تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817710048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجمع دانشجويان در مقابل دفتر سازمان ملل و حفاظت از منافع مصر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تجمع دانشجويان در مقابل دفتر سازمان ملل و حفاظت از منافع مصر
سياست‌خارجي- همشهري آنلاين:
جمع زيادي از دانشجويان ايراني در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و سكوت و سازش سران عرب و همچنين سكوت سازمان‌هاي بين‌المللي، تجمع‌هايي را در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران و دفتر حافظ منافع مصر برگزار كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، صدها تن از دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور و همچنين تعدادي از اساتيد و مردم كشورمان از پيش از ظهر امروز يكشنبه 8 دي تجمع‌ اعتراض‌آميزي را در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران آغاز كردند.

دانشجويان تجمع‌كننده با سردادن شعارهاي «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر سازشكار»، "اي رهبر آزاده، آماده‌ايم آماده"، "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد"، "يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا"، "مرگ بر اسلام آمريكائي"، "مرگ بر منافق"، "محرم ماه خون است، صهيونيسم سرنگون است" و ... خشم و انزجار خود را نسبت به جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي در غزه و سكوت و سازش سران خيانتكار عربي نشان دادند.

تجمع‌كنندگان پلاكاردهايي با مضامين "يا ايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا"، "مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل"، "UN just relax! it"s the best gift for ghaza"، "خون بر شمشير پيروز است"، "مبارك نامبارك را محاكمه كنيد" و همچنين پلاكاردهايي با مضامين سخنان مقام معظم رهبري و امام خميني(ره) در خصوص موضوع فلسطين در دست داشتند.

دانشجويان مذكور عكس‌هايي از امام خميني، مقام معظم رهبري، سيد حسن نصرالله و سيد عباس موسوي دبير كل سابق حزب‌الله لبنان در دست داشتند.

تجمع‌كنندگان همچنين با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل پرچم آمريكا را در اين تجمع به آتش كشيدند، ضمن اينكه پرچم اسرائيل و پرچم آمريكا نيز زير پاي تجمع كنندگان پهن شده بود و دانشجويان از روي آن رد مي‌شدند.

در ابتداي اين تجمع يكي از دانشجويان تأكيد كرد: جنايات رژيم صهيونيستي در غزه در حالي صورت مي‌گيرد كه روساي شكم‌سير و بي‌غيرت عربي چراغ سبزي به رژيم صهيونيستي و آمريكا داده‌اند تا به خيال راحت مردم بي دفاع و دست خالي غزه را آماج حملات موشكي هوايي و زمين خود قرار دهند.

وي افزود: ما دانشجويان، طلاب و دانش‌آموزان امروز در مقابل دفتر سازمان مدعي حقوق بشر جمع شده‌ايم تا عمق نفرت خود را از اين نهادهاي بي‌خاصيت آشكار كنيم.

وي تأكيد كرد: ملت‌هاي مسلمان عرب بايستي خودشان دست به كار شوند چرا كه از اين دولت‌هاي بي‌غيرتشان كاري ساخته نيست.

در ادامه اين تجمع، علي جوادي نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه بايد در دفتر سازمان ملل متحد را گل بگيريم، افزود: امروز كربلا غزه شاهد عاشورايي ديگر است و ما جوانان مسلمان گوش به فرمان نداي مقام معظم رهبري هستيم و آماده‌ايم تا با صدور فرمان ايشان به صهيونيست‌ها جوابي دندان‌شكن بدهيم.

وي با بيان اينكه همه ما آماده شهادت هستيم، اظهار داشت: سران جنايتكار و استكبار خوي صهيونيست بدانند كه آماده‌ايم پاسخ گستاخي آنهايي كه مانند سگ‌هاي وحشي به جام مسلمانان غزه افتاده اند را بدهيم.

نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان افزود: اين اول راه است و اگر صهيونيست‌ها دست از پا خطا كنند، همه جوان‌هاي مسلمان در سراسر دنيا هيچ امنيت رواني و اقتصادي را در هيچ نقطه از جهان برايشان نخواهند گذشت.

جوادي با بيان اينكه هيچ كاري از دست مترسك‌هايي كه در شوراي امنيت نشسته‌اند بر نمي‌آيد، تاكيد كرد: سران سازشكار و خيانت‌كار عرب نيز بايد منتظر كفش‌هاي الزيدي‌ها باشند كه بر سرشان فرود خواهد آمد و جوانان مسلمان عرب آنها را محاكم خواهند كرد.

وي با تأكيد بر اينكه اين جنايت سعبانه، انحطاط و افول رژيم صهيونيستي را رقم خواهد زد اظهار داشت: كشتن زن و بچه بيگانه به معناي افول تمدن دروغين مدعي حقوق بشر است.
نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در ادامه تصريح كرد: متأسفانه جرياناتي نيز با خوي شاه سلطان حسيني خود زماني در كشورمان اين جريان منحط را تبليغ مي‌كردند.

بر اساس اين گزارش، در ادامه اين تجمع محمد صابر سماعي نماينده اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان مستقل طي سخناني با اشاره به اينكه جمع شدن اين تعداد دانشجو و مردم عادي در اين روز و پس از گذشت مدت كوتاهي از آغاز دور جديد جنايات رژيم صهيونيستي در غزه نشانه خوبي است، تاكيد كرد: هشتم دي روز بزرگي است و ما هيچ ترس و ابا نداريم كه 8 دي را در كنار 13 آبان قرار دهيم.

وي با بيا ن اينكه آنچه در غزه شاهديم، هديه اوباما به فلسطيني‌ها است، افزود: اين مقدمه‌اي بر رياست جمهوري 4 ساله اوباما بر آمريكا خواهد بود.

نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با بيان اينكه شعاري كه ابتدا حضرت موسي و سپس حضرت مريم و ساير بزرگان سر دادند شعار مرگ بر اسرائيل بود، تاكيد كرد: شعار ما نيز از ابتدا تا ابد و ظهور امام زمان، استبكار ستيزي و مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا خواهد بود.

سماعي در ادامه ضمن انتقاد شديد از عملكرد سران دولت‌هاي عربي در قبال كشتار وحشيانه رژيم صهيونيستي در غزه، تاكيد كرد: اي كساني كه خودتان را مانند مرد نشان مي‌دهيد، در حالي كه نامرد هستيد و اي سران نامبارك، هر چه ملت‌هاي مسلمان مي كشند از بي‌غيرتي شما است.

وي افزود: مرد مردان عرب يك نفر است و او همانا سيد حسن نصر الله است.

نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با بيان اينكه امروز هيچ كورسوي اميدي به سران كشورهاي عربي وجود ندارد، گفت: مردم مسلمان دنيا بايستي با اتحاد خود به كمك مردم مظلوم فلسطين بشتابند.

سماعي ادامه داد: نكته تاسف بار اين است كه امروز برخي در داخل نداي دروغين صلح را سر مي‌دهند و همان حرف هاي سران استكبار را به فارسي ترجم كرده و به خورد ملت مي‌دهند و حرف ما به اينها آن است كه هيات هات من الذله.

دانشجويان تجمع‌كننده در اين لحظه شعار "مرگ بر منافق" و "مرگ بر قلم به دست مزدور" سر دادند.

وي تصريح كرد: شعار ما در قبال آنهايي كه در داخل نسبت به جنايات سكوت پيشه كرده و به جايزه صلح نوبل خود مي بالند نيز مرگ بر منافق ، مرگ بر قلم به دست مزدور است.

پس از سخنان محمدصابر سماعي دانشجويان، تجمع‌‌كننده به علت نزديك شدن وقت شرعي، براي قرائت نماز ظهر و عصر تجمع‌ خود را متوقف كردند و پس از پايان نماز، به قرائت دعاي "الهي عظم ‌البلا" پرداختند و پس از آن تجمع خود را ادامه دادند.

در ادامه اين تجمع يكي از دانشجويان دختر طي سخناني تأكيد كرد: تا كي بايد در كشورمان برخي كالاهاي صهيونيستي را ببينيم در حالي كه هزينه جنگ‌هاي اسرائيل از طريق فروش اين كالاها تامين مي شود.

وي با بيان اينكه امروز صاحب الزمان نيز داغدار است تاكيد كرد: كوته فكري است اگر بخواهيم به اميد سران عرب بنشينيم كه آنكه دستان امير قاهره آلوده به خون شهداي فلسطيني است.

اين دانشجوي دختر افزود: سكوت در برابر جنايات رژيم صهيونيستي كمتر از جنايت نيست.

در ادامه مراسم دانشجوي ديگري با تاكيد بر اينكه امروز دولت سراسر فساد مصر و دولت‌هاي خائن عربي روي كوفيان را نيز سفيد كرده‌اند، تاكيد كرد: كجايند اشخاصي مانند خالد اسلامبولي كه سزاي عملكرد كارهاي حسني مبارك ها را به آنها بچشاند؟
وي ادامه داد: دولتمردان رژيم وهابي سعودي در آمريكا كنفرانس برگزار كرده و با پرز طرح دوستي مي‌ريزند و دست ياري و دوستي به سران فاسد دولت اسرائيل مي دهند و امام چه خوب فرمودند كه ما اگر از صدام بگذاريم از آل سعود نمي‌گذريم.

وي همچنين از عملكرد رژيم وهابي سعودي به شدت انتقاد كرد.
در ادامه اين مراسم عليرضا زاهدي نماينده بسيج دانشجويي طي سخناني تاكيد كرد: سازمان ملل متحد و شوراي امنيت رسوا اين نهادهاي آمريكايي بايد بدانند كه اگر تا سه روز ديگر در مقابل جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي عكس العمل نشان ندهند دفتر سازمان ملل متحد در تهران را خواهيم بست و جز نابودي اشغالگران خاك كشورمان از پاي نمي‌نشينيم.

وي تاكيد كرد: دولت هاي خائن عربي مصر عربستان و اردن بدانند كه اين ننگ تا ابد بر پيشيانيشان خواهد ماند.

اهدي با تاكيد بر اينكه تنها راه مقابل با بد سرشتان حيوان صفت را ساقط كردن آنها مي‌دانيم، افزود: مبارك و فهد بدانند كه گروه‌هاي استشهادي براي ترور انقلابي آنها عازم خواهند شد و هر آن آماده شليك جانبر كفان مسلمان و شيعيان بر جسد پليدشان باشند.

وي با بيان اينكه حماس و گردان‌هاي عزالدين قسام و حزب‌الله لبنان بدانند كه تنها راه مقابله با دشمنان جهاد و مقاومت است، افزود: از اين پس هيچ يك از دفاتر نستله و كالاهاي صهيونيستي در ايران اهميت نخواهند داشت و كنسولگري و سفارت‌هاي آمريكا و انگليس و اسرائيل در جهان به همت بسيجيان جهان اسلام امنيت نخواهند داشت و به زودي شاهد تعطيلي و به آتش كشيدن شدن جاسوس‌خانه‌هايشان در جهان خواهند بود.

نماينده بسيج اظهار داشت: بسيجيان كشورمان با ثبت نام در گردانهاي عزالدين قسام شاخه ايران به غزه اعزام خواهند شد.

زاهدي با بيان اينكه از اين پس سفر مقامات كشورمان به مصر و عربستان جهت برقراري رابطه غير قابل فهم و قبول خواهد بود، افزود: دولت هاي كنوني مصر و عربستان را فاقد هر گونه مشروعيت براي مذاكره مي دانيم.

وي تاكيد كرد: دولت نهم بايد اهر اقدامي كه در توان دارد را براي فرستادن دارو و مواد غذايي به غزه انجام داده و تمام روابط خود را با دولت‌هاي خائن قطع كند.

وي تاكيد كرد: ما امروز اينجا نيامده‌ايم تا عمل نماديني را انجام دهيم بلكه آماده ايم بگوييم كه اين سازمان آمريكايي اگر تا سه روز ديگر نتواند صهيونيست ها خون آشام را از حملاتش باز دارد ديگر در ايران باز نخواهد ماند.

در ادامه اين تجمع دانشجويان با شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا به سمت درب دفتر سازمان ملل متحد در تهران حركت كردند و با از ميان برداشتن داربست‌هايي كه براي جلوگيري از ورود دانشجويان تعبيه شده بود در مقابل درب سازمان ملل شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل را سر دادند.

حنيف حسين ستاريان نيز در ادامه به بيان مواضع دفتر تحكيم وحدت پرداخت و گفت: چرا سازمان ملل متحد كه مدعي حقوق بشر است و هر روز عليه ايران قطعنامه صادر مي‌كند، در مقابل حملات به زنان و كودكان و كشته‌شدن تعداد زيادي بي‌گناه كاري نمي‌كند.

آيا حقوق بشر با حقوق بشر تفاوت مي‌كند؟
پس از سخنان ستاريان، دانشجويان در حالي كه شعار "تعطيل بايد گردد" و "خميني شاهد باش ما اعتراض كرديم" و "ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند" سر مي‌دادند قصد حركت به سمت دفتر سازمان ملل در تهران را داشتند كه با ممانعت نيروي انتظامي روبرو شدند و درگيري‌هاي بين نيروي انتظامي و دانشجويان رخ داد.

يكي از دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) با بالارفتن از ديوار دفتر سازمان ملل متحد، قصد داشت پرچم حزب‌الله لبنان و فلسطين را بر بالاي اين دفتر به اهتزار دربياورد كه با ممانعت نيروي انتظامي روبرو شد.

در ادامه چند تن ديگر از دانشجويان از ديوار دفتر سازمان ملل بالا رفتند و يكي از آنها پيام مقام معظم رهبري را قرائت كرد.

دانشجويان تجمع‌كننده با سردادن شعارهايي مانند "مرگ بر منافق"، "مرگ بر سازشكار"، "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد"، "ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند"، "فرياد يا محمدا، غزه شده كرب و بلا" و ... از اين اقدام دانشجويان حمايت كردند و خواستار برافراشته شدن پرچم فلسطين بر در دفتر سازمان ملل متحد شدند.

پس از ممانعت نيروي انتظامي، دانشجويان به مدت چند دقيقه سينه‌زني پرداختند و در اين ميان هر ازگاهي براي عبور از سد نيروي انتظامي تلاش مي‌كردند كه اين كار نتيجه نداد.

دانشجويان تجمع‌كننده در نهايت با سينه‌زني و دعا به تجمع خود پايان داده و با پاي پياده مسير طولاني را براي حضور در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران طي كردند.

بر اساس اين گزارش قطعنامه پاياني اين تجمع به زبان‌هاي فارسي و انگليسي قرائت شد.
به گزارش فارس، اين دانشجويان پس از طي مسافت طولاني از مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، خود را به دفتر حافظ منافع مصر رساندند و عليه سران سازش‌كار دولت مصر و بخصوص حسني مبارك رئيس دولت مصر شعارهايي را سر دادند.

اين دانشجويان در اعتراض به سازش سران دولت مصر با رژيم صهيونيستي و همدستي آنها جنايات ددمنشانه‌ اين رژيم با نوار غزه، شعارهاي "مرگ بر حسني نامبارك"، "مرگ بر سازش‌كار"، "اسلام آمريكايي نابود بايد گردد"، "الله اكبر"، "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر اسرائيل" سر دادند.

اين دانشجويان پس از قرائت پيام مقام معظم رهبري كه امروز در خصوص جنايت رژيم صهيونيستي در عزه صادر شد، با سردادن شعار "اولمرت جنايت مي‌كند، مصر حمايت مي‌كند"، "حسني نامبارك مرگت باد مرگت باد"، "فرياد يا محمدا غزه شده كربلا" و "عزاست عزاست امروز روز عزاست امروز، خامنه‌اي رهبر صاحب عزاست امروز" به سمت دفتر حافظ منافع مصر يورش بردند كه با برخورد با مانع نيروي انتظامي درگيري‌هايي بين دانشجويان و نيروي انتظامي صورت گرفت.

بر اساس اين گزارش تعدادي از دانشجويان در اين درگيري‌ها از ناحيه دست و سر مصدوم شدند.

نيروي انتظامي براي متفرق كردن دانشجويان از گاز اشك‌آور استفاده كرد اما دانشجويان معترض پيام مقام معظم رهبري الگو قرار داده و آن را حكم جهاد عنوان كردند.

دانشجويان خشمگيني كه بعد ازظهر امروز پس از پايان تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران، در مقابل دفتر حافظ منافع مصر تجمع اعتراض‌آميز برگزار كردند، با برخورد نيروي انتظامي پراكنده شده و به تجمع خود پايان دادند
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن