تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821051029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: روي خط آفتاب
2012- يك نماينده مجلس مي‌گويد طرفداري اصولگرايان از طرح وحدت ملي به معناي شكست آنهاست، خب گراني‌ها و تورم و بيكاري جوانان و مصرف كردن ده‌ها ميليارد دلار از فروش نفت خام بابت واردات بي‌رويه، اجرا نكردن قانون‌هاي مصوب به خصوص بعد از اعلام رهبري در اصل 44، گلايه رئيس مجلس خبرگان و تشخيص مصلحت نظام، در رفاه نبودن بسياري از مردم و عدم ثبات مديريت‌ها همه ايراد و اشكال اساسي است كه با پايين آمدن قيمت نفت صادراتي وضع به مراتب از سابق بدتر خواهد شد، آقاي ناطق نوري كه پيشنهاد دهنده دولت وحدت ملي است، كسي است كه در روز ورود امام (ره) با وجود همه خطرات آن روزها كه رژيم قبلي هنوز بر سر كار بود در كنار امام بود و عاشق نظام است به همه امور هم آشنايي كامل دارد اگر طرح وحدت ملي مي‌دهد از سر دلسوزي و احساس نياز كلي كشور و نظام است، آقاي محسن رضايي هم همين طور، اطلاعات كافي از وضع كشور دارد و مي‌داند چه مي‌گويد و چه مي‌خواهد، ديگران كاسه داغ‌تر از آش نباشند. مطلب دوم ؛ يكي از هموطنان خواننده آفتاب به شماره 1314 مورخ 30/9 كه نيازبه با دفترچه تامين اجتماعي را خواستار بود، جهت اطلاع ايشان كلينيك نور واقع در خيابان مطهري نرسيده به خيابان تركمنستان اين كار را انجام مي‌دهد ، صبح آن هم نه خيلي زود بروند نوبت بگيرند بعدازظهر همان روز انجام مي‌شود با دفترچه تامين اجتماعي 37 هزار تومان مي‌گيرند، رفتار و كارشان هم وجدانا خوب و مردمي است. (30/9)

1402- از مازندران تماس مي گيرم . در مورد مناظره آقايان محمد رضا خاتمي و روانبخش مي‌خواستم بگويم آقاي روانبخش كه عضو هيئت علمي موسسه امام خميني هستند و خودشان هم مسئله نظارت استصوابي را بر جبهه ملي و نهضت آزادي به پيش كشيده اند چطور نمي دانستند كه شوراي نگهبان در انتخابات مجلس پنجم صلا‌حيت اعضاي نهضت آزادي را تاييد كرده بود و در پاسخ به محمد رضا خاتمي گفته بود اين ادعا صحت ندارد سند، بياوريد تا من آن را در هفته نامه پرتو سخن چاپ كنم، آقاي خاتمي هم سند ارائه دادند و تصوير آن هم در روزنامه چاپ شده بود. واقعاً ايشان چه جوابي دارند‌ آيا همان‌‌گونه كه خودشان گفته‌اند حاضرند پاي حرفشان بايستند و تصوير سند را همراه با سخنان به حق محمد رضا خاتمي در هفته نامه پرتو سخن چاپ كنند؟(1/10)

آفتاب يزد: البته سند مورد نظر را آقاي خاتمي ارائه نكردند بلكه توسط دوستان شما در آفتاب يزد اين سند به دست آمد و در روزنامه چاپ شد . اما به هر حال ما هم به نوبه خود از استدلا‌ل قوي آقاي دكتر محمد رضا خاتمي لذت برديم و چنانچه مسئولا‌ن هفته نامه پرتو سخن مايل باشند هم اكنون مي توانند با مراجعهبه روزنامه اطلا‌عات نهم اسفند ماه 74 اسامي تعداد بيشتري از نيروهاي ملي- مذهبي كه صلا‌حيت آنها براي انتخابات مجلس پنجم تاييد شده بود را ملا‌حظه نمايند .

1122- يكي از بركات چند سال اخير بالا‌رفتن سطح اطلاعات جغرافيايي مردم بود، اكنون مردم با نام تعدادي از سرزمين‌ها و جزاير دورافتاده كره زمين كه قبلا‌ نمي‌شناختند آشنا شده‌اند، ضمن اينكه روساي قبايل ساكن در اين سرزمين‌ها هم توفيق مسافرت خارجي پيدا كرده‌اند و اسم و تصويرشان از يك تلويزيون پخش شد. (30/9)

1145- من فكر مي‌كنم بعضي مسئولان دولتي به خوبي مي‌دانند كه طرح تحول اقتصادي به شيوه‌اي كه ايشان ارائه كرده و در زماني‌كه باقي مانده، عملي نيست و مجلس با آن موافقت نمي‌كند، بلكه احتمالا‌ منظور اين است كه اين طرح را مطرح و مردم را سرگرم كنند تا از خواسته‌هاي قبلي مردم و قول‌هايي كه به آنها دادند بازخواست نشود، ضمن اينكه بعدا هم كه مجلس موافقت نكرد بگويند ما مي‌خواستيم كاري كنيم ولي مجلس اجازه نداد. (30/9)

1139- از رشت تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم بگويم تعبير خواب فيلم حضرت يوسف (ع ) مصداق پيدا كرده و آن هم اين است كه در اين فيلم گفته بود 7 سال بكاريد بعد قحطي پيش ميآيد، در 7 سال بايستي ذخيره كنيد من احساس مي‌كنم كه اين پيام در ارتباط با قيمت نفت ما سنخيت داشته باشد، روزهايي بود كه قيمت نفت ما به 140 دلار رسيد، متاسفانه ما آن زمان اين پول‌ها را ذخيره نكرديم، الان قيمت به زير 35 دلار رسيده و با توجه به صحبت‌هاي آقاي باهنر ظاهرا پولي هم در صندوق ذخيره ارزي نداريم. (30/9)

1921- از تاكستان قزوين تماس مي‌گيرم. آقاي حبيبي دبير كل حزب موتلفه گفته‌اند به قول آن مرجع بزرگوار حضرت آيت الله مكارم شيرازي مملكت ما به كجا مي‌رود؟ آيا اگر يكي از اين سه عزيز يعني خاتمي، موسوي و كروبي با راي ملت رئيس‌جمهور شوند دشمن هستند، ملت قهرمان ايران در روز 22 خرداد 88 با راي قاطع و كوبنده يك دوم خرداد ديگري ميآفرينند بلكه انشاءالله مخالفان اصلاحات بار ديگر به اغما فرو روند. (30/9)

2008- از رشت تماس مي‌گيرم. مگر در زمان رياست جمهوري آقاي خاتمي كسي مي‌توانست در مورد روابط ايران و آمريكا سخن بگويد وشاهد واكنش از سوي كفن‌پوشان نباشد؟ (30/9)

2058- نماينده كرمانشاه در مجلس صحبت‌هاي بسيار جالبي در قالب نطق پيش از دستور مطرح كرده كه از آن جمله مي توان به تذكر ايشان به آقاي اوباما اشاره كرد، ايشان به رئيس جمهور منتخب آمريكا يادآوري كرده كه به وعده‌هاي خود در قبال مردم آمريكا عمل كند، در اين رابطه دو نكته قابل ذكر است 1- امروزه شاهد هستيم كه مسئولا‌ن كشور صحبت از تغيير در روش حكومت آمريكا به ميان مي آورند و علت آن هم شعار انتخاباتي اوباما مي باشد كه از واژه تغيير استفاده كرده، ظاهراً مسئولا‌ن كشور معناي تغيير را در اين مي بينند كه اوباما به خواسته هاي ايران توجه كند و هر سياستي كه ايران مي پسندد را در دستور كار قرار دهد، اين وسط يكي پيدا نمي شود تا به اين مسئولا‌ن عزيز بگويد شما معناي تغيير را از زاويه ديد خودتان مي بينيد، تغيير مي‌تواند روش‌ها و معناهاي ديگري هم داشته باشد و هر كدام از كشورها مي توانند تغيير را از لحاظ منافع ملي خودشان دنبال كنند پس لطفاً اين قدر دنبال تغيير كردن دلخواه خود تان نباشيد 2- آيا اين نماينده عزيز مي تواند به بعضي مسئولا‌ن خودمان يادآوري كند كه چرا به بعضي وعده‌هاي انتخاباتي خود عمل نكرده؟ ايشان بهتر است اول مردم ايران زمين را مورد توجه قرار دهد. (30/9)

0117- سالها بگذشت از عيد غدير

سوي بغداد آمد آن شيطان پير

خون ياران علي آمد به جوش

لنگه كفشي مي‌كند تقديم بوش ‌(28/9)

1740- قبض برق منزل بنده در اين دوره از 27/6 تا 29/8 يعني 63 روز 9300تومان آمده است، در كنار همين قبض نوشته شده يارانه پرداختي توسط دولت 42 هزار و 700 تومان است كه در صورت جمع محاسبه يارانه فقط قبض برق مي‌شود 52 هزار و خرده‌اي، البته اگر يارانه‌هاي ادعايي دولت در مورد آب،گاز، نان، بنزين، گازوئيل، اتوبوس واحد، شير، مدارس و دانشگاه‌هاي دولتي و ساير مايحتاج عمومي را هم به همين شكل محاسبه و بخواهند دريافت كنند حداقل لازم است به هر نفر در تهران 300 هزار تومان مابه التفاوت پرداخت شود، با توجه به نظرياتي كه توسط دولت قبلا‌ اعلام شده مبلغ 50 تا 70 هزار تومان فقط تكاپوي پرداخت قبض برق و آب را خواهد كرد كه در آن صورت هم تورم‌هاي كشور زيمبابوه‌اي خواهيم داشت. قبلا‌ كه سالي 20 درصد به قيمت بنزين اضافه مي‌شد موج گراني‌ها در اول هر سال بيداد مي‌كرد. در هر صورت بدون كار كارشناسي همه جانبه آن هم نه فقط توسط نمايندگان مجلس كه تعدادي از آنها هرآنچه دولت بخواهد حتما تصويب و تاييد خواهند كرد به طوري كه مي بينيم حتي جلوي بديهي‌ ترين حق نمايندگان يعني استيضاح وزيران را هم گرفته‌اند، بنابراين تصميم‌گيري در اين امر مهم بايد با كارشناسان اقتصادي كاركشته و از جمله كارشناسان بيرون از دستگاه‌هاي حكومتي باشد، آن هم با وسعت نظر همه جانبه بدون عجله و شتاب همان طور كه رهبر معظم انقلاب هم گفته‌اند. به نظر مي‌رسد روساي دولت‌هاي سابق صاحب نظران مجمع تشخيص مصلحت نظام و وزراي سابق اقتصاد و دارايي و روساي سابق بانك مركزي و بانك هاي تابعه دولتي و غيردولتي بتوانند مشورت‌هاي لازم را در اين موضوع مهم ارائه دهند، عجله و شتاب و خودمحوري در اين موضوع واقعا خطرناك است. (27/9)

1945- به مسئولاني كه در سخنراني و مصاحبه‌هاي خودشان اظهارات عجيب و غريب و باور نكردني در خصوص كاهش هزينه ‌ها و بهتر شدن زندگي عموم مردم طي چند ماه اخير مي‌كنند پيشنهاد و توصيه دارم فقط براي مدت يك ماه سعي كنند كه صبحانه، ناهار و شام را فقط با نان و پنير و چاي شيرين يا نان و پنير و خيار تغذيه كنند و بعد از گذشت يك ماه كامل و تخطي نكردن از اين رژيم غذايي، هزينه نان و پنير و چاي و خيار را براي يك خانواده 5 نفره محاسبه كنند و حاصل آن را با هزينه‌هاي آب و برق، سوخت، پوشاك و اياب و ذهاب همان ماه جمع كنند مطمئن هستم كه با نگاه كردن و باحاصل جمع ازسير كردن شكم با نان و پنير و ساير اجناس ساده‌زيستي از برخي حرف‌ها دست خواهند كشيد و احتمالا‌ از همه مردم عذرخواهي خواهند كرد. (28/9)

1246- مي‌خواستم در رابطه با طرح تحول اقتصادي بگويم كه اين چه طرحي است كه 50، 60 هزار تومان به مردم مي‌دهند از آن طرف دو برابر پول آب و برق مي‌گيرند و جنس‌ها را سه برابر مي‌كنند؟ در رابطه با جمعيت كه آقاي احمدي‌نژاد و يكي از وزيران ايشان گفته بودند ايران براي جمعيت 300 ميليون نفر امكانات دارد ، يك مسئول در سازمان ثبت اسناد از اينكه رشد جمعيت 4 درصد شده، اظهار نگراني كرده. (28/9)

1105- اگر بدان‌گونه كه مشاور رئيس‌جمهور سفرهاي ايشان را معجزه آسا مي‌نامند، پس زحمت كشيده ايشان را به اتوبان نيمه تمام شمال ببرند، بلكه معجزه‌اي رخ دهد و اين كار چندين و چند ساله تمام شود. (28/9)

0802- ديروز در اخبار شنيدم كه هيئت دولت به سرپرستي آقاي رئيس‌جمهور در سفر استاني‌شان در مدت 7 ساعت 270 طرح را تصويب كردند با توجه به اينكه هر ساعتي 60 دقيقه است 7 ساعت مي‌شود 420 دقيقه كه اگر تقسيم بر 270 بكنيم يعني يك دقيقه و 30 ثانيه اين چه نوع طرح و رسيدگي به طرح است؟ خواهش مي‌كنم در اين مورد توضيحي دهيد كه ما هم آشنا شويم. (28/9)

آفتاب يزد: مسئولان دولتي بارها اعلام كرده‌اند كه قبل از تشكيل جلسات استاني، دهها و صدها ساعت بررسي توسط كارشناسان صورت مي‌گيرد تا يك متن براي تصويب در جلسه استاني هيئت وزيران آماده شود. اما در همين دو سه سال ، هرگاه بحث از علت عدم اجراي بعضي از مصوبات استاني مي‌شود مسائلي از قبيل وجود معارض در زميني كه قرار است طرح اجرا شود، وضعيت نامساعد منطقه براي اجراي بعضي پروژه‌ها و بعضي نكات ديگر مطرح مي‌شود كه نشان مي‌دهد مطالعات اوليه در مورد برخي از پروژه‌ها، كافي نبوده است.

1105- به نقل از صفحه 5 آن جريده محترم در مورخ 30/9 برابر آمار رسمي بانك مركزي ذخاير طلا‌ از 18/140 تن در سال 85 به 7/106 تن در سال 86 رسيد، يعني 1/‌31 ‌‌تن كاهش يافته است، درحالي كه بنا به اظهارات مشاور ارشد رئيس‌جمهور، ايران قسمتي از ذخاير ارزي خود را به طلا‌ تبديل نموده است، بالاخره بايد چه چيزي را قبول كرد؟ آيا مجلس وظيفه نظارت به ذخاير و سرمايه‌هاي كشور و رفع بعضي نگراني‌ها را ندارد؟ (30/9)

1043- به آقاي قرائتي بگوييد خداوند به خاطر عدم پرداخت زكات سقف خانه را روي سر بندگان ريز و درشتش خراب نمي‌كند. در ضمن در كشوري كه يكي از اصول مذهب آن عدالت است چرا بايد طبق گفته بعضي مسئولان، اختلاف سطح زندگي اقشار مختلف مردم تا شانزده برابر باشد، در صورتي كه در دنيا بين يك و هفت است.(30/9)

0017- مي‌خواستم صحبت دوستانه اي با هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي داشته باشم، دوستان عزيز ما به شما راي داديم و شما در قبال راي مردم مسئوليت و در قبال پروردگارتان مسئوليت داريد، من نمي‌دانم چرا شما فكر مي‌كنيد مردم حافظه‌شان را از دست مي‌دهند و فراموشكار شده‌اند و عملكرد شما را يادشان مي‌رود و استيضاح وزرا، عدم اعلام وصول استيضاح وزرا و سازشكاري و مصلحت‌انديشي هيئت رئيسه مجلس را فراموش مي‌كنند؟(30/9)

0623- آقاي احمدي‌نژاد موقعيتي كه داشتند نسبت به دولت ‌هاي گذشته خيلي فرق مي‌كرد، ايشان در زماني مصدر امور را به دست گرفتند كه نفت قيمتش 7 برابر شد، پشتيباني‌هاي مختلف از طريق صدا و سيما و تريبون‌هاي نماز جمعه و مساجد و غيره و ذلك - برخلاف دولت‌هاي گذشته- پشتيبان ايشان بودند، حالا‌ اگر با توجه به 7 برابر شدن قيمت نفت و نبود جنگ و زلزله موفق نبودند بايد علت آن را در بعضي مديريت‌ها جستجو كنند. (30/9)

0855- ما كاركنان قراردادي وزارت نفت پا به پاي كاركنان رسمي كار مي كنيم، در حكم، قرارداد ما روزمزد مي باشد و بعضي كاركنان رسمي حقوق ميليوني دريافت مي نمايند و ما حقوقمان زير خط فقر است، در اين سه سال هيچ اقدامي براي قشر زحمتكش كارگر شركتي و پيمانكاري در اين وزارتخانه انجام نشده و ما هميشه پيش زن و فرزندمان شرمنده هستيم، همه جا سخن از حقوق ميليوني وزارت نفت است اما ما كه در داخل اين وزارتخانه هستيم هيچ چيز نمي بينيم، هر چه امكانات رفاهي هست براي كاركنان رسمي مي‌باشد و ما صورتمان را با سيلي سرخ نگه مي داريم. (1/10)

0802- مدتي قبل با شما تماس گرفته بودم در رابطه با مشكلي كه با سازمان ورزش داشتم، ولي تا به حال هيچ اقدامي نكردند. مي خواستم بگويم آيا حق افرادي مثل من خوردن دارد كه در حدود يكسال و نيم است من را اخراج كردند و هيچگونه حق و حقوقي به من ندادند و در دادگاه برگه هاي قراردادنامه يك ماهه را رو كردند در حالي كه من امضا نكرده بودم؟ آيا در هيچ جاي اين كشور قراردادي يك ماهه مي بندند بعد از يك سال كه كسي كار كند؟ مي خواستم ببينم كه آيا حق و حقوق من را به من مي دهند يا بايستي متوسل شوم به آن دنيا كه شايد در آن دنيا بتوانم حقم را بگيرم. (1/10)

آفتاب يزد: نام و شماره تلفن پيام دهنده در روزنامه موجود است.

2133 - رئيس مجلس تورم 25 درصدي در كشور را نشانه مديريت ناصحيح خوانده است. مي‌خواستم عرض كنم آن وقت مردها مجبورند به استناد همين شاخص هاي غلط مهريه بدهند و يا به زندان بروند.(1/10)

2056- از بابلسر مازندران تماس مي‌گيرم. مجلس از ماه‌هاي قبل، دولت را موظف به اجراي لا‌يحه نظام هماهنگ پرداخت براي كارمندان از نيمه آذر جاري اعلا‌م كرده بود اما آذر هم به پايان رسيد ولي خبري نشد. مشكل كجاست؟ ما نمي دانيم در حالي كه دولت اعلا‌م كرده با نفت 5 دلا‌ر هم مي‌توانيم كشور را اداره كنيم. در صورت امكان، اطلا‌عات بيشتري در اختيار كارمندان اين قشر آسيب پذير قرار دهيد. (1/10)

1023- سوالي داشتم از مسئولا‌ن محترم راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي مبني بر اينكه آيا موتور سيكلت سواران از شمول قانون و به خصوص طرح اخير انضباط اجتماعي استثنا هستند؟ اگر نيستند چرا برخوردي با متخلفان موتور سيكلت سوار اعم از عبور از پياده رو و عبور از چراغ قرمز حتي جلوي چشم بعضي ماموراني كه در چهار راه‌ها ايستادند يا اتومبيل پليس و همچنين عبور از بزرگراه‌ها، نداشتن كلا‌ه ايمني، حركت هاي مارپيچ در بزرگراه ها و خيابان‌ها بين ماشين ها، زدن به ماشين ها و آينه آنها و بدون توجه عبور كردن از كنار مسئله،نمي شود. (1/10)

1508- شماره تلفني از آقاي كرباسچي شهردار اسبق تهران نياز داشتم يا آدرس ايشان، اگر ممكن است در روزنامه برايم چاپ كنيد.(1/10)

آفتاب يزد: لطفا اين سوال را با روزنامه كارگزاران در ميان بگذاريد.

1306- در تلويزيون جمهوري اسلا‌مي مدت‌هاست در برنامه مسابقه شبكه سه، جزء سوالاتي كه گذاشته مسجدالاقصي يكي از سه حرم مقدس و مطهر مسلمانان جهان و سوال مي‌شود كه مسجدالاقصي را چه كسي ساخته كه جواب حضرت سليمان است، حضرت سليمان مسجدالاقصي را نساخته اين مسجد توسط مروان‌بن عبدالملك ساخته شده وبراي ما مقدس است،‌ معبدي كه حضرت سليمان ساخته، هيكل است. (1/10)

2247- بعد از تغيير رياست اداره كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا‌مي، مي شود گفت كه روند رسيدگي و صدور مجوز به كتاب‌ها كاملا‌ متوقف يا حداقل بسيار كند شده،‌مخصوصا كتاب‌هاي رمان و داستان كه بسيار روند كندي دارد، پيگيري شود. ‌من مي‌خواستم به عنوان يك اهل كتاب تاكيد كنم كه با توجه به نزديك بودن نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خيلي از ناشران ونويسندگان يكي دو سال زحمت مي‌كشند كه كتابشان را به نمايشگاه برسانند اما با اين روند رسيدگي، آنها نااميد و بي‌انگيزه مي‌شوند، يك گزارشي تهيه بكنيد از وضعيت صدور مجوز چاپ كتاب. (1/10)

2025- در دوران رياست جمهوري آقاي خاتمي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس هفتم فرمودند بنزين مصرفي ماشين ها بين 25 تا 35 تومان براي دولت تمام مي شود، با فروش 80 تومان در حقيقت دولت گران‌فروشي مي‌كند، يادمان باشد كه آن موقع آخرين سال رياست جمهوري آقاي خاتمي بود و نفت خام كشورمان هم حدود 32 دلا‌ر در بشكه به فروش مي رسيد كه مازاد فروش آن يعني طبق توافق اوپك بين 22 تا 28 دلا‌ر را به تدريج در صندوقي به نام ذخيره ارزي مي‌ريختند كه در موقع تحويل به دولت جديد حدود 12 تا 14 ميليارد دلا‌ر در آن وجود داشت، گوينده مطلب ذكر شده هنوز هم داراي همان شان و مقام هست و هيچ‌گونه اعتراضي هم به طرح بنزين صد توماني آن هم روزي 4،5 ليتري و بنزين آزاد ليتري بين 400،500 تومان نكرده و حتي با پايين آمدن قيمت جهاني نفت هنوز هم درآمد نفت ايران از 5 سال پيش زيادتر است، شايسته است فرمايش 5 سال قبلشان را دوباره تكرار نمايد و از دولت بخواهد همين روزي 4،5 ليتر بنزين را ليتري 35 تومان بفروشند و نه بيشتر، چون به قول خودشان گران فروشي است . (1/10)

1825- از اهواز تماس مي‌گيرم. ما كشاورزان شهرستان انديكا مراتب تشكر وقدرداني خود را از روزنامه وزين آفتاب يزد جهت انعكاس مشكلا‌ت و كمبود‌ها در پيام 1925 را اعلا‌م مي داريم.(1/10)

1615- از شيراز تماس مي‌گيرم. واقعا درود به شما آفتابيان عزيز كه درد دل مردم ايران را مي‌نويسيد مي‌خواستم بگويم شيراز پايتخت فرهنگي ايران است ولي واقعا از لحاظ توسعه شهري مورد رسيدگي قرار نگرفته و از توسعه لا‌زم شهري برخوردار نيست. مترويي كه بعداز 15 سال تازه وزير كشور آمدند بازديدي از آن كردند و معلوم نيست پول‌هايي كه طي اين چند سال خرج شده چرا تاكنون مترو به بهره‌برداري نرسيده است؟ (1/10)

2254- تشكر مي‌كنم از عكس زيباي شب يلدا و متن قشنگي كه نوشته بوديد. ضمنا خوب بود كه اسامي همكاراني كه آنجا زحمت مي‌كشند را زير تصوير مي‌نوشتيد كه ما هم بشناسيم. باز هم تبريك مي‌گويم كه يك تيم جواني را آورديد و آفتاب يزد را اداره مي‌كنيد.(1/10)

1919- به آقاي مصري بفرماييد همان وزارت رفاه خودشان را اداره بفرمايند و اين صندوق تامين اجتماعي كه ده‌ها سال قبل با پول بيمه‌شدگان تاسيس شده را به حال خودش بگذارند تا اين آب باريكه‌اي كه 4 تا بازنشسته دارند از طريق آن ارتزاق مي‌كنند نخشكد شرعا و قانونا هم دخل و تصرف در اموال اين سازمان كار درستي نيست، حالا‌ مي‌خواهند به هر كسي ببخشند بروند دنبال منابعش، منابع خودش را پيدا كنند كه 9 ميليون نفر را مورد بيمه قرار بدهند نه از جيب كس ديگري ببخشند. (29/9)

2013- دبير كميته برنج گفته‌اند برنج ايراني در انبار مانده، مردم برنج خارجي مي‌خرند، يكي از كارهاي خوب دولت همين بود كه بعد از گران شدن برنج، تمام برنج‌ها را مردم داخل انبار كرده و شمالي‌ها هم همين كار را كردند و دولت برنج وارد كرد در نتيجه قيمت برنج ديگر بيشتر از اين بالا‌ نرفت. اگر دولت اين برنج‌ها را وارد نمي‌كرد الان بعضي تجاري كه برنج را با قيمت ارزان از كشاورزان خريده‌اند خون مردم را به شيشه گرفته بودند، از كارهاي خوب دولت همين بود كه برنج بلافاصله وارد شد شما هم كه مطلبي ننوشتيد. (29/9)

آفتاب يزد: راه بهتر اين بود كه دولت با در نظر گرفتن يارانه، برنج را از كشاورزان خريداري و با قيمت مناسب به مردم مي‌فروخت.

1106- آن هنگام كه قيمت نفت بالاي 140 دلار بود براي اينكه اشتهاي مردم را از اين درآمدها كور نمايند مي‌گفتند دلار بي‌ارزش شده و قيمت‌هاي جهاني بالا‌رفته، اكنون كه بحران جهاني اقتصاد قيمت‌ها را به يك سوم كاهش داده پس چرا اين ارزاني را ما نمي‌بينيم؟ مثلا‌ قيمت بنزين و افزايش قيمت‌ها و تورم را به اقتصاد جهاني نسبت مي‌دادند. (29/9)

1150- عيد سعيد غدير بر مستضعفين مبارك باد. سلام بر شيعه‌هاي علوي، موسوي، خاتمي، روحاني، پيام دوم: اطلب العلم ولو بالچين، چيني‌ها به مردم ماهي گرفتن ميآموزند ولي در كشور ما سياست‌هايي وجود دارد كه بعضي روحانيون سرشناس آن را اقتصاد صدقه‌پروري مي‌دانند. (29/9)

1320- پـيــرو تـمــاس هـمــوطــن گـرامـي كـه دربـاره اجـراي نمايشنامه‌اي توهينآميز به شاهنامه در شهر ميانه آذربايجان شرقي صحبت كرده‌اند عرض كنم كه اينجانب درباره اكثر مواردي كه به شاهنامه توهين مي‌شود مطالعه كرده‌ام و به اين نتيجه رسيده‌ام كه اين افراد خود تا به حال اصلا‌ شاهنامه را نخوانده‌اند و با روحيه جوانمردي در شاهنامه آشنايي ندارند كه اين طور حسادت خود را بيان مي‌كنند، ارزش اين كتاب به حدي است كه حتي بسياري از نويسندگان عرب آن را قرآن عجم ناميده‌اند، حال عده‌اي كه ظرفيت آن را ندارند مشكل من و شما نيست. (30/9)

1435- همگي ما به ياد داشته باشيم كه انقلاب اسلامي در سال 57 براي آزادي بيان و انديشه صورت گرفت، نه براي برنج و روغن و غيره. يعني مردم براي آزادي بيان و انديشه انقلاب كردند و حافظه ملت هرگز چنين چيزي را فراموش نخواهد كرد. (30/9)

1437- در يكي از روستاهاي استان تهران در مدرسه دخترانه ... جديدا در چند روز گذشته شپش ديده شده، چشم مسئولان وزارت بهداشت روشن( !30/9)

آفتاب يزد: پيام دهنده، نام روستا و نام مدرسه را در اختيار روزنامه گذاشته است.

1834- بازنشسته كشوري هستم. مي‌خواستم به بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي مژده بدهم كه صدهزار تومان حق همسرو اولاد از ما كم شده، بن خواروباري هم كه 6 ماه به 6 ماه به ما مي‌دادند نمي‌دهند و خيال بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي راحت باشد كه جزء ما نيامدند. (30/9)

1526- متاسفانه شب يلداي ايراني را از برخي تقويم‌ها حذف نموده‌اند، ولي آيا مي‌توانند طولاني‌ترين شب سال ميوه‌فروشي‌ها، آجيل‌فروشي‌ها و هندوانه فروشي‌هاي كنار جاده‌اي كليه شهرهاي كشور را كه يادآور آن است نيز قدغن نمايند؟ (30/9)

2021 - مي خواستم به حاكمان و مسئولا‌ن بگويم كه وضع ترافيك نه تنها سال به سال بلكه روز به روز و ساعت به ساعت هم بدتر و بدتر مي شود اگر فكري در اين باره نكنند كلاه‌ همه ما پس معركه است.(30/9)

2153- از مسئولا‌ن وزارت راه و ترابري درخواست مي كنم به اين سوال من جواب دهند كه چرا جاده اصلي ضياآباد به خرمدشت در استان قزوين را كه روزانه صدها خودروي سبك و سنگين از آن عبور مي كنند و جاده ارتباطي بين چندين استان است را آسفالتش را كنده و به صورت خاكي رها كرده‌اند . خواهش مي كنم مسئولا‌ن راه و ترابري اقدام لا‌زم را در اين زمينه مبذول دارند. (30/9)

2204- به عنوان يك حقوقدان مي خواستم سوال كنم كدام قانون اجازه داده كه كار خصوصي مردم را استراق سمع كنند كه حالا‌ مي خواهند اس ام اس‌هاي سياسي را كنترل كنند؟ اولا‌ اينها اجازه ندارند اس ام اس و تلفن كسي را كنترل كنند و غيرقانوني است و ثانياً پيگيري اين كار نشدني است و استراق سمع خلا‌ف قانون اساسي است .(30/9)‌

1920- مي خواستم بدانم دبيران آموزش و پرورش جزء كشوري و لشكري نيستند؟‌چرا نظام هماهنگ پرداخت در مورد آموزش و پرورش اجرا نشده و چرا احكام ما را نمي دهند؟(1/10)

1932- خواستم بگويم شهرداري شهر... از توابع تالش مدت 6 ماه است كه به كاركنانش حقوق نداده، حتي به كارگران و رفتگرانش حقوق نداده و واقعاً پرسنلش در عذابند كه چه كار بكنند. (1/10)

آفتاب يزد : نام شهر مورد نظر، در روزنامه موجود است .

1243- از اصفهان تماس مي گيرم . بعضي از مكانيك هاي موتورهاي بنزيني در اصفهان به سيستم هاي گازسوز خودروها وارد نيستند و به هيچ وجه حاضر و قادر به تنظيم آن نمي باشند و به اعتراف خودشان توانايي آن را ندارند، لذا شايسته است سازمان آموزش فني و حرفه اي براي آن دسته از داوطلبان و علا‌قه مندان و به طور اجباري براي مكانيك هاي حرفه اي كلا‌س هاي تنظيم و تعمير موتورهاي گازسوزCNG و LPG داير نمايد . (1/10)

1031- خواستم در مورد مسافركش هاي متروي كرج صحبت كنم كه واقعاً وقتي ما شب خسته و كوفته آنجا مي رسيم وضعيت سرويس دهي به قدري ناجور است كه نمي دانم چه جور بيان كنم، اميدوارم يك نفر مسئول پيدا شود كه به آنجا يك سر‌و‌ساماني بدهد . (2/10)

1214- از فرمانده نيروي انتظامي منطقه دماوند عاجزانه تقاضا دارم نسبت به جمعآوري معتادان و فروشندگان مواد مخدر در محله حصار بالا‌ي گيلا‌وند اقدام نمايند . (2/10)
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن