تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسؤول آموزش دفتر نمايندگي تام‌الاختيار تجاري ايران: موقعيت امروز عضويت ما در تجارت جهاني با موقعيت ديروز متفاوت، سخت‌تر و حساس‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مسؤول آموزش دفتر نمايندگي تام‌الاختيار تجاري ايران: موقعيت امروز عضويت ما در تجارت جهاني با موقعيت ديروز متفاوت، سخت‌تر و حساس‌تر است
خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس: شهرستان‌ها

مسوول آموزش دفتر نمايندگي تام الختيار تجاري ايران گفت: موقعيت امروز عضويت ما در تجارت جهاني با موقعيت ديروز ما متفاوت سخت‌تر و حساس‌تر است بنابراين به عنوان مسؤولان اقتصادي وظيفه داريم الحاقي عزتمند داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، امير هوشنگ فتحي‌زاده در همايش آشنايي با سازمان جهاني تجارت و فرايند الحاق ايران به آن كه در اتاق بازرگاني استان اردبيل برگزار شد افزود: اگر در مذاكره با كشورها از حساسيت و تفاوت شناخت طرفين، درك درستي نداشته باشيم دچار روزمرگي خواهيم شد و هر روز كه اعضاي سازمان وسيع‌تر و مقررات گسترده‌تر مي‌شود كار سخت‌تر مي‌شود و ذات الحاق نيز پر چالش است و بايد با پويايي اين چالش را به جلو ببريم و متوجه باشيم كه الحاق يك موضوع خاص است.

وي اين همايش را زمينه‌اي براي پيگيري چالش‌هاي الحاق دانست و گفت: بايد توليدات ما با معيارها و استاندارد‌هاي دنيا پذيرفته شود و همه‌گير باشد و با توجه به اين كه تا الحاق 10 سال فرصت داريم اين زمان مناسبي است كه از آن بهترين بهره‌وري را كنيم.

فتحي‌زاده تصريح كرد: در زمينه‌ طرح‌هاي صنعتي مقررات خوبي موجود است و با سازمان تجارت جهاني نيز در اين خصوص مشكلي نداريم اما در حوزه نسخه برداري حق امتياز‌ها و حمايت از محصولاتي كه براي اولين بار در ايران رايج مي‌شود برخي مسائل رعايت نمي‌شود.

وي با اشاره به مشكلات بخش فيلم و قانون كپي رايت در كشورمان گفت: كپي فيلم‌ها و استفاده بدون پرداخت حق امتياز به اين صنعت زيان مي‌رساند.

ميرهادي سيدي، معاون مديركل دفتر تام‌الاختيار تجاري با تشريح تجارت جهاني و مراحل و شرايط حضور و عضويت در آن گفت: براي الحاق به سازمان تجارت جهاني WTO بايد قانون حمايت از مصرف كنندگان تدوين شود و براي افزايش توان رقابتي نيز تلاش شود.

وي ايجاد ظرفيت‌هاي بيشتر صادراتي براي پيوستن به تجارت جهاني را ضروري دانست.

در پايان اين همايش مسؤولان اقتصادي، بازرگاني استان و كارشناسان اقتصادي به اظهارنظر پرداختند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن