايان گفت: امروز مجلس در كنار دولت بهترين فرصت را براي اجراي اين طرح فراهم كرده است./01/198/120

اخبار مرتبط
• امروز غزه يك زخم بزرگ بر تن بشريت است
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن