تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815731170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي: حركت علمي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال بسيار خوب و مطلوب بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي: حركت علمي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال بسيار خوب و مطلوب بوده است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي، حركت علمي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال را بسيار خوب و مطلوب توصيف كرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز"از برترين هاي پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال با حضور دكتر رهنما ، معاون پژوهشي ، مهندس ذهبيون دبير منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامي و جمعي از مديران و مسئولان تجليل شد .
دكتر رهنماي رودپشتي در اين مراسم با بيان اين نكته كه 25 سال تلاش دانشگاه آزاد اسلامي ، سالم ترين و پربركت ترين حركت علمي است افزود : دانشگاه آزاد اسلامي نيز داراي اهداف كوتاه مدت ، بلند مدت و ميان مدت است.
وي با اشاره به سخن دكتر جاسبي مبني بر اين كه « پژوهش اصلي ترين مسئله دانشگاه آزاد اسلامي است » گفت : دانشگاه آزاد اسلامي ابعاد مختلفي دارد و ابعاد اين را دانشگاه را نمي توان بي توجه از مقوله پژوهش و توليد علم دانست ، البته توليد علمي كه فايده اي در آن وجود داشته باشد.
رهنما يكي از تفاوت هاي اساسي بين كشور هايي نظير كشور ما و كشورهاي توسعه يافته را اينگونه معرفي كرد كه اين كشور ها مقوله شكوفايي علمي را بسيار جدي نمي گيرند و بر عكس در كشور هاي توسعه يافته شاخص توليد علم ، شكوفايي علمي است يعني از پژوهش ثروت را دنبال مي كنند و ثروت اندوزي را .
معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي تصريح كرد : پژوهشي كه ارزش آفريني و ثروت زايي نداشته باشد ، نه مي تواند پايداري و حيات داشته باشد و نه مي تواند سرمايه اي كه روي آن خرج شده را توجيه كند ، بنابر اين بايد قاعده متوازني بين آن وجود داشته باشد تا سطح سرمايه و برگشت سرمايه را رقم بزند .
دكتر رهنما با اشاره به روند صريح و روشن پيشرفت دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت : دانشگاهي كه كارش را از يك اتاق شروع كرده بود در همان ابتداي كار نمي توان تصور داشت كه اساس اش توليد علم و پژوهش باشد اين امر در نگاه كوتاه مدت ، معمولاً معقول نيست حتي دانشگاههاي مادر نيز سير تحول و تكامل خود را برنامه ريزي كرده اند و زماني كه دانشگاه آزاد اسلامي دو دهه فعاليت خود را آموزش محور قرار داده بود بيشتر وظيفه ساماندهي داشت و ظرفيت سازي را انجام مي داد تا متقاضيان آموزش عالي را وارد عرصه كند . اين ديدگاه بحث ارتقاي كيفيت به عنوان راهبرد اصلي دانشگاه در دهه سوم فعاليت آن است .
وي گفت : آثار ارزشمند اين نگاه راهبردي را در نيمه اول دهه سوم شاهد بوديم و هستيم.
رهنما با ارايه آمار شاخص هاي ارتقاي كيفيت هم در بعد آموزشي و پژوهشي ادامه داد : ارتقاي كيفيت در مقايسه با 5 سال گذشته از نظر آموزشي امكانات زير ساختي ارتقا پيدا كرده است و هرم هيأت علمي اين دانشگاه به شدت اصلاح شده است ، آزمايشگاهها و تجهيزات كتابخانه اي دانشگاه كه مي تواند زير ساخت هاي آموزشي تلقي شود با نگاه هوشمندانه مورد بازنگري و اصلاح قرار گرفته است و اينها نشانه روشني از ارتقاي كيفيت است .
معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي با ذكر اين نكته كه استادان و دانشجويان اين دانشگاه كه مخاطبين اصلي ما هستند ، اين شهادت را مي دهند كه در روز اول ورود به دانشگاه و روز فارغ التحصيلي اين آثار را عيناً مشاهده مي شود افزود : اعضاي هيأت علمي دانشگاه يك زماني عمدتاً مربي ها بودند ولي امروز اين گونه نيست و اكنون استادان مبرزو برجسته اي در اين دانشگاه حتي در مقطع ليسانس حضور دارند .
وي همچنين به روند حركت دانشگاه در بعد پژوهشي پرداخت و گفت : در بعد پژوهشي حركت هاي جدي صورت گرفت پژوهش امروز يك دغدغه است براي اين كه دغدغه مي تواند عامل حركت باشد . اين دغدغه در دانشگاه ايجاد شد ولي كافي نيست . ما در آغاز راه هستيم و امروزه چون رقابت در آموزش عالي شدت گرفته است بنابر اين زماني مي توان در اين رقابت ها ، موفق بود كه روي زير ساخت هاي پژوهشي مورد نياز كار كرده باشيم . توسعه مراكز تحقيقاتي ، تجهيز كتابخانه ها به آخرين يافته هاي علمي ، كتابخانه هاي ديجيتالي ، اتصال به خط فيبر نوري و حجم زياد اطلاعات در دنياي مجازي و غير مجازي ، توسعه مجلات براي انتشار يافته هاي علمي مي تواند به عنوان نمونه اي از اين زير ساخت ها در دانشگاه باشد .
رهنما گفت : دانشگاه آزاد اسلامي قبلاً يك مركز تحقيقاتي داشته و در 5 سال گذشته اين دانشگاه 150 مركز تحقيقاتي ايجاد نموده است كه اين رقم در چشم انداز 20 ساله نظام به بيش از 100 مركز ارتقا پيدا مي كند و به قول دكتر جاسبي اميدوارم روزي برسد كه به ازاي هر واحد دانشگاه آزاد اسلامي ، يك مركز تحقيقاتي داشته باشيم و اين زير ساخت بايد مهيا شود تا شكوفايي علمي به دنبال داشته باشد .
رهنما در خصوص مجلات علمي دانشگاه آزاد اسلامي نيز سخن گفت و ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامي صاحب 157 مجله علمي يك مجله ISI ، نزديك به 60 مجله علمي و پژوهشي و 82 مجله علمي ترويجي و علمي عمومي دارد و حركت جدي را آغاز كرده و اين حركت بايد با چالاكي ادامه يابد .
او افزود : ما اعتقاد داريم سهم دانشگاه آزاد اسلامي بيشتر از اين ها است بنابر اين دانشگاهي كه 25 هزار عضو هيأت علمي دارد بايد ميزان توليد علم آن بيشتر منعكس شود همچنين سطح كيفي مجلات بايد به جايي برسد كه همه ي اما و اگرها و سو گيري ها و برداشت هاي ناصواب نسبت به دانشگاه آزاد اسلامي به كنار برود و اين فقط با كار علمي ، با كار علمي ، و با كارعلمي شدني است نه با هياهو و تبليغات .
وي گفت : اگر مي خواهيم دانشگاهي داشته باشيم ،بايد « كيفيت زندگي دانشگاهي » داشته باشيم . اين شعار ما است . اين همان كيفيت زندگي اجتماعي است . استاد دانشجو و كارمند در اين كيفيت همه سهم دارند و همه ذينفع هستند و همه بايد علاقه مند باشند . بنابر اين براي تحقق اين شعار بايد حمايت و انگيزش لازم ايجاد شود و اين امر با .مكانيسم هاي انگيزشي بسيار روشني كه در بخشنامه هاكه در چند سال اخير صادر شده است لحاظ گرديده است همچنين بودجه پژوهشي را هم متناسب با آن در نظر گرفته ايم .
معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي در ارتباط با بحث مقالات و رتبه علمي استادان و مكانيسم هاي تشويقي آن سخن گفت و اظهار داشت : استادان بايد تشويق شوند كه رتبه علمي خود را ارتقا بدهند . توسعه مراكز تحقيقاتي و رشته هاي تحصيلات تكميلي به اين عامل منوط است لذا حركت جدي براي ارتقاي سطح علمي استادان نيز لحاظ شده كه در اين صورت هرم علمي استادان اصلاح شده است .
او افزود : دانشگاه آزاد اسلامي تنها دانشگاهي در سطح كشور است كه هم حق التأليف و هم حق التشويق كتاب را پرداخت مي كند . اينها مي توانند عوامل توأماً تشويقي و حمايتي تلقي شوند . به علاوه تا چند صباح گذشته از يك واحد دانشگاهي فقط يك استاد بيشتر نمي توانست در كنفرانس ها شركت كند ولي امروز اگر كنفرانس معتبري برگزار مي شود ، هر تعداد استاد با هرچه مقدار مقاله ارسال مي شود شركت مي كند و هيچ محدوديتي براي حضور استادان در كنفرانس هاي بين المللي وجود ندارد و تنها يك محدوديت هست و آن اين كه تعداد مقالات بايد جدا شود . ضمن اين كه در باب فرصت هاي مطالعاتي ، ضمن تنظيم قوانين و مقررات روشن ، تسهيلاتي داده شود تا جوانان و استادان در فرصت هاي مطالعاتي شركت نمايند و مي خواهيم فرصت ها را سهل تر كنيم اول اين كه از فرصت هاي مطالعاتي ، توليد علم افزايش پيدا مي كند ، و دوم يك باز سازي علمي و بازنگري علمي صورت بگيرد ، تا نام دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان بزرگترين دانشگاه حضوري جهان در دنيا مطرح شود .
رهنما ادامه داد : در اين راستا ما يك برنامه توسعه كيفي را براي دانشگاه تا سال 90 تنظيم و ابلاغ كرده ايم واحد ها در حال عملياتي كردن اين مأموريت ها هستند شعار ارتقاي كيفيت زندگي دانشگاهي فقط بعد علمي نيست ، ابعاد مختلف آموزشي ، دانشجويي ، فرهنگي و ... را در بر دارد . بنابر اين سند چشم انداز 1404 محور اصلي علم و پژوهشي و يك سند راهبردي براي دانشگاه آزاد اسلامي است همچنين از مقوله فرهنگي هم در دستور كار دانشگاه غفلت نكرده ايم چون مقوله فرهنگي بسيار براي ما حايز اهميت است ما در اين دانشگاه ياد گرفته ايم كه اخلاق يكي از معيارها است . اخلاق آموزشي ، پژوهشي ، اخلاق كاري را هم بايد مد نظر داشته باشيم . در اين سند نگاه آرماني را به حداقل خواهيم رساند اما با يك نگاه واقع بينانه نسبت به قابليت ها و پتانسيل هاي واحد ها نسبتاً بلند پروازانه در نظر داريم .
معاون پژوهشي دانشگاه ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامي مي تواند در چشم انداز 1404 بزرگترين و معتبر ترين دانشگاه داخل و منطقه باشد و اين دور از دسترس نيست هم ما وظيفه داريم به عنوان برنامه ريزان اين عرصه و هم استادان و هم دانشجويان و كاركنان در اين پروژه مسئوليت دارند . تحقق اين سند با شعار و حرف امكان پذير نيست . و بايد به صورت عملي اقدام كرد.
او ادامه داد : بنده با آمارهايي كه از واحد تهران شمال ديده ام ، حركت علمي واحد تهران شمال را بر اساس آماري كه داريم حركت بسيار خوب و مطلوبي بوده و با اين پتانسيل علمي كه دارد انتظار ما از اين واحد دانشگاهي بسيار فراتر از واحد هاي ديگر است . از دانشجويان توانمند هم انتظار مي رود در كنار استادان خود حركت علمي جديدي را با يك نگاه جديد و با يك افق جديد دنبال كنند. اين واحد مي تواند در رقابت نفس گيري كه امروزه وجود دارد در رتبه بندي دانشگاههاي ما در داخل كشور و همچنين در بين الملل يكي از همان واحد هاي دانشگاهي باشد كه قطعاً در برنامه ريزي ما يكي از واحد هاي منتخب خواهد بود .
به گزارش ايسكانيوز، در اين برنامه پيش از سخنان دكتر رهنما ، دكتر رضا مرندي با گراميداشت هفته پژوهش به ارايه شاخص هاي پيشرفت در اين بخش از واحد دانشگاهي پرداخت و خواستار تلاش بيشتري از سوي اعضاي هيأت علمي و دانشجويان و پژوهشگران در زمينه رشد تحقيق و نهادينه سازي پژوهش شد .
معاون پژوهشي واحد تهران شمال در ادامه به روند رو به رشد طرحهاي برون دانشگاهي ، خريد تجهيزات آزمايشگاهي ، حضور اعضاي هيأت علمي واحد در كنفرانس هاي بين المللي ، تعداد مقالات ارايه شده در نشريات علمي پژوهشي واحد ، بخش ارتباط با صنعت اشاره كرد و افزود : حداكثر در سال آينده دو مجله علمي پژوهشي واحد با عنوان مجله شيمي كاربردي و فصلنامه زمين موفق به كسب درجه ISI شود .
در اين مراسم برترين هاي پژوهشي واحد تهران شمال با حضور دكتر رهنما ، معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي ، مهندس ذهبيون دبير منطقه 8 دانشگاه ، دكتر يعقوب نژاد ، رئيس واحد تهران شمال و جمعي از مسئولين و مديران به شرح زير مورد تجليل قرار گرفتند :

**اعضاي هيأت علمي :
1- دكتر اكبر اسماعيلي : داراي دكتري تخصصي شيمي آلي ، ارايه 15 مقاله ISI ، ارايه 5 مقاله علمي – پژوهشي ، ارايه 25 مقاله در كنفرانس هاي داخلي و خارجي – اجراي 2 طرح پژوهشي .
2- دكتر علي حاجيها : داراي دكتري مديريت صنعتي و مدير گروه مديريت در مقطع كارشناسي ارشد ، ارايه 3 مقاله علمي پژوهشي و 6 مقاله در مجلات بين المللي و كنفرانس هاي خارجي ، اجراي 10 طرح پژوهشي در صنايع كشور ، ترجمه 2 عنوان كتاب .
3- دكتر محمود رضا سهرابي : داراي دكتراي تخصصي در رشته شيمي تجزيه و معاونت دانشكده شيمي ، داراي 14 مقاله ISI ، 5 مقاله علمي – پژوهشي ، ارايه 46 مقاله در سمينار هاي داخلي و خارجي ، تاليف و ترجمه 2 عنوان كتاب و 1 طرح پژوهشي .
4- دكتر سيد بابك فرزانه : رياست كانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي و مدير گروه زبان و ادبيات عرب ، ارايه بيش از 40 مقاله علمي ، ترجمه و تاليف5 عنوان كتاب .

5- دكتر احمد مجد : چهره ماندگار گروه زيست شناسي ، مدير مسئول مجله زيست شناسي تكوين و بنيانگذار رشته زيست شناسي واحد تهران شمال ، و دكتري زيست شناسي گياهي گرايش سلولي – تكويني .
6- دكتر زهره مير حسيني : عضو هيات علمي گروه كتابداري و اطلاع رساني ، ارايه 32 مقاله ، تاليف و ترجمه 6 عنوان كتاب و اجراي 8 طرح پژوهشي .
7- صديقه مير شمسي : عضو هيات علمي گروه الهيات ، ارايه 9 مقاله علمي – پژوهشي .
8- دكتر پريسا نجات خواه معنوي : عضو هيات علمي گروه بيولوژي دريا ، مدير مسئول مجله پژوهشهاي علوم و فنون دريايي ، ارايه 20 مقاله علمي پژوهشي ، اجراي 4 طرح پژوهشي ، ارايه 28 مقاله در كنفرانس هاي داخلي و خارجي و.
9- سيد حميدوزيري : ( پژوهشگر نمونه واحد ) داراي 2 دكتري تخصصي در رشته زمين شناسي از ايران و ژاپن ، استاد گروه زمين شناسي و معاونت دانشكده علوم پايه ، داراي 20 مقاله علمي – پژوهشي ISI ، 26 مقاله در كنفرانس هاي بين المللي و يك عنوان كتاب ، 5 نقشه زمين شناسي در سازمان زمين شناسي ، 3 طرح پژوهشي ، 5 نوشتار تحقيقي .

**دانشجويان برتر
1- حسين پاشا ابراهيمي : دانشجوي ممتاز و رتبه اول شيمي فيزيك مقطع كارشناسي ارشد ، حائز رتبه برترين پايان نامه دانشجويي در گروه علوم پايه در كل كشور . لازم به ذكر است ايشان در حال حاضر دانشجوي مقطع دكتري در دانشگاه صنعتي شريف هستند.
2- ساسان پسنديده : دانشجوي كارشناسي ارشد رشته مترجمي زبان انگليسي ، تاليف و ترجمه 4 عنوان كتاب .
3- فريده شفيعي : پايان نامه برتر در هفتمين جشنواره پايان نامه هاي برتر قرآني دانشجويان كشور و حائز رتبه اول .
4- مريم مظفري : دانشجوي برتر كارشناسي ارشد رشته فيزيك ارايه 6 مقاله در سمينار هاي داخلي و خارجي .
همچنين دانشكده علوم پايه واحد به عنوان دانشكده برتر ، مجله شيمي كاربردي و فصلنامه زمين به عنوان نشريات علمي ، پژوهشي برتر ، انجمن شيلات دانشكده علوم فنون دريايي به عنوان انجمن برتر، 9 نفر كتابدار، 12 نفر كارشناس آزمايشگاه و 2 نفر رئيس اداره پژوهش برگزيده و مورد تقدير قرار گرفتند .
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن