تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814786912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار خوزستان: كمبودها و گرفتاري‌ها در استان خوزستان در برخي بخش‌ها زياد است مشكل طرح‌هاي زودبازده درصورت پرداخت بدهي كارخانجات تا آخر سال برطرف مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار خوزستان: كمبودها و گرفتاري‌ها در استان خوزستان در برخي بخش‌ها زياد است مشكل طرح‌هاي زودبازده درصورت پرداخت بدهي كارخانجات تا آخر سال برطرف مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار خوزستان گفت: مردم در جريان سفر دوم هيات دولت به استان با استقبال خود و دولت با تصويب بهترين مصوبات وظيفه خود را انجام دادند و هم اكنون وظيفه ما اجراي مصوبات است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ دكترسيدجعفر حجازي، پيش از ظهر امروز (هشتم دي ماه) در جلسه شوراي اداري استان خوزستان كه در محل گيت بوستان بر پا شد، ضمن تسليت به مناسبت ايام محرم و رحلت آيت‌الله جمي عنوان كرد: پيشنهادات ارائه شده براي دور دوم سفر رياست جمهوري كارشناسي شده بود. برنامه سفر رئيس جمهور نيز پيش از موعد مقرر برپا شد تا مصوبات بتواند در لايحه بودجه سال 88 قرار گيرد.

وي خاطرنشان كرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد مصوبات مربوط به خود را از طريق دستگاه‌هاي مركزي جزء لايحه قرار دهند و مطمئن باشند كه مصوباتشان جزو لايحه سال 88 خواهد بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: دستگاه‌هاي اجرايي با توجه به اينكه تاريخ اجراي برخي از مصوبات در سال جاري است، برنامه‌ريزي لازم را براي اجرايي كردن مصوبات انجام دهند. همچنين مديران و فرمانداران بايد در جلسات ماهانه پيگيري مصوبات سفر هيات دولت، گزارشي از عملكرد و پيشرفت پروژه‌ها ارائه دهند.

حجازي با اهميت موضوع اشتغال در استان خوزستان افزود: پيگيري و مصوباتي به منظور برطرف شدن مشكلات برخي از كارخانجات استان همچون كارخانه تصفيه قند دزفول اتخاذ شده و مديران مربوطه با توجه به تخصيص يافتن منابع مالي لازم نسبت به رفع مشكلات اين كارخانه‌ها اقدام كنند.

وي با اشاره به اجراي طرح‌هاي زودبازده در سطح خوزستان بيان كرد: در صورتي كه كارخانجات بدهكار بدهي خود را به بانك‌هاي عامل پرداخت كنند، مشكلات اين طرح‌ها برطرف مي‌شود. همچنين رديف‌هايي براي پرداخت بدهي اين كارخانجات در نظر گرفته شده است. به عنوان نمونه يكي از كارخانجات 620 ميليارد تومان اعتبار به يكي از بانك‌ها بدهكار است كه در صورت پرداخت بدهي اين كارخانجات تا آخر سال مشكلات بنگاه‌هاي زودبازده برطرف مي‌شود. جمع بدهي صنايع بزرگ به بانك‌ها حدود يك هزار ميليارد تومان است كه اين اعتبار مي‌تواند اعتبار مورد نياز طرح‌هاي زودبازده با 50 درصد پيشرفت فيزيكي را تامين كند. برخي دستگاه‌ها نيز كه اعتبار محدود دارند مي‌توانند از طريق فروش اوراق مشاركت با نرخ 18 درصد اعتبار مورد نياز خود را تامين كنند.

حجازي با بيان اينكه سند توسعه استان در سال 84 پيش‌بيني شده بود، عنوان كرد: دستگاه‌هاي اجرايي اين سند را براي سال آينده آماده كنند و ظرف مدت يك ماه بخشهاي مهمي از جمله اشتغال، مسكن، رفاه، تامين اجتماعي، بهداشت و درمان را در آن جاي داده و اين سند را تدوين كرده و ارائه كنند.

وي با اشاره به تعيين شده سهم تملك دارايي بودجه سال 88 و بودجه 150 ميليارد تومان بازسازي تاكيد كرد: مديران طرح‌هاي خود را كارشناسي و اعتبارات مورد نياز براي آنها را اعلام كنند تا بتوانيم از اين اعتبارات بهترين بهره را براي توسعه استان به دست آوريم. همچنين بخش صنعت نسبت به نهايي شدن 59 طرح آمايش صنعت اقدام كند تا بتوانيم از اعتبار 2 هزار و 700 ميليارد توماني در نظر گرفته شده استفاده لازم را ببريم.

حجازي با اشاره به ميزان مصرف گاز صنعتي و خانگي عنوان كرد: خطوط گاز مورد نياز استان در سال آينده بايد با استفاده از منابع ملي از سوي شركت گاز ايجاد شود. همچنين گاز تا درب شهرك‌هاي صنعتي به صورت رايگان لوله‌گذاري خواهد شد. همچنين احداث 2 نيروگاه جديد با استفاده از منابع مالي وزارت صنايع در استان در نظر گرفته شده است تا با اين اقدام موانع برق برطرف گردد.

وي با اشاره به بارندگي فصلي پاييز و كمتر بودن آن از ميزان نرمال بارندگي افزود: بايد تلاش كنيم و مردم را در كنترل و صرفه‌جويي مصرف آب تشويق كنيم.

استاندار خوزستان با اشاره به توجه دولت به استان تصريح كرد: كمبودها و گرفتاري‌ها در استان خوزستان در برخي بخش‌ها همچون حاشيه‌ها، جاده‌ها و امر اشتغال زياد است و ما بايد بهره‌وري امكانات موجود را افزايش دهيم. در برخي نقاط استان ساختمان‌هاي نيمه كاره‌اي وجود دارد كه به جاي احداث جديد بايد اين بناها تكميل و در صورت نياز در اختيار نهادهاي نيازمند قرار داده شود.

وي با بيان اينكه قيمت تمام شده در استان خوزستان بالاست، افزود: بايد از سوي مسئولان ذيربط راهكارهايي براي كاهش هزينه‌ها اتخاذ شود و مشاوران در اين زمينه دقت بيشتري داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به برخي دوباره كاري‌ها در برخي دستگاه‌ها ادامه داد: در بخش‌هايي همچون شهرداري و انجام برخي زيرسازي‌ها 2 بار هزينه صرف مي‌شود كه ناظران در اين زمينه بايد دقت لازم را داشته باشند تا هزينه‌ها بيهوده افزايش نيابند. بايد جلوي 2 باره‌كاريها را بگيريم.

حجازي با بيان اينكه بايد به روستاها توجه بيشتري داشته باشيم، تاكيد كرد: روستاها را بايد بهسازي و آباد كرد و اعتبارت آب روستايي بايد افزايش يابد. تصويب شدن مصوبات 5 درصد و اجرا شدن مصوبات 95 درصد كار را به خود اختصاص داده كه بايد به آن توجه كرد.

استاندار خوزستان با اشاره به نقش رسانه افزود: معتقدم رسانه‌ها مي‌توانند نقش كليدي در انجام وظايف داشته باشند.

حجازي در پايان با اشاره به فاجعه غزه خاطرنشان كرد: در اين منطقه وحشيانه‌ترين اقدامات صورت مي‌گيرد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن