تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820637163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان: رسالت جنبش دانشجويي، آشتي جريان دانشجويي با جامعه و خواست‌هاي مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان: رسالت جنبش دانشجويي، آشتي جريان دانشجويي با جامعه و خواست‌هاي مردم است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان گفت: امسال با توجه به اين كه انتخابات را در پيش رو داريم، موضوع اصلي كه مي‌خواهيم در فعاليت‌هايمان مورد توجه قرار دهيم بسترسازي مناسب براي انتخابات در دانشگاه‌هاست تا انتخاباتي برگزار شود كه با استقلال زيادي مواجه شود و حضور حداكثري محقق شود.

سعيد عباسي، با حضور در خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار كرد: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان در نظر دارد با توجه به نزديك بودن انتخابات رياست جمهوري اقدامات و برنامه‌هايي داشته باشد تا ارتباط و تعاملي كه دانشگاه هميشه با جامعه داشته است امسال برقرار شود.

وي ادامه داد: حدود 8 سال است كه انجمن‌هاي اسلامي در فضاي انتخابات تاثيرگذاري كه بايد داشته باشند را ندارند، اما امسال در نظر داريم در دانشگاه گيلان كميته‌اي تشكيل دهيم و به بررسي نيازهايي كه در سطح دانشگاه احساس مي‌شود براي ايجاد فضاي مناسب در انتخابات بپردازيم.

اين فعال دانشجويي افزود: هم چنين به بررسي نيازهايي كه به طور كلي در كشور در بخش‌هاي اقتصادي اجتماعي و شرايط روز وجود دارد خواهيم پرداخت؛ چراكه وقتي از اوضاع روشن شود و تا حدودي از ابهام دور شويم مي‌توانيم با توجه به برنامه‌هايي كه اعلام مي‌شود و افرادي كه مطرح مي‌شوند كه طبيعتا همه آنها دغدغه نظام و خدمت به مردم را دارند تاثيرگذاري مناسب در سطح دانشگاه گيلان و منطقه داشته باشيم.

وي در آسيب‌شناسي فعاليت‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي و فضاي دانشگاه‌ها گفت: بحثي كه در فضاي فعلي دانشگاه وجود دارد و شايد تكراري شده باشد موضوع ركود و رخوت و بي‌انگيزگي در دانشگاه‌هاست كه بالتبع باعث مي‌شود تشكل‌هاي دانشجويي كار سخت‌تري را برعهده داشته باشد، چراكه اولا استقلال فعاليت‌هاي دانشجويي كاهش يافته است كه علت‌هاي مختلفي از جمله عملكرد برخي مسوولين و آسيب‌هايي كه فعالين با آن مواجه شده بودند و ... دارد.

عباسي افزود: از طرف ديگر تاثيرگذاري و ترسي كه از فعاليت‌هاي سياسي و به خصوص نسبت به انجمن‌هاي اسلامي وجود دارد ، كار را دو چندان مي كند و بايد ابتدا ذهنيتي را كه عليه انجمن‌هاي اسلامي ساخته شده است، برطرف كنند و در مرحله بعد مواضع خود را تشريح كنند و مرامنامه خود را ارايه نمايند.

وي با اشاره به اين كه حدود 30 سال از نوشتن مرام‌نامه انجمن‌هاي اسلامي مي‌گذرد، اظهار كرد: مرامنامه انجمن‌هاي اسلامي هنوز حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و خط مشي‌هاي عقيدتي، سياسي و فرهنگي دارد كه اعتقاد داريم در مرامنامه هيچ تشكل دانشجويي ديگر به اين قوت اشاره نشده است و افتخار مي كنيم كه مرامنامه انجمن‌هاي اسلامي به تاييد آيت‌الله جوادي آملي ، آيت‌الله صانعي و مقام معظم رهبري رسيده است.

عباسي اضافه كرد: متاسفانه در شرايط حاضر ضعف تئوريك فضاي دانشگاه و دانشجوياني كه به دانشگاه وارد مي‌شوند، باعث مي‌شود كه استقبال از تشكل‌هاي دانشجويي كمتر باشد و بنيه تشكيلاتي تشكل‌ها ضعيف شود؛ چراكه دانشجويان نمي‌خواهند و انگيزه‌اي براي حضور ندارند و اين موضوع بر سطح كلان فضاي دانشجويي كشور تاثيرگذار است.

دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان در رابطه با تاثيرعملكرد مسوولين در ارتباط با فضاي دانشگاه‌ها و فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي ابراز عقيده كرد: متاسفانه برخوردها و تصميم‌هاي سليقه‌اي در مورد تشكل‌هاي دانشجويي از سوي برخي مسوولين دانشگاه‌ها، نبود سعه صدر و تحمل نقدپذيري باعث شد چند سالي به نوعي فضاي دانشگاه‌ها بسته شود و بسياري از دانشجويان از فعاليت در تشكل‌ها بترسند اما به شكر خدا بعد از گذشت چند سال و روي كار آمدن افراد جديد براي مديريت اجرايي دانشگاه‌ها كم كم پذيرش نقد و فعاليت دانشجويان در حال به وجود آمدن است هر چند در كنار آن اشكالات ديگر از جمله افزايش بي حد و حصر فعاليت دانشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن امكانات در حال به وجود آمدن است كه در جو كلي دانشگاه ها تاثيرگذار خواهد بود.

عباسي در ادامه افزود: در شرايط حاضر با توجه به نزديك بودن انتخابات رياست جمهوري مي‌توان پيش‌بيني كرد كه استقبال از فعاليت‌هاي دانشجويي بيشتر شود و شايد رسالت مهم جريان دانشجويي در حال حاضر را بتوان آشتي جريان دانشجويي با جامعه و خواست‌هاي مردم دانست.

دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان بيان كرد: تشكل‌هاي دانشجويي بايد علاوه بر ايجاد ارتباط با دانشجويان با خواست و مطالبات مردم آشتي كنند؛ چراكه جايگاهي كه دانشگاه در چند سال گذشته در اجتماع داشت را در حال حاضر ندارد و خواست‌ها و مطالبات مردم از طرف كساني كه داعيه دار فعاليت دانشجويي هستند مطرح نمي‌شود. اميدواريم گفتمان سازي صورت گيرد و بحث هاي تئوريك به تشكل‌هاي دانشجويي برگردد تا بتوانند راهكارهايي ارايه دهند و ارتباط با جامعه برقرار شود و جايگاه دانشگاه به محل اصلي خود برگردد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 411]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن