تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816496440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌مسكن مهر گناباد چشم به راه مهر مسئولان‌ است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ‌مسكن مهر گناباد چشم به راه مهر مسئولان‌ است
خبرگزاري فارس: موضوع مسكن مهر از مباحثي است كه عده زيادي از مردم گناباد پيگير آن بوده و تأثير زيادي بر بازار زمين و مسكن گذاشته است، به طوري‌ كه خريد و فروش تقريباً در اين منطقه متوقف شده و اين امر سبب بروز نابساماني‌هايي در زندگي مردم شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از گناباد، با توجه به اهميت موضوع و نيز توقف تقريبي طرح در شهرستان به كنكاش مسئله از مسئولان و مردم پرداختيم؛

* نبود اداره مسكن و شهرسازي شهرستان از دلايل عدم پيشرفت طرح
رئيس اداره تعاون گناباد درباره اين موضوع در گفتگو با خبرنگار فارس در گناباد گفت: نبود اداره مسكن و شهرسازي در شهرستان يكي از دلايل عدم پيشرفت طرح تا به حال است.
حسين پورحسين افزود: سير مكاتبات به مشهد و رفت و آمدها‌ موضوع زمان‌بري است كه اميدواريم مسئولان مسكن و شهر‌سازي نماينده‌ ويژه‌اي را در چارچوب مسكن مهر در شهرستان‌ها مستقر كنند كه سبب تسريع امر شود.
وي گفت: پروژه مسكن مهر كه جزو مصوبات دولت در سه ماه نخست سال‌ 86 ابلاغ شد، ماموريت اداره تعاون براي سازماندهي افراد در قالب شركت‌هاي تعاوني و تعيين صلاحيت متقاضيان مسكن مهر از نظر شرايط مندرج در آيين‌نامه بود كه شرط اصلي آن نداشتن خانه و يا زمين مسكوني در هيچ ‌كدام از نقاط ايران و سرپرست خانوار بودن است.
پورحسين افزود: در ابتداي طرح با حجم عظيمي از مراجعه‌كننده روبه‌رو بوديم كه اداره تعاون توانست اين تعاوني‌ها را در نقاط مختلف شهري و به تناسب مناطق سكونت در شهرهاي مورد تقاضا سازماندهي كند كه اين سازماندهي در 30 تعاوني انجام شد.
وي ادامه داد: تعداد كل مراجعه‌كنندگاني كه براي استفاده از امكانات اين طرح تا به حال مراجعه كرده‌اند، 8 هزار و 971 نفر هستند كه بعد از بررسي شرايط اوليه 4 هزار و 700 نفر در قالب تعاوني‌ها سازماندهي شده‌اند كه از اين تعداد 2 هزار و‌ 822 نفر براي دريافت زمين در شهرستان گناباد و بجستان به سازمان مسكن و شهرسازي معرفي شده‌اند و تأييد صلاحيت‌هاي اوليه تقريباً انجام شده است.
پورحسين افزود: از نخستين معرفي‌هاي ما كه بعد از سازماندهي‌هاي اوليه صورت گرفته، حدود يك سال مي‌گذرد و تاكنون امكاناتي كه وجود داشته و زمين‌هاي آماده‌اي كه مسكن و شهر‌سازي داشته، شناسايي شده‌اند و آنچه آماده واگذاري بوده در اختيار تعاوني‌ها و يا اتحاديه‌هاي مربوطه قرار داده شده است.
وي خاطر‌نشان كرد: نخستين واگذاري‌ها در گناباد از خرداد ماه 87 آغاز شده كه براي 87 واحد‌ به سه تعاوني زمين واگذار كرديم و موافقتنامه ارسال شده است و در اواخر شهريو ماه زمين شهرك شهر‌جو كه كار مطالعاتي آن انجام شده بود، آماده واگذاري شد كه اين زمين شرايط واگذاري براي 604 واحد را داراست.
پورحسين افزود: از كل زمين‌هايي كه تاكنون به تعاوني‌ها واگذار شده، براي 772 واحد زمين تامين ‌شده كه مشغول تهيه‌ نقشه‌هاي اوليه‌‌‌ مسكوني براي تاييد آن در مسكن و شهرسازي براي اخذ پروانه و آغاز پروژه هستيم.
رئيس اداره تعاون گفت:‌ در بجستان هم 15هكتار زمين به ظرفيت 772 واحد تحويل يكي از تعاوني‌هاي شهرستان به عنوان نماينده تعاوني‌هاي شهرستان بجستان شده كه از ابتداي سال 87 كار تعيين مشاور براي تهيه‌ نقشه‌هاي آماده‌سازي زمين مورد نظر و نقشه‌هاي مسكوني واحدها انجام شده كه بعد از تصويب نقشه‌ها در مسكن و شهر‌سازي، كار آماده‌سازي با پيمانكاري شهرداري بجستان در حال انجام است و 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته كه بعد از اتمام آماده‌سازي كار واگذاري اين زمين‌ها براي آغاز پروژه به تعاوني‌ها انجام مي‌شود.
وي در مورد عقب‌افتادن گناباد نسبت به شهرهاي همجوار در مورد موضوع مسكن مهر افزود: ‌مردم بيشتر به شهرستان قاينات استناد مي‌كنند،‌ در حالي كه پروژه مسكن مهر يك پروژه ملي است و دستگاه‌هاي مرتبط در اين طرح، وزارت تعاون، سازمان مسكن و شهرسازي و وزارت جهاد كشاورزي هستند كه تا به حال اداره تعاون وظايف خود را آنچنان كه لازم بوده و بيشتر، انجام داده است اما در شهرستان‌هايي مانند گناباد كه مسكن و شهر‌سازي در آن پايگاه و نمايندگي مستقر ندارد، ما به خاطر پيشرفت كار، همكاري‌هايي را در بحث هدايت مديران تعاوني‌ها با سازمان مسكن و بعضي از ماموريت‌ها داشته‌ايم.
پورحسين افزود: چنين نيست كه وظيفه‌ قانوني و اختيارات اجرايي تام ‌را در بحث مسكن و وظايف سازمان مسكن و شهر‌سازي داشته باشيم، ما در حد اختياراتمان همكاري‌هاي لازم را داشتيم و ناگفته نماند كه استانداران در بحث مسكن به عنوان رياست كميته‌ تامين مسكن اين آيين‌نامه در استان‌ها هستند و فرمانداران در شهرستان‌ها و ما در شهرستان قاينات‌ در استان خراسان جنوبي ‌با راهكارها و بعضي از مصوبات و زمين‌هاي آماده‌اي كه‌ قبل از طرح وجود داشته، به كار سرعت بخشيديم.
وي ادامه داد: يكي ديگر از دلايل عقب‌ماندگي ما از شهرستاني مانند قاينات اين است كه ما قبل از اين طرح زميني با كاربري مسكوني كه آماده‌ واگذاري باشد، نداشتيم و زماني را كه ما براي آماده‌سازي زمين و اختصاص آن گذرانده‌ايم، آنها صرف امور اجرايي كار كرده‌اند كه سبب پيشرفت سريع‌تر در آنجا شده است.
پورحسين در مورد عدم آغاز به كار در زمين‌هايي كه آماده و تحويل شده است، افزود: ‌اراضي كه تحويل مي‌شود، گردش‌ كار خود را دارد، به ‌طوري ‌كه در ابتدا بايد آماده‌سازي شود و در ادامه كار نقشه‌هاي آن به تصويب كار گروه مسكن استان برسد و بعد براي برخورداري از تسهيلات آماده شود، بايد نقشه‌ها توسط مشاوران تهيه شود كه در اينجا باز نبود مشاوران مقيم در شهرستان سبب تاخير در كار شده است.
وي گفت: ‌براي تسريع در كار جلساتي را در كار‌گروه مسكن شهرستان داشتيم و مصوباتي انجام شد كه هم شوراي اسلامي شهر و هم شهرداري اعلام آمادگي كردند در اين امر با تعاون همكاري كنند كه ما اميدواريم در اسرع وقت كلنگ‌زني و آغاز پروژه انجام شود.
پورحسين در مورد اراضي موسوم به مالك اشتر در بلوار مالك اشتر كه گفته مي‌شود متعلق به هلال احمر است، افزود: اين اراضي حدود 5/4 هكتار است كه موافقتنامه دو دهه گذشته بين هلال احمر و مسكن و شهرسازي را دارد و توسط هلال احمر مقداري كار ساختماني و ديوار‌كشي انجام شده اما با توجه به صحبت‌هاي اوليه و نياز مسكن و شهرسازي براي تامين اراضي در بافت داخلي شهر و با توجه به اينكه هلال احمر به تعهدات خود مبني بر اجراي پروژه در زمين تحويلي انجام نداده است، پيشنهاد شد به هيئت دولت كه در قسمت‌هايي از زمين كه هلال احمر در آن ساخت و سازي انجام نداده، از هلال احمر خلع مالكيت شده و به طرح مسكن مهر اختصاص يابد.
وي افزود: خوشبختانه هيئت دولت با اين پيشنهاد موافقت كرد اما وقتي كار تنظيم تفاهمنامه براي واگذاري به تعاوني‌ها آغاز شد، هلال احمر بر اساس توافقنامه‌هايي كه با سازمان مسكن داشت مدعي شد و اقدام به نصب در و ساير كارها از جمله حصار‌كشي كرد و فعلاً اين زمين به عنوان يك قطعه تعارض‌دار، مطرح است اما بر اساس مصوبه قرار است 9/2 هكتار از اين زمين به مسكن مهر اختصاص يابد.
پورحسين ادامه داد: تا به حال براي 700 نفر از متقاضيان واجد شرايط زمين آماده شد و هزار واحد فاقد زمين است اما خوشبختانه در هفته گذشته مصوبه‌اي در كار گروه مسكن شهرستان انجام شد و قرار شد در بعضي از نقاط شهر كه اين امكان وجود داشته باشد، زمين مورد نياز به محدوده‌ِ خدمات شهري اضافه شود.
رئيس اداره تعاون گناباد اظهار اميدواري كرد كه با حل معارضات زمين هلال احمر و آماده‌سازي ساير زمين‌هاي مورد نياز كار واگذاري زمين در طرح مسكن مهر تا پايان امسال انجام شود.
‌طرح مسكن مهر جزو طرح‌هاي ملي دولت نهم است كه مصوبه‌ آن در سال 86 براي دستگاه‌هاي اجرايي ارسال شده و از آن زمان ثبت نام واجدان شرايط در اين طرح آغاز شده است.

* توقف موضوع براي قشر كم‌درآمد نگراني ايجاد كرده است
يكي از همشهريان در اين مورد در گفتگو با خبرنگار فارس در گناباد گفت: براي ما كه جزو قشر كم‌درآمد جامعه هستيم و توانايي خريد زمين و يا خانه در مركز شهر را نداريم، اين موضوع خيلي نگراني ايجاد كرده است، به‌ طوري ‌كه خريد و فروش زمين و خانه در حاشيه شهر كاملاً متوقف شده است.
عبدالرضا كاخكي افزود: ركورد بازار سبب شده است فروشندگان از فروش زمين‌شان خودداري كنند و منتظر بمانند تا بالاخره تكليف بازار روشن شود از طرفي قيمت زمين‌ها و منازل در مركز شهر هم هيچ تغييري نكرده و همه توانايي خريد ندارند، بنابراين تنها چيزي كه افزايش يافته اجاره‌هاست كه دودش به چشم مستأجران رفته است.

* ركود بازار به افزايش اجاره‌بها انجاميده است.
يكي ديگر از همشهريان نيز گفت: فروردين ماه يك ميليون تومان بابت ثبت نام در طرح مسكن مهر پول واريز كردم اما هنوز خبري نشده و اين در حالي است كه ركورد بازار و عدم خريد و فروش مسكن، سبب افزايش اجاره‌ها شده است.
عليرضا سنايي ادامه داد: مي‌گويند طرح مسكن مهر در شهرهاي همجوار پيشرفت‌هاي خوبي داشته و مثلاً در قاين خانه‌ها به مرحله پوشش رسيده است، در حالي‌ كه در گناباد ما هنوز نمي‌دانيم زمين‌هاي اين طرح كجاست.
اين شهروند گفت: در شرايط كنوني نه كسي زمين و خانه‌اش را مي‌فروشد و نه كسي پيدا مي‌شود كه بخرد، همه فكر مي‌كنند بايد منتظر آخر و عاقبت طرح مسكن مهر باشند.

* ركود در بازار مسكن حاكم است
قائم مقام اتحاديه املاك در گناباد در اين مورد گفت: من خودم يك بنگاه دارم و از عيد تا به حال فقط يك مبايعه‌نامه نوشته‌ام كه به خريد و فروش مربوط مي‌شود.
جواد منصوري ادامه داد: در حال حاضر بازار كاملاً راكد است، نه كسي مي‌فروشد و نه كسي مي‌خَرد، معامله زمين‌هاي حاشيه مانند قنبرآباد هم كه كاملاً متوقف شده‌اند و در آنها هيچ خريد و فروشي صورت نمي‌گيرد، در حالي ‌كه در گذشته قشر كم‌درآمد به دليل قيمت مناسب زمين در اين مناطق مي‌توانستند لااقل جايي را بخرند اما هم اكنون آن شرايط هم نيست و قيمت‌ها پايين آمده و يا راكد مانده‌اند كه همين سبب خودداري مالكان از فروش زمين‌هايشان شده است.
قائم‌مقام صنف املاك گناباد گفت: با اين ركورد بازار علاوه بر افزايش قيمت اجاره‌ها سبب بيكار ماندن همكاران در بنگاه‌هاي املاك و توقف كارشان شده است كه در اين مورد هم از مسئولان مي‌خواهيم فكري به حال اين قشر بكنند، چرا كه اين ركورد بازار و عدم خريد و فروش سبب شده درآمد اين صنف خيلي كم شود.
وي افزود: توماري از طرف اعضاي صنف آماده شده و به امضاي همه‌ بنگاه‌داران رسيده است كه در اين تومار كه مخاطب آن رياست اداره امور ماليات شهرستان است، تقاضاي معافيت از ماليات سالانه براي مشاوران خواسته شده است.

* ركود در بازار مسكن بيش از همه به زيان مستاجران است
بازرس اتحاديه املاك شهرستان نيز در اين باره گفت: عدم خريد و فروش در بازار و توقف بازار زمين و ملك بيشتر از همه به زيان مستأجران و قشر كم‌درآمدي است كه تا معلوم نشدن طرح مسكن مهر و به راه افتادن بازار نمي‌توانند جايي را خريداري كنند و اين در حالي است كه با وجود گذشت بيش از يك ‌سال از آغاز ثبت نام اين طرح خبري نشده و تنها نابساماني بازار را مي توان مشاهده كرد.
رضا زارع حسيني با اشاره به افزايش 70 تا 80 درصدي اجاره‌ها افزود: قشر پردرآمد و دهك‌هاي بالاي جامعه كه صاحبخانه‌اند و اين كم‌درآمد‌ها هستند كه افزايش اجاره‌بها با اين وضعيت بد زندگي و گراني روي زندگيشان تاثير گذاشته و به آنها فشار مي‌آورد و مسئولان اگر قرار است در قالب طرح مسكن مهر، زمين يا مسكني واگذار كنند، بهتر است زودتر چاره‌اي بينديشند چرا كه هنوز خبري از طرح در گناباد نيست.
وي گفت: گراني زمين در گناباد با متراژ بالاي خانه و زمين گره‌ خورده و يكي از مشكلات پيش روي مردم است، در صورتي كه اگر برطرف‌سازي و ساخت واحدهاي 50 تا 60متري رواج يابد، اين مشكل تا حد زيادي قابل حل است.
حسيني خاطر‌نشان كرد: زمين‌هاي زيادي در وسط شهر وجود دارند كه متأسفانه كاربري آنها كشاورزي است و با وجود استفاده از آب سه قنات شهرستان درآمدي هم براي صاحبانشان ندارند، در صورتي كه اگر مسئولان براي تغيير كاربري اين زمين‌ها از كشاورزي به مسكوني اقدام كنند، علاوه بر صرفه‌جويي در آب شيرين قنات‌ها كه مي‌تواند وارد شبكه‌ آب شهري شود، مشكل زمين هم حل شده و به تعديل قيمت‌ها در مورد زمين و ملك كمك مي‌كند.
انتهاي پيام/ص20
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن