تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805482398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منوچهر منطقي: زيان تندر-90 را تحمل مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: منوچهر منطقي: زيان تندر-90 را تحمل مي‌كنيم
گروه خودرو- مديرعامل ايران خودرو به فاصله اندكي پس از تهديد مديرعامل سايپا مبني بر توقف خط توليد تندر-90 در صورت عدم افزايش قيمت كارخانه‌اي اين محصول، اعلام كرد تندر به حاشيه ضرر رسيده و اگر اين وضعيت ادامه يابد ايران‌خودرو نيز خط توليد آن را متوقف ‌مي‌كند.
اين در شرايطي است كه طي جلسه برگزار شده پنجشنبه گذشته منوچهر منطقي پيشنهاد ثبات قميت تندر را مطرح كرد، پيشنهادي كه دست آخر راي نيز آورد و قرار است از امروز پيش‌فروش مرحله جديد اين محصول از سوي ايران خودرو و پارس خودرو آغاز شود.
خبرگزاري فارس روز گذشته طي گزارشي به بررسي دليل پذيرش عدم افزايش قيمت تندر-90 از سوي خودروسازان پرداخته كه طي آن مديرعامل ايران خودرو در نظر گرفتن تندر براي اقشار كم‌درآمد جامعه را جزو دلايل ثبات قيمت تندر عنوان كرده است البته محسن صالحي‌نيا مديرعامل دفتر ماشين‌سازي و نيروي محركه وزارت صنايع و معادن نيز در اين زمينه توضيحاتي داده است.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: در حال حاضر بر اساس قيمت‌هاي اعلام شده در مورد تندر-90 با ضرر روبه‌رو هستيم، ولي سعي داريم با همكاري رنو پارس قيمت تندر-90 براي اقشار كم‌درآمد جامعه به حدود قيمت تعيين شده برسد.
منوچهر منطقي اظهار داشت: تندر-90 در ابتدا قرار بود جايگزين پيكان شده و به نوعي خودروي اقشار كم‌درآمد باشد، اما با شروع توليد اين محصول به دلايل مختلف از جمله افزايش دستمزدها و قيمت مواد اوليه، تغيير قيمت يورو و از همه مهم‌تر عدم تسلط شركت رنو پارس بر زنجيره سازندگان قطعه در ايران، قطعات خودرو تحويلي از سوي رنو پارس در چند مرحله گران شد.
وي گفت: با وجود شرايط ناخواسته كه موجب گران شدن قيمت تندر-90 شد، ايران خودرو تمام تلاش خود را در راستاي سياست‌هاي اعلام شده وزارت صنايع مبني‌بر كاهش قيمت اين محصول براي اقشاركم‌درآمد و همچنين دفاع از منافع سهامداران به كار مي‌گيرد.
وي كاهش قيمت و افزايش كيفيت تندر-90 را يكي از مهم‌ترين اهداف خودروسازان عنوان كرد و گفت: در حال حاضر بر اساس قيمت‌هاي اعلام شده در مورد تندر-90 با ضرر و زيان روبه‌رو هستيم ولي سعي داريم با همكاري رنو پارس قيمت تندر-90 براي اقشار كم‌درآمد جامعه به حدود قيمت تعيين شده برسد و سبد محصول تندر-90 در مجموع براي سهامداران با سود همراه باشد.
منطقي در پايان موفقيت ايران خودرو در تامين اهداف وزارت صنايع در جهت تثبيت قيمت تندر-90 و حفظ منافع سهامداران را اقدامي موثر در جهت رقابت‌پذيري در سطح جهان عنوان كرد. همچنين مديركل خودرو و نيرو محركه وزارت صنايع و معادن نيز از اتخاذ دو راهكار به منظور جلوگيري از زيان ده بودن توليد تندر-90 و ادامه توليد و فروش اين خودرو با قيمت‌هاي قبلي خبر داد.
محسن صالحي‌نيا با بيان اينكه رنو پارس خواستار افزايش قيمت قطعات تحويلي خود به خودروسازان ايراني بوده‌ است گفت: شركت رنو پارس بر اساس هزينه‌هاي داخلي و خارجي خود خواستار افزايش قيمت قطعات تحويلي به خودروسازان بود، در حالي كه طي دو ماه اخير اعداد و ارقام اين هزينه‌ها با روندي كاهشي همراه بوده و حتي پيش از آن نيز به نظر مي‌رسيد كه امكان ايجاد برخي تغييرات در قيمت‌ها وجود دارد. وي ادامه داد: بر اين اساس و پس از برگزاري جلساتي بين توليد‌كنندگان، نمايندگان وزارت صنايع، سازمان گسترش و رنوپارس دو راهكار براي حل مشكل ايجاد شده در زمينه قيمت تمام شده تندر مصوب شد كه بر اساس يكي از آنها قيمت قطعات تحويلي از سوي تامين‌كننده قطعات كاهش خواهد يافت.
وي با بيان اينكه شركت‌هاي خودروساز داخلي با هزينه‌هايي روبه‌رو هستند افزود: به همين دليل هرچقدر تيراژ توليد بالاتر باشد هزينه‌هاي توليد نيز سرشكن خواهد شد و در همين راستا با توجه به اينكه تيراژ توليد تندر-90 در حال افزايش است، خودروسازان پذيرفتند هزينه‌هاي توليد خود را متعادل و سرشكن كنند.
صالحي‌نيا توضيح داد: در برخي شرايط خودروسازان بخشي از قطعات مورد نياز خود را از طريق شركت‌هاي داخلي و بخشي را نيز از شركت‌هاي خارجي خريداري مي‌كنند و هزينه‌هايي مانند مونتاژ، رنگ، تست و همچنين هزينه‌هاي فروش و خدمات پس از فروش را متحمل مي‌شوند، ولي در مورد توليد تندر-90 شرايط متفاوت است و توليد‌كنندگان، قطعات مورد نياز خود را چه داخلي و چه خارجي از طريق يك شركت تامين‌كننده به نام رنو پارس خريداري مي‌كنند كه اين شركت نيز بر اساس داخلي يا خارجي بودن قطعات تحويلي هزينه‌هايي را بر قطعات تحويلي لحاظ مي‌كرد.
وي ادامه داد: قرار شد اين هزينه‌هاي مترتب بر تامين قطعات متعادل شود تا قيمت تمام شده خودروسازان نيز كاهش يابد.
به گفته وي شركت رنو پارس هر چهار ماه يك بار در مورد هزينه‌هاي مترتب بر توليد خود توافقي را با خودروسازان انجام مي‌دهد كه با توجه به افزايش نرخ ارز در يك مقطع زماني خواستار افزايش هزينه‌ها بودند، در حالي‌كه زمان تصميم‌گيري‌ ما اين هزينه‌ها كاهش يافته بود.
مديركل خودرو و نيرو محركه وزارت صنايع با بيان اينكه درخواست شركت رنو پارس براي افزايش قيمت قطعات كمتر از 10‌درصد بود تصريح كرد: خودروسازان افزايش قيمتي را ازسوي رنو پارس نپذيرفتند و فعلا توجيهي براي افزايش قيمت قطعات تندر-90 وجود ندارد.
وي در مورد مدت زمان حفظ قيمت‌هاي فعلي تندر-90 نيز گفت: مدت زمان مشخصي براي اعمال قيمت‌هاي فعلي مشخص نشده و تصميم اتخاذ شده تا اطلاع ثانوي قابل‌اجرا است.
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن