تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804371772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد حسن نصرالله: غزه كربلاست/ امروز عاشوراست


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: سيد حسن نصرالله: غزه كربلاست/ امروز عاشوراست
دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به كشتار بي رحمانه مردم غزه به دست نظاميان رژيم صهيونيستي گفت: اي برادران (روز دوشنبه) روز دهم است و همه روزها عاشورا و تمامي سرزمين ها كربلاست و پيام ما براي حسين (ع) و پاسخي به حسين (ع) است.


به گزارش گروه بين الملل «شبكه خبر دانشجو» به نقل از شبكه المنار، سيد حسن نصرالله در جمع هزاران تن از مردم لبنان در بيروت با انتقاد از سران برخي دولت هاي عربي افزود: در اين جنايت برخي سران عرب سكوت نكرده اند بلكه شريك واقعي اسراييل و امريكا در جنايت غزه هستند.

دبيركل حزب الله لبنان فجايع غزه را تكرار حادثه كربلا دانست و گفت : همه مسلمانان بايد به خيابانها بريزند و در مقابل اين جنايت فرياد كنند حتي اگر دولتها با گلوله پاسخ دهند.

وي بارديگر سكوت برخي كشورهاي عربي را در قبال جنايات رژيم صهيونيستي در غزه محكوم و تاكيد كرد : امريكا اعلام مي كند سوريها ، فلسطيني ها و لبناني ها چاره اي جز تسليم ندارند و با اميدواري شروط خود را از راه هاي منزوي كردن ، محاصره ، فشار، ايجاد فتنه در بين گروه هاي مقاومت و جنگ رواني ، سياسي ، ترورها و جنگها تحميل مي كند.

دبيركل حزب الله لبنان ادامه داد، هدف آنان اين است كسانيكه تاكنون تسليم نشده اند با شروط امريكايي و اسرائيلي تسليم شوند كه گروهي از كشورهاي عربي نيز در اين طرح شركت دارند.

سيدحسن نصرالله افزود : برخي از سكوت كشورهاي عربي سخن مي گويند ، هدف من همه اين كشورها نيست ، برخي از كشورها و سازمان هاي عربي در اين طرح مشاركت فعال دارند به ويژه برخي از كشورهايي كه با اسرائيل معاهده به اصطلاح صلح امضا كردند و آنها در همه زمينه هاي سياسي ، رواني ، اجتماعي ، رسانه اي ، فرهنگي ، امنيتي و نظامي درپي تحميل شرايط صلح خود بر ديگر مقاومت كنندگان مخالف طرح صهيونيستي در مساله فلسطين و درگيري اعراب و اسرائيل هستند.

وي يادآوري كرد : جنگي كه در سال 2006 بر ما تحميل شد با موافقت كشورهاي عربي صورت گرفت و بايد بگويم با درخواست كشورهاي عربي بوده است و اسرائيلي ها در اين زمينه شفاف بوده اند و هيچ يك از كشورهاي عربي نيز جرات نكرد اين مساله را رد كند چراكه صهيونيستها اسناد اين ارتباطات را دارند. آنها در تماس خود با اسرائيل اعلام كردند ما را از دست حزب الله خلاص كنيد و در روزهاي اوليه جنگ نيز از اسرائيل مي خواستند حملات خود را به حزب الله ادامه دهد، اين همان چيزي است كه در غزه در جريان است، آنان از اسرائيل مي خواهند تا حماس، جهاد اسلامي و ديگر گروههاي مقاومت فلسطيني را سركوب و سر از تن مجاهدان جدا كنند. آنها حتي خواهان پايان درگيري اعراب و اسرائيل هستند و در اين زمينه به اسرائيلي ها كمك مي كنند و اين يك واقعيت است.

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد امروز از مسئولان اسرائيلي شنيديم ميزان حمايت كشورهاي عربي از جنگ اين رژيم در غزه بيش از ميزان حمايتي بوده كه اين رژيم به هنگام جنگ با حزب الله در تابستان 2006 بدست آورد.

وي ادامه داد: اين صحنه واقعي تاسف بار است و درباره اختلاف و نبرد داخلي گروههاي فلسطيني بايد بگويم كه دليل اين درگيريها، شماري از كشورهاي عربي هستند كه برخي از اين گروهها را به آن حد مسلح و حمايت مالي و تحريك كردند كه اوضاع را به اينجا كشاندند و اين كار را نيز در لبنان انجام داده بودند.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: اگر تشويق و تحريك برخي از اين كشورهاي عربي نبود دولت پيشين لبنان جرات نمي كرد تصميمات ننگيني در پنجم ماه مي اتخاذ كند، كشورهايي كه مي خواستند لبنان را وارد جنگ سهمگين و فتنه اي داخلي كنند ولي با مخالفت گروههاي مخالف اين دولت لبنان، اين طرح نقش برآب شد، اين كشورها كشورهاي بي طرفي نيستند بلكه به آنچه كه انجام مي دهند باور دارند و به سبب اعلام پايبندي شان به طرح اسرائيلي و آمريكا به اين اقدامات ادامه مي دهند و اين مسئله بسيار تاسف بار است.

سيد حسن نصرالله تصريح كرد : اين كشورها با ايجاد اين درگيري هاي داخلي در لبنان و فلسطين به دنبال آن هستند تا خود را از مسئوليتي كه دارند مبرا سازند. با تاسف شديد حتي در سطوح سياسي و رسانه اي هيچ كس نه در جنگ تابستان گذشته و نه امروز در غزه از كشورهاي عربي نخواست تا جبهه نبرد خود را عليه اسرائيل به نمايندگي از لبنان و فلسطين بگشايند، آنچه كه انتظار مي رود حداقل موضع گيري سياسي و رسانه اي منصف و مناسب است ولي همانطور كه در جنگ تابستان گذشته ديده بوديم ، قرباني را مسئول اين حملات دانستند.

وي به دولت مصر هشدار داد: اگر گذرگاه رفح را باز نكنيد شما شريك در اين جنايت هستيد و بايد مسئوليت آن را بپذيريد.

سيد حسن نصرالله ادامه داد : روز شنبه از يك مسئول مصري شنديم كه گفت كسانيكه تلاش هاي گفتگوهاي ملي فلسطين را ناكام گذاشته اند مسئول حوادث جاري در فلسطين هستند و منظور وي حماس بوده است و سپس مي گويد ما با بررسي اوضاع هشدار داده بوديم و كسي كه به اين هشدارها گوش نكرده است بايد مسئوليت را بپذيرد. آيا هيچكس باور مي كند اين سخن از يك عرب و مسئولي عرب بيان شده باشد.

دبيركل حزب الله لبنان گفت : اين همان كسي است كه به هنگاميكه محاصره غزه به اوج خود رسيده بود و غزه از گرسنگي و بيماري رنج مي برد گفت كسيكه به مصر وارد شود پايش را مي شكنيم.

وي افزود : زمانيكه اين الگوها از مسئولان، شخصيتها و رهبران عرب را مشاهده مي كنم با بازگشت به تاريخ به ياد سخن امام حسين (ع) مي افتم كه در ان زمان فرمودند من مرگ را جز سعادت نمي دانم و زندگي با ستمگران را جز بيزاري نمي دانم. به خدا سوگند زندگي با وجود اين گونه افراد و رهبران كه عليه امت توطئه مي كنند ارزشي ندارد. ظرف يك دقيقه سيصد نفر در فلسطين شهيد مي شوند و مسئولي عربي قربانيان و شهدا را مسئول رويارويي مي داند و به نظر مي رسد خواسته مورد نظر آنان از حماس، جهاد اسلامي و گروههاي فلسطيني اين بود كه با آتش بس محاصره،آتش بس گرسنه ساختن وآتش بس به ذلت كشاندن را كه شانزده ماه است ادامه داد تمديد كنند.

دبيركل حزب الله لبنان اضافه كرد : امروز همان سخناني را كه در جريان جنگ 2006 گفته مي شد مي شنويم و تلاش مي كنند تا مقاومت را مسئول جنگ و پيامدهاي آن در غزه معرفي كنند و اين مساله بسيار شرم آور و تاسف بار است ، حتي در سطوح رسانه اي برخي از شبكه هاي بين المللي عربي كه شايسته است آنها را عبري و نه عربي بناميم كساني را كه در غزه به شهادت رسيده اند طوري اعلام مي كنند كه گويي اين افراد در حادثه رانندگي در هند كشته شده اند و سپس با پايان خبر به برنامه هاي معمولي خود مي پردازند و اشاره نمي شود كه يك فاجعه بزرگ عربي و انساني در غزه روي مي دهد چرا كه اين شبكه ها در صورت ارائه اخبار درست در تنگنا قرار مي گيرند.

وي ادامه داد: اين شبكه ها كساني را كه در غزه كشته مي شوند به جاي شهيد، كشته عنوان مي كنند ، امروز اي برداران و خواهران، اهالي غزه گزينه خود را انتخاب كرده اند فعل شهادت، پايداري و سرافرازي را صرف كرده اند كاري كه شما در تابستان 2006 انجام داديد و هيچكس هم آنها را به اين كار وادار نكرده است، شمار شهدا، ميزان خرابي ها و ويراني ها و بي توجهي دنيا، تاثيري بر مقاومت و پايبندي و ادامه جهاد و مقاومت آنان نداشته است اما مسئوليت امروز امت (اسلامي) چيست؟

دبيركل حزب الله لبنان بارديگر با تاكيد براينكه مقاومت ذلت نمي پذيرد، مقاومت اهالي غزه را در برابر جنايات نظاميان رژيم صهيونيستي ستود.

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود افزود: چرا (هيهات من الذله؟) آيا اين مسئله، احساسي و حماسه شخصي است يا انسانيت و پايبندي عقيدتي، الهي، ديني و انساني است كه برخواسته از كرامت و ارزش هاي انساني است، (هيات من الذله) مدرسه محمدي در كربلاست و مدرسه اي است كه در آن انسان شهادت با افتخار را بر زندگي پست و فرومايه ترجيح مي دهد، آيا از مقدسات، كرامت و حقوق خود عقب نشيني مي كند؟ خير، اين مسئله (شهادت) با ذات ، فطرت ، انسانيت و اسلام انسان همخواني دارد. در كربلا چنين روي داد و اين، گزينه ما در جنگ تابستان 2006 بود و در آن زمان تمام ملت مقاوم لبنان در برابر دو گزينه قرار داشتند كه يا بايد با خواري و خفت تسليم شروط پست اسرائيل و آمريكا مي شديم تا جنگ متوقف مي شد يا اينكه با جنگ، ويراني و كشتار مقابله مي كرديم و ما زندگي پست گونه را رها كرديم و گزينه انسانهاي با كرامت را برگزيديم و در اين راه شهيد داديم و از شهادت، پيروزي تاريخي در لبنان پديد آورديم.

سيد حسن نصرالله افزود: شما با منطق كربلايي و حسين (ع) با بيدادگري و پستي مخالفت و بر گزينه مقاومت تاكيد كرديد، با وجود آنكه هزاران منزل شما ويران شد و هزاران نفر از مردان ،كودكان و زنان شما در اين جنگ به شهادت رسيدند و امكانات محدودي داشتيد اما نتيجه آن پيروزي بود و آنچه كه امروز در غزه جريان دارد نسخه فلسطيني آن چيزي است كه در لبنان در سال 2006 روي داد.

وي ادامه داد: ما لبناني ها مي توانيم آنچه را كه در غزه روي مي دهد درك كنيم، آنچه كه در آنجا روي مي دهد بر ما نيز گذشته است و گزينه هاي مورد نظر (رويارويي يا تسليم) همان گزينه ها و صحنه درگيري همان صحنه درگيري است و نتيجه (پيروزي حزب الله) نيز همان نتيجه خواهد بود. هنگاميكه به غزه محاصره شده، با تشنگي، گرسنگي، جنگ و آتش مي نگريم كه صدها شهيد داده است و اهالي آن با استقامت و صبر به راه خود ادامه مي دهند و احساس ضعف و سستي نيز نمي كنند، صحنه اي كربلايي مي بينيم. اسماعيل هنيه نخست وزير قانوني فلسطين در زير آتش مي گويد اگر غزه را كاملا از ميان ببريد ما از موضع خود عقب نشيني نمي كنيم ، تسليم نمي شويم و از حقوق و كرامت خود دفاع مي كنيم. اين همان كربلاي واقعي است، صحنه اي كه انسان پستي و ذلت را رد مي كند و با رويارويي شبانه روزي با آتش، شهدا و اجساد شهدا را تشييع مي كند.

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد: وضعيت برادران ما در غزه چه بسا سخت تر از وضعيت ما در دوران جنگ تابستان 2006 بوده است. ما امروز نيازمند حقيقت طنين اندازي هستيم تا تمامي ملت به آنچه كه در غزه روي مي دهد مسئول باشد. اي برادران آنچه كه در فلسطين و لبنان مي گذرد طرحي امريكايي اسرائيلي است تا با حل و فصل ذلت بار مسائل منطقه، اعراب بازنده آن باشند. به دنبال خروج مصر و اردن از دايره كشورهاي متخاصم اسرائيل و امضاي معاهده به اصطلاح صلح از سوي اين دو كشور با اسرائيل، تنها فلسطين، لبنان و سوريه مانده اند. آمريكاييها و اسرائيليها خواهان حل و فصل اختلافات در منطقه به صورت دلخواه خود هستند و معتقدند فلسطيني ها، لبناني ها و سوري ها شروط را بپذيرند.

دبيركل حزب الله لبنان در ادامه سخنراني خود در بيروت گفت: هدف اصلي بايد تلاش به منظور متوقف كردن تهاجم صهيونيستي به غزه باشد و نبايد اجازه داد هيچ يك از اهداف اين تهاجم محقق شود و اين گونه پيروزي در غزه تحقق مي يابد.

سيد حسن نصرالله افزود همه امت بايد براي تحقق اين هدف تلاش كنند و اين فقط مسئوليت ساكنان غزه نيست مسئوليت حكومتها در جهان عربي و جهان اسلامي و مسئوليت ملتهاست حكومت هايي كه اقدام نكرده اند بايد ملتهايشان آنها را وادار به اقدام كنند و اين هرگز توجيهي براي ملتها نيست كه گفته شود ما در برابر نظام هاي سركوبگر قرار داريم.

سيد حسن نصرالله اظهار داشت: بايد در همه جهان عربي و جهان اسلامي به خيابان ها بياييم تا صداي خود را در برابر جهان بلند كنيم و حكومتهاي خود را تحت فشار قرار دهيم حتي اگر به سوي ما گلوله شليك شود اين يك وظيفه است و كسي كه در اين راه كشته شود شهيد در راه قدس و شهيد اسلام و شهيد انسانيت است اما نبايد حاكمان به بهانه ناتواني خود و ملتها به بهانه سركوب حاكمان عليه آنها اقدام نكنند در جنگ ژوئيه من اين را از ملتهاي عرب درخواست نكردم اما در جنگ غزه و در تهاجم به غزه مي گويم كه اين وظيفه همگي ما است كه با هزاران ، دهها هزار و صدها هزار نفر به خيابانها بياييم تا از اين حكومت ها بخواهيم كه به مسئوليت خود عمل كنند و آنها مي دانند كه چه كاري مي توانند انجام دهند آنها مي توانند كارهاي زيادي انجام دهند.

دبيركل حزب الله خاطرنشان كرد: در اين شرايط كه آمريكا و كشورهاي اروپايي و ديگر كشورها از بحرانهاي مالي و اقتصادي شديدي رنج مي برند بله ما امروز در جهان عربي نفت و مال و موقعيت سياسي داريم و حكومت ها و نظام هاي ما مي توانند به آساني و تلاش اندك تهاجم عليه ساكنان غزه را متوقف كنند. وي اظهار داشت همه اين ملتهاي عرب و مسلمان به خيابانها بيايند و به طور مشخص از نظام مصر بخواهند امروز موضع مصر در رابطه با آنچه كه در غزه رخ مي دهد سنگ بنا است و كسي از مصر نمي خواهد كه جبهه اي بگشايد يا به جنگ برود فقط گذرگاه را باز كند تا مواد غذايي ، دارو و حتي سلاح به ساكنان غزه برسد و در غزه ملت ، مبارزان ، مردان و زنان شايسته مقاومت و پايداري و تحقق پيروزي هستند و در همه مراحل گذشته از آزمايش سربلند بيرون آمده اند ما در لبنان در جنگ ژوئيه از هيچ كشور عربي نخواستيم كه جبهه اي بگشايد بله باز كردن مرزها را درخواست مي كرديم ما زماني كه سوريه را در پايداري و پيروزي خود در جنگ ژوئيه شريك مي دانستيم به اين علت است كه سوريه با وجود اينكه گذرگاهها و راههاي مرزي به طور پي در پي هدف حمله هوايي قرار مي گرفت ، مرزها را نبست.

سيد حسن نصرالله تصريح كرد: از مصر فقط درخواست مي شود گذرگاه را به طور نهايي براي افراد زنده نه براي زخمي ها يا شهدا باز كند مصر هلال احمر نيست مصر كه (ام الدنيا) مادر دنيا گفته مي شد مادر دنيا است و كشور عربي بزرگ و مهم تري است و مصر صليب سرخ يا هلال احمر نيست تا با اين موضع با ساكنان غزه رفتار كند از رهبري و نظام مصر مي خواهيم به اين مسئله پايان دهد و همچنين از اين كشور از نظر سياسي مي خواهيم كه از جنگ براي اعمال فشار بر حماس و گروههاي مقاومت در غزه به منظور پذيرفتن شرطهاي اسرائيل براي متوقف كردن جنگ يا آتش بس سوء استفاده نكند همان كاري كه برخي با ما در روزهاي نخست تهاجم ژوئيه سال دو هزار و شش انجام دادند بلكه بايد از نظر سياسي به ساكنان غزه كمك كنند تا تهاجم بدون قيد و شرط متوقف شود و اين مسئوليت واقعي مصر است.

دبيركل حزب الله گفت: ملت هاي ما در جهان عربي و جهان اسلامي بايد از نظام مصر بخواهند ، تاكنون از درخواست سخن مي گفتيم اما بعد از حادثه اي كه دو روز پيش رخ داد به نظام مصر و مسئولان مصري مي گوييم اگر گذرگاه رفح را باز نكنيد و به برادرانتان در غزه كمك نكنيد شما در جنايت ، قتل ، محاصره و ايجاد مصيبت براي فلسطين شريك هستيد.

سيد حسن نصرالله اظهار داشت: مسئولان مصري بايد اين سخنراني را از همه ملتهاي جهان عربي و جهان اسلامي از علماء ، احزاب ، نخبگان ، فرهيختگان ، اصحاب رسانه و اقشار جوامع مختلف ما بشنود و بايد بدانند كه اگر از الان موضع انساني و تاريخي اتخاذ نكنند در معرض محكوميت امت ، تاريخ ، انبياء و شهداء قرار دارند و سخنراني در درجه اول و قبل از هر چيز خطاب به ملت مصر و ملت عرب ، مسلمان ، مبارز ، شجاع و شريف آن است و بايد ميليون ها نفر از اين ملت مصر به خيابان بيايد آيا پليس مصر مي تواند ميليون ها مصري را بكشد؟ نخواهد توانست همه ما از ملت مصر درخواست مي كنيم زيرا اين ملت در سرزمين اين نظام است كه گذرگاه رفح را خواهد بست ملت مصر بايد اين گذرگاه را باز كنند من از موضع منتسب به مقاومتي سخن مي گويم كه سي و سه روز مبارزه كرد.

وي گفت: آنچه درباره افسران و سربازان نيروهاي مسلح مصر مي دانيم و مي شنويم اين است كه آنها همچنان اصالت و هويت عربي شان را حفظ كرده اند و با وجود گذشت دهها سال از كمپ ديويد همچنان با صهيونيستها دشمن هستند من خواستار كودتا در مصر نيستم اما بايد ژنرال ها و افسران نزد رهبران سياسي بروند و به آنها بگويند كه شرف لباس فرم نظامي شان به آنها اجازه نمي دهد در حالي كه ساكنان غزه كشته مي شوند از مرزهاي اسرائيل پاسداري كنند امروز چيزي كه معادله را تغيير مي دهد اصلاح موضع سياسي مصر است اين همان چيزي است كه حاكمان و ملتهاي عرب و ملت مصر بايد از مصر درخواست كنند اگر اين گذرگاه باز شود و دارو و مواد غذايي و مال و حتي سلاح به ساكنان غزه برسد حماسه پيروزي كه در لبنان به وجود آمد ، تكرار خواهد شد و ما به آن اطمينان داريم.

دبيركل حزب الله لبنان در ادامه سخنراني خود گفت: اگر ساكنان غزه روزها يا هفته ها مقاومت و پايداري كنند تهاجم متوقف خواهد شد.

سيد حسن نصرالله افزود: اين دشمني است كه قدرت و توان جنگ فرسايشي و جنگ روزهاي طولاني را ندارد اين دشمن سرانجام مجبور خواهد شد تهاجم خود را متوقف كند.

وي اظهار داشت: برخي به ما خواهند گفت و در لبنان اكنون برخي به ما مي گويند كه راه حل در رفتن به سوي صلح عادلانه و فراگير است اين همان راه حلي است كه به مصيبت پايان مي دهد شما كه از زمان مادريد و قبل از مادريد و بعد از مادريد به صلح عادلانه و فراگير دعوت مي كنيد تاكنون چه چيزي از اسرائيل جزء كشتارها، جنايات، تهاجم، توهين بيشتر و تحميل شرطها به دست آورده ايد.

سيد حسن نصرالله تصريح كرد: مذاكرات در كمپ ديويد با ليكود و كاديما نبود بلكه با حزب كار و شخص باراك بود و فلسطيني ها در كمپ ديويد حتي حداقل حقوق خود را كه بخشي از آبروي آنان را حفظ كند ، بدست نياوردند.

دبيركل حزب الله در ادامه اين سوال را مطرح كرد كه كدام صلح عادلانه و فراگيري ، صلحي كه در سايه شرطهاي ذلت بار اسرائيل محقق مي شود برخي به ما مي گويند كه جامعه بين المللي از ما حمايت مي كند جامعه بين المللي كجاست كه از ملت بي دفاع در غزه و كودكان و زنان غزه حمايت كند به ما مي گويند كه قطعنامه هاي بين المللي از ما حمايت مي كنند قطعنامه هاي بين المللي در منازعه اعراب و اسرائيل كجا هستند قطعنامه هايي كه حتي يك قطعنامه هم از آنها اجرا نشده است به ما مي گويند كه همبستگي عربي از ما حمايت مي كند كدام همبستگي عربي ، حاكمان عرب به روزها نياز دارند تا درباره برگزاري جلسه به توافق برسند كه تاكنون به علت ملاحظات برخي درباره برگزاري آن به توافق نرسيده اند.

وي گفت: آنچه در غزه رخ داده و رخ مي دهد و آنچه در تهاجم ژوئيه سال دو هزار و شش رخ داده است بايد براي متقاعد كردن همه اعراب كافي باشد كه اين مقاومت است كه ملتهاي ما را مصون نگه مي دارد و حقوق ما را باز مي گرداند و همه گزينه هاي ديگر توهم و سراب است.

دبيركل حزب الله خاطر نشان كرد: آيا ما اعراب و در جهان عربي و جهان اسلامي براي رسيدن به اين آگاهي و اين ايمان به صد جنايت قانا نياز داريم آيا به صد جنايت غزه نياز داريم؟ اين تاسف بار است ، اين دشمني كه خواستار صلح با آن هستيد هر سال دليل جديدي براي وحشيگري ، نژادپرستي و جنايت خود به شما ارائه مي كند و درخواست هاي صلح شما فقط با كشتار بيشتر مواجه شده اند آيا به كشتارهاي بيشتر نياز داريم تا حاكمان ، ملتها و نخبگان ما متقاعد شوند كه ما در برابر دشمني قرار داريم كه ذاتا جنايتكار ، تروريست و نژاد پرست است و با هيچ شرطي نمي توان با آن صلح برقرار كرد.

سيد حسن نصرالله گفت: ايمان ، وفاداري ، صداقت و مقاومت و پايداري از عواملي هستند كه باعث پيروزي مي شوند. وي افزود از آغاز تهاجم صهيونيستي به غزه ، اولمرت ، باراك ، ليوني و شماري از مسئولان اسرائيلي تهديدها و هشدارهاي شديدي درباره هر جبهه ديگري مطرح كردند و منظور آنها به طور مشخص لبنان است و آنها تدابيري در مرزها اتخاذ كردند و در مرزهاي شمالي با فلسطين اشغالي به حال آماده باش در آمدند و ديروز از ساكنان شهرك ها در شمال فلسطين اشغالي درخواست شد پناهگاههاي خود را آماده كنند و پيام هاي زيادي در اين زمينه ارسال مي شود و دو احتمال وجود دارد يكي اينكه اين احتمال وجود دارد كه همه سخنان يا اقدامات اسرائيلي ها در منطقه شمالي تدابير پيشگيرانه از بيم وقوع حادثه اي از جبهه لبنان باشد.

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد: پيروزي از آن مقاومت در لبنان و فلسطين است.

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنانش در بيروت گفت: در سايه خلاء سياسي در آمريكا و در فاصله زماني رفتن جرج بوش و آمدن اوباما اين احتمال وجود دارد كه دشمن صهيونيستي به لبنان حمله ور و از اين فرصت استفاده كند. دشمن صهونيستي به اين مساله به فراخور مساله انتخابات و يا آنچه كه از آن به عنوان وضعيت بازدارندگي اسرائيل ياد مي كند نياز دارد. اطميناني به اين سخنان نيست كه اسرائيل در دو جبهه نمي جنگد اسرائيل در گذشته در سه تا چهار جبهه جنگيده است و به همين سبب دولت، ملت و گروههاي مقاومت لبنان بايد هوشيار باشند و نسبت به آنچه كه در پيرامون مي گذرد بي اعتنا نباشند حتي نسبت به هشت فروند موشكي كه چند روز پيش و قبل از حمله نظامي اسرائيل به غزه در جنوب لبنان كشف شده، بايد هوشيار بود و من اين سئوال را مي پرسم چه كسي قبل از جنگ اين موشكها را كار گذاشته است و برخي از گروههاي سياسي لبناني همانطور كه مي دانيد اظهار نظر خود را (عليه حزب الله) بيان كردند و زماني كه برادران "آل طراف" از شهر ابليده ربوده شدند هيچ سخني در اين زمينه نگفتند ولي موقعي كه چند موشك در ناقوره پيدا شد ما را با نظريات و بيانيه هاي خود بمباران كردند و انگشت اتهام را به سوي ما نشانه رفتند و حتي يكي از آنان گفت جز حزب الله چه كسي در اين منطقه فعاليت دارد.

وي ادامه داد: تحليل سياسي اين افراد فاجعه آميز است و اطلاعات آنها درست نيست با اين حال شماري از اين افراد حزب الله را مسئول استقرار اين موشكها دانسته اند و من قويا به آنها مي گويم ما در حزب الله آنقدر شجاعت داريم كه مسئوليت كاري را كه انجام مي دهيم بپذيريم و مانند افراد ديگر مخفي نمي شويم، ما از اين شجاعت برخورداريم. ما كسي را متهم نمي كنيم تا با اين كار خود را مبري كنيم ولي آنچه كه در ناقوره روي داد از زاويه ديگري مشكوك است.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: آيا اسرائيل نمي تواند وارد جنوب لبنان شود و اين نوع موشكها را نصب كند. آيا مزدوران زياد اسرائيل در لبنان نمي توانند چنين كاري را انجام دهند، اين اقدام آنان در همبستگي با ساكنان غزه نيست بلكه ارائه مجوزي به اسرائيل براي شروع حمله به لبنان است و متاسفانه برخي از اين سياستمداران اين توجيهات را در اختيار اسرائيلي ها قرار دادند و به آن كمك كردند.

وي افزود: هنگاميكه آنان (دارا بودن) كاتيوشا را محكوم كردند و مي گفتند اين كاتيوشاها بهانه اي براي حمله اسرائيل به لبنان است، چه كسي گفته اين سلاح بهانه به دست اسرائيلي ها مي دهد. آيا اين بهانه توجيهي براي اسرائيل در حمله به لبنان است و لبنان را ويران كند. شما با اين سخنراني ها و بيانيه هاي احمقانه و پوچ اين بهانه ها را به اسرائيل مي دهيد. من به دنبال وارد شدن در اين مساله نيستم ولي خواهان آنم كه وارد اين مسئله شوم كه لبنان دو بار اسرائيل را شكست داد ولي معروفترين شكست اسرائيل در سال دو هزار و دو هزار و شش بوده است.

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد: ما بايد هوشيار باشيم و من از برادران مقاومت در جنوب خواستم تا در منطقه حضور هوشيارانه اي داشته باشند چرا كه ما در برابر دشمن جنايتكاري هستيم و ما به ميزان توطئه ها و طرح هايي كه براي ما در منطقه و دنيا كشيده مي شود، آشنا نيستيم. آنچه كه در سال دو هزار و شش گذشته و آنچه كه امروز در غزه مي گذرد ما را نمي ترساند. ما به گزينه خود ايمان داريم و آمادگي رويارويي با هرگونه تجاوز به كشور و كرامت خود را دارا هستيم. ما شعار خود را با خون نوشتيم و با هر متجاوزي از هر جايي كه باشد با حضور خود و با تمسك به شعار هيهات من الذله برخورد مي كنيم.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: اي برادران و خواهران ما در لبنان، جهان اسلام و عرب بايد به مسئوليت تاريخي و ايماني خود در چنين روزهاي تاريخي و به ويژه كربلايي در قبال آنچه كه در غزه مي گذرد عمل كنيم. نتايج آنچه كه در غزه مي گذرد به غزه و فلسطين ختم نمي شود بلكه به تمام جهان اسلام سرايت مي كند و بايد به كار و فعاليت خود ادامه دهيم و به تظاهراتها و تحصن ها بسنده نكنيم و بايد تمام تلاش خود را به منظور دفاع از ساكنان غزه بكار بريم.

دبيركل حزب الله افزود: (روز دوشنبه) را امام سيد خامنه اي دام ظله الشريف براي تمام مجاهدان و آزادگان، عزاي عمومي اعلام كرده اند. ما به اين روز توجه مي كنيم و همبستگي خود را به اهل خود در غزه و عزايمان را براي شهداي پاك و مظلوم غزه اعلام مي داريم و من به سهم خود از شما مي خواهم در ساعت هشت بعد از ظهر (به وقت محلي) در ورزشگاه رايا حضور گسترده اي را بهم برسانيد و در اين عزاي عمومي شركت كنيد.

وي گفت: حضور ما نشانه همبستگي و حمايت ما از اهل غزه است و در روزهايي مثل امروز بسياري از مجالس عاشورايي در حسينيه ها و مساجد برگزار مي شود و من مي خواهم تمام اين مجالس به هنگام عصر تعطيل شود و همه زنان، مردان، كودكان و سالخوردگان براي همبستگي با غزه و شهداي آن ملحق شوند و جهان بايد (روز دوشنبه) فرياد ما را بشنود و جهان مشتهاي گره كرده حسيني ما را ببيند و به دنيا اعلام كنيم ما در اينجا حضور داريم و خون، كشتار و ترساندن، ما را تسليم نمي كند. من معمولا از شما در روز دهم محرم در ورزشگاه رايا دعوت مي كردم ولي اي برادران (روز دوشنبه) روز دهم است و همه روزها عاشورا و تمامي سرزمينها كربلاست و پيام ما براي حسين (ع) و پاسخي به حسين (ع) است./انتهاي پيام/
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن