تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815271768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
در جلسه اخير شوراي اسلامي شهر مشهد عنوان شد ؛
استفاده از نيروي انتظامي براي جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز، طرحي شكست خورده است

خراسان امروز - خجسته نيا: در جلسه ديروز شوراي اسلامي شهر مشهد طرح جمعي از اعضاي شورا در ارتباط با تأسيس شركت مستقل منوريل در شهرداري مشهد، با وجود تأكيد آنها در تسريع اجرايي شدن اين طرح، به دليل پيشنهاد شهرداري درقطعي شدن هماهنگي ها با استانداري به جلسه بعد موكول شد.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه و امور اداري شوراي شهر در دفاع از اين طرح گفت: تا زماني كه عمليات اجرايي قطار شهري در مشهد شروع نشده بود، همه مخالف بودند، در حالي كه حمل و نقل عمومي بايد توسعه يابد تا پاسخگوي نياز شهروندان باشد.
مفيدي ادعاي توسعه تشكيلاتي در خصوص منوريل را رد كرد و افزود: من به عنوان عضو شورا نسبت به ايجاد چنين تشكيلاتي اصرار و آمادگي دارم در هر جايگاهي از آن دفاع كنم.
وي دفاع از ايجاد اين تشكيلات توسط قطار شهري و معاونت حمل و نقل شهرداري را غيرمنطقي عنوان كرد و گفت: شوراي شهر بايد از اين طرح دفاع كند و آنان فقط در جلسات حضور داشته باشند.وي با بيان اينكه وجود هرگونه شبهه در اين امر پذيرفتني نيست، افزود: چه ايرادي دارد كه منوريل در مشهد به صورت پايلوت كشوري اجرا شود.
وي همچنين اتلاف اعتبارات در چنين تشكيلاتي را رد كرد و گفت: آيا چنين تشكيلاتي كه مي تواند سالانه 100 تا 200 ميليارد تومان اعتبار وارد مشهد كند، توسعه تشكيلاتي است؟وي از اهتمام استاندار خراسان رضوي در خصوص راه اندازي خطوط 1، 2 و 3 قطار شهري مشهد قدرداني كرد و اظهار داشت: بحث منوريل نفي عملكرد گذشته نيست، بلكه با تسريع در ايجاد اين تشكيلات بايد سريعتر اعتبار گرفت و اجرا را آغاز كرد.
وي با اشاره به اختلاف نظر شورا و شهرداري در ايجاد يك معاونت در شركت قطار شهري براي احداث منوريل گفت: ما معتقديم با تشكيل معاونت، كار با پيشرفت مطلوبي طي نخواهد شد.
يكي ديگر از اعضاي شورا نيز تأخير در تصميم گيري را كاري حرام عنوان كرد و گفت: ما اگر به يك نتيجه واحد رسيده ايم، بايد سريعتر اقدام كنيم.داوود آبادي همچنين از آماده بودن اساسنامه تشكيلات منوريل خبر داد و افزود: اين اقدام نيز در راستاي تسريع در اجراي اين طرح است.خواجي نيز شأن شوراي شهر را بالاتر از تعلل نسبت به يك اتفاق نظر دانست و گفت: اين گونه تعللها به هيچ وجه پذيرفته نيست.

افزايش كرايه ميني بوسها
به گزارش خبرنگار ما افزايش 20 تا 30 درصدي نرخ كرايه تعدادي از خطوط ميني بوسها و اتوبوسهاي تحت نظارت سازمان اتوبوسراني، تداوم كمك به ستاد نماز جمعه مشهد، جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز قبل از شكل گيري اوليه ساختمان و اختصاص يك ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار براي دستمزد يك ساله به كارگيري نيروي انتظامي جهت جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز در منطقه 3 از ديگر مصوبات اين جلسه بود.
در اين جلسه دكتر خادمي رئيس مركز پژوهشهاي شوراي اسلامي شهر نيز در ارتباط با روند امور اداري طي سه ماهه اول و دوم سال جاري و مقايسه آن با سال قبل گزارشي ارايه كرد. طبق اين گزارش طي سه ماهه اول سال جاري هزار و 450 و در سه ماهه دوم هزار و 291 مورد پروانه ساخت و ساز مسكوني صادر شده كه اين ارقام نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتيب 29 و 30 درصد رشد داشته است.به گفته وي تعداد صدور پروانه هاي تجاري نيز در هر دو سه ماه سال جاري 40 مورد بوده كه اين رقم نسبت به سه ماهه اول سال قبل 95 درصد رشد مثبت و 18 درصد رشد منفي نسبت به سه ماهه دوم سال قبل داشته است.در قالب اين گزارش تعداد پايانكار صادر شده نيز در سه ماهه اول و دوم سال جاري به ترتيب سه هزار و 500 و چهارهزار و 300 مورد اعلام شد كه نسبت به سال قبل 30 درصد رشد منفي در سه ماهه اول و 20 درصد رشد مثبت در سه ماهه دوم ثبت شده است.
* در حاشيه
* در پي ارايه گزارش شهرداري در ارتباط با روند امور اداري در شش ماهه اول سال جاري و مقايسه آن با سال قبل بصيري پور يكي از اعضا خواستار اعمال اين گونه نظرسنجي ها از سوي دو كانال شورا و شهرداري شد و گفت: طبق تجربيات شوراهاي قبل نظرسنجي شورا با شهرداري حدود 60 درصد اختلاف داشته است.
* در جريان بحث و بررسي پيرامون طرح جمعي از اعضا مبني بر الزام نماسازي در خيابانهاي منتهي به حرم مطهر ثامن الحجج(ع) دكتر خادمي گفت: اختلاف 180 درجه اي مردم ايران با ساير كشورها در نماسازي بيرون و داخل منازل مسكوني يك فاجعه در مديريت شهري است.
* مفيدي يكي از اعضا نيز گفت: در بحث قطار شهري عده اي معتقد بودند به جاي قطار، با افزايش اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومي را تقويت كنيم، در حالي كه اگر چنين باشد بهتر است از درشكه و اسب استفاده كنيم!
* رئيس كميسيون برنامه و بودجه و امور اداري شورا در اين جلسه گفت: تا چه زماني شهرداري مي خواهد از ديوار نيروي انتظامي براي جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز استفاده كند، در حالي كه اين تجربه از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون اعمال شده و هيچ موفقيتي نداشته است.

امروز انجام مي شود؛ بازديد وزير راه و ترابري از محور باغچه- تربت حيدريه

خراسان امروز: همزمان با حادثه 9 دي ماه سال 57 در تربت حيدريه، وزير راه و ترابري از پروژه باند دوم محور مشهد- تربت حيدريه بازديد مي كند.
محور استراتژيك باغچه- تربت حيدريه در راستاي توسعه محور شرق كشور در حال اجراست و خراسان را به جنوب و مركز ايران متصل مي كند و از اهميت فراواني در زمينه ترانزيت كالا و عبور زائران حرم علي بن موسي الرضا(ع) برخوردار است.
قطعه اول اين محور به طول 40 كيلومتر با اعتباري بيش از 187 ميليارد ريال در حال اجراست كه اين قطعه تاكنون 36 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. همچنين قطعه دوم اين محور به طول 30 كيلومتر با اعتبار 160 ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي 19 درصد در حال انجام است.
مهمترين مشكل پروژه باند دوم باغچه- تربت حيدريه كمبود اعتبارات اين پروژه عنوان شده است كه پيش بيني مي شود با بازديد وزير راه و ترابري از اين محور، اعتبارات لازم به اين پروژه اختصاص يابد.
بنابراين گزارش با حضور وزير راه و ترابري عمليات بهسازي محور باخرز- تربت حيدريه نيز آغاز مي شود. بهسازي قطعه اول اين محور به طول 10 كيلومتر و با اعتبار بيش از 35 ميليارد ريال اجرا مي شود.
كلنگ زني كنارگذر تربت جام به طول 14 كيلومتر و با اعتبار 152 ميليارد ريال از ديگر برنامه هاي حضور وزير راه و ترابري در خراسان رضوي است.

فرماندار خبر داد؛ اجراي 267 پروژه عمراني در تربت حيدريه

تربت حيدريه - خبرنگار قدس: فرماندار تربت حيدريه در جلسه شوراي اداري اين شهرستان با اشاره به سالروز حماسه نهم دي ماه 57 از آن به عنوان سند افتخار مردم ولايتمدار و پيشتاز تربت حيدريه ياد كرد.وي در ادامه در زمينه پروژه هاي منطقه گفت: 267 پروژه با اعتباري معادل 286 هزار ميليارد ريال در اين شهرستان در حال اجرا و از ميانگين پيشرفت فيزيكي 5/53 درصدي برخوردار است.مجتبي صادقيان با اعلام اين كه تعداد پروژه هاي خشكسالي و مناطق محروم 30 پروژه با 27 ميليارد ريال اعتبار مي باشد، افزود: ميانگين پيشرفت اين پروژه ها نيز 90 درصد است. وي افزود: 35 پروژه نيز در بخش ستاد حوادث، خشكسالي و سرمازدگي در دست اجرا مي باشد كه طرح آب و فاضلاب شهري با 26 ميليارد ريال بيشترين اعتبار را به خود اختصاص داده است.وي گفت: اعتبارات بلاعوض خسارت ديدگان بدون بيمه 17 ميليارد ريال و اصلاح شبكه هاي آبياري به صورت مشاركتي به ميزان 14 ميليارد ريال مي باشد.فرماندار تربت حيدريه ميزان پرداختي به طرحهاي بنگاه هاي زودبازده را 770 ميليون ريال اعلام كرد و افزود: در قسمت نهاده هاي كشاورزي نيز سهم شهرستان 3 ميليارد و 400 ميليون ريال، سهم صندوق بيمه 18 ميليارد ريال و تسهيلات نيز معادل 34 ميليارد ريال مي باشد كه پرداخت شده است.نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي نيز حماسه نهم دي ماه تربت حيدريه را گرامي داشت و افزود: مردم تربت حيدريه 43 روز جلوتر از تمامي كشور با تقديم 10 شهيد و تعدادي جانباز هجمه طاغوت را به زير كشيده و استقرار جمهوري اسلامي را اعلام داشتند.حجة الاسلام رضايي گفت: رويكرد شوراي اداري بايد تغيير كند و بايد مشكلات مطرح و با وجود كارشناسان و مسؤولان كه از تخصص هاي مختلف مي باشند برطرف شود.عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه من براي خدمت و خدمتگزاري آمده ام و بايد پاسخگوي مطالبات بحق مردم باشم به سركشي خود از تعدادي ادارات اشاره و گفت: بقيه ادارات را نيز از نزديك سركشي و مشكلات آنان را تا حد توان و امكان حل خواهم كرد.رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي به حركت كند احداث كارخانه فولاد در منطقه اشاره كرد و گفت: اين پروژه مصوبه دولت است كه بايد اجرا شود و اگر مشكلي هست بايد با مساعدت، همفكري و همياري موانع برطرف شود و اگر مشكل تأمين خوراك كارخانه است، قول تأمين آن را مي دهم.

راه اندازي سامانه نظارت بر تعاوني هاي مسكن مهر در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل تعاون خراسان شمالي از راه اندازي سامانه نظارت بر تعاوني هاي مسكن مهر اين استان خبرداد.
عليرضا بصيري با اشاره به نحوه اجراي اين طرح گفت: در سامانه نظارت بر تعاوني هاي مسكن مهر براي هر يك از شركتهاي تعاوني در اين استان، صندوق پستي الكترونيكي تعريف شده است كه مديران اين تعاوني ها موظف هستند، اطلاعات خود را به طور مرتب وارد اين سامانه كنند.
وي تسريع در راه اندازي واحدهاي مسكوني مسكن مهر و بررسي موانع در ساخت اين واحدها را از مهمترين ويژگي هاي اين طرح برشمرد.
وي افزود: با راه اندازي اين سامانه تشكيل و ثبت الكترونيكي تعاوني ها، متقاضيان تشكيل تعاوني ها نيازي به مراجعه حضوري به ادارات تعاون ندارند.

آغاز واكسيناسيون رايگان نيوكاسل پرندگان بومي روستاها

خراسان امروز : به منظور حمايت از روستاييان، تمامي طيور بومي روستاها عليه بيماري نيوكاسل، رايگان واكسينه مي شوند.
دكتر سيد اميد نقيبي مسؤول واحد طيور شبكه دامپزشكي مشهد گفت: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان مهاجر و در صورت مشاهده اين پرندگان زيبا در كنار سدها، تالابها و آبگيرها، از نزديك شدن به پرندگان و يا صيد آنها جداً خودداري نمايند. زيرا برخي پرندگان مهاجر مانند اردك هاي سرسبز در صورت درگير شدن با ويروس آنفلوانزاي فوق حاد و پرندگان، هيچ گونه علايم ظاهري و باليني را نشان نداده، ولي ويروس فوق از ترشحات چشم و بيني و مدفوع آنها دفع مي شود.
دكتر خدائي و دكتر سميعي از مركز بهداشت استان و مركز شماره 3 در جمع كثيري از خانواده ها و رابطان بهداشت مشهد در اين همايش با اعلام علايم بيماري آنفلوانزا در انسان نظير سرماخوردگي، برونشيت، پنوموني ويروسي، اختلالات دستگاه گوارش، تهوع، اسهال و استفراغ و بيماريهاي حاد دستگاه تنفس توأم است. تب ناگهاني، سردرد، ضعف، درد عضلاني تعريق و آبريزش بيني از علايم بيماري مي باشد.

افتتاح طرح هادي در روستاي شمس آباد سبزوار

سبزوار- خبرنگار قدس: مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان سبزوار از افتتاح طرح هادي در روستاي شمس آباد بخش روداب خبر داد.
رجائي خواه با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در سال جاري در 10 روستا طرح هادي اجرا شده كه تا پايان سال 3 طرح هادي در جوين و جغتاي افتتاح خواهد شد.
وي اعتبار تخصيص يافته به طرح هادي روستاي شمس آباد را 155 ميليون تومان برآورد كرد و افزود: اين روستا داراي جمعيتي بالغ بر 200 خانوار مي باشد.

توليد 53 تن عسل در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي از افزايش 20 درصدي توليد عسل در اين استان خبرداد.
مهندس محمود اشرفي گل گفت: امسال از پنج هزار و 798 كلني زنبور عسل در خراسان جنوبي حدود 53 تن عسل برداشت شده است.
وي متوسط برداشت عسل از هر كلني را 9 كيلوگرم و ارزش اقتصادي مجموع كلني هاي زنبورداران استان را پنج ميليارد و 264 ميليون ريال عنوان كرد.
وي در خصوص جا به جايي كلني ها در فصول مختلف سال يادآور شد: در فصل زمستان كلني ها عمدتاً ثابت و بيشتر در محل سكونت زنبوردار مي باشد و در فصل بهار به مناطق مستعد استان چون كوه هاي باقران و القورات منتقل مي شوند.اشرفي افزود: در فصل تابستان جلگه ماژان به دليل وجود يونجه زارها و مزارع آفتابگردان و پنبه منطقه مناسبي براي استقرار كلني ها مي باشد.
وي در خصوص فعاليتهاي سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي براي ارتقاي كيفيت عسل توليدي اين استان گفت: اجراي دوره هاي آموزشي زنبورداري، معرفي بهره برداران جهت دريافت تسهيلات و صدور شناسنامه زنبورداري براي بهره برداران كه بيشتر از 30 كلني زنبور عسل دارند، از جمله اقدامها در اين راستا بوده است.

حضور سازمان ميراث فرهنگي خراسان شمالي در نمايشگاه بين المللي گيلان

بجنورد- خبرنگار قدس: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي با هشت غرفه در نمايشگاه بين المللي لنگرود گيلان شركت كرد.
ارايه بيش از پنج هزار بروشورهاي اطلاع رساني، پوستر، لوح فشرده، كتابچه معرفي استان و نقشه خراسان شمالي از اقدامهاي صورت گرفته در زمينه اطلاع رساني اين نمايشگاه بود.
اين نمايشگاه با حضور 27 استان و 200 غرفه نمايشگاهي برگزار شد.

آموزش دامداران اسفراين

اسفراين- خبرنگار قدس: در راستاي حمايت از تشكلهاي توليدي بخش كشاورزي از سوي مديريت جهاد كشاورزي اسفراين يك دوره كلاس آموزشي با حضور 33 نفر از دامداران اين شهرستان برگزار شد.
هدف از برگزاري اين كلاسها آشنا نمودن دامداران با مسائل مربوط به بهداشت جايگاه دام، بهداشت شير و شيردوشي و ساير مسائل مرتبط مي باشد.
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن