تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816440654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادامه‌ي تظاهرات و واكنش‌هاي جهاني در محكوميت‌ تهاجم رژيم صهيونيستي به غزه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ادامه‌ي تظاهرات و واكنش‌هاي جهاني در محكوميت‌ تهاجم رژيم صهيونيستي به غزه


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

پادشاه اردن با تاكيد بر اينكه خشونت، امنيت رژيم صهيونيستي را محقق نخواهد كرد، بار ديگر از اين رژيم خواست حملات هوايي به نوار غزه را متوقف كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در بيانيه‌اي كه از سوي دفتر ملك عبدالله دوم پادشاه اردن صادر شد، آمده است: تجاوز اسراييل به نوار غزه بايد فورا متوقف شود.

پادشاه اردن در اين بيانيه تاكيد كرد: خشونت، امنيت اسراييل را محقق نخواهد كرد و صلح را در منطقه به همراه نخواهد داشت.

روزنامه الاتحاد -چاپ امارات- نوشت: ملك عبدالله خاطر نشان كرد، جهان بايد به شكل فوري براي پايان دادن به تجاوز به نوار غزه و شكستن محاصره‌اي كه فرزندان ملت فلسطين از آن رنج مي‌برند، اقدام كند.

ملك عبدالله تاكيد كرد: تلاشهاي اردن با هماهنگي كشورهاي عربي براي مجبور كردن اسراييل به توقف تجاوز و شكستن محاصره به شكل فوري و بازگشت به مذاكراتي كه بايد به ايجاد كشور مستقل فلسطين در خاك فلسطين منجر شود، ادامه دارد.

وي اشاره كرد: اردن تمام امكانات خود را براي كمك به برادران فلسطيني و حمايت و پشتيباني از آن‌ها و كمك‌هاي پزشكي به آنها و درمان مجروحان به كار مي‌گيرد.

منابع پارلماني اعلام كردند: نمايندگان اردن پرچم اسراييل را در نشست كابينه خود آتش زدند و سپس به نشانه همبستگي با ملت فلسطين آن را لگدمال كردند.

تعدادي از نمايندگان از دولت اردن درخواست كردند تا اين كشور روابط ديپلماتيك با رژيم صهيونيستي را قطع كند و سفير اسراييل را از اين كشور اخراج كند.

خبرگزاري اصوات العدراق گزارش داد: طرفداران جراين صدر امروز (دوشنبه) در محكوميت حملات رژيم صهيونيستي در ميدان المستنصريه در شرق بغداد تظاهرات كردند.

احمد مسعودي سخنگوي فراكسيون صدر نيز از درخواست اين فراكسيون زا پارلمان جهت برگزاري نشست فوق‌العاده به منظور بررسي حملات اسراييل عليه نوار غزه خبر داد.

از سوي ديگر، روزنامه الوطن - چاپ عربستان - به نقل از منابع ديپلماتيك خارجي در اردن نوشت: سفير اسراييل در امان پس از تظاهرات مردمي در خيابان‌هاي اين كشور در اعتراض به حوادث نوار غزه، اردن را به مقصد تل آويو ترك كرد.

عبدالهادي المجالي رييس مجلس نمايندگان اردن به تظاهر كنندگان كه در برابر مجلس اين كشور جمع شده بودند، اعلام كرد: ما امروز موضوع حوادث نوار غزه را به جاي مسايل داخلي كشور در دستور كار قرار داديم.

تظاهركنندگان كشورهاي عربي را مسوول قتل عام نوار غزه دانستند و آنها را به اتخاذ يك موضع جدي و يكسان در برابر حوادث نوار غزه فرا خواندند.

50 هزار تن از شهروندان اردن در 20 تظاهرات كه در مناطق مختلف اردن در اعتراض به حوادث نوار غزه برگزار شد، شركت كردند.

از سوي ديگر، روزنامه الوطن -چاپ عربستان- نوشت: مجلس نمايندگان عربستان قتل عام اسراييل در نوار غزه را يك جنايت جنگي و يك حادثه تروريستي بر شمرد.

مجلس نمايندگان عربستان به شدت تجاوزات وحشيانه‌ي رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محكوم كرد.

مجلس نمايندگان عربستان از رژيم صهيونيستي خواست تا اين كشتارهاي بربري گونه و برنامه‌هاي تجاوزطلبانه را متوقف كند.

مجلس نمايندگان عربستان هم‌چنين از شوراي امنيت خواست تا براي توقف اين تجاوزات به شكل فوري مداخله كند و بر اساس توافقنامه‌هاي مربوط به جنايات جنگي و كشتار‌هاي جمعي عمل كند.

از سوي ديگر، پايگاه اينترنتي فلسطين اليوم گزارش داد: شيخ رائد صلاح رييس جنبش اسلامي فلسطين اظهار داشت: سكوت مجامع عربي و بين‌المللي حكم اعدام نوار غزه را صادر كرده و آنچه امروز در نوار غزه اتفاق مي‌افتد تنها يك قتل عام نيست بلكه جنگ واقعي است كه با هدف از بين بردن مقاومت فلسطين انجام مي‌شود.

از سوي ديگر، زاهي نجيلات سخنگوي جنبش جهاد اسلامي فلسطين اظهار داشت: هيچ راه‌حلي به جز ريشه‌كن كردن اشغالگران و انداختن آنها در زباله‌دان تاريخ وجود ندارد.

وي مجامع اسلامي و عربي را براي ايستادگي در برابر اقدامات رژيم صهيونيستي فرا خواند.

از سوي ديگر، پايگاه اينترنتي المحيط گزارش داد: فاروق القدومي رييس دفتر سياسي سازمان آزادي بخش فسلطين و دبير كل كميته مركزي جنبش فتح، تاكيد كرد كه تنها هدف تجاوز اسراييل به نوار غزه شكستن اراده ملت فلسطين و گرفتن روحيه مبارزه طلبانه و پايداري و مجبور كردن اين ملت به قبول شروط ذلت بار اين اشغالگران فاشيست نژاد طلب است.

وي افزود: در اين لحظات حساس از سازمان‌هاي بين‌المللي مسوول و در راس آن شوراي امنيت مي‌خواهيم تا حضور خود را در محكوميت تجاوزات مكرر اسراييل نشان دهند.

از سوي ديگر، كميته‌ي مقاومت مردمي فلسطين نيز تاكيد كرد: جنگ رژيم صهيونيستي عليه مقاومت نخواهد توانست اراده مبارزان را بشكند و به رغم محاصره و موج كشتار روز افزون نخواهد توانست ملت مقاوم فلسطين را به زانو در آورد.

از سوي ديگر، پارلمان عراق از كشورهاي عربي و اسلامي خواست تا براي توقف اقدامات جنايتكارانه رژيم صهيونيستي در نوار غزه با يكديگر متحد شوند.

پارلمان عراق طي بيانيه‌اي خواستار حل مساله فلسطين از طريق مذاكرات صلح و راه‌هاي ديپلماتيك شد.

خبرگزاري كويت نيز گزارش داد: بان كي مون دبير كل سازمان ملل، تماس‌هاي تلفني با سران چند كشور انجام شد تا آنها را بر ضرورت اجراي فوري قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و بازگشايي گذرگاه‌ها و آتش بس دوباره بين اسراييل و حماس تشويق كند.

در بيانيه‌اي كه از سوي دفتر دبيركل سازمان ملل متحد صادر شد، آمده است كه وي مذاكراتي را با ايهود المرت نخست وزير اسراييل، محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان، حسني مبارك رييس جمهور مصر و بشار اسد رييس جمهور سوريه انجام داده است و خواستار آتش بس شده است.

هم چنين در اين بيانيه آمده است: بان كي مون هم چنين مذاكراتي را با اعضاي كميته‌ي چهارجانبه صلح در خاورميانه كه متشكل از اتحاديه اروپا، آمريكا، روسيه و سازمان ملل متحد است، انجام داده است.

بان كي مون از كشته شدن بيش از 300 فلسطيني از جمله يك كارمند سازمان ملل متحد ابراز تاسف نمود.

از سوي ديگر، سازمان عفو بين‌الملل از گروه‌هاي فلسطيني و نظاميان رژيم صهيونيستي خواست تا فورا حملات غير قانوني به نوار غزه را متوقف كنند.

اين سازمان در بيانيه خود اعلام كرد: به كارگيري قدرت غير معمول از سوي اسراييل غير قانوني است و باعث افزايش خشونت در منطقه خواهد شد.

اين سازمان از جامعه بين‌المللي خواست بدون هيچ تاخيري براي حمايت از غير نظاميان و شكستن محاصره اقدام كند.

از سوي ديگر، عوض القرني مفتي عربستان سعودي، فتواي مجاز بودن تهديد منافع اسراييل را در هر نقطه از جهان صادر كرد.

شيخ سلمان از روحانيون عربستان سعودي، از سران كشورهاي عربي خواست تا به شكل آشكار و با تمام نيرو در برابر اسراييل بايستند.

قرني در فتوايي اظهار داشت: فتواي شرعي مي‌دهم كه هدف قرار دادن منافع اسراييل قانوني است.

وي در فتواي خود افزود: اسراييلي‌ها بايد هدف قرار گيرند و خون‌هايشان جاري شود همان گونه كه خون‌هاي برادران ما در فلسطين جاري مي‌شود.

هم‌چنين درپي حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه، مردم سراسر جهان دست به تظاهرات ضد صهيونيستي زدند.

در جريان تظاهرات در لندن در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي كه به خشونت كشيده شد، 10 تن توسط پليس دستگير شدند. هم چنين پس از هجوم مردم به سمت موانع چيده شده در جلوي سفارت، پليس ضد شورش وارد عمل شد.

ديويد ميليبند، وزير امور خارجه انگلستان نيز خواستار آتش بس فوري و توقف سريع تمام خشونت‌ها در غزه شده است.

وي در گفت‌وگو با شبكه خبري بي.بي.سي اظهار داشت: حملات هوايي به غزه در لحظات تاريك و سياه خاورميانه رخ داده است. اين حوادث حتي از بين رفتن تمامي تلاش‌ها براي برقراري صلحي جامع و كامل را تهديد مي‌كند.

ميليبند با در خواست آتش‌بس گفت كه براي آغاز مذاكرات صلح "بهايي وحشتناك" پرداخته شده است. من از تاثير اين حملات بر دستيابي به توافقنامه صلح كامل نگرانم. فكر مي‌كنم لحظات سياه و خطرناكي را شاهد هستيم. ما اكنون بهاي گزافي براي كند حركت كردن در مسير مذاكرات صلح نه تنها طي سال گذشته بلكه طي حداقل 15 سال گذشته مي‌پردازيم. اين يك ضرورت جدي براي حل و فصل مساله است اينكه تنها راه براي حل اين مساله نه تنها به نفع فلسطينيان بلكه به نفع اسراييل نيز هست.

ميليبند تاكيد كرد: از بين رفتن جان بيگناهان غيرقابل قبول است.

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه فدراسيون روسيه نيز در گفت‌وگوي تلفني با تزيپي ليوني همتاي اسراييلي خود خواست توقف فوري حملات نظامي رژيم صهيونيستي با غزه شد.

فرانكو فراتيني و ميگوئل آنخل موراتينوس وزيران خارجه‌ي ايتاليا و اسپانيا نيز با ليوني گفت‌وگوي تلفني داشتند كه در آن وزير امور خارجه اين رژيم گفت كه سعي خواهد كرد رنج مردم غزه را محدود كند.

نيكولا ساركوزي رييس جمهور فرانسه و رييس اين دوره اتحاديه اروپا در گفت‌وگوي تلفني با محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين نگراني عميق خود را از بدتر شدن اوضاع در اين منطقه و ضرورت توقف خشونت‌ها از هر دو طرف اعلام كرد.

پاپ بنديكت شانزدهم رهبر كاتوليك‌هاي جهان نيز درگيري ميان حماس و اسراييل را محكوم كرد و از تمام افراد مسئول در وضعيت تراژيك خاورميانه خواست براي تحقق انسانيت تلاش كنند.

ميشله مونتاس، سخنگوي بان كي مون گفت: دبيركل سازمان ملل ادامه خشونت را محكوم مي‌كند و قويا بار ديگر خواستار اتمام سريع تمام اقدامات خشونت آميز است.

دولت در حال كناره‌گيري جورج بوش رييس جمهور آمريكا مدعي شد كه حماس مسوول تحريك حمله اسراييل است.

اما يك مشاور بلندپايه‌ي باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا عنوان كرد كه وي به دست يافتن به صلح در خاورميانه متعهد است.

ديويد اكسلراد طي مصاحبه‌اي با تلويزيون CBS گفت: اوباما با اسراييلي‌ها از نزديك كار خواهد كرد.

وي در اين باره گفت: او اما به گونه‌اي اين كار را خواهد كرد كه آرمان صلح را رواج دهد و با اسراييلي‌ها و فلسطيني‌ها براي رسيدن به اين هدف از نزديك كار خواهد كرد.

هم چنين پليس دانمارك يك تن را در حاشيه تظاهرات در كپنهاگ پس از پرتاب بمب بنزيني به افسران پليس دستگير كرد.

به گفته پليس، در اين تجمع 700 تن شركت كردند در حالي كه سازمان دهندگان اين تظاهرات تعداد افراد حاضر را دو هزار تن عنوان كرده‌اند.

در پاريس در حدود 300 تن در كنار كاخ اليزه دور هم آمدند هم چنين به گفته پليس 1300 تن در منطقه بارب در شمال پاريس كه جمعيت آن عمدتا اهل افريقاي شمالي هستند، دست به تظاهرات ضد اسراييلي زدند.

از سوي ديگر صدها تن در مادريد -پايتخت اسپانيا- در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي با پلاكارد‌هايي كه بر روي آن‌ها نوشته شده بود "اسراييل، تروريست‌! تروريسم دولتي را متوقف كنيد و به هولوكاست فلسطينيان نه بگوييد" دست به تظاهرات زدند.

بزرگترين تظاهرات در مصر بود كه هشت هزار تن در خيابان‌هاي شهر آسوييت در جنوب اين كشور شمال آفريقا به راهپيمايي پرداختند. در قاهره نيز چهار هزار تن تظاهرات كردند و در شهر بندري اسكندريه در ساحل درياي مديترانه نيز همين تعداد دست به تظاهرات زدند.

در تركيه نيز هزاران تن با تحريك احساسات ضد اسراييلي خود در چندين شهر اين كشور تظاهرات كردند.

تظاهركنندگان در سوريه پرچم‌هاي اسراييل و آمريكا را در دمشق به آتش كشيدند. نيروهاي امنيتي زيادي در كنار سفارت آمريكا كه در دو كيلومتري محل راهپيمايي قرار دارد حضور داشتند.

در اعتراض به جنايات صهيونيست‌ها عليه مردم مظلوم غزه، جمعي از مردم و فلسطيني‌هاي مقيم در امارات در مقابل سفارت فلسطين در ابوظبي تجمع كردند.

در اين تجمع خيري العريدي - سفير فلسطين در امارات با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي اظهاركرد: امروز قلب همه انسان‌ها از جنايات رژيم صهيونيستي جريحه‌دار شده است و در وهله اول همه فلسيطني‌ها بايد با هم متحده شوند تا جلوي جنايات صهيونيست‌ها با اقتدار بيايستند.

وي افزود: از كشورهاي اسلامي و عربي مي‌خواهيم كه از مردم مظلوم و ستمديده فلسطين حمايت كنند.

در اين تجمع معترضين با سردادن شعارهايي عليه رژيم صهيونيستي، جنايات اين رژيم را به شدت محكوم كردند و مجامع بين المللي خواستند به كمك مردم مظلوم فلسطين بشتابند.

افزون بر اين، تسين گان نماينده‌ي ويژه‌ي وزارت امور خارجه‌ي جمهوري خلق چين، اعلام كرد كه كشورش اقدامات اسرائيل را كه به وخيم ترشدن تنش‌ها و قربانيان انساني منجر گرديده، محكوم مي‌كند.

در بيانيه‌ي وزارت امور خارجه‌ي چين آمده است: طرف چيني از اقدامات نظامي اسرائيل و وخامت تنشها در نوار غزه به ظور جدي نگران است و اقداماتي را كه به قرباني شدن غيرنظاميان منجر شده است، محكوم مي‌كند.

تسين گان تاكيد كرد: چين مخالف آن است كه براي غلبه بر اختلافات از زور استفاده شود و ما از تمام طرفين علاقه‌مند دعوت مي‌كنيم تا حداكثر خويشتن‌داري را انجام دهند و براي حل اختلافات از طريق گفت‌وگو وارد شوند.

آژانس امداد بريتانيا، آكسفام نيز نسبت به ايجاد بحران انساني در غزه در صورت ادامه‌ي بمباران‌هاي هوايي اسراييل هشدار داد.

كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ جهاني نيز در بيانيه‌اي آورده است: هجوم زخمي‌ها به بيمارستان‌هاي غزه كه ديگر امكان پذيرش ندارند، فشار عديده‌اي وارد آورده و به تجهيزات پزشكي نياز فوري دارند.

يك سازمان غيردولتي فعال در امور خارجه در مصر نيز از حسني مبارك خواست در راستاي تغيير معاهده‌ي صلح ميان اسراييل و مصر وارد عمل شود.

عبدالرئوف الريدي، رييس شوراي مصر در امور خارجه كه يك سازمان غير دولتي است و ديپلمات‌هاي سابق مصر عضو آن هستند، گفت: اسراييل مسوول اوضاع كنوني و پايان آتش بس در نوار غزه است.

وي خاطرنشان كرد: اسراييل به انجام عمليات نظامي عادت كرده است.

اين مقام مصري پيشنهاد داد: قاهره طرح كاملي از راه‌حل درگيري اعراب و اسراييل بر اساس طرح مصر جهت برقراري صلح ارايه كند.

وي تاكيد كرد: اختلافات فلسطيني‌ها دليل اصلي نامساعد شدن اوضاع است و بايد هر چه سريعتر اختلافات داخلي فلسطيني‌ها خاتمه يابد.

رييس اين سازمان غير دولتي از حسني مبارك، رييس جمهور مصر خواسته است در راستاي تغيير معاهده‌ي صلح ميان مصر و اسراييل تلاش ديپلماتيك خود را آغاز كند. به طوريكه شرايط اعزام نيروهاي كافي به منظور حمايت نيروهاي امنيت ملي مصر و عدم نابودي روابط مصر با ملت فلسطين فراهم شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن