تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813452019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم خراسان شمالي عزادار شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مردم خراسان شمالي عزادار شدند
با آغاز محرم الحرام سال 1430 هجري قمري و در آغاز دهه محرم استان خراسان شمالي يكپارچه سياهپوش شده است.


سردر مساجد، حسينيه ها و ادارات استان با پارچه هاي سياه به نشانه عزاداري پوشانده شده و مراسم سوگواري نيز در شبهاي محرم در اماكن ديني با حضور مردم برپا شده است.
همزمان شدن نخستين روز از ماه محرم الحرام با هجوم وحشيانه رژيم اشغالگر قدس به نوار غزه و كشتار مردم بي دفاع فلسطين و اعلام عزاي عمومي از سوي مقام معظم رهبري، مردم مسلمان اين خطه را در حزن و اندوهي خاص فرو برد.
مردم اين استان همزمان با سوگواري بر مظلوميت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در كشتار بي رحمانه مردم ستمديده نوار غزه نيز سوگوار و عزادارند.
اداره كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي براي ساماندهي مراسم عزداراي محرم الحرام اقدام به اعزام 850 مبلغ به مناطق شهري و روستايي اين استان كرد.
هياتها و دسته هاي عزاداري در اين استان نيز سازماندهي شده و بيش از 800 هيات عزداراي با همكاري اداره تبليغات اسلامي استان براي نظم يافتن فعاليتها داراي كد شناسايي شده اند.
همچنين سازمان تبليغات اسلامي خراسان شمالي حمل شمايل از سوي دسته ها و هياتهاي عزاداري را ممنوع كرده و از عزاداران خواست به جاي شمايل بي محتوا، از عكس شهداي هشت سال دفاع مقدس استفاده كنند.
نيروي انتظامي خراسان شمالي نيز در ماه محرم سال جاري براي تامين امنيت مراسم سوگواري در اين استان تدابير ويژه اي را تدارك ديده است.
ايجاد گشتهاي ويژه در سطح شهر و روستا، اعمال محدوديتهاي ترافيكي در شهر بجنورد مركز استان براي شبهاي هفتم تا دهم محرم از جمله طرحهاي نيروي انتظامي براي برقراري نظم و تسهيل در مراسم عزاداري است.
ك/3 2712/626/660 شماره 161 ساعت 10:22 تمام
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن